Connect with us

ACTUALITATE

Dacia, brandul low cost al Renault, se confruntă cu reglementările mai dure ale UE privind poluarea

Publicat

dacia

Deşi Dacia şi-a construit o reţea de clienţi fideli pentru vehiculele sale low-cost, adesea spartane, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creştere a Renault, acum ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez, deoarece se confruntă cu dificultăţi generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea, se arată într-o analiză realizată de Blooomberg.

Linia Dacia din 2018 trebuie pregătită mai mult decât alte branduri pentru a îndeplini ţintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimărilor Evercore ISI. Revizuirea modelelor sale pentru a îndeplini reglementările „ar putea afecta disproporţional profitabilitatea”, chiar dacă per ansamblu Renault este mai bine poziţionat decât unele rivale pentru a îndeplini cerinţele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies în Londra.

Noile standarde sunt printre diversele provocări cu care se confruntă Renault, care are dificultăţi în susţinerea alianţei sale cu Nissan şi este afectat de declinul pieţei auto europene. Luna trecută, Renault şi-a revizuit în scădere estimările privind veniturile din acest an.

Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.

Amenzile vor ţine cont de emisiile tuturor maşinilor fabricate de compania franceză. În medie, datorită tehnologiilor mai curate, maşinile brandului Renault emit mai puţin CO2 decât modelele Dacia.

Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

„Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor”, a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault.

Pentru Renault, Dacia este o poveste de succes. Cel mai ieftin model al său are un preţ de pornire de 8.000 euro în Europa Occidentală, mai puţin decât ofertele rivalelor Fiat Chrysler Automobiles NV şi PSA Group SA.

Renault nu publică datele privind profitabilitatea în funcţie de brand sau model, dar unii analişti estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%, depăşind producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.

Carlos Tavares, actualul şef al grupului auto PSA şi fost număr 2 la Renault, numea odată Dacia „sursă de fonduri”.

„Dacia a dovedit că poţi face bani dacă eşti econom. Modelul de afaceri low-cost necesită competenţe specifice”, a apreciat Jean-Louis Sempe, analist la Invest Securities SA în Paris.

Totuşi, investiţiile costisitoare în tehnologiile pentru vehiculele electrice sau hibride pentru a îmbunătăţi performanţa emisiilor la Dacia ar putea afecta marja sa de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI în Londra, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea ţintelor privind emisiile va costa Dacia aproximativ 671 milioane de euro, sau 1.269 euro per unitate.

Un purtător de cuvânt al Renault nu a dorit să comenteze impactul viitoarelor reglementări.

Deja Renault oferă vehicule electrice, inclusiv modelul Zoe, cu un preţ de pornire de aproximativ 23.000 euro, şi intenţionează să vândă o versiune hibridă a Renault Clio în 2020, un posibil test pentru un model electrificat Dacia.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

A băut și s-a urcat la volan fără a avea permis. Isprava unui bărbat de 57 de ani din comuna Mihălășeni

Publicat

permisul de conducere va fi suspendat pentru șoferii care nu

Publicitate

Polițiștii din Secția Rurală nr. 10 Ștefănești au oprit pe 18 august 2025 un bărbat de 57 de ani, din comuna Mihălășeni, care conducea un autovehicul pe un drum public.

Verificările au arătat că șoferul nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule. În plus, testarea cu aparatul etilotest a indicat o alcoolemie de 0,11 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Bărbatul este cercetat pentru conducere fără permis, iar polițiștii…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Autoturism furat, descoperit de polițiștii de frontieră botoșăneni

Publicat

autoturism furat, descoperit de polițiștii de frontieră botoșăneni

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din Punctul de Trecere a Frontierei Stânca au descoperit la controlul de frontieră şi indisponibilizat pentru continuarea cercetărilor un autoturism care figura în bazele de date ca fiind furat din Marea Britanie.

 

În ziua de 19 august a.c, în jurul orei 00.40, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca – ITPF Iaşi, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de control pentru trecerea frontierei, un cetățean român,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Proroc Samuel

Publicat

calendar ortodox 2025: sfântul proroc samuel

Publicitate

Sfântul Proroc Samuel a trăit cu 1000 de ani înainte de Întruparea Domnului. Fiu al lui Elcana și al prorocitei Ana, a fost ultimul judecător al evreilor. Precizăm că s-a născut în perioada când poporul evreu era condus de judecători. A fost rod al rugăciunii părinților săi. Acesta este motivul pentru care Ana l-a dus pe Samuel la templul Domnului, când acesta a împlinit vârstă de trei ani.

Locuind lângă Chivotul Legii, Samuel a avut la…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Gradul de handicap va fi stabilit după criterii noi: Schimbări anunțate de Ministerul Muncii

Publicat

guvernul pregătește executarea silită a ajutoarelor sociale și a indemnizațiilor

Publicitate

Se schimbă criteriile pentru încadrarea în grad de handicap. Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale va pune în transparenţă publică noile criterii privind încadrarea în grad de handicap şi o metodologie care va limita abuzurile, scrie alba24.ro.

Anunțul a fost făcut marţi de ministrul Muncii, Petre Florin Manole.

Această reformă va fi doar despre cei care trăiesc zi de zi cu o dizabilitate şi care au nevoie de…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe