Connect with us

ACTUALITATE

Dacia, brandul low cost al Renault, se confruntă cu reglementările mai dure ale UE privind poluarea

Publicat

dacia

Deşi Dacia şi-a construit o reţea de clienţi fideli pentru vehiculele sale low-cost, adesea spartane, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creştere a Renault, acum ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez, deoarece se confruntă cu dificultăţi generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea, se arată într-o analiză realizată de Blooomberg.

Linia Dacia din 2018 trebuie pregătită mai mult decât alte branduri pentru a îndeplini ţintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimărilor Evercore ISI. Revizuirea modelelor sale pentru a îndeplini reglementările „ar putea afecta disproporţional profitabilitatea”, chiar dacă per ansamblu Renault este mai bine poziţionat decât unele rivale pentru a îndeplini cerinţele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies în Londra.

Noile standarde sunt printre diversele provocări cu care se confruntă Renault, care are dificultăţi în susţinerea alianţei sale cu Nissan şi este afectat de declinul pieţei auto europene. Luna trecută, Renault şi-a revizuit în scădere estimările privind veniturile din acest an.

Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.

Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de compania franceză. În medie, datorită tehnologiilor mai curate, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia.

Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

„Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor”, a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault.

Pentru Renault, Dacia este o poveste de succes. Cel mai ieftin model al său are un preţ de pornire de 8.000 euro în Europa Occidentală, mai puţin decât ofertele rivalelor Fiat Chrysler Automobiles NV şi PSA Group SA.

Renault nu publică datele privind profitabilitatea în funcţie de brand sau model, dar unii analişti estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%, depăşind producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.

Carlos Tavares, actualul şef al grupului auto PSA şi fost număr 2 la Renault, numea odată Dacia „sursă de fonduri”.

„Dacia a dovedit că poţi face bani dacă eşti econom. Modelul de afaceri low-cost necesită competenţe specifice”, a apreciat Jean-Louis Sempe, analist la Invest Securities SA în Paris.

Totuşi, investiţiile costisitoare în tehnologiile pentru vehiculele electrice sau hibride pentru a îmbunătăţi performanţa emisiilor la Dacia ar putea afecta marja sa de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI în Londra, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa Dacia aproximativ 671 milioane de euro, sau 1.269 euro per unitate.

Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze impactul viitoarelor reglementări.

Deja Renault oferă vehicule electrice, inclusiv modelul Zoe, cu un preţ de pornire de aproximativ 23.000 euro, şi intenţionează să vândă o versiune hibridă a Renault Clio în 2020, un posibil test pentru un model electrificat Dacia.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Spectacol la Botoșani! FC Botoșani și Farul Constanța, egalitate după două goluri marcate în doar trei minute. Scor Final: 1 – 1

Publicat

spectacol la botoșani! fc botoșani și farul constanța, egalitate după

Publicitate

FC Botoșani și Farul Constanța au făcut un meci spectaculos, joi seară, pe Stadionul Municipal din Botoșani, în faza grupelor Cupei României, ediția 2025–2026. Partida, începută la ora 18:00, s-a jucat  sub nocturnă și a adus două goluri în mai puțin de trei minute.

În minutul 55, Dumitru Dumiter a deschis scorul pentru botoșăneni, transformând fără emoții o lovitură de la 11 metri. Bucuria gazdelor a fost însă de scurtă durată —…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Strada Aluniș din cartierul Tulbureni a fost modernizată complet. Investiție de peste 4 milioane de lei

Publicat

strada aluniș din cartierul tulbureni a fost modernizată complet. investiție

Publicitate

Lucrările de modernizare de pe strada Aluniș, din cartierul Tulbureni al municipiului Botoșani, au fost finalizate. Anunțul a fost făcut astăzi de primarul Cosmin Andrei, care a precizat că investiția, în valoare de peste 4 milioane de lei, face parte dintr-un program amplu de reabilitare a infrastructurii rutiere din oraș.

„După ani în care oamenii din zonă au așteptat o infrastructură decentă, astăzi avem o stradă asfaltată, trotuare noi,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 30 octombrie 2025

Publicat

rezultatele tragerilor la loto de duminică, 26 octombrie 2025

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 30 octombrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 30 octombrie 2025:

Loto 6/49: 19, 41, 25, 21, 2, 47

Loto 5/40: 18, 20, 32, 19, 25, 15

Noroc: 5 4 2 7 9 2 5

Noroc Plus: 9 6 3 1 4 2

Publicitate

Super Noroc: 6 5 3 7 5 5

Joker: 12, 17, 28, 4, 37 + 15


Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

O idee și pentru Botoșani: Un oraș din România interzice TOTAL trotinetele electrice în centru, parcuri și curțile școlilor

Publicat

botoșani: poliția a luat la ochi trotinetiștii și bicicliștii. amenzi

Publicitate

Municipiul Buzău a devenit primul oraș din România care interzice complet circulația trotinetelor electrice în zona centrală, în parcuri, pe terenurile de sport, în locurile de joacă și în curțile unităților de învățământ. Decizia a fost luată joi, în ședința Consiliului Local Municipal, printr-un regulament care stabilește și sancțiuni dure pentru cei care nu îl respectă.

Potrivit documentului, accesul cu trotinete electrice este…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe