Connect with us

EDUCATIE

Cursuri exclusiv online, de vineri, în şcolile în care sunt secţii de votare. Activităţile didactice – reluate pe 30 septembrie

Publicat



Activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare pentru desfăşurarea alegerilor locale va fi suspendată începând de vineri, până marţi, 29 septembrie, inclusiv, cursurile urmând să se desfăşoare doar online.

Activităţile didactice se vor relua începând cu data de 30 septembrie, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

“Activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice din unităţile de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare se suspendă în perioada 25 – 29 septembrie. Aceasta se va desfăşura exclusiv în sistem online. Această decizie a fost aprobată de ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, printr-un ordin (…), în urma Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 46/2020”, anunţa miercuri MEC.

Potrivit sursei citate, în această perioadă, activităţile didactice în unităţile de învăţământ cu secţii de votare se realizează conform metodologiei privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin OMEC 5.545/2020.

Procesul instructiv-educativ, faţă în faţă, va fi reluat pe 30 septembrie, conform scenariilor aprobate de către comitetele judeţe/ al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

“Această propunere a fost agreată în întâlnirea de lucru de luni, 21 septembrie, pe care ministrul Educaţiei şi Cercetării a avut-o cu reprezentanţi ai Asociaţiei Comunelor din România, ai Asociaţiei Oraşelor din România, ai Asociaţiei Municipiilor din România şi ai Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România”, menţiona MEC.

În Bucureşti, 146 de unităţi de învăţământ continuă în perioada 25 – 29 septembrie activitatea didactică potrivit scenariului aprobat de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă întrucât nu sunt organizate secţii de votare.

“În Municipiul Bucureşti, în 146 unităţi de învăţământ (36 unităţi în Sectorul 1; 31 unităţi în Sectorul 2; 27 unităţi în Sectorul 3; 25 unităţi în Sectorul 4; 23 unităţi în Sectorul 5 şi patru unităţi în Sectorul 6) nu sunt organizate secţii de votare şi continuă activitatea didactică potrivit scenariului aprobat de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă”, precizează Inspectoratul Şcolar. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Aproape 3.400 de școli își desfășoară cursurile exclusiv online. Alte 4.959 se află în scenariul mixt

Publicat

Un număr de 3.393 unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 4.959 – în Scenariul 2 (mixt), informează, miercuri, 28 octombrie, Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).

În conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, miercuri, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

9.304 unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.

4.959 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

3.393 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3: implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

Dintre cele 3.393 de unităţi aflate în această situaţie, 385 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 3.008 – ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare, afirmă MEC.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi Cercetării şi al ministrului Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Noi date privind desfăşurarea cursurilor: 1.040 de unităţi de învăţământ – în Scenariul 3; 5.235 – în Scenariul 2

Publicat

Un număr de 1.040 de unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.235 în Scenariul 2 (mixt), informează, vineri, Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).

Potrivit MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, vineri, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

* 11.381 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.

* 5.235 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

* 1.040 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3; implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

Potrivit MEC, dintre cele 1.040 de unităţi aflate în această situaţie, 291 figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 749 unităţi şcolare figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, afirmă sursa citată. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educaţiei – noi date privind desfăşurarea cursurilor: 789 de unităţi de învăţământ – în Scenariul 3; 5.234 – în Scenariul 2

Publicat

Un număr de 789 de unităţi de învăţământ îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.234 în Scenariul 2 (mixt), informează, miercuri, Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).

Potrivit MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, miercuri, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

* 11.633 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.

* 5.234 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.

* 789 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 (S3) implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

“Menţionăm că dintre cele 789 de unităţi aflate în această situaţie, 233 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 556 unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare”, afirmă MEC.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi Cercetării şi al ministrului Sănătăţii nr.5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

“Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie”, mai susţine sursa citată.
AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educaţiei- Noi date privind desfăşurarea cursurilor: 517 unităţi de învăţământ – în Scenariul 3; 5.143 – în Scenariul 2

Publicat

Un număr de 517 unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3, iar 5.143 în Scenariul 2, informează, luni, Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Potrivit MEC, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, luni, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:

* 11.996 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;

* 5.143 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

* 517 unităţi de învăţământ în Scenariul 3 (S3); acesta implică participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

Dintre cele 517 unităţi şcolare aflate în această situaţie, 214 figurează în acest scenariu având în vedere cazurile de COVID-19 înregistrate, iar 303 – ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare, precizează MEC.

Potrivit sursei citate, consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al ministrului Educaţiei şi al ministrului Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate – numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate