Connect with us

EDUCATIE

Cum se vor desfășura pregătirile pentru examene în școli. Reguli pentru elevi și profesori

Publicat



Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Ministerul Sănătăţii au stabilit o serie de măsuri pentru desfăşurarea activităţilor de către persoanele care vor avea acces în unităţile de învăţământ, în contextul prevenirii şi combaterii îmbolnăvirilor cu SARS CoV 2.

Cele două ministere şi instituţiile din subordinea acestora (inspectoratele şcolare judeţene, direcţiile judeţene de sănătate publică) au responsabilităţi specifice, în raport cu profilul propriu, în vederea desfăşurării în condiţii de siguranţă a sesiunilor de pregătire a examenelor organizate pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a (2 – 12 iunie 2020).

Astfel, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar vor elabora şi vor aproba, în termen de 5 zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial (nr. 381/12.05.2020), o procedură proprie, în cadrul căreia vor fi stabilite modalităţile de desfăşurare a activităţilor de pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii de învăţământ.

Potrivit Ordinului comun semnat de ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, şi ministrul Educaţiei, Monica Anisie, inspectoratele şcolare transmit Direcţiilor de sănătate publică cu cel puţin o săptămână înainte perioada de desfăşurare a activităţilor la care participă elevii în unităţile de învăţământ preuniversitar, precum şi intervalul orar.

De asemenea, inspectoratele şcolare vor verifica respectarea de către unităţile/instituţiile de învăţământ a normelor instituite de autorităţile de resort privind asigurarea materialelor de igienă şi de protecţie sanitară necesare atât pentru elevi, cât şi pentru personalul didactic/didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi respectarea măsurilor igienico sanitare, în contextul prevenirii şi combaterii cu SRAS-Cov 2.

Ordinul prevede că inspectoratele şcolare colaborează cu DSP în vederea instituirii măsurilor de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor în unităţile/instituţiile de învăţământ, prin triaj epidemiologic zilnic (măsurarea temperaturii) realizat de către un medic sau asistent medical în fiecare unitate de învăţământ.

De asemenea, la intrarea în unitatea de învăţământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic şi a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37 grade) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor.

“În situaţia în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învăţământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului şi conduitei de tratament”, mai prevede Ordinul.

În document se arată că participarea elevilor la activităţile de pregătire va fi decisă de părinţii acestora după evaluarea încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora. De asemenea, elevii vor fi însoţiţi de un cadru didactic de la accesul în unitatea de învăţământ până la sala de clasă şi apoi, după finalizarea activităţilor, vor fi conduşi până la ieşire.

La intrarea în unitatea de învăţământ vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectate, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini), iar unitatea de învăţământ va asigura săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini.

“Elevii, personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic vor purta mască de protecţie pe toată durata activităţilor şi îşi vor igieniza regulat mâinile cu substanţe dezinfectante sau săpun”, prevede ordinul.

În sălile de clasă activităţile se vor desfăşura cu maximum 10 elevi, la circa 2 metri distanţă unul de altul, care vor purta mască pe tot parcursul desfăşurării activităţilor din unitatea de învăţământ.

În perioada 2-12 iunie, durata activităţilor petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de trei ore pentru elevii de liceu şi două ore pentru elevii de gimnaziu.

În situaţia în care unităţile de învăţământ vor realiza activităţi de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de 2 ore pentru dezinfectarea, igienizarea cu substanţe biocide şi aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puţin o oră.

Totodată, colectarea măştilor se va face în locuri speciale semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învăţământ, iar la sfârşitul activităţilor elevii vor primi câte o mască nouă pentru deplasarea către domiciliu.

“Cadrele didactice vor supraveghea respectarea cu stricteţe a măsurilor de distanţare fizică dintre elevi şi măsurile igienico-sanitare de prevenire a infecţiei cu SARS Cov 2”, se precizează în Ordin. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Universitar român, inclus printre cei mai buni matematicieni ai lumii

Publicat

Facebook/ Universitatea din Craiova

Agenţia internaţională Clarivate Analytics l-a inclus recent pe profesorul Vicenţiu Rădulescu de la Departamentul de Matematică, din cadrul Universităţii din Craiova, printre cei mai buni 70 de matematicieni din întreaga lume, ca urmare a numărului mare de citări pe care le-au înregistrat lucrările sale.

“Agenţia internaţională Clarivate Analytics, lider global recunoscut în întreaga lume pentru furnizarea de informaţii şi analize de încredere pentru a accelera ritmul inovaţiei, îi identifică în fiecare an pe cei mai influenţi cercetători din lume.

Clarivate Analytics a anunţat, acum câteva zile, noile liste cu ‘Highly Cited Researchers’, respectiv cercetătorii cu cele mai multe citări din 22 domenii ştiinţifice.

După cum este subliniat de către Clarivate Analytics, aceasta este o ‘recunoaştere a adevăraţilor pionieri în domeniile respective în ultimul deceniu, demonstrată de producerea mai multor lucrări foarte citate, care se clasează în top 0,1% după citările în domeniul respectiv'”, informează Universitatea din Craiova într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, în domeniul Matematică al listei 2020 pentru “Highly Cited Researchers” sunt incluşi 70 de cercetători din întreaga lume.

Prof. Rădulescu este laureat al aceleiaşi prestigioase distincţii în anii 2014 şi 2019. Articolele şi cărţile sale sunt citate de 11.000 de ori de peste 2.200 de cercetători. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Orban: Ne dorim să deschidem şcolile. Trebuie argumente de natură epidemiologică

Publicat

arhivă

Guvernul îşi doreşte redeschiderea şcolilor, a declarat luni, 23 noiembrie, premierul Ludovic Orban, care a subliniat că reluarea cursurilor în clase trebuie fundamentată pe argumente, în primul rând, de natură epidemiologică.

“Orice decizie legată de reluarea activităţii şcolare în clase trebuie fundamentată pe argumente, în primul rând, de natură epidemiologică, adică apărarea sănătăţii copiilor, a părinţilor lor, a bunicilor lor, pentru că realitatea este că marea majoritate a tinerilor sunt asimptomatici.

Ei nu îşi dau seama şi transmit bolile către părinţi, către bunici, familie sau către persoane care pot fi mult mai vulnerabile.

Noi am organizat şcoala în clase de asemenea natură încât riscul de infectare era mic, dar toate activităţile legate de şcoală au generat riscuri suplimentare de infectare.

Sigur că ne dorim să deschidem şcolile, dar acest lucru nu se poate face decât pe baza unei analize foarte serioase din punct de vedere epidemiologic, astfel încât să existe riscuri minime de creştere a numărului de infectări (cu SARS-Cov-2)”, a afirmat Orban, la sediul PNL.

El a fost întrebat dacă sunt şanse ca elevii să se reîntoarcă la şcoală în februarie 2021. A

Citește mai departe

EDUCATIE

UNICEF organizează un curs dedicat elevilor și profesorilor pentru combaterea schimbărilor climatice

Publicat

www.qie.ro

Zeci de mii de elevi din toată ţara vor putea lua parte, până pe 22 noiembrie, la un curs dedicat combaterii schimbărilor climatice, alături de tineri din întreaga lume, anunţă UNICEF.

În contextul Zilei Internaţionale a Drepturilor Copilului, sărbătorită în toată lumea pe 20 noiembrie, UNICEF invită cadrele didactice şi elevii din România să se alăture iniţiativei globale “Cea mai mare lecţie din lume” (World Largest Lesson).

Până pe 22 noiembrie, cu ajutorul materialelor oferite de UNICEF, învăţătorii şi profesorii vor ţine o oră de educaţie despre acţiunile care pot fi întreprinse împotriva schimbărilor climatice.

UNICEF pune la dispoziţia profesorilor şi elevilor resurse gratuite pentru a învăţa despre acţiuni concrete împotriva schimbărilor climatice, Obiectivele de Dezvoltare Durabilă incluse pe Agenda 2030 şi modurile responsabile de a gestiona echipamentele de protecţie personală de care este nevoie în contextul pandemiei COVID-19.

Suportul de curs este conceput într-un format vizual interactiv, uşor accesibil copiilor şi adaptat predării online.

Resursele pentru cea mai mare lecţie din lume vor putea fi folosite de pedagogi şi pe viitor, ca materiale didactice pentru programe de educaţie continuă având ca obiect protecţia mediului.

Materialele didactice pentru lecţie sunt disponibile pe platforma qie.ro.

Accesând linkul www.qie.ro/drepturilecopilului/, cadrele didactice se pot înregistra şi descărca materialele de suport.

După încheierea lecţiei, cadrele didactice sunt rugate să încarce fotografii şi alte materiale rezultate. După această etapă, certificatul de participare va fi eliberat în format electronic.

“Schimbările climatice reprezintă o temă de mare interes pentru copii şi tineri, care şi-au manifestat de nenumărate ori îngrijorarea cu privire la viitorul planetei şi al generaţiilor din care ei fac parte.

Tematica protecţiei mediului din acest an răspunde cererii globale din partea cadrelor didactice de a avea materiale de predare adaptate pentru acest subiect, dar şi ca urmare a interesului crescând al autorităţilor de a include în programa şcolară educaţia pentru dezvoltare durabilă”, menţionează UNICEF.

Elevii din România care vor lua parte la cea mai mare lecţie din lume vor discuta despre un subiect de mediu actual şi important. În contextul pandemiei de COVID-19, creşterea cantităţilor de echipamente de protecţie personală (măşti, mănuşi etc.) folosite la nivel global a generat o sursă suplimentară de poluare.

Şi în România, măştile şi mănuşile aruncate în mod necorespunzător pot deveni o problemă de sănătate şi de mediu, deopotrivă, precizează UNICEF.

Conform sursei citate, copiii vor afla cum să se debaraseze responsabil de aceste materiale, în siguranţă atât pentru oameni, cât şi pentru natură. De asemenea, vor fi îndrumaţi să vină cu idei de acţiuni colective pentru ca în localităţile lor să nu mai existe astfel de obiecte aruncate la întâmplare.

Pe baza planului de lecţie care îi va ghida, pas cu pas, cadrele didactice şi elevii vor identifica moduri prin care să-şi informeze comunitatea despre riscurile debarasării incorecte de materialele de protecţie personală şi prin care să încurajeze comportamentul responsabil în acest sens.

Participând la cea mai mare lecţie din lume, copiii şi cadrele didactice din România se alătură unei comunităţi globale de tineri dornici să contribuie la schimbările necesare implementării Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă asumate de statele membre ONU.

Anul trecut, la nivel mondial, milioane de copii au participat la “Cea mai mare lecţie din lume”, arată UNICEF. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Școlile primare din Grecia se ÎNCHID din cauza creșterii cazurilor de infectare cu COVID-19

Publicat

arhivă

Grecia a anunţat sâmbătă, 14 noiembrie, închiderea şcolilor primare, precum şi a grădiniţelor şi creşelor, până la sfârşitul lunii din cauza înmulţirii cazurilor de coronavirus, relatează AFP.

“Guvernul grec a decis să suspende funcţionarea şcolilor până la 30 noiembrie”, a declarat ministrul Sănătăţii, Vassilis Kikilias, spunând că măsura a fost luată pentru a limita deplasările părinţilor, profesorilor şi bunicilor şi pentru a obţine, “împreună cu alte măsuri”, reducerea numărului de cazuri.

“Am vrut să evităm închiderea şcolilor primare. Este un mesaj care arată gravitatea situaţiei”, a adăugat el.

Colegiile şi liceele sunt deja închise şi toate cursurile sunt ţinute la distanţă de luni.

De la sfârşitul lunii octombrie, numărul deceselor zilnice a crescut de patru ori în Grecia, în unele zile fiind înregistrate 50 de morţi, în timpul ce numărul infectărilor s-a dublat, ajungând la circa 3.000 de cazuri pe zi.

Din cele 1.143 de paturi de la unităţile de terapie intensivă disponibile în ţară, vineri erau ocupate 830.

“Săptămânile viitoare vor fi extrem de critice”, a declarat joi premierul grec Kyriakos Mitsotakis în faţa deputaţilor, în timpul unei dezbateri tensionate despre pandemie.

La 7 noiembrie au fost introduse măsuri de izolare, programate să dureze până la 30 noiembrie, chiar dacă experţii nu exclud o prelungire a lor, în contextul în care ţara pare depăşită de pandemie, după ce a fost mai degrabă ferită în primăvară.

Începând de vineri seară, a fost impusă o interdicţie de ieşire din casă între orele 21.00 şi 05.00.

Ţară cu 10,9 milioane de locuitori, Grecia a înregistrat 997 de decese şi 69.675 de contaminări de la începutul pandemiei la sfârşitul lui februarie, majoritatea dintre ele fiind semnalate în cursul ultimelor patru luni.

Regiunea cea mai afectată este oraşul Salonic, al doilea din Grecia, situat în nord, unde 32% dintre locuitori au fost testaţi pozitiv.Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate