EVENIMENT
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022
Potrivit studiului „Romania Retail Snapshot 2023”, realizat de o companie de consultanță imobiliară, se constată că afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au înregistrat o creștere de 16,3% în anul 2022, comparativ cu anul precedent. Segmentele care au înregistrat cele mai semnificative creșteri sunt vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele.
Cifra de afaceri cumulată de marile reţele de retail, în perioada analizată, se situează peste rata medie anuală a inflaţiei din 2022, de 13,8%.
Potrivit cercetării Cushman & Wakefield Echinox, realizată pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, cele mai mari creşteri au fost raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%).
Pe de altă parte, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în cursul anului trecut, faţă de 2021, au fost înregistrate de segmentele electro-IT (+3,1%), DIY (+10,3%) şi Home & Deco (+11,3%).
În schimb, pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiind de 18,2% pentru FMCG, de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus.
Totodată, rata medie anuală a vânzărilor, în perioada 2019 – 2022, s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, cu excepţia comercianţilor de încălţăminte (4,3%).
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG
La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%).
„Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie.
Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail – centre comerciale şi parcuri de retail – dezvoltatori ce în perioada 2019 – 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail”, se arată în cercetare.
Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri) – Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.
Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine
Împreună, cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.
Companiile incluse în studiu au raportat, în 2022, o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021, şi de 24,9 miliarde de euro în 2020.
Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesionişti ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor. Agerpres
EVENIMENT
Comuna Gârda de Sus din Munții Apuseni, atestată oficial ca stațiune de interes local. Obiective și trasee turistice din zonă
Comuna Gârda de Sus din județul Alba a fost atestată oficial ca stațiune de interes local. Hotărârea a fost luată în ședința Guvernului de joi, 21 noiembrie.
Potrivit Executivului, atestarea ca stațiune turistică va genera creșterea circulației turistice și a cifrei de afaceri a investitorilor din domeniul turismului. De asemenea, va avea un impact benefic pentru dezvoltarea economică și creșterea calității vieții…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Revelion 2025 în costum de baie, la Băile Sărate de la Ocna Mureș. Prețul unui bilet și meniul
Revelion 2025 în costum de baie, la Băile Sărate de la Ocna Mureș. Băile Sărate din Ocna Mureș organizează în acest an un Revelion 2025 aparte, neconvențional. Cei prezenți la Revelion Pool Party vor schimba rochia de gală și costumul cu o ținută lejeră, pentru a se bucura de multă bălăceală și dans în jurul piscinelor interioare din cadrul complexului.
Cetățenii care vor alege să petreacă trecerea dintre ani…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Dragoș Damian: N-ai chef, timp sau bani să investești în resursa umană? Participă la un târg de cariere și fură de la competiție
CEO Terapia, Dragoș Damian, critică lipsa de investiție reală în formarea resursei umane de către companii și o practică frecventă: recrutarea agresivă de la competitori.
„N-ai chef, timp sau bani să investești în resursa umană? În învățământ dual? În burse și practică pentru studenți? În laboratoare scumpe în facultăți? Nici o problemă! Participă la un târg de cariere și fură de la competiție câți angajați ai nevoie!
Povești de adormit…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
Program de formare pentru profesorii de gimnaziu, pentru a putea preda educație media digitală. Când și unde se pot înscrie
Centrul pentru Jurnalism Independent a anunțat că au început înscrierile pentru programul de formare de educație media digitală, adresat profesorilor de gimnaziu, care predau discipline umaniste.
”75 de profesori de gimnaziu, care predau științe umaniste, ne vor deveni parteneri în Programul de Educație Media și vor fi pregătiți să ducă către elevii lor concepte precum analiza critică a mesajelor media, fapte și…
Citește mai mult pe Alba24.ro