EVENIMENT
Coronavirus în România: 1.227 cazuri noi și șase decese, în ultimele 24 de ore. Date oficiale

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 1.227 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID –
19), cu 104 mai puține față de ziua anterioară. 241 din cazurile noi din 24 de ore sunt ale unor pacienți reinfectați, testați
pozitiv la o perioadă mai mare de 90 de zile după prima infectare
Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 68 persoane au fost reconfirmate pozitiv
În unitățile sanitare de profil, numărul de persoane internate în secții cu COVID-19 este de 1.424 cu 11 mai puține față de ziua anterioară. De asemenea, la ATI sunt internate 128 persoane, cu 5 mai multe față de ziua anterioară. Din cei 128 pacienți internați la ATI, 115 sunt nevaccinați.
Din totalul pacienților internați, 144 sunt minori, toți fiind internați în secții, cu 10 mai mulți față de ziua anterioară și 0 la ATI, la fel ca în ziua anterioară.
Date oficiale România, 23 septembrie 2022. Decese
Până astăzi, 66.968 persoane diagnosticate cu infecție cu SARS-CoV-2 au decedat.
În intervalul 22.09.2022 (10:00) – 23.09.2022 (10:00) au fost raportate de către INSP 6 decese (bărbați), fără decese raportate anterior intervalului de referință.
Dintre cele 6 decese, 1 a fost înregistrat la categoria de vârstă 50-59 ani, 2 la categoria de vârstă 60-69 de ani, 2 la categoria de vârstă 70-79 de ani și 1 la categoria de vârstă peste 80 de ani.
Toți pacienții decedați prezentau comorbidități și 2 dintre aceștia erau vaccinați.
Date oficiale România, 23 septembrie 2022. Teste
În ultimele 24 de ore au fost efectuate 2.453 teste RT-PCR (1.624 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 829 la cerere) și 12.692 teste rapide antigenice.
Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 13.490.121 teste RT-PCR și 11.520.047 teste rapide antigenice.
EVENIMENT
Prețul apei îmbuteliate, plafonat la 3 lei în aeroporturi, gări și autogări din România. Proiect de lege

Prețul apei îmbuteliate, plafonat la 3 lei în spațiile cu opțiuni limitate pentru consumatori, precum aeroporturile, gările, autogările, staţiile de metrou, benzinăriile, dar şi staţiile de servicii situate pe autostrăzi.
Astfel, mai mulți parlamentari USR propun, printr-o inițiativă legislativă, ca apa îmbuteliată în recipiente de 0,5l și vândută în spații cu opțiuni limitate pentru consumatori să aibă un preț plafonat de 3 lei, scrie Mediafax.
„De la introducerea…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Un copil este bănuit că a trimis mesajele de amenințare către spitale din Cluj și școli din țară

Un copil ar sta în spatele mesajelor de amenințare transmise de la începutul acestei săptămâni către școli și unități sanitare. La Cluj, cinci spitale au fost ținta mesajelor, care au fost trimise pe adresele oficiale de e-mail.
Polițiștii fac verificări să vadă dacă un minor este responsabil de trimiterea mesajelor, așa cum se bănuiește, arată surse apropiate anchetei, citate de Mediafax.
Un copil ar…
Citește mai mult pe Cluj24.ro

Curtea Constituțională a României dezbate, miercuri, sesizarea Înaltei Curți de Casație de Justiție în legătură cu legea privind pensiile de serviciu ale magistraților, pentru care Guvernul și-a asumat răspunderea în Parlament.
La începutul lunii septembrie, Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație de Justiție au decis sesizarea Curții Constituționale a României în legătură cu legea privind pensiile de serviciu ale magistraților.
”Prin votul exprimat,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO: Progrese importante pe lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord. Constructorul RETTER, inovație în premieră europeană

Asociația Pro Infrastructura (API) anunță progrese importante pe Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, între nodurile DN1A (Mogoșoaia-Buftea) și DN1 (Corbeanca), mobilizarea constructorului român RETTER Projectmanagement fiind una exemplară. Mai mult, pe acest sector apare și o inovație tehnică aflată la prima utilizare la nivel european, iar soluția tehnologică utilizată în premieră de RETTER poate deveni standard în construcțiile de infrastructură din România.
„Pe acest sector lucrează cei de la RETTER, care își mențin obiectivul de a-l da în trafic în mai, înainte de termenul contractual din noiembrie 2026. Ne bucurăm să vedem că nu e doar o promisiune de marketing aruncată în vânt, ci chiar își organizează forțele în teren în consecință. Noi credem că le va fi foarte greu, dar este posibil”, au transmis reprezentanții Asociației.
Progrese vizibile pe șantier
În șantier, constructorul RETTER a așternut deja primul tronson de balast stabilizat, necesar testării in-situ. Obiectivul este ca până la final de 2025 să fie pus în operă stratul de asfalt de bază între DN1 și DN1A, dacă condițiile meteo vor fi favorabile.
La nivel birocratic, rețelele de utilități sunt rezolvate, dar relocarea lor efectivă este încă în curs, ceea ce limitează accesul pe anumite fronturi de lucru. O provocare importantă a fost și obținerea avizelor de la CFR și AFER pentru lucrările din zona de protecție a triunghiului feroviar de lângă nodul A0-DN1A, unde urmează să fie ridicate trei rânduri de pile.
Retter, inovație în premieră europenă: grinzi hibride cu strat de zinc aditivat
Un element de noutate pe acest tronson îl reprezintă folosirea grinzilor hibride din beton și metal, deja cunoscute de pe Autostrada A10 Sebeș–Turda. De această dată, însă, proiectul vine cu o inovație implementată în premieră europeană: un strat de zinc aditivat aplicat pe elementul metalic, care îmbunătățește aderența cu betonul și prelungește durata de viață a structurii.
Zincarea se face la Brașov, iar asamblarea și turnarea grinzilor are loc lângă Ploiești, la FerroBeton. Inovația, aplicată de compania românească Retter împreună cu proiectanții SSF, aduce beneficii importante la capitolul costuri de mentenanță, care vor fi reduse semnificativ pe termen lung.
Asocierea care execută acest tronson este formată din Retter (România) și Pizzarotti (Italia). Pe sectorul spre A1, partea de drum este realizată de Pizzarotti, însă structurile sunt făcute tot de constructorul roman Retter. De asemenea, structurile – pasajele mari peste DN7 și peste calea ferată sunt gestionate de Retter.
Contractul pentru cei 17,5 km ai Lotului 1 A0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar autorizația de construire a fost emisă în ianuarie 2025.