EVENIMENT
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022
Potrivit studiului „Romania Retail Snapshot 2023”, realizat de o companie de consultanță imobiliară, se constată că afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au înregistrat o creștere de 16,3% în anul 2022, comparativ cu anul precedent. Segmentele care au înregistrat cele mai semnificative creșteri sunt vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele.
Cifra de afaceri cumulată de marile reţele de retail, în perioada analizată, se situează peste rata medie anuală a inflaţiei din 2022, de 13,8%.
Potrivit cercetării Cushman & Wakefield Echinox, realizată pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, cele mai mari creşteri au fost raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%).
Pe de altă parte, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în cursul anului trecut, faţă de 2021, au fost înregistrate de segmentele electro-IT (+3,1%), DIY (+10,3%) şi Home & Deco (+11,3%).
În schimb, pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiind de 18,2% pentru FMCG, de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus.
Totodată, rata medie anuală a vânzărilor, în perioada 2019 – 2022, s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, cu excepţia comercianţilor de încălţăminte (4,3%).
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG
La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%).
„Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie.
Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail – centre comerciale şi parcuri de retail – dezvoltatori ce în perioada 2019 – 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail”, se arată în cercetare.
Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri) – Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine
Împreună, cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.
Companiile incluse în studiu au raportat, în 2022, o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021, şi de 24,9 miliarde de euro în 2020.
Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesionişti ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor. Agerpres
EVENIMENT
FOTO. Accident pe Splaiul Independenței din Cluj-Napoca. Un șofer străin nu a acordat prioritate. O femeie a ajuns la spital
Polițiștii Biroului Rutier Cluj-Napoca au fost sesizați, joi, despre producerea unui accident rutier pe strada Splaiul Independenței.
Din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat faptul că un tânăr de 25 de ani, cetățean străin, care conducea un autoturism din direcția străzii Plopilor, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui autoturism care circula pe Splaiul Independenței, la volanul căruia…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
VIDEO. Camelia Potec, după vizita la Complexul de Natație Cluj: Poate fi omologat internațional, cred în potențialul proiectului
Complexul de Natație aflat în construcție la Cluj-Napoca va putea găzdui competiții internaționale de înot și sărituri în apă, spune Camelia Potec, președinta Federației Române de Natație și Pentatlon Modern, care a vizitat joi șantierul și afirmă că lucrările sunt în grafic pentru finalizarea din 2026.
„Există condiții pentru omologare internațională”
Camelia Potec a declarat, într-o…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
De Black Friday, un „LIFETIME Pass” la UNTOLD costa 51.000 de lei. Câți ani acoperă și pentru cine merită cu adevărat
Un „lifetime pass” la UNTOLD, de fapt un abonament valabil 25 de ediții consecutive, a apărut de Black Friday pe eMAG la prețul de aproximativ 51.028 de lei.
Comparat cu prețul actual al unui abonament general de 1.742,63 lei, suma acoperă aproape trei decenii de participare la festival. Însă oferta ridică întrebarea: pentru cine e, cu adevărat, rentabilă?
Cât înseamnă, în realitate, „o viață de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Cine cred românii că este cel mai mare sportiv din istorie: Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi sau Simona Halep. Sondaj INSCOP
Aproape jumătate dintre români consideră că Nadia Comăneci este cel mai mare sportiv român din istorie, conform Barometrului Național al Sportului Românesc, realizat de Inscop Research la solicitarea Fanatik.ro.
Întrebați cine a fost/este cel mai mare sportiv român din istorie, răspunsurile sunt următoarele:
- 47.9% dintre respondenți o aleg pe Nadia Comăneci,
- 20% pe Gheorghe Hagi,
- 6.8% pe Simona Halep,
- 6.8% pe Ivan Patzaichin,
- 5.2% pe David Popovici,
- 4.6% pe Ilie Năstase,
- 0.9%…
Citește mai mult pe Alba24.ro

