Connect with us

ACTUALITATE

Cum economisesc tinerii? Generaţia Z îşi propune să câştige mai mulţi bani

Publicat

Reprezentanții generației Z susțin că fac achiziții echilibrate, în online și offline, în vreme ce mai mult de jumătate dintre tineri (51%) și-au propus să economisească și să câștige mai mulți bani (48%), în 2021, comparativ cu pierderile suferite anul trecut, arată studiul Insights PulseZ.

De asemenea, 62% dintre participanți consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viață, urmată de independența financiară (57%) și de sănătate (41%), iar 82% dintre tinerii din România își aleg, astăzi, jobul în funcție de ceea ce le place să facă cel mai mult.

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediție națională, a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață iZi data în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România – pe un eșantion reprezentativ la nivel național (urban+rural, tineri cu vârste cuprinse intre 16 si 24 de ani). Cercetarea s-a axat pe mai multe aspecte, printre care și atitudinea tinerilor referitoare la bani, pe gestionarea resurselor financiare și preferințele lor de achiziție, precum și pe factorii motivatori în alegerea unui job și a ghidării în viață, în noul context pandemic – în rândul membrilor generației Z (cei născuți după 1995, cunoscuți ca iGeneration, Centannials sau „nativi digitali”), în perioada iunie-iulie 2021, comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2021, când a fost desfășurată prima ediție a studiului).

Mai mult de jumătate dintre tinerii intervievați (51%) în cadrul studiului Insights PulseZ mărturisesc că focusul lor pentru 2021 s-a axat pe economisire, în măsura în care 2020 le-a generat pierderi financiare. Totodată, 48% dintre ei și-au propus, anul acesta, să câștige mai mult (vs. 33% în 2020).

De asemenea, 45% dintre participanți spun că sunt mult mai atenți la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei și-au propus să investească mai mult ca anul trecut. De altfel, intențiile de investiții se remarcă îndeosebi în rândul sexului masculin (33%), în comparație cu reprezentantele sexului feminin (18%). Interesant este faptul că intențiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani – doar 19% dintre aceștia având astfel de intenții.

„Tinerii din generația Z nu au în vedere economisirea doar în ideea clasică de a pune bani deoparte într-un cont separat, de exemplu, ci sunt foarte interesați de încheierea unor asigurări. Ei vizează produse de asigurare cu economisire pe termen mediu și, de asemenea, vor să facă rezerve pentru situații neprevăzute. Este o concluzie interesantă și îmbucurătoare a acestui studiu, pentru că ne arată faptul că românii din segmentul foarte tânăr au un comportament matur și responsabil, în ceea ce privește planificarea financiară.” – a declarat Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România și partener în cadrul cercetării

În ceea ce privește produsele pe care tinerii le achiziționează, în prezent, produsele de tip FMCG (băuturi răcoritoare, batoane de ciocolată, snacks-uri, mâncare comandată cu livrare) se numără printre consumabilele pe care aceștia Z le cumpără, în continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.

Nici când vine vorba despre produsele de fashion (37%), tinerii nu-și schimbă comportamentul de cumpărare, ei preferând să renunțe, mai degrabă jocurile video (11% au renunțat în pandemie să plătească) și cursurile online (18% au renunțat în pandemie să plăteasca), în detrimentul produselor vestimentare.

De altfel, există categorii unde preferințele de achiziție sunt dictate de sex, de vârstă, de preferințele personale ori de resursele financiare, după cum urmează: jocurile video – 17% dintre băieți le cumpără la fel de des ca-n trecut (vs. 6% dintre fete), cărți/audiobooks – 32% dintre fete le achiziționează la fel de des (vs. 25% dintre băieți), produse IT & gadgeturi – 35% dintre băieți le cumpărăla del de des(vs. 27% dintre fete), mâncarea cu livrare – 37% mai mult în prezent față de înainte de pandemie în rândul celor peste 21 de ani (vs. 21% – 16-18 ani).

Jumătate dintre tinerii generației Z consideră că fac achiziții echilibrate, în egală măsură din online și offline (51%). Totodată, comparativ cu anul trecut, a crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline (18% față de 12%) – o ipoteză validă fiind ideea că achizițiile online sunt un obicei accentuat post pandemie.

95% dintre tineri preferă să utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarând că fac peste 10 astfel de plăți pe săptămână. În ceea ce privește plata online, o altă modalitate de plată agreată de tineri, aceasta este utilizată între 1 și 4 ori pe săptămână de 62% dintre ei. De altfel, și cardul bancar utilizat la magazin este o metodă des folosită, el fiind menționat de 80% dintre participanți. Doar 45% dintre tineri folosesc telefonul ca mijloc de plată.
Factorii motivatori în alegerea jobului și a conceptului de viață

Întrebați care sunt cei mai importanți factori de care țin cont în alegerea jobului și a domeniului de activitate, 82% dintre participanții la studiu au menționat că își doresc să le placă ceea ce fac, dar și echipa alături de care lucrează și atmosfera de lucru (63%), precum și pachetul salarial (60%) și flexibilitatea programului (60%). Fetele acordă și mai mare importanță faptului că se simt bine cu ceea ce fac la job (84%) comparativ cu băieții (78%), iar 50% dintre tinere menționează și beneficiile extrasalariale printre aspectele motivatoare (vs. 42% în rândul băieților).

De altfel, domeniile umaniste (psihologie, resurse umane, sociologie) se află pe primul loc în rândul preferințelor generației Z (24%) – mai mult în rândul fetelor (32%) vs. a băieților (14%), urmate îndeaproape de domeniul IT și de inginerie – prima alegere în cazul băieților (35%) vs. 12% fete. Totodată, cercetarea arată că tinerele sunt cele care aleg într-o mai mare măsură un job în educație (20% vs 10% băieți) ori în publicitate, PR ori marketing (20% vs 5% băieți).

Când vine vorba despre factorii care îi motivează cel mai mult în viață, aceștia sunt stabili, indiferent de vârstă, de contextul economic/social, iar preferințele sunt clare: 62% consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă, urmată de independența financiară (57%) și de sănătate (41%). Totodată, tinerii au început să acorde mai multă atenție nevoii de dezvoltare psihologică și emoțională (36% în 2021 vs. 31% în 2020), în detrimentul unei cariere de succes (31% în 2021 vs. 36% în 2020). MEDIAFAX


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Alegerile din Germania. SPD, liberalii şi Verzii anunţă un acord preliminar pentru formarea unui guvern

Publicat

olaf scholz

Social-democraţii (SPD), care au obţinut cel mai bun scor în alegerile din Germania, Verzii şi Liber-Democraţii (FDP) au anunţat vineri că au ajuns la un acord preliminar în vederea formării unui guvern, relatează AFP, Reuters şi DPA.

„Am reuşit efectiv să ne punem de acord asupra unui document. Este un rezultat foarte bun, asta arată cu claritate că un guvern poate fi format în Germania”, a declarat social-democratul Olaf Scholz, probabil viitor cancelar, în cadrul unei declaraţii de presă împreună cu liderii partidelor ecologist şi liberal.

„Un nou început este posibil cu cele trei partide”, a mai spus Scholz.

Potrivit unui draft de document consultat de Reuters, cele trei partide s-au pus de acord asupra unor puncte majore, printre care şi renunţarea la centralele pe cărbune până în 2030.

De asemenea, ei au convenit ca 2% din suprafaţă să fie folosită pentru turbine eoliene pe pământ, ca pe toate acoperişurile adecvate să se instaleze panouri solare şi ca timpul pentru acordarea permiselor necesare să se reducă la jumătate, se menţionează în draft.

De asemenea, relatează AFP, social-democraţii, ecologiştii şi liberalii vor să menţină limitările la datoria publică înscrise în constituţia naţională şi au promis să nu mărească impozitele.

Cele trei partide vor să crească investiţiile în următorii ani, dar „în cadrul frânei pentru îndatorare constituţionale” germane, care limitează strict posibilităţile de deficit public.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 73.000 de români vaccinați în ultimele 24 de ore. Aproape 40.000 s-au vaccinat cu prima doză

Publicat

vaccin romani 24 de ore 15 octombrie 2021

Peste 73.000 de români s-au vaccinat în ultimele 24 de ore, iar dintre aceștia aproape 40.000 și-au făcut prima doză, a anunțat vineri CNCAV.

Astfel, dintre cele 73.377 de persoane vaccinate în ultimele 24 de ore, 39.052 au primit prima doză, 7.105 pe cea de-a doua, iar 27.220 au primit a treia doză de vaccin.

De la începutul campaniei, în România au fost vaccinate cu prima doză 5.926.645 de persoane, în timp ce 5.635.246 persoane au schema de vaccinare completă. Alți 492.263 de români au primit și a treia doză de vaccin.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 37 de reacții adverse, iar numărul total al reacțiilor adverse raportate de la debutul campaniei, în decembrie 2020, a ajuns la 17.724.

CNCAV precizează că 115 reacții adverse sunt în curs de investigare.
(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Incident șocant în Marea Britanie: Un parlamentar conservator a murit, după ce a fost înjunghiat într-o biserică

Publicat

marea britanie
arhiva foto

Deputatul britanic David Amess din Partidul Conservator al premierului Boris Johnson şi-a pierdut viaţa, vineri după ce a fost înjunghiat de un bărbat care a intrat la o întâlnire electorală cu alegătorii din districtul său, a anunţat poliţia, citată de Reuters şi AFP.

Deputatul David Amess, în vârstă de 69 de ani, membru al Camerei Comunelor pentru circumscripţia Southend West din comitatul Essex, a fost atacat în jurul prânzului în Biserica metodistă Belfairs din oraşul Leigh-on-Sea.

Poliţia a pătruns în biserică şi susţine că un bărbat a fost arestat sub suspiciunea de crimă. Poliţia a precizat că nu mai caută pe altcineva în legătură cu acest incident.

Serviciile de urgenţă au făcut mari eforturi pentru a-i salva viaţa, dar în zadar. „A fost tratat de serviciile de urgenţă dar, din păcate, a murit la faţa locului”, a precizat poliţia.

„Un bărbat în vârstă de 25 de ani a fost arestat rapid după ce poliţiştii au ajuns la faţa locului sub suspiciunea de crimă şi un cuţit a fost recuperat”, a mai menţionat poliţia.

În vârstă de 69 de ani, David Amess, căsătorit şi tatăl a cinci copii, a fost ales prima dată în legislativul britanic în anul 1983, când a reprezentat circumscripţia Basildon. Apoi, în 1997, a candidat pentru circumscripţia Southend West.

Colegii din parlament şi-au exprimat şocul şi i-au adus un omagiu lui Amess, care avea întâlniri cu alegătorii în prima şi a treia vinere a lunii, afirmând că era foarte scrupulos în îndeplinirea obligaţiilor către circumscripţia sa.

„A fost înjunghiat de mai multe ori”, a declarat John Lamb, un consilier local aflat la faţa locului, pentru Reuters.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Agenţia Europeană pentru Medicamente examinează un cocktail de anticorpi dezvoltat de AstraZeneca

Publicat

Agenţia Europeană pentru Medicamente (EMA) a declarat joi că a început să examineze un cocktail de anticorpi dezvoltat de AstraZeneca împotriva COVID-19, deschizând calea către o posibilă autorizare pentru utilizarea medicamentului în Uniunea Europeană, relatează AFP.

Studiile clinice au arătat că medicamentul AZD7442, o combinaţie de anticorpi, reduce simptomele severe şi decesele asociate maladiei, a declarat luni compania anglo-suedeză AstraZeneca.

Decizia de lansare a unei proceduri de examinare continuă a cocktailului de anticorpi, numit de asemenea „Evusheld”, „se bazează pe rezultatele preliminare ale studiilor clinice, care sugerează că medicamentul poate ajuta la protejarea împotriva bolii”, a declarat într-un comunicat Agenţia Europeană pentru Medicamente, cu sediul la Amsterdam.

Poate dura câteva luni între începerea examinării continue de către EMA şi o eventuală autorizare a medicamentului.

Versiuni sintetice ale anticorpilor naturali

Anticorpii monoclonali – care recunosc o moleculă specifică a virusului sau bacteriei ţintă – sunt versiuni sintetice ale anticorpilor naturali. Ei sunt administraţi persoanelor deja infectate, pentru a compensa deficienţele sistemului imunitar. Acest lucru este diferit de un vaccin, care stimulează organismul să producă propriul răspuns imun.

Vaccinul AstraZeneca anti-COVID-19 este unul dintre cele patru vaccinuri aprobate în prezent de EMA.

Studiul clinic care are la bază medicamentul AZD7442

Studiul clinic care are la bază medicamentul AZD7442 „a determinat o reducere satisfăcătoare din punct de vedere statistic a cazurilor de COVID-19 grave şi a deceselor asociate maladiei, în comparaţie cu un placebo, în rândul pacienţilor care nu erau spitalizaţi şi care prezentau simptome uşoare sau moderate”, se precizează într-un comunicat publicat de compania AstraZeneca.

Studiul a fost realizat în rândul a 903 participanţi, dintre care 90% făceau parte din categoriile de pacienţi consideraţi cu risc înalt de a dezvolta forme severe de COVID-19, inclusiv persoane cu comorbidităţi. Agerpres

Citește mai departe