Connect with us

EVENIMENT

Cum poți afla online care sunt cele mai mici prețuri la mâncare și băuturi, în magazinele din orașul tău

Publicat


Consiliul Concurenței a lansat Monitorul prețurilor produselor alimentare, platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare, informează ziarul Alba24.ro.

„Începând de astăzi avem platforma Monitorul prețurilor în formulă completă. Dacă până acum putea fi accesat doar Monitorul prețurilor carburanților, de astăzi, consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, dar și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor. Practic, au la îndemână un instrument pe care îl pot folosi pentru a-și planifica cumpărăturile și alimentarea, fără a avea surprize atunci când ajung la magazin sau la benzinărie. Vor ști care dintre comercianți are cea mai bună ofertă, precum și suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul prețurilor produselor alimentare reprezintă varianta actualizată a proiectului pilot, lansat în 2016, accesibil doar în regiunea București-Ilfov, care afișa preţurile pentru 128 de produse (64 de categorii generice de produse, pentru fiecare dintre acestea erau disponibile două prețuri de produs individual: cel mai ieftin și cel mai bine vândut).

În forma actuală, Monitorul prețurilor produselor alimentare poate fi accesat la nivelul întregii țări de pe mobil, tabletă sau PC și afișează informații despre aproximativ 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine. Aplicația pentru mobil poate fi descărcată din Google Play sau App Store, iar platforma web poate fi accesată la adresa www.monitorulpreturilor.info.

Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea. Astfel, consumatorii fac o alegere motivată între ofertele mai multor magazine, fapt ce contribuie la amplificarea concurenței pe piața de retail alimentar. Până în acest moment, lanțurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Aplicația Monitorul prețurilor este dezvoltată de compania Maguay, iar căutările și consultarea aplicației pot fi efectuate doar pe teritoriul țării.

Consiliul Concurenței gestionează platforma, dar datele/informațiile sunt încărcate în aplicație, la nivel național, de către companiile partenere.

Proiectul are o valoare totală de 1.422.346,00 lei fără TVA (305.880 euro) și este finanțat integral de la bugetul de stat. Autoritatea de concurență a iniţiat  proiectul Monitorul prețurilor în 2016, având ca partener instituţional Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – ANPC.

Reamintim că în luna iulie a acestui an Consiliul Concurenței a lansat Monitorul prețurilor carburanților, una dintre componentele Monitorului Prețurilor, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalele rețele de distribuție a carburanților auto. Cele mai recente rezultate arată că platforma a înregistrat în jur de 1,8 milioane de căutări, la trei luni și jumătate de la lansare, ceea ce arată utilitatea platformei în rândul consumatorilor.

Cum funcționează

  • Se accesează pagina www.monitorulpreturilor.info sau se deschide aplicația mobilă și se selectează pictograma Produse alimentare;

  • Aplicația va solicita permisiunea pentru a localiza zona în care se află persoana care accesează platforma;
  • Se utilizează una dintre cele două modalități de căutare a produselor: fie se introduc cuvinte cheie, de exemplu, „iaurt”, fie se selectează produsul dorit din categoria listată în partea stângă ecranului, de exemplu, categoria „Lactate”;

  • Pentru adăugarea produsului în coș se selectează butonul (+), iar pentru renunțarea la produs se selectează butonul (-);
  • Aplicația oferă posibilitatea de vizualizare a rezultatelor doar în momentul în care sunt adăugate minimum 5 produse în coș;

 

  • Aplicația va afișa mai multe filtre de căutare:
    • distanța în jurul locației curente (locul în care se află persoana care a accesat platforma)
    • în jurul locației selectate
    • într-o localitate
  • Aplicația va afișa, conform criteriilor selectate:
    • Rezultatele, în ordinea crescătoare a prețurilor, pentru magazinele din aria de selecție ce conțin toate produsele adăugate, iar magazinele ce nu au în stoc unele din produse sunt plasate în josul paginii, în ordinea descrescătoare a numărului de produse selectate care se regăsesc în oferta proprie;
    • În cazul magazinelor ce nu au în stoc produsele selectate în coș, se afișează produsul care lipsește și se dă posibilitatea utilizatorului să aleagă și să adauge un alt produs echivalent din acea Categorie, aflat în stocul magazinului respectiv, pentru o nouă comparare;

  • Aplicația mai oferă:
    • posibilitatea de vizualizare a detaliilor (preț, valoare coș, detalii magazin, ultima actualizare) despre produsele disponibile în locația selectată, prin apăsarea butonului [Listă produse coș]
    • posibilitatea de vizualizare, în Google Maps, a locației exacte a magazinului, dar și distanța până la acesta, prin selectarea butonului [Navigare]

Aplicaţia oferă posibilitatea de a contacta Autoritatea de Concurenţă atât pentru Sesizări/reclamaţii, cât şi pentru recomandări.

Sursa: Alba24.ro

 

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Un camion încărcat cu lemne, cuprins de flăcări pe o şosea din Gorj

Publicat

Un camion încărcat cu lemne a luat foc pe DN67 D în localitatea Arcani județul Gorj şi arde cu flăcări uriaşe, pompierii intervenind cu trei autospeciale cu apă şi spumă.

Circulația rutieră se desfășoară alternativ, pe un singur sens.  La fața locului s-au deplasat trei autospeciale de lucru cu apa și spumă.

Porivit reprezentanților pentru situatii de urgenta Gorj, nu au fost înregistrate victime în urma incendiului izbucnit joi seara la camionul încărcat cu material lemnos.

Un utilaj al districtului Târgu-Jiu din cadrul secției Drumuri Nationale, actionează în zonă cu material antiderapant pentru a preveni înghețarea apei folosite la stingerea incendiului.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cel mai dorit loc de muncă: client misterios la o companie de cercetare de piaţă (sondaj)

Publicat

Joburile vedetă în luna noiembrie, care au atras împreună peste 3.000 de candidaţi, au fost poziţia de client misterios la o companie de cercetare de piaţă (1.791 aplicanţi), jobul de lucrător comercial la un retailer de modă (963 aplicanţi) şi poziţia de partener servicii clienţi în cadrul unei bănci (737 aplicanţi), potrivit unui portal de recrutare online.

Candidaţii din domeniul financiar au continuat să fie cei mai activi în căutarea unui nou job în luna noiembrie a acestui an iar în total peste 100.000 de căutări pentru un job în acest domeniu au fost efectuate în perioada septembrie – noiembrie.

Potrivit Best Jobs, în luna noiembrie, joburile din domeniile financiar – contabilitate, inginerie şi transport au ocupat primele trei poziţii în topul căutărilor efectuate de către candidaţii români, cu peste 70.000 de căutări în total.

“Angajaţii din resurse umane au continuat să fie activi în căutarea unui nou job şi în această lună, cu un total de peste 17.000 de căutări. Tendinţa a fost însă în scădere, numărul căutărilor fiind cu 24% mai mic faţă de octombrie. Alte domenii cu un număr mare de candidaţi interesaţi să-şi schimbe jobul în luna noiembrie au fost inginerie (peste 18.000 de căutări), transport (peste 17.000 de căutări), medical & pharma (peste 14.000 de căutări), business process outsourcing (peste 13.000 de căutări), vânzări şi juridic, cu peste 12.000 de căutări fiecare”, menţionează sursa citată într-un comunicat remis AGERPRES.

Pe lângă căutările de joburi pe platforma de recrutare online BestJobs, candidaţii au continuat şi în luna noiembrie să verifice joburile disponibile la companiile preferate, direct pe paginile de profil ale acestora din cadrul platformei. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Românii comandă tot mai des mâncare online. Comenzile au crescut cu 120%. Care sunt cele mai cerute preparate

Publicat

Comenzile online de mâncare românească au crescut cu 120% în ultimul an iar în top se află ciorba de văcuţă, cartofii ţărăneşti, papanaşii, clătitele cu dulceaţă şi micii, potrivit unei platforme online de comenzi.

“Bucătăria românească ocupă o pondere semnificativă din totalul numărului de comenzi pe care le înregistrăm pe platformă, iar cererea pentru astfel de preparate este în continuă creştere. Observăm că mare parte dintre cele mai comandate preparate din această categorie sunt asemănătoare cu cele pe care le savuram în copilărie. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri au un program încărcat, ce nu le oferă timpul necesar pregătirii acestor preparate, preferând astfel o comandă rapidă acasă sau la birou”, a declarat Andreea Petrişor, managing director Delivery Hero România, într-un comunicat remis joi AGERPRES.

Pe primul loc în topul oraşelor în care se comandă online preparate româneşti se află Bucureşti, urmat de Braşov, Piteşti, Iaşi şi Timişoara.

În prezent, aproximativ 17% din totalul restaurantelor listate pe platforma foodpanda au specific tradiţional românesc.

Din datele centralizate de companie, valoarea medie a unei astfel de comenzi este de 60 lei. De asemenea, cei mai mulţi dintre clienţii foodpanda aleg să comande preparate din bucătăria românească în jurul prânzului, iar cele mai multe comenzi se înregistrează spre finalul săptămânii în zilele de joi, vineri şi sâmbătă.

Potrivit comunicatului, foodpanda.ro, parte a grupului Delivery Hero, este cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, colaborând, în prezent, cu peste 1500 de restaurante din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov, Constanţa, Arad, Ploieşti, Oradea, Galaţi, Craiova, Sibiu, Piteşti, Târgu Mureş, Baia Mare şi Brăila. AGERPRES

Citește mai departe

ECONOMIE

FOTO: Imagini de pe loturile Câmpia Turzii-Chețani și Chețani-Iernut ale Autostrăzii A3. Care este stadiul construcțiilor

Publicat

Pe lotul Câmpia Turzii-Chețani al autostrăzii A3 se lucrează „cu frâna de mână trasă”, în timp ce pe lotul Chețani-Iernut peisajul este cu totul diferit, asfaltul fiind deja așternut, la începutul lunii decembrie, pe cea mai mare parte, scriu reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook.

„Un pasionat de infrastructură din comunitatea noastră a realizat săptămâna trecută un fotoreportaj de pe loturile Câmpia Turzii-Chețani (Straco) și Chețani-Iernut (Astaldi-Max Boegl) ale Autostrăzii A3.

Pe tronsonul de 15,7 km, cei de la Straco muncesc cu frâna de mână trasă, fiind încă în insolvență, având reale probleme de aprovizionare cu materiale de la furnizori și cu găsirea subcontractorilor în special pe partea de terasamente.

În 2019 avansul este doar 10%. Constructorul și-a concentrat puținele forțe la bretelele nodului rutier Chețani și la structurile de la Hădăreni, Chețani și Câmpia Turzii. Există însă și unele lucrări suplimentare puse în operă dar neincluse în contract de către CNAIR.

Din fericire, peisajul este complet diferit pe sectorul vecin executat de asocierea Astaldi-Max Boegl. Aici mobilizarea este foarte bună, șantierul ajungând la aproximativ 85% stadiu fizic. Asfaltul este așternut pe cea mai mare parte a lotului de 17,9 km, iar structurile sunt aproape gata”, se arată în postare.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, finalizarea în 2020 este imposibilă pentru lotul Câmpia Turzii-Chețani, progresul fizic total fiind acum în jur de 30%.

În schimb, lotul Chețani-Iernut, reprezentanții asociației dau ca termen realist de finalizare și inaugurare perioada iulie-august 2020.

Citește mai departe