Connect with us

EDUCATIE

Cum se vor desfășura pregătirile pentru examene în școli. Reguli pentru elevi și profesori

Publicat



Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Ministerul Sănătăţii au stabilit o serie de măsuri pentru desfăşurarea activităţilor de către persoanele care vor avea acces în unităţile de învăţământ, în contextul prevenirii şi combaterii îmbolnăvirilor cu SARS CoV 2.

Cele două ministere şi instituţiile din subordinea acestora (inspectoratele şcolare judeţene, direcţiile judeţene de sănătate publică) au responsabilităţi specifice, în raport cu profilul propriu, în vederea desfăşurării în condiţii de siguranţă a sesiunilor de pregătire a examenelor organizate pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a (2 – 12 iunie 2020).

Astfel, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar vor elabora şi vor aproba, în termen de 5 zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial (nr. 381/12.05.2020), o procedură proprie, în cadrul căreia vor fi stabilite modalităţile de desfăşurare a activităţilor de pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii de învăţământ.

Potrivit Ordinului comun semnat de ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, şi ministrul Educaţiei, Monica Anisie, inspectoratele şcolare transmit Direcţiilor de sănătate publică cu cel puţin o săptămână înainte perioada de desfăşurare a activităţilor la care participă elevii în unităţile de învăţământ preuniversitar, precum şi intervalul orar.

De asemenea, inspectoratele şcolare vor verifica respectarea de către unităţile/instituţiile de învăţământ a normelor instituite de autorităţile de resort privind asigurarea materialelor de igienă şi de protecţie sanitară necesare atât pentru elevi, cât şi pentru personalul didactic/didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi respectarea măsurilor igienico sanitare, în contextul prevenirii şi combaterii cu SRAS-Cov 2.

Ordinul prevede că inspectoratele şcolare colaborează cu DSP în vederea instituirii măsurilor de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor în unităţile/instituţiile de învăţământ, prin triaj epidemiologic zilnic (măsurarea temperaturii) realizat de către un medic sau asistent medical în fiecare unitate de învăţământ.

De asemenea, la intrarea în unitatea de învăţământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic şi a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37 grade) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor.

“În situaţia în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învăţământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului şi conduitei de tratament”, mai prevede Ordinul.

În document se arată că participarea elevilor la activităţile de pregătire va fi decisă de părinţii acestora după evaluarea încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora. De asemenea, elevii vor fi însoţiţi de un cadru didactic de la accesul în unitatea de învăţământ până la sala de clasă şi apoi, după finalizarea activităţilor, vor fi conduşi până la ieşire.

La intrarea în unitatea de învăţământ vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectate, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini), iar unitatea de învăţământ va asigura săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini.

“Elevii, personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic vor purta mască de protecţie pe toată durata activităţilor şi îşi vor igieniza regulat mâinile cu substanţe dezinfectante sau săpun”, prevede ordinul.

În sălile de clasă activităţile se vor desfăşura cu maximum 10 elevi, la circa 2 metri distanţă unul de altul, care vor purta mască pe tot parcursul desfăşurării activităţilor din unitatea de învăţământ.

În perioada 2-12 iunie, durata activităţilor petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de trei ore pentru elevii de liceu şi două ore pentru elevii de gimnaziu.

În situaţia în care unităţile de învăţământ vor realiza activităţi de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de 2 ore pentru dezinfectarea, igienizarea cu substanţe biocide şi aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puţin o oră.

Totodată, colectarea măştilor se va face în locuri speciale semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învăţământ, iar la sfârşitul activităţilor elevii vor primi câte o mască nouă pentru deplasarea către domiciliu.

“Cadrele didactice vor supraveghea respectarea cu stricteţe a măsurilor de distanţare fizică dintre elevi şi măsurile igienico-sanitare de prevenire a infecţiei cu SARS Cov 2”, se precizează în Ordin. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Elevii din anii terminali se întorc în 2 iunie la şcoală. Se fac numai activităţi de pregătire a examenelor naţionale

Publicat

Elevii din anii terminali se întorc pe 2 iunie la şcoală, până pe 12 iunie urmând să facă pregătire pentru examenele naţionale – Evaluarea Naţională şi Bacalaureat.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, anunţa recent că în perioada 2 – 12 iunie se vor realiza numai activităţi de pregătire şi consiliere pentru examenele naţionale, iar prezenţa în această perioadă la şcoală este opţională.

Pentru elevii care nu vor participa fizic la pregătire în vederea susţinerii examenelor naţionale vor fi organizate activităţi de pregătire online sau de pregătire alternativă.

În această perioadă, durata activităţilor petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de 3 ore pentru elevii de liceu şi de 2 ore pentru elevii de gimnaziu, iar pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale, activitatea de pregătire nu va dura mai mult de 4 ore pentru elevii de liceu şi 3 ore pentru gimnaziu.

Printr-un ordin comun al miniştrilor Educaţiei şi Sănătăţii, s-au stabilit anumite măsuri de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unităţile/instituţiile de învăţământ, instituţiile publice şi toate structurile aflate în subordonarea sau coordonarea Ministerului Educaţiei.

Documentul stabileşte că în aceste instituţii accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate; să nu fie permis accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depăşeşte 37,3°C; să fie asigurate dezinfectarea suprafeţelor expuse.

Potrivit ordinului, Consiliile de administraţie ale şcolilor elaborează o procedură proprie, prin care stabilesc modalităţile de desfăşurare a activităţilor de pregătire a examenelor naţionale, propriul circuit de intrare şi de ieşire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecţia unităţii/instituţiei de învăţământ.

Astfel, şcolile trebuie să respecte anumite reguli:

* la intrarea în şcoală va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37,3°C) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor;

* în situaţia în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învăţământ şi i se va recomanda să se adreseze medicului de familie;

* parcursul prin curtea şcolii până la intrarea în unitatea de învăţământ se va realiza pe un traseu bine delimitat şi semnalizat, respectând normele de distanţare fizică;

* elevii vor fi însoţiţi de către cadrul didactic de la accesul în unitatea de învăţământ până în sala de clasă şi apoi, după finalizarea activităţilor, vor fi conduşi până la ieşire;

* la intrarea în şcoală vor fi asigurate materiale şi echipamente de protecţie (covoraşe dezinfectante, măşti de protecţie, substanţe dezinfectante pentru mâini etc.);

* se realizează curăţenia şi dezinfectarea pardoselilor, a obiectelor din sala de curs (pupitre/mese, scaune), a clanţei uşii, cremonului de la geamuri, pervazului ferestrei, prin ştergere cu apă şi detergent, apoi cu substanţe biocide, înainte şi după fiecare serie de elevi prezenţi la activităţile de pregătire;

* elevii, personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic vor purta mască de protecţie pe durata activităţilor şi îşi vor igieniza regulat mâinile cu substanţe dezinfectante sau cu săpun;

* în situaţia unităţilor de învăţământ care vor realiza activităţile de pregătire în două schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de două ore pentru dezinfectarea/igienizarea cu substanţe biocide şi aerisirea sălilor pentru o perioadă de cel puţin o oră;

* în perioada desfăşurării activităţilor de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat, astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacţioneze fizic;

* grupele de elevi vor păstra aceeaşi sală de clasă pe toată perioada desfăşurării activităţilor de pregătire;

* colectarea măştilor purtate se va face în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de învăţământ.

În Capitală, aproximativ 13.000 de elevi s-au înscris să participe la activităţile de pregătire pentru examene.

Potrivit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, 7.156 de elevi din clasa a VIII-a şi 5.666 – din clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR şi-au anunţat participarea la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ din Capitală în perioada 2 – 12 iunie.

“Până la acest moment, şi-au anunţat participarea fizică la activităţile educaţionale organizate de unităţile de învăţământ: 7.156 de elevi înscrişi în clasa a VIII-a, 882 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar inferior şi 5.666 de elevi înscrişi în clasele a XII-a Zi şi a XIII-a seral/FR, precum şi un număr de 1.090 de profesori care predau discipline de examen în învăţământul secundar superior”, anunţa pe 27 mai IŞMB. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bacalaureat 2020: Cum se echivalează probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale

Publicat

Comisiile de Bacalaureat de echivalare şi recunoaştere a competenţelor lingvistice şi digitale din unităţile de învăţământ liceal vor calcula, în perioada 11 – 17 iunie, mediile candidaţilor şi vor asigura echivalarea/recunoaşterea nivelurilor de competenţă la probele de profil, potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei, Monica Anisie.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a emis metodologia de echivalare/recunoaştere a nivelurilor de competenţă din cadrul probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale pentru examenul naţional de Bacalaureat – sesiunea 2020.

Nivelul de competenţă lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă se stabileşte în urma echivalării cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la aceste discipline.

Prin recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la disciplina Limba şi literatura română/Limba şi literatura maternă, în clasele a IX-a – a XII-a, candidaţilor li se acordă următoarele niveluri de competenţă lingvistică de comunicare:

* utilizator mediu – pentru media cuprinsă între 5 şi 6,99;

* utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.

Noua metodologie prevede că nivelul de competenţă lingvistică într-o limbă de circulaţie internaţională din cadrul probei C se stabileşte prin echivalarea cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de candidat pe parcursul învăţământului liceal la disciplina aleasă pentru susţinerea probei, în anii în care a studiat această materie.

Potrivit MEC, nivelul unic de competenţă se identifică, în raport cu nivelurile de la A1 la B2, prevăzute în Cadrul european comun de referinţă pentru limbi şi se acordă conform următoarei grile:

* calificativul A1 – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;

* calificativul A2 – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;

* calificativul B1 – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* calificativul B2 – pentru media cuprinsă între 8,5 şi 10.

În ceea ce priveşte nivelul de competenţă digitală din cadrul probei D acesta se stabileşte calculând un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obţinute de acesta la disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a. Nivelul de competenţă digitală se acordă conform următoarei grile:

* utilizator începător – pentru media cuprinsă între 5 şi 5,99;

* utilizator de nivel mediu – pentru media cuprinsă între 6 şi 6,99;

* utilizator avansat – pentru media cuprinsă între 7 şi 8,49;

* utilizator experimentat – pentru media cuprinsă între 8,50 şi 10.

“Candidaţii care nu au studiat disciplina Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor sau echivalente vor susţine proba de evaluare a competenţelor digitale (proba D) în baza Procedurii Centrului Naţional de Examinare şi Evaluare nr. 177/2019 pentru organizarea şi desfăşurarea probei de evaluare a competenţelor digitale (proba D). Candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal – proba C”, a stabilit MEC.

De asemenea, candidaţii care au promovat, pe parcursul învăţământului preuniversitar, examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale au dreptul la recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la aceste examene cu proba de evaluare a competenţelor digitale – proba D. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Admitere exclusiv online la Academia de Studii Economice din București. Când au loc înscrierile

Publicat

Academia de Studii Economice din Bucureşti anunţă desfăşurarea exclusiv online a Admiterii 2020, pe platforma admitere.ase.ro.

Potrivit unui comunicat al instituţiei de învăţământ transmis AGERPRES, înscrierile au loc în perioada 13 iulie – 17 iulie.

ASE scoate la concurs, la cele 35 de programe universitare de licenţă în limbile română, engleză, franceză, germană, peste 7.300 de locuri, dintre care peste 6.400 la învăţământul cu frecvenţă şi 900 la învăţământul la distanţă şi cu frecvenţă redusă.

Concursul de admitere la ASE la programele universitare de licenţă este alcătuit din eseul motivaţional, testul de competenţă lingvistică – pentru candidaţii care optează pentru programe cu predare în limbă străină şi nu au certificate de competenţă lingvistică recunoscute de ASE – şi media generală de admitere, calculată ca medie ponderată între media la examenul de bacalaureat (70%) şi media anilor de studii (30%).

Instituţia de învăţământ superior pune la dispoziţia viitorilor săi studenţi peste 3.400 de burse de performanţă, studii şi sociale, peste 550 de burse Erasmus, peste 5.000 de locuri în căminele proprii, numeroase parteneriate pentru stagii şi practică la firme de top, 400.000 de volume în bibliotecă, spaţii moderne de învăţământ, alte facilităţi de învăţare, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, Academia de Studii Economice îşi diversifică oferta universitară în acest an prin înfiinţarea Facultăţii de Drept, care va forma viitori profesionişti în activităţi specifice ariei juridice în diverse domenii din societate, cum ar fi – justiţie, business, administraţie publică, activităţi non-profit, pentru care scoate la concurs 150 de locuri, buget şi taxă, cu durata cursurilor de 4 ani.

Informaţiile despre Admiterea la ASE pot fi consultate pe pagina site-ului instituţional www.ase.ro şi pe pagina oficială de Facebook Academia de Studii Economice din Bucureşti, prin e-mail admitere@ase.ro, telefonic sau prin Zoom, Skype, Google meet. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

ADMITERE LICEU 2020. Noul calendar privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021

Publicat

examen

Noul calendar privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021 a fost aprobat, potrivit unui comunicat emis de Ministerul Educației și Cercetării.

Ordinul de ministru nr. 4.317/2020, prin care a fost aprobat Calendarul actualizat al organizării şi desfăşurării admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2020-2021, va fi publicat în Monitorul Oficial.

În contextul epidemiologic actual, şedinţele/acţiunile de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare, precum şi cele pentru completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora pot fi organizate în unitatea de învăţământ sau prin mijloace electronice de comunicare-telefon, e-mail, videoconferinţă. Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru rromi se va face computerizat, într-o sesiune distinctă.

Media de admitere, în baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenţilor învăţământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la examenul de evaluarea naţională (80%) şi media generală de absolvire a claselor V-VIII (20%).

În data de 27 mai 2020, prima zi din noul calendar de admitere, se afişează oferta de şcolarizare/de formare profesională, concretizată în profiluri, domenii şi calificări profesionale pentru învăţământul liceal, filiera tehnologică.

Înscrierea pentru probele de aptitudini se va realiza în perioada 2-5 iunie

Completarea opţiunilor în fişele de înscriere, de către absolvenţii clasei a VIII-a şi de către părinţii acestora, se va realiza în perioada 2-6 iulie 2020, iar repartizarea computerizată va avea loc în data de 10 iulie 2020.

Probele de aptitudini organizate pentru admiterea în liceele vocaţionale vor fi apreciate astfel:

– La profilurile artistic, sportiv, teologic şi pentru specializarea filologie – liceul Waldorf-aprecierea probelor de aptitudini se face prin note.

– La profilurile pedagogic şi militar, aprecierea probelor de aptitudini se face pe bază de calificativ: admis/respins.

Probele de aptitudini din cadrul examenului de admitere în învăţământul vocaţional se vor desfăşura astfel:

– Pentru profilul Artistic – arte vizuale: specializările Arte plastice, Arte decorative, Arhitectură, Arte ambientale, Design, Conservare – restaurare bunuri culturale: evaluarea unui portofoliu de lucrări.

– Pentru profilul artistic, specializarea Muzică – Secţia Instrumentală şi Secţia Artă vocală interpretativă se va desfăşura pe baza evaluării unei înregistrări audio-video a repertoriului instrumental/vocal. Probele de aptitudini din cadrul examenului de admitere în învăţământul liceal vocaţional, profil artistic, specializarea Muzică-Secţia Teoretică se vor susţine on-line, pe una din platformele comunicate de unitatea de învăţământ care organizează probele.

– Pentru profilul artistic, specializarea Coregrafie, pentru absolvenţii claselor a VIII-a, specializarea Coregrafie se echivalează cu media aritmetică a mediilor generale obţinute de candidat în ultimul an de studiu la disciplinele Dans Clasic şi Dans românesc. Pentru absolvenţii învăţământului gimnazial, altul decât specializarea Coregrafie, proba de aptitudini constă în evaluarea unei înregistrări pe suport CD/DVD(audio – video) transmise de candidat.

– Pentru profilul artistic, specializarea Arta Actorului, examenul de admitere se va realiza pe baza evaluării unei înregistrări pe un CD/DVD (audio-video) cu evoluţia candidatului, conform cerinţelor conţinutului probelor.

– Pentru profilul pedagogic, pentru toate specializările, evaluarea şi certificarea aptitudinilor se vor realiza prin eliberarea unei fişe de aptitudini, de către unitatea de învăţământ în care este înmatriculat candidatul în clasa a VIII-a.

Fişa de aptitudini va conţine următoarele:

a. tipurile de aptitudini – de comunicare, artistice şi fizice – şi disciplina în ale cărei programe şcolare este cuprins fiecare tip de aptitudini: limba şi literatura română, educaţie vizuală, educaţie muzicală, educaţie fizică şi sport;

b. media generală a claselor V-VIII la disciplinele: limba şi literatura română, educaţie vizuală, educaţie muzicală, educaţie fizică şi sport;

c. media generală a claselor V-VIII la purtare;

d. calificativul – Admis/Respins la profilul pedagogic;

– Pentru profilul teologic, se vor susţine următoarele probe:

a. un interviu/colocviu/probă orală, evaluate cu calificativ admis/respins;

b. o probă de verificare a cunoştinţelor religioase, evaluată cu notă;

– Pentru profilul militar, se pot înscrie candidaţii care au fost declaraţi “Admişi” la selecţia organizată în centrele zonale de selecţie şi orientare.

– La învăţământul liceal Waldorf, specializarea filologie, nota finală la probele de aptitudini va rezulta din media aritmetică a mediilor generale pentru clasele V-VIII obţinute la disciplinele: limba şi literatura română/limba şi literatura maternă (după caz), educaţie plastică şi educaţie muzicală. Nota finală minimă de promovare a probelor de aptitudini trebuie să fie 7 (şapte).

– Pentru profilul sportiv, înscrierea candidaţilor este condiţionată de existenţa avizului medical, cu specificaţia “Apt pentru efort fizic/Clinic sănătos”, favorabil practicării disciplinei sportive, eliberat cu maximum 10 zile lucrătoare înainte de înscriere – condiţie eliminatorie. De asemenea, o altă condiţie eliminatorie este aceea ca elevul să deţină un document prin care să se ateste că practică organizat, de cel puţin un an calendaristic, disciplina sportivă pentru care se constituie clasa. Nota finală la probele de aptitudini se va echivala cu media generală la disciplina educaţie fizică/pregătire sportivă practică din clasele V-VIII, calculată ca media aritmetică a mediilor anuale la această disciplină.

În acelaşi timp, prin ordinul de ministru nr. 4.325/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 4.325/22.05.2020, a fost adoptat şi calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021. Potrivit acestui document, perioada de înscriere va începe pe 29 iunie. Prima etapă a admiterii în învăţământul profesional de stat (înscriere – afişare rezultate) este programată în perioada 29 iunie – 10 iulie, iar a doua etapă (înscriere – afişare rezultate) între 22 şi 28 iulie.

Citește mai departe