Connect with us

EDUCATIE

Cursuri suspendate timp de 3 zile în mai multe unităţi şcolare, din cauza gripei

Publicat



Cursurile din mai multe unităţi şcolare au fost suspendate, având în vedere cazurile de gripă, potrivit unei informări a Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Conform sursei citate, Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti a propus suspendarea cursurilor.

La Şcoala 195, sectorul 3, clasa pregătitoare G, cursurile au fost suspendate timp de 3 zile începând de luni.

La Grădiniţa 116, sectorul 1, grupa mijlocie 1, Şcoala Generală Pia Brătianu, sectorul 1, clasa IV G, Grădiniţa 68, sectorul 3, integral, Şcoala Generală 172, sectorul 6, clasa IV F, Şcoala Generală 59 sectorul 6, clasa 1B, Şcoala Generală 206, sectorul 6, clasa 1C, Şcoala Generală 157 sectorul 6, clasa 1A, Grădiniţa 210, sectorul 6, grupa Campionii cursurile au fost suspendate timp de 3 zile începând de marţi, se arată în informare. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Ministerul Educaţiei, despre vaccinarea în școli. Au prioritate educatorii, învățătorii și profesorii care vor începe școala fizic pe 8 februarie

Publicat

Ministerul Educaţiei a transmis către inspectoratele şcolare o notă în care solicită înscrierea cu prioritate a angajaţilor din învăţământul preşcolar şi a celor din unităţilor de învăţământ preuniversitar, care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie.

”Având în vedere faptul că începând cu data de 17 decembrie 2020 a intrat în vigoare HG nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, precum şi faptul că a fost deschisă etapa a II-a de vaccinare împotriva COVID-19, care include populaţia cu grad de risc şi lucrătorii care desfăşoară activităţi în domenii-cheie/esenţiale, printre care personalul din unităţile şi instituţiile de învăţământ, vă solicităm să diseminaţi informaţiile către toate unităţile de învăţământ în vederea întreprinderii măsurilor necesare pentru asigurarea accesului personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic la programul de vaccinare împotriva COVID-19”, se arată în nota transmisă inspectoratelor judeţene.

În acest sens, fiecare unitate de învăţământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unităţii de învăţământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate şi programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate.

Informaţiile cu privire la acţiunea de vaccinare pot fi/trebuie să fie accesate pe linkul: https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/, menţionează sursa citată.

De asemenea, Ministerul Educaţiei solicită înscrierea cu prioritate a următoarelor categorii:

* angajaţii din învăţământul preşcolar (unde nu este obligatoriu portul măştii de către copii) şi cadrele didactice care lucrează nemijlocit cu elevii;

* angajaţii unităţilor de învăţământ preuniversitar care urmează să funcţioneze cu prezenţă fizică începând cu data de 8 februarie 2021.

Fiecare unitate de învăţământ preuniversitar va transmite inspectoratului şcolar judeţean/ IŞMB numele persoanei responsabile cu acţiunea de vaccinare, funcţia şi datele de contact ale acesteia în cursul zilei 18 ianuarie, până la ora 16,00, urmând ca inspectoratele şcolare judeţene/IŞMB să transmită situaţia către Ministerul Educaţiei până marţi, ora 12,00, se mai arată în documentul semnat de ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Bacalaureatul va fi adaptat la pandemie. Ce soluții văd elevii și profesorii

Publicat

Bacalaureatul se apropie cu paşi repezi, iar elevii din România au de pregătit multe exerciţii la matematică şi zeci de eseuri la limba română. În vreme ce elevii spun că ar fi ajutor să se scoată din materie, profesorii nu văd în asta o soluție. Ministrul Educației spune că programa va fi adaptată.

Alesia Mazilu, elevă în clasa a 12-a la un liceu din Constanţa, face ore online de aproape un an. De fapt, spune eleva, a fost mai mult un an mai mult de pauză, decât de învăţat.

„Nu neapărat că ar trebui să ne scoată materia de pe semestrul II, de exemplu, însă ne-ar fi de mai mare ajutor. Pentru că şi anul trecut s-a scos, ei au avut doar un semestru în care n-au fost la şcoală, noi am avut un an în care n-am fost la şcoală şi este cu atât mai greu”, a spus Alesia Mazilu, elevă în clasa a XII-a.

În schimb, unii profesori nu văd adaptarea materiei de examen o soluţie.

Adrian Enache, profesor de matematică la liceul Nicolae Iorga din Bucureşti, crede că toţi elevii şi profesorii ar fi avut timp să îşi pună la punct programa pentru bacalaureat.

„Dacă se prelungeşte pandemia, reducem exigenţa? Reducem nivelul? Ce câştigăm? Dacă anul trecut nu am putut studia derivatele, anul acesta nu putem studia integralele. Şi atunci ce facem? Scoatem şi derivate şi integrale?”, a spus dascălul.

Ministerul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, încă nu a anunţat cum se va modifica programa pentru Bacalaureat, însăspune că va fi corelată cu realităţile acestui an şi va fi adaptată modului în care elevii au asimilat.

„Programa de examen va fi corelată cu realităţile acestui an şi adaptată modului în care elevii au asimilat şi nu modului în care profesorii au predat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 4.400 de elevi în Mureș fără acces la internet. Aproape 3.600 nu pot avea mediile încheiate

Publicat

Unui număr de circa 3.600 de elevi din totalul de 66.300 din judeţul Mureş, din ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, nu li se pot încheia mediile, iar 4.446 de copii nu au acces la internet, majoritatea în mediul rural.

Potrivit statisticilor Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Mureş, în mediul urban învaţă în total 43.079 de elevi în ciclurile primar, gimnazial, profesional, liceal şi postliceal, dintre care 1.701 sunt în situaţia de a nu li se încheia mediile, majoritatea din cauza lipsei dispozitivelor electronice, dar şi din cauza absenteismului sau din cauze medicale.

În mediul urban, 1.039 de elevi nu au acces la dispozitive, iar 975 nu au acces la internet, alţi 800 regăsindu-se la rubrica “alte situaţii”.

În mediul rural învaţă 23.221 de elevi, dintre care 1.896 sunt în situaţia de a nu li se putea încheia mediile.

Statistica IŞJ Mureş arată că 3.439 de elevi din mediul rural nu au acces la dispozitive şi 3.471 de elevi nu au acces la internet, iar 692 sunt în alte situaţii. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tulpina britanică a Covid nu este suficient pentru a determina autoritățile din Franța să închidă şcolile

Publicat

În Franţa nu este necesară închiderea şcolilor, dar trebuie luate noi măsuri restrictive pentru a încetini transmiterea coronavirusului şi în special a variantei britanice, a precizat miercuri principalul consilier ştiinţific guvernamental, potrivit Reuters.

”Credem că informaţiile britanice referitoare la noua tulpină nu sunt suficiente pentru a ne determina să recomandăm închiderea şcolilor în Franţa”, a declarat Jean-François Delfraissy, preşedintele Consiliului ştiinţific care consiliază guvernul în privinţa gestionării epidemiei, pentru postul de radio franceinfo.

Acesta a mai spus că varianta britanică reprezintă cauza unui procent estimat de 1% din numărul noilor infectări cu COVID-19 în Franţa.

”Provocarea imediată nu este să o eliminăm, ci să-i încetinim transmiterea adoptând un număr de măsuri restrictive”, a continuat acesta.

Preşedintele Emmanuel Macron are programată miercuri dimineaţă o întâlnire cu principalii miniştri pentru a discuta o eventuală înăsprire a restricţiilor.

Interdicţia de circulaţie la nivel naţional ar putea intra în vigoare de la ora 18:00 în loc de 20:00, aşa cum s-a întâmplat deja în unele părţi din estul şi sud-estul ţării, relatează presa franceză.AGERPRES

Citește mai departe