Connect with us

ACTUALITATE

”#Conciliatorii” – o campanie care promovează metoda concilierii şi rezolvării conflictelor în afara instanţelor de judecată

Publicat


Sursa foto: CSALB / Facebook

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) lansează campania #Conciliatorii, care popularizează în rândul consumatorilor şi instituţiilor financiar-bancare metoda concilierii şi rezolvării conflictelor în afara instanţelor de judecată.

“Beneficiile soluţiilor de tipul win-win, rezultate în urma negocierilor pe marginea contractelor existente, reprezintă argumentul principal ale acestei campanii de informare. Interviurile fac referire, în majoritatea cazurilor, la dosarele de conciliere dintre consumatori şi bănci. Numărul dosarelor acceptate de IFN-uri rămâne în continuare scăzut, situându-se sub 2% din totalul dosarelor formate la CSALB”, se arată într-un comunicat al CSALB, remis marţi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, campania prezintă recomandări pentru consumatori şi bănci/IFN-uri, detalii despre modul în care decurg negocierile în cadrul CSALB şi exemple de situaţii întâlnite în dosarele soluţionate. În plus, interviurile video care susţin campania îi prezintă pe conciliatori prin prisma calităţilor profesionale şi umane pe care aceştia le au.

“Filosofia concilierii este nouă în România, dar începe să îşi facă tot mai mult loc în mentalul colectiv. Iar asta se întâmplă datorită unui lucru foarte interesant: dacă în instanţă litigiile sunt judecate după litera legii, la CSALB sunt judecate în echitate. Mai exact, conciliatorii încearcă să repună părţile în echilibru. Pentru noi, la CSALB, această campanie este şi un motiv de mândrie profesională, deoarece conciliatorii sunt profesionişti, oameni având cariere impresionante, avocaţi de renume, profesori universitari, foşti judecători sau preşedinţi de instituţii în domeniul financiar. Expertiza pe care ei o aduc în dosarele de conciliere ar trebui să reprezinte pentru consumatori şi bănci un garant şi un argument în sine pentru corectitudinea, imparţialitatea şi eficienţa procedurii derulate în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar”, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Conciliatorii fac şi o serie de recomandări pentru consumatorii care intră în negociere cu băncile.

“Mulţi dintre consumatori speră ca un conciliator să se substituie unui judecător şi să emită o hotărâre care să oblige banca. Ceea ce le explic este că în cadrul acestei proceduri se face efectiv o negociere, conciliatorul este un canal de comunicare între consumator şi bancă”, spune Dragoş Gheorghe.

La rândul său, Ionuţ Ştefan afirmă: “Sfatul meu pentru consumatori ar fi acela că ar trebui să nu gândească în primul rând prin prisma a cât pot câştiga, ci prin prisma a ceea ce ar putea pierde”.

“În primul rând, consumatorul trebuie să ştie că nu are costuri, spre deosebire de instanţa de judecată, unde taxele sunt împovărătoare, unde se adaugă costuri pentru expertize sau pentru avocaţi”, precizează şi Nela Petrişor.

Potrivit lui Doru Trăilă, consumatorii trebuie să ia în calcul că propunerea pe care o fac în cererea către CSALB este, din punctul de vedere al negocierii, maximul pe care şi-l doresc. Cu toate astea, negocierea se poate bloca dacă vor deveni inflexibili în maniera: “Vreau totul, iar dacă nu îmi daţi totul, plec supărat şi trântesc uşa!”.

“Sunt bănci foarte flexibile, care au înfiinţat un departament special pentru concilierile în cadrul CSALB, care au bugete special aprobate pentru situaţiile acestea. Dar, sunt şi bănci care vin şi spun sec: noi am făcut o statistică la nivelul băncii, iar dacă ne-ar da în judecată avem şanse de 70%-80% să câştigăm”, susţine Doru Trăilă.

Ionuţ Ştefan consideră că băncile ar trebui să accepte faptul că, de-a lungul perioadei de derulare a contractului, situaţia financiară a consumatorului se poate schimba.

“Să accepte acest lucru în acelaşi mod în care consumatorul a acceptat regulile băncii la semnarea contractului”, subliniază el.

În opinia Roxanei Mustăţea, băncile reacţionează foarte pozitiv la cazurile sociale.

“Nici nu ştiu dacă au fost astfel de cazuri în care banca să nu fi răspuns. Poate nu a reacţionat 100% prin ştergerea întregii datorii, dar au propus o reeşalonare, o perioadă de graţie sau chiar micşorare semnificativă a soldului. Nu au fost cazuri sociale în care banca să spună: ‘Eu trebuie să-mi iau toţi banii!'”, a adăugat aceasta.

Băncile trebuie să înţeleagă că este nevoie de foarte multă supleţe în gândire, că trebuie să accepte soluţii care, la prima vedere, par favorabile consumatorului. De fapt, aceste soluţii sunt favorabile şi băncii pentru că îşi păstrează clientul, este de părere Mihai Tănăsescu.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE. AGERPRES

 

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Comenzi de aproape 500 de milioane de lei, înregistrare de retailerul eMag, de ”Black Friday”

Publicat

Retailerul eMag a înregistrat, de “Black Friday”, comenzi în valoare de peste 499 de milioane de lei şi mai mult de 10,8 milioane de vizite online, arată datele companiei, publicate sâmbătă.

La ediţia din acest an a campaniei reducerilor peste 56.000 de clienţi au comandat pentru prima dată de la eMag, iar mai mult de 42% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar, în creştere de la 34%, comparativ cu anul 2018.

Potrivit sursei citate, valoarea totală a produselor comandate de “Black Friday”, de pe eMag, a depăşit 499 de milioane de lei, în timp ce numărul vizitelor online a ajuns la 10,8 milioane, cu aproape un milion peste datele din anul anterior. În acest context, peste 76% dintre vizite au fost de pe dispozitivele mobile.

“În Black Friday 2019, am marcat mai multe premiere: livrări în peste 250 de lockere easybox, creşterea plăţilor online la peste 42% din total şi un trafic de peste 10 milioane de vizite într-o singură zi. Aceste lucruri ne arată că evenimentul a ajuns la maturitate, iar numărul impresionant de oameni care au fost alături de noi arată o încredere crescută şi orientarea către cumpărăturile făcute din confortul casei”, declară Iulian Stanciu, CEO eMag.

În coşul de cumpărături al românilor, cu ocazia “Black Friday”, şi-au făcut loc: 147.000 de produse pentru casă, 100.000 de electrocasnice mici, 79.000 de produse pentru îngrijire personală, 67.000 de articole de fashion, 60.000 de televizoare, 49.000 de jucării, 48.000 de telefoane, 39.000 de anvelope, 24.000 de laptopuri şi 14.000 de aparate frigorifice.

Topul localităţilor reşedinţă de judeţ, după numărul de produse comandate, este condus de Cluj-Napoca, urmat de Bucureşti, Iaşi, Alba Iulia, Miercurea Ciuc, Sibiu, Braşov, Zalău, Timişoara şi Târgu-Mureş.

Conform eMag, comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul şi a conţinut 53 de articole, în timp ce comanda cea mai complexă a fost plătită tot online, prin card, şi a conţinut produse din 31 de categorii diferite, printre care articole de îngrijire locuinţă, electrocasnice mici, ustensile pentru bucătărie şi articole de voiaj.

Produsele comandate cel mai rapid la deschiderea ofertei au fost: telefon mobil Samsung Galaxy A10, Dual Sim, 32GB (1.000 de bucăţi în 28 de secunde), televizor LED Smart Samsung, 108 cm, 43RU7172, 4K Ultra HD (1.000 de produse în 42 de secunde), laptop Lenovo Ideapad S145-15AST cu procesor AMDÂŽ A4 9125 până la 2.60 GHz, 15.6″, HD, 4GB, 128GB (527 de produse în 45 secunde), anvelopă de iarnă Tigar WINTER 185/65R15 88T (1.000 de produse în 55 secunde) şi televizor OLED Smart LG, 139 cm, 4K Ultra HD (251 produse în 62 secunde).

Reprezentanţii eMag estimau, înaintea demarării campaniei “Black Friday” din acest an, vânzări de peste 500 de milioane de lei, numărul produselor aflate în promoţie fiind de 3,5 milioane.

Companie românească fondată în anul 2001, eMAG a devenit un lider în retailul online în România, având prezenţe în Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Prin intermediul platformei Marketplace, eMAG aduce valoare celor peste 27.000 de selleri din toate cele patru ţări în care activează.

În 2018, veniturile grupului eMag au crescut cu 17,5%, până la 4,77 miliarde de lei, comparativ cu datele din anul precedent. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

ZILE LIBERE 2019: Minivacanță de 5 zile, de Crăciun. Nu se dau libere de Sfântul Andrei și de 1 Decembrie

Publicat

munca birou

Bugetarii ar putea avea parte de o minivacanaţă de cinci zile la sfârşitul lunii decembrie, pentru că, în acest an, prima zi de Crăciun  (25 decembrie) şi a doua zi de Crăciun (26 decembrie), zile libere conform Codului Muncii, pică miercurea şi, respectiv joia, informează ziarul Alba24.ro.

Deși 30 noiembrie (Sfântul Andrei) și 1 Decembrie (Ziua Națională a României) sunt, în mod normal, zile libere legale, anul acesta de ele vor beneficia doar cei care lucrează în weekend. Asta din cauză că 30 noiembrie și 1 Decembrie sunt într-o zi de sâmbătă, respectiv una de duminică.

Atât ziua de 30 noiembrie, precum și cea de 1 Decembrie sunt zile libere prevăzute de Codul muncii. La ele au dreptul, ca regulă, toți angajații (fie că lucrează la stat, fie că lucrează la privat). Anul acesta, însă, cei mai mulți angajați nu vor beneficia de acele zile libere, pentru că ele vor cădea în weekend (salariații primind liber, în acele zile, oricum).

Va exista, însă, o categorie de angajați care va beneficia de acele zile libere: cei care lucrează, în mod normal, în weekend și care ar fi lucrat în weekend-ul 30 noiembrie-1 decembrie.

Dacă angajatorii nu le vor acorda zile libere angajaților menționați mai sus, ei vor risca amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.

Însă chiar și în privința celor din urmă, s-ar putea ca unii din ei să nu beneficieze acele zile libere. E vorba, mai exact, de salariații care lucrează în acele zile în:

  • unități de alimentație publică;
  • locuri în care activitatea nu poate fi întreruptă datorită caracterului procesului de producție sau specificului activității.

În cazul acestor angajați:

  • li se va asigura compensarea cu timp liber corespunzător sau dacă, din motive justificate, nu li se vor acorda zile libere care să compenseze zilele lucrate, se va acorda un spor la salariu (pentru zilele de sărbătoare lucrate) ce nu va putea fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru, conform Codului muncii.

Și angajatorii care nu vor acorda compensațiile pentru munca prestată în zilele libere vor risca amendă între 5.000 și 10.000 de lei.

Minivacanță de Crăciun

Guvernul ar putea lua decizia de a acorda angajaţilor la stat încă o zi liberă, şi anume vineri, 27 decembrie. Astfel, bugetarii se vor bucura de o minivacanţă de cinci zile (de miercuri – 25 decembrie, până duminică 29 decembrie).

Cu siguranţa, însă, aceasta se va recupera ca până acum, fie prin prelungirea programului de lucru, fie prin lucrul într-o zi de sâmbătă.

Zilele libere care urmează în 2019 sunt:

  • 30 noiembrie — Sfântul Andrei
  • 1 decembrie — Ziua Naţională a României
  • 25 decembrie – Crăciunul
  • 26 decembrie — Crăciunul

sursa: romaniatv.ro, Alba24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

PREMIERE CINEMATOGRAFICE Noua versiune ”Charlie’s Angels” şi ”Ford vs Ferrari” debutează în cinematografele din SUA

Publicat

Noile aventuri ale tinerelor detective din “Charlie’s Angels” şi înfruntarea dintre Matt Damon şi Christian Bale în “Ford vs Ferrari” sunt principalele premiere cinematografice din acest weekend şi care îşi vor disputa primul loc în box-office-ul american, potrivit site-ului imdb.

“Îngerii lui Charlie” revin pe marile ecrane într-o nouă versiune, realizată de Elizabeth Banks, cu Kristen Stewart în rolul Sabrinei Wilson, o tânără cu multiple abilităţi, dar şi o mare amatoare de petreceri. Naomi Scott o interpretează pe Elena Houghlin, o specialistă în tehnologie, în timp ce Ella Balinska este Jane Kano, o fostă agentă MI6, responsabilă cu partea dură a misiunilor.

Când o nouă tehnologie este în pericol, “îngeraşele” sunt chemate de Charlie pentru a intra în acţiune şi a proteja viaţa tuturor. Kristen Stewart, Naomi Scott, Ella Balinska, alături de cineasta Elizabeth Banks au fost prezente luni seară în oraşul Los Angeles la premiera mondială a noului lungmetraj din această franciză, care a devenit celebră datorită serialului TV din 1976.

Noul lungmetraj ”Charlie’s Angels” îi mai are în distribuţie pe actorii Luis Gerardo Méndez şi Patrick Stewart.

O altă premieră importantă este “Ford vs Ferrari” (“Marea provocare: Le Mans ’66”) în care rolurile principale sunt interpretate de laureaţii cu Oscar Matt Damon şi Christian Bale. Filmul, în regia lui James Mangold, este bazat pe o poveste reală, inspirată din viaţa lui Carroll Shelby (Matt Damon), un designer revoluţionar al industriei americane de maşini, şi a pilotului britanic de curse britanic Ken Miles (Christian Bale).

Cei doi s-au luptat cu birocraţia corporatistă, cu legile fizicii, dar şi cu propriii demoni ca să poată construi o maşină de curse revoluţionară pentru compania Ford Motor Company. Astfel, ei au reuşit să detroneze titlul deţinut de Enzo Ferrari în cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans (Franţa) din 1966.

”The Good Liar” (”Maestrul minciunilor”) este o dramă în regia lui Bill Condon, care îi reuneşte pentru prima oară pe marile ecrane pe legendarii actori Helen Mirren şi Ian McKellen. Este vorba de un thriller inteligent şi plin de suspans în care cei doi actori veterani sunt implicaţi într-un joc de-a şoarecele şi pisica cu final neprevăzut.

Din distribuţia filmului mai fac parte Russell Tovey şi Patrick Godfrey.

O altă premieră este “All Rise”, un film bazat pe cartea de succes “Monster”, scrisă de Walter Dean Myers şi care urmăreşte povestea lui Steve Harmon (Tim Blake Nelson), un student strălucit ce aspiră să devină regizor de filme dar este prins într-un jaf care se soldează cu victime. În timpul procesului, procurorul îl numeşte pe tânăr “monstru”. Este însă el cu adevărat un monstru? Aceasta este întrebarea la care filmul încearcă să răspundă.

Lungmetrajul prezintă îndelungata luptă în justiţie a tânărului pentru a-şi dovedi nevinovăţia. Din distribuţia filmului regizat de Anthony Mandler mai fac parte Jeffrey Wright, Jennifer Ehle, John David Washington. O putem vedea de asemenea pe reputata cântăreaţă Jennifer Hudson în rolul mamei băiatului, doamna Harmon.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Dependenţa de cumpărăturile online este o afecţiune mintală. Ce spun cercetătorii (studiu)

Publicat

online

Dependenţa de cumpărături ar trebui recunoscută ca o afecţiune psihică, cu simptome şi caracteristici distincte, un număr tot mai mare de persoane manifestând în prezent semne îngrijorătoare de comportament obsesiv în contexul accesibilităţii cumpărăturilor online, susţin psihiatrii, potrivit dailymail.co.uk.

Sindromul cumpărăturilor (”Buying-shopping disorder” – BSD) este cunoscut de mai multe decenii, dar, potrivit experţilor, a căpătat un nou sens în epoca internetului, în prezent afectând una din 20 de persoane. Persoanele obsedate de cumpărăturile online s-ar putea confrunta cu următoarele probleme: stocarea prea multor obiecte cumpărate, acumularea de datorii, certuri cu persoanele iubite sau pierderea completă a auto-controlului.

“Este cu adevărat timpul să recunoaştem BSD ca o afecţiune mintală distinctă şi să strângem mai multe informaţii despre BSD manifestată în mediul online”, a spus Astrid Muller, psihoterapeut la Facultatea de Medicină din Hannover, Germania, una dintre autoarele studiului.

În cadrul cercetării, oamenii de ştiinţă au analizat date provenite de la 122 de pacienţi care au cerut ajutor de specialitate pentru dependenţa de cumpărături şi au descoperit că aceştia se confruntă cu niveluri mai ridicate de depresie şi anxietate. Potrivit cercetătorilor, creşterea numărului de magazine online, aplicaţiile de cumpărături şi serviciile de livrare la domiciliu au adăugat o dimensiune cu totul nouă dependenţei de cumpărături.

Internetul a transformat cumpărăturile, care au devenit mai disponibile, anonime, accesibile şi convenabile din punct de vedere financiar.

Magazinele online sunt deschise non-stop, iar oamenii pot cumpăra fără să interacţioneze cu un vânzător sau să fie nevoiţi să le transporte până la domiciliu. Din mediul online poate fi achiziţionat orice produs, iar site-uri precum Amazon şi Boohoo oferă reduceri de preţuri semnificative.

În prezent, BSD nu este considerată o afecţiune mintală distinctă, ci face parte dintr-o categorie denumită “alte tulburări de control al impulsurilor”.

Afectând 5% din populaţie şi având efecte mintale importante, sindromul cumpărăturilor merită să fie analizat cu o mai mare atenţie, susţin cercetătorii germani.
BSD, şi în special forma manifestată în mediul online, poate declanşa o buclă de dorinţe extreme de a cumpăra lucruri, însoţită de satisfacţia cheltuirii banilor. Acest lucru poate avea drept efecte probleme de auto-control, “stres extrem”, alte probleme psihiatrice, dificultăţi relaţionale, dezordine fizică şi datorii.

“Sperăm ca rezultatele noastre, care arată prevalenţa dependenţei de cumpărături online printre pacienţii cu BSD aflaţi în tratament, va încuraja studii viitoare care să abordeze caracteristicile fenomenologice distincte, trăsăturile aferente, co-morbiditate asociată şi concepte de tratament specific”, a mai spus Muller.

Studiul a fost publicată în revista Comprehensive Psychiatry.AGERPRES

Citește mai departe