Connect with us

ACTUALITATE

Cu cât sunt mai ieftine vehiculele electrice produse în China, față de cele ale companiilor din Europa

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

Producătorii auto din China pot construi vehicule electrice (EV) cu 10.000 euro mai ieftine decât cele produse de companiile din Europa. Un avantaj semnificativ din punct de vedere al costurilor care pune presiune pe producătorii europeni pe piaţa lor internă, a afirmat joi Patrick Koller, şeful furnizorului de componente auto Forvia, transmite Reuters.

În condiţiile în care consumatorii europeni caută vehicule electrice ieftine, Koller a declarat la CES – principalul târg anual pentru tehnologii şi electronice de larg consum – care se desfăşoară în Las Vegas – că firmele chineze produc „vehicule bune” şi Europa nu va putea stopa importurile.

Problema „este mult mai periculoasă” pentru Europa decât pentru Statele Unite, a explicat Koller într-un interviu acordat Reuters, deoarece taxele ridicate au limitat cota de piaţă a producătorilor auto chinezi în SUA.

În timp ce preţul mediu al unei maşini electrice în Europe a crescut din 2015 de la 48.942 euro la 55.821 euro, iar în Statele Unite de la 53.038 euro la 63.864 euro, în China a scăzut la 31.829 euro, de la 66.819 euro, sub preţul vehiculelor pe benzină, conform unui studiu al JATO Dynamics.

Koller a subliniat că producătorii de vehicule electrice din China produc mai ieftin deoarece au costuri mai scăzute cu cercetarea-dezvoltarea (R&D), cheltuieli de capital mai scăzute şi costuri mai mici cu forţa de muncă decât rivalii lor europeni.

Forvia, compania creată când furnizorul francez de componente auto Faurecia a preluat 82% din grupul german Hella, este al şaptelea mare producător global de componente auto, livrând şi companiilor chineze, inclusiv BYD, lider pe segmentul vehiculelor electrice low-cost.

Europa este relativ deschisă la importurile de vehicule din China, iar producătorii din statul asiatic, dar şi cei globali, cum ar fi Tesla Inc, îşi accelerează livrările.

Cu cât sunt mai ieftine vehiculele electrice produse în China, față de cele ale companiilor din Europa. Ce și-au propus producătorii chinezi de vehicule electrice

Producătorii chinezi de vehicule electrice şi-au propus să cucerească şoferii şi marile companii din Europa cu mai multe maşini accesibile, care vin cu ratinguri de siguranţă ridicate acordate de European New Car Assessment Programme (NCAP) şi o mulţime de caracteristici de înaltă tehnologie.

În ultimele luni, câţiva producători chinezi de EV au primit cinci stele Euro NCAP – ceea ce arată că vehiculele sunt dotate cu elemente de siguranţă active şi pasive care merg dincolo de cerinţele legale. Şi sunt aşteptate noi lansări de EV din China.

„Toţi producătorii chinezi de vehicule electrice vor să obţină cinci stele Euro NCAP, pentru a fi mai competitivi pe piaţa din Europa”, a explicat Brian Gu, preşedintele Xpeng, compania din China care fabrică EV.

Acesta a adăugat că în ultimii trei ani firma a construit magazine şi service-uri în Danemarca, Ţările de Jos, Norvegia şi Suedia – înainte de a lansa oficial în 2023 sedanul electric P7 şi SUV-ul G9 în cele patru ţări.

Producătorii chinezi de vehicule electrice recunosc că siguranţa reprezintă o parte incredibil de importantă a procesului de vânzare, susţine Matthew Avery, director la Thatcham Research, un centru britanic de cercetare auto finanţat de companii de asigurare şi de un membru al Board-ului Euro NCAP.

Cu cât sunt mai ieftine vehiculele electrice produse în China, față de cele ale companiilor din Europa. Vânzările de flote reprezintă aproximativ jumătate din toate vânzările auto pe pieţele importante

Ratinguri de cinci stele Euro NCAP sunt văzute ca fiind cheia depăşirii temerilor din Europa privind calitatea maşinilor fabricate în China, după ce eşecurile la testele din 2006 şi 2007 au creat impresia că nu sunt sigure maşinile din statul asiatic.

Şi mai important, ratingurile de cinci stele Euro NCAP au deschis calea firmelor auto din China către flotele marilor companii din Europa.

Vânzările de flote reprezintă aproximativ jumătate din toate vânzările auto pe pieţele importante, inclusiv Germania, Franţa şi Marea Britanie, iar mulţi cumpărători din segmentul corporate pun preţ pe siguranţă.

„Vânzările de flote sunt extrem de importante şi multe firme cer obligatoriu un rating de cinci stele pentru a cumpăra maşini”, a declarat Avery.

Din ce în ce mai multe firme vor să-şi cumpere rapid vehicule electrice pentru a îndeplini obiectivele de mediu. Dar încă nu sunt suficiente EV pentru flotele din Europa, perturbările din lanţurile de aprovizionare au făcut ca timpul de aşteptare pentru unele modele să depăşească 12 luni.

Cererea ridicată pentru vehicule electrice şi perturbările din lanţurile de aprovizionare au permis producătorilor de EV din Europa să majoreze preţurile şi să se concentreze mai mult pe clienţii de retail, mai degrabă decât pe clienţi cum ar fi firmele de închirieri de maşini, care sunt mai puţin profitabile pentru ei.

Cu cât sunt mai ieftine vehiculele electrice produse în China, față de cele ale companiilor din Europa. Grupul chinez Great Wall Motors a primit cinci stele Euro NCAP

Astfel, s-au creat oportunităţi pentru producătorii chinezi de vehicule electrice, care deja au luat-o înaintea majorităţii rivalilor străini în China, de departe cea mai mare piaţă globală pentru maşini electrice.

În octombrie, compania germană de închirieri de maşini Sixt a anunţat că va cumpăra aproximativ 100.000 EV de la BYD, începând cu SUV-ul Atto 3 al companiei chineze, care a primit cinci stele Euro NCAP în aceeaşi lună.

Grupul chinez Great Wall Motors a primit cinci stele Euro NCAP în septembrie, pentru SUV-ul hibrid WEY brand Coffee 01 şi sedanul electric ORA Funky Cat.

Şi producătorii de vehicule electrice din Europa caută să obţină cinci stele pentru maşinile lor electrice şi hibride, de la modelul iX al BMW la modelele ID.4 şi ID.5 ale Volkswagen.

În octombrie, Mercedes a obţinut ratingul de top pentru sedanul EQE.

Producătorul chinez de vehicule electrice Aiways a investit în măsuri suplimentare de siguranţă pentru modelul său electric U6 electric, pentru flotele din Europa, când va fi lansat, în 2023, a afirmat Alexander Klose, şeful operaţiunilor din afara Chinei.

Acesta a adăugat: „Va fi o cerere naturală pentru vehicule cum sunt ale noastre, care sunt complet echipate şi vin la preţuri extrem de competitive”. Aiways speră să vândă 30.000 EV în Europe în 2023, faţă de un nivel estimat de 5.000 în acest an.

Cu cât sunt mai ieftine vehiculele electrice produse în China, față de cele ale companiilor din Europa. Firmele din China, în grafic pentru a atinge 150.000 maşini vândute în 2022

Compania franceză de consultanţă auto Inovev a informat că aproximativ 155.000 maşini produse în China au fost vândute în Europa în primele nouă luni din 2022, sau 1,4% din piaţă.

Firmele din China sunt în grafic pentru a atinge 150.000 maşini vândute în 2022, aproape dublu faţă de cele 80.000 vândute în 2021. Aproape jumătate din maşinile chinezeşti vândute sunt EV, astfel încât cota lor de piaţă în Europa ajunge la 5,8%, arată datele Inovev.

Vicepreşedintele Inovev, Jamel Taganza, susţine că în următorii ani toate vehiculele din China vândute în Europa vor fi electrice, urmând să fie lansate mai multe modele cu preţ mai scăzut.

Până în 2030, Inovev estimează că vehiculele electrice vor reprezenta 40% din vânzările de maşini noi în Europa, iar brandurile din China vor reprezenta între 12,5% şi 20% din piaţa vehiculelor complet electrice, cu vânzări între 725.000 şi 1,16 milioane unităţi.

BYD lansează trei modele în câteva ţări din Europa şi anul viitor se va extinde pe alte pieţe şi va aduce noi modele, toate cu rating de top în domeniul siguranţei, a afirmat Michael Shu, directorul subsidiarei BYD din Europa.

Modelul ORA Funky Cat al Great Wall Motor va fi lansat anul acesta în Marea Britanie, Germania, Irlanda şi Suedia. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

APIA Botoșani: Sprijin financiar pentru crescătorii de bovine

Publicat

ferma vaci de lapte.jpg

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA), Centrul Judetean Botosani, efectuează plata aferentă ajutorului de stat în sectorul bovinelor de carne și al bubalinelor, aprobat de Guvernul României sub formă de grant în valoare de 100 euro/cap de animal.

Suma plătită este în valoare de 338.924,58 lei și se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), pentru un număr de 18 beneficiari care au accesat această formă de ajutor de stat și un efectiv de 687 bovine de carne și bubaline.

Grantul se acordă beneficiarilor cererilor de plată depuse și aprobate în baza Ordonanței Guvernului nr.13/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Școala de elită a textiliștilor români. Fac practica la fabrici care produc pentru mari branduri din Europa

Publicat

index 3 996x600.webp.webp

Botoșani se poate lăuda cu una dintre cele mai bune școli de meseriași confecționeri din România. Elevii învață să lucreze pe utilaje clasice, dar și de ultimă generație și fac practică la cele mai puternice fabrici din industria textilă din nordul Moldovei, scrie Adevărul.

Județul Botoșani are o tradiție de peste șapte decenii în industria textilă. Chiar și după 1990, unica ramură industrială care a supraviețuit și chiar prosperat la Botoșani a fost industria textilă. Și astăzi în județ funcționează zeci de fabrici, multe cu capital străin, în care lucrează mii de oameni.

Ceea ce a atras ca un magnet investitorii străini în domeniul confecțiilor este forța de muncă calificată din Botoșani. Aici sunt cei mai buni…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Se întrerupe apa în municipiul Botoșani! Care sunt zonele afectate

Publicat

apa robinet.jpg

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani anunță întreruperea furnizării apei, mâine 11 aprilie 2024, în intervalul orar 09:00 – 15:00, pentru executarea lucrărilor de remediere a avariei localizată pe str. Doboșari (zona Izvor).

Afectaţi de oprirea apei sunt utilizatorii din municipiul Botoşani ce locuiesc în imobilele situate pe străzile Ștefan cel Mare, Doboșari, Hatman Arbore, Luizoaia, Aleea Iacob Iacobovici, A.N.L. Cișmea.

Pentru evitarea disconfortului cauzat de lipsa apei,  consumatorii sunt rugați să-şi constituie rezervele de apă necesare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Zeci de amenzi după o razie a polițiștilor în județul Botoșani

Publicat

razie politisti politie actiuni control 1 1000x600.jpeg

Miercuri, în intervalul orar 14:00-22:00, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au organizat pe raza județului Botoșani o acțiune pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere care au drept cauză generatoare nerespectarea regimului legal de viteză.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost aplicate 62 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 27.000 de lei.

 

Totodată, au fost reținute în vederea suspendării dreptului de a conduce, 9 permise de conducere și 3 certificate de înmatriculare.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News

Ultimele articole pe botosani24

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe