Connect with us

ACTUALITATE

Creştere cu 20% a vânzărilor de Black Friday, estimată de Asociaţia Magazinelor Online

Publicat



online

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează că ediţia din acest an a Black Friday va înregistra o creştere medie a vânzărilor cu 20%, comparativ cu 2019.

Potrivit unui comunicat al ARMO, remis, miercuri, 11 noiembrie, acest lucru va avea loc pe fondul creşterii generalizate a consumului în primele nouă luni şi a migrării masive a clienţilor în online, pe toate categoriile de produse.

În acest sens, deşi 2020 este cel mai complicat an din perspectivă socială, comerţul electronic a înregistrat o dezvoltare cât pentru doi ani, trend pe care magazinele membre ARMO îl anticipează atât de Black Friday, cât şi de perioada sărbătorilor de iarnă de anul acesta.

“Membrii ARMO estimează că vânzările de Black Friday vor creşte cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfăşura cu precădere în online chiar şi pentru magazinele tradiţionale, care vor livra la distanţă.

Magazinele din asociaţie au raportat deja creşteri semnificative pe toate categoriile de produse în ultimele luni, cu excepţia turismului, şi s-au pregătit pentru o cerere substanţial crescută din partea clienţilor”, spune Florinel Chiş, director executiv ARMO.

În ultimele nouă luni, ca urmare a contextului generat de pandemie, consumatorii şi-au schimbat obiceiurile de cumpărături şi au migrat către mediul online, unii pentru prima dată.

Odată expuşi la diversitatea de servicii, produse şi preţuri mai bune, aceştia şi-au modificat radical percepţia legată de comerţul tradiţional, astfel că 50% dintre respondenţii celui mai amplu studiu despre comportamentul digital al societăţii, Global Web Index, au confirmat că inclusiv după trecerea crizei vor opta pentru cumpărături online, în timp ce 40% au decis că vor utiliza plăţile digitale.

Eforturile magazinelor online, precum şi apetenţa clienţilor pentru această nouă experienţă de cumpărături sunt confirmate şi de statisticile oficiale ale Institutului Naţional de Statistică (INS): consumul privat (principala componentă a PIB) a crescut constant în primele nouă luni, atât în sectorul alimentar (+5,8%), cât şi cel non-alimentar (+3,9%).

În septembrie, creşterea medie este şi mai mare. Consumatorii şi-au mutat bugetele de călătorii sau de vacanţe în investiţii pentru propria locuinţă, de la renovări complete până la mici produse de mobilier, care să le uşureze procesul de telemuncă.

“În acest context, este un moment istoric, pentru că este primul an când Black Friday şi sărbătorile de iarnă vor avea loc preponderent în online, iar comercianţii din România sunt pregătiţi pentru a răspunde tuturor aşteptărilor clienţilor, care s-au modificat substanţial odată cu adoptarea unui comportament de consum digital”, a afirmat Chiş.

De altfel, PayU România se aşteaptă ca această ediţie de Black Friday să aducă o creştere spectaculoasă a plăţilor online, la nivelul pieţei urmând să fie tranzacţionate aproximativ 1,4 milioane de operaţiuni, în valoare de 764 de milioane de lei, mai mult decât dublu faţă de anul trecut.

Estimările procesatorului de plăţi mai arată o creştere cu 65% a valorii coşului de cumpărături plătite în rate, în timp ce jumătate dintre operaţiuni vor fi realizate cu plata cu un singur click.

În funcţie de sectorul în care activează, magazinele online se aşteaptă la creşteri de la 20% (în cazul electro-IT) până la 80% (în cazul fashion, produse home&deco, jucării).

“Black Friday începe anul acesta pe Vivre.ro miercuri seara, pe 11 noiembrie. Pentru a maximiza capacitatea de procesare a comenzilor şi eficientizarea timpului de livrare, am reorganizat fluxurile interne, am suplimentat spaţiile de depozitare, echipamentele de manipulare a mărfii, precum şi numărul de angajaţi. De asemenea, am achiziţionat un stoc dublu de produse faţă de cel de anul trecut.

Pe scurt, ne-am pregătit temeinic încă din vară, fiindcă ne aşteptăm la o creştere de 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv la un Black Friday record, cu vânzări de peste 10 milioane de euro”, a declarat Monica Cadogan, CEO şi Co-fondator Vivre.

Totodată, evoMag se aliniază trendului şi aşteaptă creşteri cu 20%.

“Estimăm o creştere a vânzărilor de Black Friday cu aproximativ 20% faţă de anul trecut. Am organizat campania de Black Friday de anul acesta pentru a le oferi clienţilor noştri posibilitatea de a cumpăra la cele mai bune preţuri produsele necesare pentru a-şi adapta locuinţele la contextul actual.

Ca parte a strategiei de anul acesta de pregătire pentru Black Friday, am majorat stocurile cu 50% şi am reorganizat activitatea de recepţie a mărfurilor şi de procesare a comenzilor.

Până pe 26 noiembrie oferim discount-uri de până la 85%, la peste 100.000 de produse”, susţine şi Mihai Pătraşcu, director general evoMAG.

Şi F64 s-a pregătit pentru vânzări consistente.

“Colegii mei au pregătit un număr impresionant de produse care vor intra la ofertă, cu ocazia Black Friday 2020: aproape 1.000 de produse din categoria echipamentelor necesare pentru vlogging, lumini, microfoane, stative, camere video pentru transmisiuni live şi, nu în ultimul rând, drone pentru începători.

Anul acesta am decis să începem pe 12 noiembrie şi vom veni cu surprize interesante din domeniul foto-video, aparate mirrorless, obiective, dar mai ales produse de interes pentru cei care sunt la început de drum în explorarea pasiunii pentru exprimare prin imagine”, spune Marian Alecsiu, CEO F64.

Lansată în 2010, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi.

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) este membră a Ecommerce Europe, cea mai importantă organizaţie de e-commerce din Europa. Agerpres


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Institutul de cercetare economică Ifo din Germania vede în varianta delta a coronavirusului o ameninţare pentru economie

Publicat

Arhivă foto

Institutul german de cercetare economică Ifo a avertizat că varianta delta a coronavirusului ar putea avea un impact grav asupra economiei, întrucât numărul de cazuri ar putea creşte din nou, transmite DPA.

”Varianta delta este o ameninţare serioasă pentru economia germană”, a declarat şeful Ifo, Clemens Fuest, într-un interviu acordat duminică portalului de ştiri T-online.

Deşi nu totul ar fi pierdut dacă infecţiile ar creşte din nou ca urmare a răspândirii variantei, redresarea economică ar fi frânată, mai ales în sectoarele afectate puternic de pandemie, respectiv turismul, restaurantele şi comerţul.

”Atunci ne-am confrunta cu o toamnă grea”, a spus Fuest.

În Germania, proporţia cazurilor de infecţie cu varianta delta aproape s-a dublat în prima săptămână din iunie, ajungând la 6%, potrivit cifrelor furnizate de Institutul Robert Koch (RKI) pentru controlul bolilor.

În Marea Britanie, această variantă a devenit dominantă, chiar dacă în această ţară campania de vaccinare a fost mai rapidă decât în Germania, ceea ce a determinat o întârziere a relaxării restricţiilor.

În general, Fuest a declarat că, în opinia sa, criza nu s-a încheiat încă.

Fără pandemie, economia ar fi crescut în ultimul an şi jumătate, dar “în schimb, am acumulat un munte de datorii în acest timp”, a spus el. ”Vom resimţi repercusiunile crizei mult timp de acum încolo”, a adăugat el.

Economiştii de la institutul Ifo şi-au redus recent previziunile de creştere pentru economia germană la 3,3%, invocând probleme în lanţul de aprovizionare cu cipuri electronice din China, care sunt esenţiale pentru industria auto.

Ifo estimează că nivelurile de dinainte de criză ar putea fi atinse la începutul anului viitor.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Un peşte supranumit ”fosilă vie” îi surprinde din nou pe oamenii de ştiinţă

Publicat

Celacantul – o specie de peşte considerată dispărută odată cu dinozaurii, cu 66 de milioane de ani în urmă, dar care a fost descoperită în mod neaşteptat în 1938, în largul coastei estice a Africii de Sud – continuă să ofere surprize oamenilor de ştiinţă, informează Reuters.

O echipă de cercetători a constatat, în urma unui nou studiu, că aceşti peşti de dimensiuni mari, nocturni, care trăiesc la mari adâncimi, au o durată de viaţă de aproximativ cinci ori mai mare decât se credea anterior – de aproximativ un secol – şi că femelele au o gestaţie de cinci ani, cea mai lungă din rândul animalelor.

Analizând una dintre cele două specii vii de celacant, oamenii de ştiinţă au stabilit, de asemenea, că ritmul de dezvoltare şi de creştere al acestor vieţuitoare este cel mai lent observat la oricare alt peşte, iar maturitatea sexuală este atinsă abia la aproximativ 55 de ani.

Cercetătorii şi-au bazat analizele pe inelele anuale de creştere depuse pe solzii peştelui pentru a determina vârsta exemplarelor de celacant – “la fel cum se procedează în cazul inelelor copacilor”, după cum a declarat biologul marin Kélig Mahé de la institutul francez de oceanografie IFREMER, autor principal al studiului publicat săptămâna aceasta în jurnalul Current Biology.

Celacantul a apărut pentru prima dată în perioada devoniană, în urmă cu aproximativ 400 de milioane de ani, cu circa 170 de milioane de ani înaintea dinozaurilor.

Pe baza datelor prelevate de la fosile, s-a crezut că celacantul a devenit istorie în timpul extincţiei în masă care a condus la dispariţia a aproximativ trei sferturi dintre speciile de pe Pământ în urma impactului unui asteroid, la sfârşitul perioadei cretacice.

După ce a fost găsit în viaţă, celacantul a fost supranumit “o fosilă vie”, o descriere criticată în prezent de oamenii de ştiinţă. “Prin definiţie, o fosilă este moartă, iar celacantul a evoluat mult din devonian”, a spus biologul Marc Herbin de la Muzeul Naţional de Istorie Naturală din Paris, coautor al studiului.

Celacantul este un peşte cu aripioare lobate, pe baza formei aripioarelor lui, care diferă structural de cele ale altor peşti. Aceste aripioare ar fi fost precursoarele membrelor primelor vertebrate care au evoluat pe suprafaţa terestră.

Peştele celacant trăieşte în ocean la mari adâncimi, de până la 800 de metri. În timpul zilei, aceşti peşti se adăpostesc în peşteri vulcanice, singuri sau în grupuri mici. Femelele sunt puţin mai mari decât masculii, ajungând la aproximativ doi metri lungime şi cântărind 110 kilograme.

Cele două specii existente, ambele aflate pe cale de dispariţie, sunt celacantul african, întâlnit în principal în apropierea Insulelor Comoro, în largul coastei estice a continentului, şi celacantul indonezian. Studiul
s-a concentrat pe celacantul african şi s-a bazat pe analiza unor solzi de la 27 de exemplare aflate în două colecţii muzeale.

Cercetări anterioare sugeraseră o durată de viaţă de aproximativ 20 de ani şi unul dintre cele mai rapide ritmuri de creştere din rândul peştilor. Se pare că această concluzie s-a bazat pe o interpretare greşită, în urmă cu câteva zeci de ani, a unui alt tip de inel din structura solzilor.

“După reevaluarea istoriei vieţii celacantului bazată pe noua noastră (metodă de) estimare a vârstei, pare să fie una dintre cele mai lente – dacă nu chiar cea mai lentă – dintre toţi peştii, apropiată de cea a rechinilor de mare adâncime şi peştelui pion portocaliu” (Hoplostethus atlanticus), a spus specialistul IFREMER în ecologie evolutivă marină Bruno Ernande, coautor al cercetării. “O durată de viaţă centenară înseamnă ceva”, a adăugat el.

Rechinul din Groenlanda, un mare prădător din oceanul adânc, are o durată de viaţă ce poate ajunge la aproximativ 400 de ani.

Ernande a precizat că cercetătorii au fost uimiţi când au constatat perioada-record de gestaţie a celacantului, care o dăpăşeşte pe cea de 3,5 ani a rechinului gulerat şi pe cea a elefanţilor şi a rechinului câine-de-mare, de doi ani.

Cercetătorii au declarat că din cauza maturităţii sexuale târzii şi a duratei lungi a perioadei de gestaţie, coroborate cu fecunditatea redusă şi populaţia restrânsă, celacantul este deosebit de vulnerabil la
tulburările de mediu, naturale sau cauzate de om, precum evenimente climatice extreme sau pescuitul accidental în exces. AGERPRES

Sursa foto: ifremer.fr

Citește mai departe

ACTUALITATE

Spania scoate România din categoria statelor cu risc de infectare

Publicat

Spania a scos România din categoria statelor cu risc de infectare. Românii ajunși în Spania cu avionul nu mai trebuie să prezinte certificatul care atestă vaccinarea completă, test negativ PCR sau antigen sau certificatul de recuperare post-COVID-19.

Ministerul Afacerilor Externe precizează că autoritățile spaniole au revizuit condițiile de intrare pe teritoriul Spaniei pentru persoanele care sosesc din România.

Noile măsuri se aplică începând cu data de 21 iunie 2021.

Astfel, începând cu data de 21 iunie 2021, ca urmare a deciziei autorităților spaniole, România nu se mai află în categoria statelor cu risc de infectare.

Astfel, cetățenii care sosesc din România în Spania pe cale aeriană nu mai trebuie să prezinte la intrarea în Spania următoarele documente, stabilite anterior: certificat care atestă vaccinarea completă împotriva COVID-19, test negativ PCR sau antigen sau certificat de recuperare post-COVID-19. Lista actualizată se poate consulta accesând pagina de internet: https://www.mscbs.gob.es/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov/spth.htm.

Totodată, MAE precizează că rămâne valabilă obligația ca toate persoanele care călătoresc spre Spania, pe cale aeriană sau maritimă, să completeze, anterior efectuării călătoriei, un formular privind starea de sănătate, prin intermediul aplicației Spain Travel Health (SpTH) sau a paginii de internet www.spth.gob.es

În situația în care pasagerul este minor sau o persoană dependentă, formularul poate fi completat de către tutore, care va fi responsabil pentru veridicitatea informațiilor furnizate. Ulterior completării formularului, se va genera un cod unic QR de sănătate, care va trebui prezentat (digital sau pe suport hârtie) la controlul de sănătate efectuat în aeroportul/portul de destinație. Dacă formularul va fi semnat din aplicație, acesta va apărea în secțiunea „Călătoria mea”, iar utilizatorul va recepționa și un e-mail care poate fi imprimat.

Cetățenii romani pot solicita asistență consulară la numărul de telefon al Ambasadei României la Madrid +34/917.344.004, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate și preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu situații deosebite, cu caracter de urgență (ex.: decese, accidente cu victime, situaţii de pericol, calamităţi sau cu caracter extraordinar) au la dispozitie telefonul de urgență al Secției Consulare: +34/669.362.202.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet http://www.mae.ro/node/51930 și http://madrid.mae.ro, informarea temeinică anterior efectuării deplasărilor în străinătate, precum și respectarea cu strictețe a măsurilor aplicabile în contextul pandemiei de Covid 19. MEDIAFAX

Citește mai departe

ACTUALITATE

Un tablou pictat de Churchill, care a decorat iahtul lui Aristotel Onassis, scos la licitaţie la New York

Publicat

Casa de licitaţii Phillips va scoate la licitaţie, la data de 23 iunie, la New York, un peisaj pictat de Winston Churchill, unul dintre marii oameni de stat ai secolului XX, informează AFP.

Această pictură în ulei, intitulată “The Moat, Breccles”, realizată de Churchill în 1921, are o valoare estimată de Phillips între 1,5 şi 2 milioane de dolari, departe de suma de 11,6 milioane de dolari cu care a fost vândută o altă creaţie a “Bătrânului leu”, scoasă la licitaţie în martie de Angelina Jolie prin casa Christie’s.

Chiar dacă nu va doborî niciun record, acest peisaj – pe care Churchill l-a menţionat într-un eseu din decembrie 1921 intitulat “Painting as a pastime” – ar putea atrage atât pasionaţi de istorie, cât şi celebrităţi, pe fondul unei creşteri recente a interesului faţă de picturile realizate de personalitatea care s-a remarcat în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.

Churchill a păstrat pictura timp de 40 de ani, apoi a oferit-o, în 1961, cu patru ani înainte de moarte, prietenului său, magnatul Aristotel Onassis, după cum a explicat pentru AFP Jean-Paul Engelen, vicepreşedintele casei de licitaţii Phillips.

Bogatul armator a fost atât de mândru de acest dar, încât l-a agăţat la loc de onoare, în partea din spate a celebrului bar – numit “Ari’s Bar” – de pe iahtul său, alături de opere de Vermeer, Gauguin, Le Greco şi Pissarro.

Acest “super-iaht”, denumit “Christina” – prenumele fiicei lui Onassis – a fost o fregată a marinei canadiene, cu o lungime de aproape 100 de metri. Ambarcaţiunea a participat la Debarcarea din Normandia, înainte ca Onassis să o achiziţioneze, după război, cu 34.000 de dolari.

Onassis a renovat generos ambarcaţiunea, cheltuind aproximativ 4 milioane de dolari, pentru a o face “una dintre cele mai incredibile structuri plutitoare” şi unul dintre locurile preferate ale magnatului, a spus Engelen. La bordul iahtului au urcat nume importante, precum Elizabeth Taylor, John F. Kennedy, Maria Callas, Richard Burton, Grace Kelly şi prinţul Rainier al III-lea.

După decesul lui Onassis, în 1975, la şapte ani de la căsătoria cu Jackie Kennedy, iahtul a fost vândut şi tot ce se afla la bord a fost depozitat. Recent, moştenitorii magnatului au decis să se despartă de tablou.

Pentru a-i atrage şi mai mult pe pasionaţii acestui melanj de istorie şi personalităţi, casa de licitaţii Phillips a reconstituit, în sălile sale expoziţionale de la New York, “Ari’s Bar” – ce include şi imitaţii ale faimoşilor dinţi de balenă – şi a umplut rafturile cu sticle de şampanie Pol Roger, preferata “Bătrânului leu”.

AGERPRES

Sursa foto: phillips.com

Citește mai departe