Connect with us

EVENIMENT

Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022

Publicat

cumparaturi

Potrivit studiului "Romania Retail Snapshot 2023", realizat de o companie de consultanță imobiliară, se constată că afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au înregistrat o creștere de 16,3% în anul 2022, comparativ cu anul precedent. Segmentele care au înregistrat cele mai semnificative creșteri sunt vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele.

Cifra de afaceri cumulată de marile reţele de retail, în perioada analizată, se situează peste rata medie anuală a inflaţiei din 2022, de 13,8%.

Potrivit cercetării Cushman & Wakefield Echinox, realizată pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, cele mai mari creşteri au fost raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), al restaurantelor şi cafenelelor (32,5%) şi de fashion (24,5%).

Pe de altă parte, cele mai reduse rate de creştere ale rulajului în cursul anului trecut, faţă de 2021, au fost înregistrate de segmentele electro-IT (+3,1%), DIY (+10,3%) şi Home & Deco (+11,3%).

În schimb, pentru toate celelalte categorii valorile vânzărilor au fost peste inflaţie, creşterile fiind de 18,2% pentru FMCG, de 16,4% pentru articolele sportive, de 21,5% pentru încălţăminte, de 17,8% pentru articole pentru copii, în timp ce retailerii care comercializează bijuterii au vândut cu 19% mai mult, iar magazinele specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) cu 14,8% în plus.

Totodată, rata medie anuală a vânzărilor, în perioada 2019 - 2022, s-a situat peste rata medie anuală de creştere a preţurilor pentru majoritatea categoriilor de retail, cu excepţia comercianţilor de încălţăminte (4,3%).

Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG

La polul opus, segmentul restaurante şi cafenele a crescut cel mai mult în acest interval (13,8%), urmat de cel de cosmetice (13%) şi de Electro IT (12,9%).

"Majorarea veniturilor obţinute de marii retaileri a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, dar şi de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice, după eliminarea în martie 2022 a restricţiilor impuse de pandemie.

Extinderile retailerilor în cauză au fost favorizate şi de investiţiile dezvoltatorilor de spaţii de retail - centre comerciale şi parcuri de retail - dezvoltatori ce în perioada 2019 - 2022, au finalizat un număr de 39 de proiecte, reprezentând atât scheme noi, cât şi extinderi ale unora deja existente, în total acestea cumulând peste jumătate de milion de metri pătraţi de noi spaţii de retail", se arată în cercetare.

Studiul de specialitate a avut la bază 12 domenii FMCG (marile reţele de hipermarketuri/supermarketuri) - Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.

Creștere semnificativă a afacerilor marilor rețele de retail în România în 2022. Cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine

Împreună, cei 114 de retaileri analizaţi operează peste 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale.

Companiile incluse în studiu au raportat, în 2022, o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro, comparativ cu 27,7 miliarde de euro în 2021, şi de 24,9 miliarde de euro în 2020.

Cushman & Wakefield Echinox, afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cuprinde o echipă de peste 80 de profesionişti ce oferă o gamă completă de servicii de consultanţă imobiliară investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor şi chiriaşilor. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și Wizz Air anunță 3 rute noi de destinaţii: Antalya, Berlin și Abu Dhabi

Publicat

4 1 1.jpg






Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, Consiliul Județean Cluj și compania aeriană Wizz Air anunță extinderea rețelei sale de destinații pentru anul 2026, cu trei noi rute internaționale: Antalya (Turcia), Berlin (Germania) și Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

Astfel, începând din primăvara anului viitor, odată cu debutul sezonului de vară 2026, pasagerii vor putea călători de pe aeroportul clujean spre...

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO: Accident rutier în cartierul Micești din Alba Iulia, surprins pe o cameră video. Impact între două mașini

Publicat

video: accident rutier în cartierul micești din alba iulia, surprins

Un accident rutier s-a produs vineri, în jurul orei 13:00, pe strada Zlatnei din cartierul albaiulian Micești, în zona intersecției cu strada Pădurii. Două autoturisme au fost implicate într-o tamponare.

Evenimentul rutier a fost surprins pe o cameră video de bord de către un participant la trafic.

Pe imaginile video se poate observa cum un autoturism marca BMW a lovit din spate un autoturism marca Volkswagen, care se afla oprit la intersecție, așteptând să efectueze un viraj la...

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

eIdentity, noul serviciu MAI de indetificare prin cod QR. E bun inclusiv pentru validarea vârstei pe platformele de social media

Publicat

eidentity, noul serviciu mai de indetificare prin cod qr. e

eIdentity, noul serviciu prin care românii își pot dovedi vârsta. Poate fi folosit inclusiv pentru validarea vârstei pe platforme de social media.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat un nou serviciu electronic de identitate digitală, care permite cetățenilor să prezinte securizat doar anumite date din cartea electronică de identitate (CEI), aflate sub controlul exclusiv al posesorului, anunță Andrei Nicoară, expert e-guvernare.

Serviciul este disponibil prin HUB-ul MAI și...

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Clujul riscă să devină cel mai scump aeroport din țară pentru parcări. GOTO Parking majorează tarifele

Publicat

goto parking.jpg






Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca riscă să devină cel mai scump aeroport din România pentru parcări, depășind tradiționalele aeroporturi din București, Iași sau Timișoara atunci când vine vorba de costurile pe termen lung.

Clujul devine cel mai scump aeroport din țară pentru parcări

Comparativ, la Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, o zi de parcare costă 100 de lei,...

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe