Connect with us

ACTUALITATE

A crescut cu 24% numărul turiştilor români care au ales să viziteze Dubai

Publicat



Numărul turiştilor români care au călătorit în Dubai a crescut, în primul trimestru din 2019, cu 24%, comparativ cu perioada similară din anul anterior, ajungând la 29.670, relevă datele publicate joi de Departamentul de Turism şi Marketingul Comerţului din Dubai (Department of Tourism and Commerce Marketing – Dubai Tourism).

‘Am observat o creştere a numărului de turişti din România. Iar aceasta este şi rezultatul abordării specifice legată de varietatea atracţiilor turistice şi experienţelor dedicate tuturor categoriilor de vârstă. Evoluţia pe care o are Dubai joacă un rol important în atragerea de turişti’, susţine Issam Kazim, CEO al Dubai’s Corporation of Tourism & Commerce Marketing (DCTCM).

Potrivit datelor centralizate, la finele anului 2018, numărul de turişti din România care au ajuns în Emirat a fost de 64.486, în creştere cu 19,7% faţă de anul 2017. În acelaşi timp, raportat la anul 2016, numărul românilor care au ales Dubaiul ca destinaţie de vacanţă/afaceri s-a ridicat la 51.316.

Printre cele mai populare atracţii din Emirat se află: Dubai Mall, cea mai înaltă clădire din lume, Burj Khalifa (828 de metri şi 164 de etaje), cel mai mare parc tematic acoperit din lume, IMG Worlds of Adventure (139.350 mp şi patru parcuri tematice: Motiongate Dubai, Bollywood Parks Dubai, Legoland Dubai şi Legoland Water Park, Dubai Parks & Resorts) şi La Mer si Al Seef.

De asemenea, în Dubai există 15 galerii de artă situate pe Bulevardul Alserkal, 2.000 de restaurante şi peste 2.500 de animale Dubai Safari.

În plus, în 2019, urmează să mai fie deschise: Dubai Arena – o arenă multifuncţională de ultimă generaţie care se întinde pe o suprafaţă de 46.000 mp, Muzeul viitorului – în care vor fi expuse cele mai mari inovaţii, prototipuri şi invenţii ale planetei, Madame Tussauds – faimosul muzeu al figurilor de ceară, Biblioteca Mohammed Bin Rashid – ce va conţine colecţii specializate ale celor mai recente şi distinse cărţi, Nakheel Mall – peste 418.000 mp destinaţi cumpărăturilor, preparatelor culinare şi divertismentului, Dubai Festival Plaza – cea mai nouă destinaţie dedicată cumpărăturilor din Jebel Ali, Deira Islands Night Souk – cea mai mare piaţă nocturnă din lume, cu 5.300 de magazine şi 96 de restaurante şi cafenele situate pe ţărmul insulelor Deira, Cityland Mall – proiect turistic inspirat de natură, cu o suprafa?ă de 205.000 metri pătraţi ce va dispune de 350 de magazine, 75 de restaurante şi cinematografe cu ecrane spectaculoase.

Pentru anul 2020, Dubaiul are în plan inaugurarea Complexului Floating Venice – un complex plutitor va cuprinde 414 cabine personalizate pe patru niveluri, precum şi primul spa subacvatic plutitor din lume, şi a Turnului Dinamic – zgârie-nori cu 80 de etaje care îşi vor schimba în mod constant forma în funcţie de modul în care locatarii vor alege să-şi rotească locuinţele. De altfel, Turnul Dinamic va fi primul zgârie-nori din lume alcătuit din etaje rotative separate ataşate de o coloană centrală, permiţând locatarilor să controleze viteza de rotaţie şi direcţia propriilor apartamente de lux.

La ora actuală, sunt disponibile două zboruri directe pe zi din România către Dubai, respectiv de pe aeroporturile din Bucureşti şi Cluj. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Pandemia de COVID-19 ar putea conduce la o mai mare obezitate în rândul copiilor

Publicat

Biroul pentru Europa al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) a avertizat că pandemia de coronavirus ar putea avea efecte neprevăzute – ducând la o mai mare obezitate în rândul copiilor, relatează dpa.

Un raport al biroului regional al OMS publicat marţi a constatat că închiderea şcolilor în timpul perioadelor de lockdown ar putea avea consecinţe negative asupra nutriţiei şi exerciţiilor fizice în rândul copiilor, în condiţiile în care aceştia sunt privaţi de activităţi şcolare.

“COVID-19 ar putea amplifica una dintre cele mai îngrijorătoare tendinţe din regiunea europeană a OMS – creşterea obezităţii la copii”, a declarat Hans Kluge, director regional al biroului OMS pentru Europa.

Kluge a declarat că supraponderalitatea şi obezitatea sunt legate de boli care pot pune viaţa în pericol, precum bolile cardiovasculare, diabetul şi cancerul.

Pentru a evita un impact negativ asupra viitorului copiilor, oficialul OMS a cerut implementarea de politici bazate pe ştiinţă pentru promovarea dietelor sănătoase şi a activităţii fizice – cum ar fi taxele pe băuturile îndulcite, conform raportului.

Studiul a constatat că aproape unul din trei copii din regiune cu vârsta cuprinsă între şase şi nouă ani era supraponderal, conform unui sondaj realizat în 36 de ţări.

Cea mai gravă situaţie a fost constatată în ţările mediteraneene, deşi se remarcă o îmbunătăţire treptată în state precum Grecia, Italia, Portugalia şi Spania, afirmă OMS. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Gratuităţi pentru turiştii care vizitează Oradea – o campanie în al doilea an consecutiv

Publicat

Turiştii care vor vizita Oradea în acest an vor beneficia, la fel ca în anul 2020, de o serie de beneficii şi gratuităţi, a anunţat Asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune (APTOR).

Potrivit unui comunicat al APTOR, turiştii care vor fi cazaţi la una dintre unităţile de cazare clasificate din Oradea, pentru minim două nopţi consecutive, se vor putea bucura şi anul acesta de următoarele beneficii: acces gratuit la vizitarea celor 8 muzee din oraş şi secţiile lor, transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga reţea de transport public şi reduceri la restaurantele şi cafenelele partenere.

Facilităţile vor fi acordate cu suportul Primăriei Oradea şi în parteneriat cu societatea de transport public local OTL, instituţiile muzeale din oraş, dar şi cu unităţile din industria ospitalităţii.

Turistul va primi un cod unic de gratuităţi de la personalul unităţii de cazare, împreună cu un QR Code. Codul unic, nominal, se poate folosi o singură dată, la fiecare din obiectivele turistice şi unităţile participante. Dar dacă într-o cameră este cazată o familie cu un copil, toţi cei trei se vor bucura de beneficii.

Înregistrarea participanţilor, generarea codurilor de gratuităţi şi comunicarea directă între unităţile HoReCa, muzee şi serverele OTL, se va face prin intermediul aplicaţiei online oradealifenouveau.ro. Aceasta a fost creată de APTOR în parteneriat cu Oradea Tech Hub şi poate fi folosită de toate unităţile de cazare din oraş.

Aplicaţia oradealifenouveau.ro oferă conectivitate directă între unităţile de cazare, muzee şi serverele OTL. Aceasta a fost gândită pentru a asigura o comunicare eficientă între furnizorii de servicii pentru turişti, fără ca turiştii să interacţioneze cu aplicaţia.

În mod particular, aplicaţia oradealifenouveau.ro oferă tuturor utilizatorilor (muzee, unităţi de cazare, restaurante, cafenele sau administrator – Visit Oradea) posibilitatea de a realiza statistici privind numărul de turişti care au apelat la gratuităţi, ţara sau oraşul de provenienţă, secţiile muzeale cele mai vizitate.

Până în prezent, 13 din cele 32 de unităţi de cazare clasificate din Oradea şi-au manifestat interesul pentru a lua parte la această campanie, respectiv 9 restaurante/cafenele.

Campania de gratuităţi a demarat în data de 5 mai şi va dura până pe 31 decembrie 2021.

Printre altele, Oradea oferă vizitatorilor posibilitatea de a admira o serie de bijuterii arhitecturale: 89 de clădiri şi monumente Art Nouveau, 26 de obiective clasate ca monumente istorice, 25 de obiective propuse cu valoare pentru clasare ca monumentele istorice şi 38 de obiective cu valoare arhitecturală incontestabilă. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Primul maraton de vaccinare anti-COVID destinat tinerilor, la Mamaia, în acest weekend

Publicat

Universitatea Ovidius din Constanţa organizează, în perioada 14 – 16 mai, primul maraton de vaccinare dedicat tinerilor, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia.

Universitatea Ovidius din Constanţa (UOC), prin Facultatea de Medicină, în parteneriat cu Asociaţia Studenţilor Medicinişti şi Tinerilor Medici Constanţa (ASMTMC), Liga Studenţilor UOC şi Capitala Tineretului, organizează, alături de Direcţia de Sănătate Publică (DSP), în perioada 14 – 16 mai, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia, primul maraton de vaccinare destinat tinerilor.

În cadrul maratonului de vaccinare, tinerii care doresc să se imunizeze se pot prezenta fără programare prealabilă la Pavilionul Expoziţional, unde vor beneficia de un flux separat de vaccinare, cu serul dezvoltat de Pfizer şi BioNTech (Comirnaty), doar în urma legitimării cu cartea de identitate, se arată într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

“Acţiunea se adresează studenţilor români şi străini din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa şi celor din celelalte universităţi constănţene, elevilor din licee, cu vârsta mai mare de 16 ani, şi familiilor acestora, dar şi cadrelor didactice din toate unităţile de învăţământ. De asemenea, în cadrul maratonului va avea loc un webinar, creditat EMC (Educaţie Medicală Continuă), ce va oferi informaţii despre vaccinare şi se va desfăşura atât în limba română, cât şi în engleză, fiind adresat cadrelor medicale”, a precizat coordonatorul evenimentului, conf. univ. dr. Irina Dumitru, din cadrul Facultăţii de Medicină a Universităţii Ovidius.

Andreea Bugescu, din partea Asociaţiei Studenţilor Medicinişti şi Tinerilor Medici Constanţa, a menţionat că acesta este primul maraton de vaccinare cu, despre şi pentru tineri, iar avantajul organizării acţiunii în zilele de weekend este reprezentat de faptul că le oferă părinţilor elevilor minori posibilitatea de a-i însoţi pentru vaccinare.

”Este, de asemenea, un interval potrivit pentru studenţii care, astfel, pot veni să se vaccineze fără să lipsească de la cursuri”, a declarat Andreea Bugescu.

Conform datelor oficiale centralizate de DSP Constanţa, până în prezent au fost vaccinate, în total, 156.159 de persoane la nivelul întregului judeţ.

Totodată, UOC, prin Facultatea de Medicină, susţine o campanie de testare gratuită a Hepatitei C, sâmbătă, 15 mai, între orele 10,00 – 18,00, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia şi pe faleza Cazinoului din Constanţa, aici urmând a fi organizat şi un punct de vaccinare împotriva COVID-19. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bunuri în valoare de 1,2 milioane lei, puse sub sechestru într-un dosar de evaziune fiscală, în județul Olt

Publicat

Bunuri în valoare de peste 1,2 milioane lei, aparţinând unei societăţi comerciale din Slatina al cărei administrator este bănuit de evaziune fiscală, au fost puse sub sechestru de poliţiştii de investigare a criminalităţii economice, informează Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Olt într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

Administratorul firmei ar fi înregistrat achiziţii fictive de materiale de construcţii de la societăţi tip fantomă pentru a diminua obligaţiile de plată către bugetul de stat.

“Administratorul societăţii respective este bănuit că ar fi înregistrat achiziţii fictive de materiale de construcţii de la mai multe societăţi comerciale tip fantomă, cu scopul de a diminua obligaţiile de plată către bugetul de stat, sustrăgându-se astfel de la plata impozitului pe profit şi a T.V.A.-ului cu suma de 1.257.274 de lei”, se arată în comunicat.

Bunurile puse sub sechestru sunt două imobile şi şase autovehicule în valoare totală de 1.257.274 de lei şi aparţin unei societăţi comerciale din municipiul Slatina. AGERPRES

Citește mai departe