Connect with us

EVENIMENT

Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022

Publicat

cumparaturi

Potrivit studiului „Romania Retail Snapshot 2023”, realizat de o companie de consultanță imobiliară, se constată că afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au înregistrat o creștere de 16,3% în anul 2022, comparativ cu anul precedent. Segmentele care au înregistrat cele mai semnificative creșteri sunt vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele.

Cifra de afaceri cumulată de marile reţele de retail, în perioada analizată, se situează peste rata medie anuală a inflaţiei din 2022, de 13,8%.

Potrivit cercetării Cushman & Wakefield Echinox, realizată pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, cele mai mari creşteri au fost raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%).

Pe de altă parte, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în cursul anului trecut, faţă de 2021, au fost înregistrate de segmentele electro-IT (+3,1%), DIY (+10,3%) şi Home & Deco (+11,3%).

În schimb, pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiind de 18,2% pentru FMCG, de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus.

Totodată, rata medie anuală a vânzărilor, în perioada 2019 – 2022, s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, cu excepţia comercianţilor de încălţăminte (4,3%).

Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG

La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%).

„Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie.

Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail – centre comerciale şi parcuri de retail – dezvoltatori ce în perioada 2019 – 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail”, se arată în cercetare.

Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri) – Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.

Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine

Împreună, cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.

Companiile incluse în studiu au raportat, în 2022, o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021, şi de 24,9 miliarde de euro în 2020.

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesionişti ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Golire controlată la barajul Gilău. Primăria Florești avertizează asupra creșterii debitului pe Someșul Mic

Publicat

inundatii 3 scaled e1661762429823.jpg






Autoritățile locale din Florești anunță că miercuri, 17 decembrie 2025, va avea loc o golire controlată de apă la barajul Gilău, o operațiune programată care va determina o creștere temporară a debitului râului Someșul Mic.

Potrivit Primăriei Florești, intervenția se va desfășura în intervalul orar 08:00–09:30. Evacuarea apei se va face pe albia veche a Someșului Mic, cu un debit de aproximativ 10…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Evoluția infecțiilor respiratorii în Cluj. Mai multe cazuri de viroze comparativ cu 2024

Publicat

gripa.jpg






În județul Cluj, săptămânile 46-49 ale anului 2025 (10 noiembrie – 7 decembrie) au adus o creștere semnificativă a infecțiilor respiratorii, în special a cazurilor de gripă și sindrom gripal, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Datele Direcției de Sănătate Publică Cluj solicitate de Cluj24 arată evoluția epidemiologică detaliată și oferă recomandări pentru prevenirea transmiterii…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Gheorghe Piperea (AUR), semnal de alarmă: Cea mai periculoasă este revenirea la MCV!

Publicat

gh piperea aur.jpg






Europarlamentarul AUR Gheorghe Piperea lansează un avertisment dur cu privire la direcția în care se îndreaptă România, susținând că statul se află „la un moment de răscruce” și riscă să repete erori majore din trecut.

Piperea critică atât clasa politică aflată la guvernare, cât și ceea ce el numește ingerințe externe și interne în actul de justiție, cu accent special pe riscul revenirii la…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Război deschis la CFR Cluj. Eugen Trică îl atacă frontal pe Nelu Varga: „Nu are nimic din fotbal. Să nu-mi mai rostească numele”

Publicat

nelutu varga.jpg






Conflictul dintre Eugen Trică și Nelu Varga a escaladat după ce fostul jucător și tehnician al CFR-ului a oferit o replică extrem de dură patronului din Gruia.

Liber de contract în prezent, Trică a reacționat vehement după ce Varga l-a catalogat drept „analfabet”, în contextul declarațiilor legate de influența conducerii la meciul Dinamo – CFR Cluj (2-1), disputat la finalul lunii octombrie.

Fost…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe