Connect with us

EVENIMENT

L-ați văzut? Copil de 13 din județul Olt, dat dispărut după ce a plecat de la asistentul maternal

Publicat

Un băiat în vârstă de 13 ani, aflat în grija unui asistent maternal din oraşul Potcoava, este cutat de poliţişti după ce asistentul maternal a anunţat că minorul a părăsit miercuri dimineaţa curtea locuinţei fără a fi observat.

Minorul în cauză, Cristian Constantin Groza, a mai fost dat dispărut şi în luna noiembrie a anului trecut şi a fost găsit a doua zi de la dispariţie, într-o casă nelocuită din Potcoava.

Potrivit unui comunicat al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Olt, minorul de 13 ani, a plecat miercuri dimineaţa de la domiciliul asistentului maternal la care este în plasament şi nu a revenit.

Poliţiştii fac apel la persoanele care pot furniza orice informaţii despre minorul dispărut să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112.

Minorul dispărut are următoarele semnalmente: înălţime 1,30 metri, aproximativ 35 kilograme, păr şaten, tuns scurt, ochi căprui, faţa ovală, brunet. El are o cicatrice pe braţul stâng, iar la momentul dispariţiei purta geacă bleumarin, pantaloni de trening cu buzunare laterale şi căciulă neagră cu dungă gri. AGERPRES

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EVENIMENT

Peste 290.000 de persoane au trecut în ultimele 24 de ore prin punctele de frontieră din țară

Publicat

politia de frontiera general vama
Arhivă foto

Aproximativ 292.000 de persoane, cetăţeni români şi străini, cu peste 71.000 mijloace de transport, au efectuat joi formalităţile de control (atât pe sensul de intrare, cât şi pe cel de ieşire) prin punctele de frontieră de la nivelul întregii ţări, a informat Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră.

Potrivit unui comunicat transmis vineri AGERPRES, pe sensul de intrare în România, au fost 128.894 de persoane, dintre care 12.614 de cetăţeni ucraineni (în scădere cu 4,95% faţă de ziua precedentă). Astfel, începând cu data de 10.02.2022 (perioadă pre-conflict), până la data de 18.08.2022, ora 24,00, la nivel naţional, au intrat în România 1.987.734 cetăţeni ucraineni.

În ceea ce priveşte activităţile specifice, în zonele de competenţă – punctele de trecere şi „frontiera verde” – poliţiştii de frontieră au constatat 71 de fapte ilegale (42 de infracţiuni şi 29 de contravenţii) săvârşite atât de cetăţeni români, cât şi străini.

Au fost descoperite, independent sau în colaborare cu alte instituţii, bunuri nedeclarate (ce urmau a fi introduse ilegal în ţară), care depăşeau plafonul vamal admis ori suspecte a fi contrafăcute, în valoare totală de aproximativ 6.000 lei;

Valoarea amenzilor contravenţionale aplicate se ridică la aproximativ 14.000 lei;

În ultimele 24 de ore, nu s-a permis intrarea în ţară a 20 cetăţeni străini, care nu îndeplineau condiţiile prevăzute de lege, şi de asemenea nu s-a permis ieşirea a 57 cetăţeni români din diferite motive legale. Agerpres

Citește mai departe

EVENIMENT

Informare meteo: Cod PORTOCALIU și GALBEN de caniculă și furtuni. HARTA

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a emis un Cod galben de caniculă valabil vineri și sâmbătă în vestul și sudul țării, extins în Transilvania, Maramureș, Moldova și Dobrogea, dar și un Cod portocaliu pentru 3 județe. După caniculă, meteorologii anunţă ploi torenţiale.

Cod galben de căldură, valabil vineri și sâmbătă

Vineri și sâmbătă (19 și 20 august), valul de căldură se va menține în regiunile vestice și sudice și se va extinde și în vestul Transilvaniei, Maramureș, sudul Moldovei și zona continentală a Dobrogei. Disconfortul termic va fi ridicat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități. Temperaturile maxime se vor situa între 33 și 37 de grade, iar minimele nu vor coborî sub 18…21 de grade.

În sud-estul țării disconfortul termic va continua să fie ridicat și în perioada următoare.

Cod portocaliu de căldură, valabil vineri

Vineri (19 august), în zona joasă a județelor Caraș Severin, Timiș și Arad valul de căldură se va intensifica. Se vor înregistra frecvent temperaturi de 38…39 de grade și izolat 40 de grade, iar noaptea acestea nu vor coborî sub 20…23 de grade și, prin urmare, disconfortul termic va fi accentuat.

coduri galben si portocaliu 19 august 2022

Cod galben de instabilitate atmosferică temporar accentuată și ploi puternice, sâmbătă

Sâmbătă între orele 12.00 – 10.00, vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată, la început în Banat, Oltenia și în zonele montane, apoi în extindere în toată jumătatea vestică a teritoriului. Vor fi averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului și pe alocuri vijelii și grindină.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor depăși 25…40 l/mp și pe arii restrânse 50…70 l/mp.

În extremitatea de vest a țării se vor semnala fenomene asociate instabilității atmosferice și în noaptea de vineri spre sâmbătă (19/20 august), dar pe arii restrânse.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum va fi vremea în prima lună de toamnă. Prognoza meteo pe 4 săptămâni

Publicat

Ultimele două săptămâni de vară vor avea temperaturi ridicate, la fel ca și prima săptămână de toamnă, iar apoi vremea începe să se mai răcească și să devină normală pentru luna septembrie, potrivit prognozei pentru următoarele 4 săptămâni, transmisă vineri, de meteorologii ANM.

Cum va fi vremea în prima lună de toamnă. 22 – 29 august

Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării, dar mai ales în regiunile nordice și estice. Regimul pluviometric va fi excedentar în jumătatea de sud-vest a țării, dar mai ales în zona de munte aferentă, iar în rest cantitățile de precipitații vor fi deficitare.

Cum va fi vremea în prima lună de toamnă: 29 august – 5 septembrie

Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru acest interval, pe întreg teritoriul României, dar mai ales în est și sud-est. Cantitățile de precipitații vor fi local excedentare în regiunile vestice, dar și local deficitare în cele estice, iar în rest vor fi apropiate de cele normale.

Cum va fi vremea în primă lună de toamnă: 5 – 12 septembrie

Temperaturile medii vor fi ușor mai ridicate decât cele specifice pentru această perioadă în regiunile estice și sud-estice, iar în rest vor fi apropiate de cele normale. Regimul pluviometric va avea o tendință ușor excedentară în toate regiunile, dar mai ales în zonele montane.

Cum va fi vremea în prima lună de toamnă: 12 – 19 septembrie

Mediile valorilor termice se vor situa ușor peste cele specifice pentru această săptămână, mai ales în estul și sud-estul țării. Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi excedentare în regiunile vestice, nordice și nord-vestice, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație

Publicat

sorin cimpeanu
Arhivă foto

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță că au rezultat cinci decizii majore în urma consultării dintre Minister și federațiile sindicale reprezentantive, acestea fiind oportune pentru îmbunătățirea textului proiectului Legii învățământului preuniversitar.

Cîmpeanu spune că a avut un dialog „constructiv și responsabil” cu federațiile sindicale reprezentative din învățământ: Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și a agreat, împreună cu reprezentații celor două federații, cinci propuneri de îmbunătățire a textului proiectului Legii învățământului preuniversitar „România Educată”.

Măsurile agreate se vor regăsi în textul proiectului de lege care va fi înaintat spre adoptare în Guvern.

Una dintre măsuri este posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională.

„Această posibilitate se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce rol va avea evaluarea nanțională

Astfel, evaluarea națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD.

Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de evaluare națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii”, spune Cîmpeanu, pe Facebook.

Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.

Aceste prevederi sunt prevăzute a fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: O altă măsură, referitoare la Bacalaureat

O a doua măsură se referă la examenul național de bacalaureat, fiind agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de bacalaureat.

„Structura probei de limba romana va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică.

Promovarea examenului național de bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematica, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).

Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.

Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de bacalaureat.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce modalitate a fost prezentată

A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator); acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă!

Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc.

Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale”, a transmis ministrul Educației.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Când va fi implementat Bacalaureatul în noua formă

Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.

A treia măsură privește asumarea filierei la nivel liceal care este apreciată ca fiind o măsură oportună, capabilă să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).

„Unitățile de învățământ liceal vor funcționa cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.

Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce a mai spus Sorin Cîmpeanu

Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai”, a mai spus Cîmpeanu.

A patra măsură: Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ.

„Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară.

Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.

Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene.

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Cum se va putea face schimbarea

Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației.

Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii”, arată ministrul Educației.

A cincea măsură îi privește pe elevii cu CES.

„În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…..)

Ministrul Educației anunță cinci decizii după consultările cu federațiile sindicale din Educație: Ce instrumente metodologice vor fi elaborate

Pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică.

În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată.

Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive”, arată Sorin Cîmpeanu,

Marți, 23 august, începând cu ora 10.00 Ministerul Educației va continua dezbaterea cu federațiile sindicale pe cele mai importante aspecte din proiectul Legii învățământului preuniversitar-România Educată.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe