Connect with us

ACTUALITATE

”#Conciliatorii” – o campanie care promovează metoda concilierii şi rezolvării conflictelor în afara instanţelor de judecată

Publicat



Sursa foto: CSALB / Facebook

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) lansează campania #Conciliatorii, care popularizează în rândul consumatorilor şi instituţiilor financiar-bancare metoda concilierii şi rezolvării conflictelor în afara instanţelor de judecată.

“Beneficiile soluţiilor de tipul win-win, rezultate în urma negocierilor pe marginea contractelor existente, reprezintă argumentul principal ale acestei campanii de informare. Interviurile fac referire, în majoritatea cazurilor, la dosarele de conciliere dintre consumatori şi bănci. Numărul dosarelor acceptate de IFN-uri rămâne în continuare scăzut, situându-se sub 2% din totalul dosarelor formate la CSALB”, se arată într-un comunicat al CSALB, remis marţi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, campania prezintă recomandări pentru consumatori şi bănci/IFN-uri, detalii despre modul în care decurg negocierile în cadrul CSALB şi exemple de situaţii întâlnite în dosarele soluţionate. În plus, interviurile video care susţin campania îi prezintă pe conciliatori prin prisma calităţilor profesionale şi umane pe care aceştia le au.

“Filosofia concilierii este nouă în România, dar începe să îşi facă tot mai mult loc în mentalul colectiv. Iar asta se întâmplă datorită unui lucru foarte interesant: dacă în instanţă litigiile sunt judecate după litera legii, la CSALB sunt judecate în echitate. Mai exact, conciliatorii încearcă să repună părţile în echilibru. Pentru noi, la CSALB, această campanie este şi un motiv de mândrie profesională, deoarece conciliatorii sunt profesionişti, oameni având cariere impresionante, avocaţi de renume, profesori universitari, foşti judecători sau preşedinţi de instituţii în domeniul financiar. Expertiza pe care ei o aduc în dosarele de conciliere ar trebui să reprezinte pentru consumatori şi bănci un garant şi un argument în sine pentru corectitudinea, imparţialitatea şi eficienţa procedurii derulate în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar”, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Conciliatorii fac şi o serie de recomandări pentru consumatorii care intră în negociere cu băncile.

“Mulţi dintre consumatori speră ca un conciliator să se substituie unui judecător şi să emită o hotărâre care să oblige banca. Ceea ce le explic este că în cadrul acestei proceduri se face efectiv o negociere, conciliatorul este un canal de comunicare între consumator şi bancă”, spune Dragoş Gheorghe.

La rândul său, Ionuţ Ştefan afirmă: “Sfatul meu pentru consumatori ar fi acela că ar trebui să nu gândească în primul rând prin prisma a cât pot câştiga, ci prin prisma a ceea ce ar putea pierde”.

“În primul rând, consumatorul trebuie să ştie că nu are costuri, spre deosebire de instanţa de judecată, unde taxele sunt împovărătoare, unde se adaugă costuri pentru expertize sau pentru avocaţi”, precizează şi Nela Petrişor.

Potrivit lui Doru Trăilă, consumatorii trebuie să ia în calcul că propunerea pe care o fac în cererea către CSALB este, din punctul de vedere al negocierii, maximul pe care şi-l doresc. Cu toate astea, negocierea se poate bloca dacă vor deveni inflexibili în maniera: “Vreau totul, iar dacă nu îmi daţi totul, plec supărat şi trântesc uşa!”.

“Sunt bănci foarte flexibile, care au înfiinţat un departament special pentru concilierile în cadrul CSALB, care au bugete special aprobate pentru situaţiile acestea. Dar, sunt şi bănci care vin şi spun sec: noi am făcut o statistică la nivelul băncii, iar dacă ne-ar da în judecată avem şanse de 70%-80% să câştigăm”, susţine Doru Trăilă.

Ionuţ Ştefan consideră că băncile ar trebui să accepte faptul că, de-a lungul perioadei de derulare a contractului, situaţia financiară a consumatorului se poate schimba.

“Să accepte acest lucru în acelaşi mod în care consumatorul a acceptat regulile băncii la semnarea contractului”, subliniază el.

În opinia Roxanei Mustăţea, băncile reacţionează foarte pozitiv la cazurile sociale.

“Nici nu ştiu dacă au fost astfel de cazuri în care banca să nu fi răspuns. Poate nu a reacţionat 100% prin ştergerea întregii datorii, dar au propus o reeşalonare, o perioadă de graţie sau chiar micşorare semnificativă a soldului. Nu au fost cazuri sociale în care banca să spună: ‘Eu trebuie să-mi iau toţi banii!'”, a adăugat aceasta.

Băncile trebuie să înţeleagă că este nevoie de foarte multă supleţe în gândire, că trebuie să accepte soluţii care, la prima vedere, par favorabile consumatorului. De fapt, aceste soluţii sunt favorabile şi băncii pentru că îşi păstrează clientul, este de părere Mihai Tănăsescu.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE. AGERPRES

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Pandemia de COVID-19 ar putea conduce la o mai mare obezitate în rândul copiilor

Publicat

Biroul pentru Europa al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) a avertizat că pandemia de coronavirus ar putea avea efecte neprevăzute – ducând la o mai mare obezitate în rândul copiilor, relatează dpa.

Un raport al biroului regional al OMS publicat marţi a constatat că închiderea şcolilor în timpul perioadelor de lockdown ar putea avea consecinţe negative asupra nutriţiei şi exerciţiilor fizice în rândul copiilor, în condiţiile în care aceştia sunt privaţi de activităţi şcolare.

“COVID-19 ar putea amplifica una dintre cele mai îngrijorătoare tendinţe din regiunea europeană a OMS – creşterea obezităţii la copii”, a declarat Hans Kluge, director regional al biroului OMS pentru Europa.

Kluge a declarat că supraponderalitatea şi obezitatea sunt legate de boli care pot pune viaţa în pericol, precum bolile cardiovasculare, diabetul şi cancerul.

Pentru a evita un impact negativ asupra viitorului copiilor, oficialul OMS a cerut implementarea de politici bazate pe ştiinţă pentru promovarea dietelor sănătoase şi a activităţii fizice – cum ar fi taxele pe băuturile îndulcite, conform raportului.

Studiul a constatat că aproape unul din trei copii din regiune cu vârsta cuprinsă între şase şi nouă ani era supraponderal, conform unui sondaj realizat în 36 de ţări.

Cea mai gravă situaţie a fost constatată în ţările mediteraneene, deşi se remarcă o îmbunătăţire treptată în state precum Grecia, Italia, Portugalia şi Spania, afirmă OMS. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Gratuităţi pentru turiştii care vizitează Oradea – o campanie în al doilea an consecutiv

Publicat

Turiştii care vor vizita Oradea în acest an vor beneficia, la fel ca în anul 2020, de o serie de beneficii şi gratuităţi, a anunţat Asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune (APTOR).

Potrivit unui comunicat al APTOR, turiştii care vor fi cazaţi la una dintre unităţile de cazare clasificate din Oradea, pentru minim două nopţi consecutive, se vor putea bucura şi anul acesta de următoarele beneficii: acces gratuit la vizitarea celor 8 muzee din oraş şi secţiile lor, transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga reţea de transport public şi reduceri la restaurantele şi cafenelele partenere.

Facilităţile vor fi acordate cu suportul Primăriei Oradea şi în parteneriat cu societatea de transport public local OTL, instituţiile muzeale din oraş, dar şi cu unităţile din industria ospitalităţii.

Turistul va primi un cod unic de gratuităţi de la personalul unităţii de cazare, împreună cu un QR Code. Codul unic, nominal, se poate folosi o singură dată, la fiecare din obiectivele turistice şi unităţile participante. Dar dacă într-o cameră este cazată o familie cu un copil, toţi cei trei se vor bucura de beneficii.

Înregistrarea participanţilor, generarea codurilor de gratuităţi şi comunicarea directă între unităţile HoReCa, muzee şi serverele OTL, se va face prin intermediul aplicaţiei online oradealifenouveau.ro. Aceasta a fost creată de APTOR în parteneriat cu Oradea Tech Hub şi poate fi folosită de toate unităţile de cazare din oraş.

Aplicaţia oradealifenouveau.ro oferă conectivitate directă între unităţile de cazare, muzee şi serverele OTL. Aceasta a fost gândită pentru a asigura o comunicare eficientă între furnizorii de servicii pentru turişti, fără ca turiştii să interacţioneze cu aplicaţia.

În mod particular, aplicaţia oradealifenouveau.ro oferă tuturor utilizatorilor (muzee, unităţi de cazare, restaurante, cafenele sau administrator – Visit Oradea) posibilitatea de a realiza statistici privind numărul de turişti care au apelat la gratuităţi, ţara sau oraşul de provenienţă, secţiile muzeale cele mai vizitate.

Până în prezent, 13 din cele 32 de unităţi de cazare clasificate din Oradea şi-au manifestat interesul pentru a lua parte la această campanie, respectiv 9 restaurante/cafenele.

Campania de gratuităţi a demarat în data de 5 mai şi va dura până pe 31 decembrie 2021.

Printre altele, Oradea oferă vizitatorilor posibilitatea de a admira o serie de bijuterii arhitecturale: 89 de clădiri şi monumente Art Nouveau, 26 de obiective clasate ca monumente istorice, 25 de obiective propuse cu valoare pentru clasare ca monumentele istorice şi 38 de obiective cu valoare arhitecturală incontestabilă. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Primul maraton de vaccinare anti-COVID destinat tinerilor, la Mamaia, în acest weekend

Publicat

Universitatea Ovidius din Constanţa organizează, în perioada 14 – 16 mai, primul maraton de vaccinare dedicat tinerilor, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia.

Universitatea Ovidius din Constanţa (UOC), prin Facultatea de Medicină, în parteneriat cu Asociaţia Studenţilor Medicinişti şi Tinerilor Medici Constanţa (ASMTMC), Liga Studenţilor UOC şi Capitala Tineretului, organizează, alături de Direcţia de Sănătate Publică (DSP), în perioada 14 – 16 mai, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia, primul maraton de vaccinare destinat tinerilor.

În cadrul maratonului de vaccinare, tinerii care doresc să se imunizeze se pot prezenta fără programare prealabilă la Pavilionul Expoziţional, unde vor beneficia de un flux separat de vaccinare, cu serul dezvoltat de Pfizer şi BioNTech (Comirnaty), doar în urma legitimării cu cartea de identitate, se arată într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

“Acţiunea se adresează studenţilor români şi străini din cadrul Universităţii Ovidius din Constanţa şi celor din celelalte universităţi constănţene, elevilor din licee, cu vârsta mai mare de 16 ani, şi familiilor acestora, dar şi cadrelor didactice din toate unităţile de învăţământ. De asemenea, în cadrul maratonului va avea loc un webinar, creditat EMC (Educaţie Medicală Continuă), ce va oferi informaţii despre vaccinare şi se va desfăşura atât în limba română, cât şi în engleză, fiind adresat cadrelor medicale”, a precizat coordonatorul evenimentului, conf. univ. dr. Irina Dumitru, din cadrul Facultăţii de Medicină a Universităţii Ovidius.

Andreea Bugescu, din partea Asociaţiei Studenţilor Medicinişti şi Tinerilor Medici Constanţa, a menţionat că acesta este primul maraton de vaccinare cu, despre şi pentru tineri, iar avantajul organizării acţiunii în zilele de weekend este reprezentat de faptul că le oferă părinţilor elevilor minori posibilitatea de a-i însoţi pentru vaccinare.

”Este, de asemenea, un interval potrivit pentru studenţii care, astfel, pot veni să se vaccineze fără să lipsească de la cursuri”, a declarat Andreea Bugescu.

Conform datelor oficiale centralizate de DSP Constanţa, până în prezent au fost vaccinate, în total, 156.159 de persoane la nivelul întregului judeţ.

Totodată, UOC, prin Facultatea de Medicină, susţine o campanie de testare gratuită a Hepatitei C, sâmbătă, 15 mai, între orele 10,00 – 18,00, la Pavilionul Expoziţional din Mamaia şi pe faleza Cazinoului din Constanţa, aici urmând a fi organizat şi un punct de vaccinare împotriva COVID-19. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bunuri în valoare de 1,2 milioane lei, puse sub sechestru într-un dosar de evaziune fiscală, în județul Olt

Publicat

Bunuri în valoare de peste 1,2 milioane lei, aparţinând unei societăţi comerciale din Slatina al cărei administrator este bănuit de evaziune fiscală, au fost puse sub sechestru de poliţiştii de investigare a criminalităţii economice, informează Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Olt într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

Administratorul firmei ar fi înregistrat achiziţii fictive de materiale de construcţii de la societăţi tip fantomă pentru a diminua obligaţiile de plată către bugetul de stat.

“Administratorul societăţii respective este bănuit că ar fi înregistrat achiziţii fictive de materiale de construcţii de la mai multe societăţi comerciale tip fantomă, cu scopul de a diminua obligaţiile de plată către bugetul de stat, sustrăgându-se astfel de la plata impozitului pe profit şi a T.V.A.-ului cu suma de 1.257.274 de lei”, se arată în comunicat.

Bunurile puse sub sechestru sunt două imobile şi şase autovehicule în valoare totală de 1.257.274 de lei şi aparţin unei societăţi comerciale din municipiul Slatina. AGERPRES

Citește mai departe