ACTUALITATE
Dacia a vândut peste 46.000 de vehicule în România, în 2023. Gama Dacia a ocupat primele 5 locuri în topul vânzărilor
Producătorul auto Dacia a înregistrat, în cursul anului precedent, înmatricularea a 46.124 de vehicule pe piața din România, înregistrând o creștere de 14,8% în comparație cu cele 40.179 de unități comercializate în 2022, conform unui comunicat emis marți de companie și transmis AGERPRES.
În 2023, topul celor mai vândute cinci modele auto din România a fost ocupat integral de gama Dacia.
Potrivit sursei citate, clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan – cu 14.269 de unităţi, în creştere cu 25% faţă de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.
Pe locul secund se situează Duster, cu 10.908 de unităţi (10.161 de vehicule, în anul precedent), iar pe poziţia a treia se află Sandero, cu 9.896 unităţi comercializate în 2023, cu un plus de 16,9%, comparativ datele din 2022.
De asemenea, cu cele 6.875 de unităţi vândute, Dacia Spring a continuat să fie şi în 2023 cel mai popular model electric de pe piaţa din România, cu o cotă de piaţă de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice.
Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.
Pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele auto pe plan local, cu 4.175 unităţi înmatriculate în 2023, Dacia Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la şapte locuri de pe piaţa locală, iar versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.
2024 va fi anul în care se va încheia procesul de modernizare a reţelei comerciale Dacia din România
„Dezvăluită presei la sfârşitul anului trecut, a treia generaţie a modelului Duster va putea fi comandată de clienţii din România în primele zile ale lunii martie, primele livrări fiind prevăzute înainte de jumătatea anului.
La rândul său, modelul Spring va cunoaşte o evoluţie semnificativă în acest an, care îi va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile.
Nu în ultimul rând, 2024 va fi anul în care se va încheia procesul de modernizare a reţelei comerciale Dacia din România, prin adoptarea noii identităţi vizuale a mărcii atât la exterior, cât şi la interiorul tuturor showroom-urilor”, sunt previziunile oficialilor constructorului auto, pentru anul 2024.
Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România, liderul pieţei auto locale şi cel mai important exportator, cu o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut (PIB) al ţării.
Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viaţă ale unor categorii largi de clienţi. Agerpres