EVENIMENT
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022
Potrivit studiului „Romania Retail Snapshot 2023”, realizat de o companie de consultanță imobiliară, se constată că afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au înregistrat o creștere de 16,3% în anul 2022, comparativ cu anul precedent. Segmentele care au înregistrat cele mai semnificative creșteri sunt vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele.
Cifra de afaceri cumulată de marile reţele de retail, în perioada analizată, se situează peste rata medie anuală a inflaţiei din 2022, de 13,8%.
Potrivit cercetării Cushman & Wakefield Echinox, realizată pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, cele mai mari creşteri au fost raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%).
Pe de altă parte, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în cursul anului trecut, faţă de 2021, au fost înregistrate de segmentele electro-IT (+3,1%), DIY (+10,3%) şi Home & Deco (+11,3%).
În schimb, pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiind de 18,2% pentru FMCG, de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus.
Totodată, rata medie anuală a vânzărilor, în perioada 2019 – 2022, s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, cu excepţia comercianţilor de încălţăminte (4,3%).
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG
La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%).
„Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie.
Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail – centre comerciale şi parcuri de retail – dezvoltatori ce în perioada 2019 – 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail”, se arată în cercetare.
Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri) – Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine
Împreună, cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.
Companiile incluse în studiu au raportat, în 2022, o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021, şi de 24,9 miliarde de euro în 2020.
Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesionişti ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor. Agerpres
EVENIMENT
Campania „Dăruiește Lumină”: donăm 1.000.000 kWh către instituții care se ocupă de copii, tineri și seniori cu nevoi speciale
Campania „Dăruiește Lumină”, susținută de E.ON Energie România, revine cu o nouă ediție în cadrul căreia sunt donați 1.000.000 kWh de energie către patru instituții din Satu Mare, Ciugud, Arad și Bacău, care se ocupă de persoane aflate în situații dificile: copii, tineri și adulți cu dizabilități sau care luptă cu boli incurabile, dar și de familii aflate în situații limită, din punct de vedere social,…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
11 decembrie: Ziua Internațională a Munților. În fiecare an la această dată, comunitatea internațională marchează Ziua Internațională a Munților, o inițiativă dedicată protejării și promovării zonelor montane, dar și conștientizării rolului esențial pe care îl au acestea pentru viața pe planetă.
Sărbătoarea a fost instituită în 2003 de Organizația Națiunilor Unite, ca răspuns la nevoia tot mai mare de a atrage atenția asupra presiunilor la care sunt supuse…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Sfântul Daniel Stâlpnicul, sărbătorit pe 11 decembrie, una dintre cele mai neobișnuite figuri ale spiritualității creștin
Sfântul Daniel Stâlpnicul, sărbătorit pe 11 decembrie, este considerat a fi una dintre cele mai neobișnuite figuri ale spiritualității creștine din primele secole.
Trăitor în secolul al V-lea, în zona Siriei, el s-a făcut cunoscut prin forma extremă de nevoință pe care a ales-o: viața petrecută pe un stâlp.
Această practică ascetică, inițiată de Sfântul Simeon Stâlpnicul, presupunea retragerea totală din lume, în înălțime, pentru rugăciune neîncetată și pentru…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
FOTO. Parcările pentru persoanele cu handicap la Cluj-Napoca ocupă jumătate de stradă. Care e explicația Primăriei?
Un clujean a sesizat că parcările pentru persoanele cu handicap trasate pe strada Aviator Bădescu din Cluj-Napoca nu au nicio logică și cere redesenarea lor.
”Care e logica să avem 3 parcări pentru persoane cu handicap care ocupă 70% din strada Aviator Bădescu și abia mai rămâne o bandă îngustă? Din câte știu o parcare are dimensiuni standard, ca lungime și lățime, nu înțeleg de ce au făcut un loc de…
Citește mai mult pe Cluj24.ro




