EVENIMENT
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022
Potrivit studiului „Romania Retail Snapshot 2023”, realizat de o companie de consultanță imobiliară, se constată că afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au înregistrat o creștere de 16,3% în anul 2022, comparativ cu anul precedent. Segmentele care au înregistrat cele mai semnificative creșteri sunt vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele.
Cifra de afaceri cumulată de marile reţele de retail, în perioada analizată, se situează peste rata medie anuală a inflaţiei din 2022, de 13,8%.
Potrivit cercetării Cushman & Wakefield Echinox, realizată pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, cele mai mari creşteri au fost raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%).
Pe de altă parte, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în cursul anului trecut, faţă de 2021, au fost înregistrate de segmentele electro-IT (+3,1%), DIY (+10,3%) şi Home & Deco (+11,3%).
În schimb, pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiind de 18,2% pentru FMCG, de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus.
Totodată, rata medie anuală a vânzărilor, în perioada 2019 – 2022, s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, cu excepţia comercianţilor de încălţăminte (4,3%).
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG
La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%).
„Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie.
Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail – centre comerciale şi parcuri de retail – dezvoltatori ce în perioada 2019 – 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail”, se arată în cercetare.
Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri) – Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine
Împreună, cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.
Companiile incluse în studiu au raportat, în 2022, o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021, şi de 24,9 miliarde de euro în 2020.
Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesionişti ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor. Agerpres
EVENIMENT
Profesorul clujean Dan Vodnar, victimă a unei campanii de phishing. Imaginea lui, folosită ilegal pentru a vinde Uricystin
Renumitul profesor clujean Dan Vodnar, președinte al Senatului Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, a căzut victimă unei campanii false de promovare a unui produs „miraculos”, o practică tot mai des întâlnită pe internet.
Dan Vodnar a avertizat public asupra unui interviu fals care circulă online și în care îi sunt folosite ilegal numele și fotografia, dar în care…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Numărul maxim de elevi în clasele de liceu, din anul școlar 2026-2027. Reguli pregătite de Ministerul Educației
Ministerul Educației a pregătit proiectul de metodologie privind cifra de școlarizare în anul școlar 2026-2027. Potrivit documentului, clasele de a IX-a din liceele teoretice și tehnologice vor avea 28 de elevi.
În ceea ce privește clasele cu filieră vocațională profil sportiv, teologic, pedagogic, precum și învățământ liceal de artă, acestea vor avea 24 de elevi, notează edupedu.ro.
Numărul elevilor într-o clasă a crescut, în medie, cu doi elevi din anul școlar…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Un val dens de ceață a acoperit în această dimineață Cluj-Napoca, iar imaginile surprinse de pe dealul Feleacu oferă un tablou aproape ireal.
Orașul a dispărut complet sub o pătură lăptoasă de ceață, transformând panorama într-un peisaj desprins parcă dintr-un film.
Clujul în ceață
Nicio clădire nu se mai distinge, iar liniile familiare ale orașului au fost înlocuite de o mare albă, compactă și…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Spații scoase la licitație de Primăria Alba Iulia, în șanțurile Cetății. Care sunt locațiile și prețurile de pornire
Primăria Alba Iulia organizează licitații publice pentru închirierea, respectiv concesionarea unor spații din Cetatea Alba Carolina.
Ambele spații se află în șanțurile Cetății. Unul este locația în care se intenționează amenajarea unei cafenele, în apropierea bazinului cu pești. Celălalt este spațiu pentru terasă în zona Piața Toboșarului.
Potrivit documentației prezentate de primărie, se concesionează un spațiu de 37 mp, în prezent ocupat de o clădire…
Citește mai mult pe Alba24.ro


