Connect with us

ACTUALITATE

Dacia şi Ford, creşteri record în primul trimestru

Publicat

Dacia şi Ford au produs în primele trei luni ale acestui an peste 136.000 de maşini, în urcare cu 16% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În luna martie producţia a urcat la peste 57.000 de maşini, în creştere cu 43% faţă de martie 2021. Dintre acestea, aproape 35.000 au fost asamblate la Dacia, în creştere cu 44% şi aproape 22.300 de unităţi la uzina Ford de la Craiova, în urcare cu 40%.

Ultima oară când s-au atins astfel de volume industria era în cea de-a doua jumătate din 2019, atunci când piaţa nu era afectată de schimbările normelor de poluare, pandemie sau lipsa componentelor electronice.

În ultimii doi ani producţia auto a fost puternic afectată, pe rând, de introducerea limitei de dioxid de carbon la 1 ianuarie 2020, de pandemie începând cu martie 2020, atunci când uzinele auto din România au fost oprite aproape şapte săptămâni, iar după producţia a fost limitată de regulile de distanţare.

Mai departe, din 2021 industria a fost afectată de lipsa componentelor electronice şi scum­pirea materiilor prime şi a transportului.

Dacă în 2020 uzinele au pierdut aproape două luni de producţie din cauza pan­demiei, în 2021 un timp similar l-au pierdut pentru că nu au avut componentele necesare, scrie ZF, citat de MEDIAFAX.

Josephine Payne, preşedintele Ford România şi cea care conduce uzina de la Craiova, declara săptămâna trecută într-un interviu acordat ZF că în prezent este substanţial mai scump să produci o maşină faţă de anul 2019, iar costurile cu materia pri­mă precum oţelul sau cu energia sunt mult mai mari.

„Am investit în eficienţă, pentru a creşte productivitatea la uzină. Spre exemplu, avem acum imprimante 3D pentru a produce anumite componente pe care nu le mai cumpărăm şi am instalat pentru angajaţi roboţi colaborativi, tocmai pentru a creşte productivitatea“, explica în interviu Josephine Payne.

Uzina Ford de la Craiova a demarat deja o nouă investiţie de 300 mil. dolari pentru ca din 2023 să demareze producţia noilor modele Transit şi Tourneo Courier, care alături de Puma vor avea din 2024 şi o versiune complet electrică, astfel încât Puma va fi primul automobil electric produs pe piaţa locală. Producţia celor două noi modele vine în contextul în care uzina va fi preluată până în cel de-al treilea trimestru de Ford Otosan, un joint-venture dintre Ford Motor Company şi concernul turc Koc Holdings – care în România mai deţine şi Arctic, unde a derulat investiţii masive în ultimii ani.

Miza uzinei este ca aceasta să producă în următorii ani tot mai aproape de capacitatea instalată de 250.000 de unităţi. Uzina produce două modele începând cu anul 2020 – SUV-urile Puma şi EcoSport, Puma fiind şi cel mai bine vândut model Ford din Europa.

Creşterea numărului de modele care vor fi produse în uzina Ford de la Craiova va putea atrage noi producători de componente în judeţul Dolj şi de-a lungul drumului expres Craiova-Piteşti.

Josephine Payne, preşedintele Ford România şi cea care este direct responsabilă de uzina de la Craiova a declarat anterior într-un interviu pentru ZF că sunt deja furnizori de componente auto între Craiova şi Piteşti, iar pe măsură ce infrastructura se dezvoltă, zona va deveni şi mai interesantă pentru investitori. Infrastructura este cheia pentru a atrage investiţii.

Citește Romania24.ro pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Bărbat din Botoșani trimis în judecată pentru loviri cauzatoare de moarte după un conflict între persoane fără adăpost

Publicat

bărbat din botoșani trimis în judecată pentru loviri cauzatoare de

Publicitate

Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoșani a anunțat trimiterea în judecată, în stare de libertate, a unui bărbat de 58 de ani din municipiu, acuzat de comiterea infracțiunii de „loviri sau vătămări cauzatoare de moarte”. Decizia vine la finalul anchetei desfășurate de procurori, care au analizat circumstanțele unui incident violent petrecut în urmă cu aproape șase ani.

Potrivit anchetei, fapta a avut loc pe 25 mai 2019, în jurul orei 14:00,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cu cât se scumpește factura la energie electrică de la 1 ianuarie, odată cu aplicarea noii taxe de cogenerare

Publicat

cu cât se scumpește factura la energie electrică de la

Publicitate

Facturile la curent și costurile pentru încălzire vor crește de la 1 ianuarie 2026, odată cu introducerea noii taxe de cogenerare. Deși suma pare mică la prima vedere, efectele se vor vedea imediat în bugetul familiilor. Dar ce este această taxă și de ce a fost introdusă?

Taxa de cogenerare are rolul de a sprijini centralele care pot produce, în același timp, energie electrică și termică — o tehnologie mai eficientă decât sistemele…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

O botoșăneancă aflată de 25 de ani pe dializă a primit un rinichi nou la Iași, în urma unei intervenții de succes

Publicat

o botoșăneancă aflată de 25 de ani pe dializă a

Publicitate

O femeie de 40 de ani din județul Botoșani, care făcea dializă de un sfert de secol, a primit o nouă șansă la viață după un transplant renal realizat la Spitalul „Dr. C. I. Parhon” din Iași. Intervenția a fost posibilă datorită unui donator aflat în moarte cerebrală, de la care au fost prelevați ambii rinichi, relatează agerpres.ro.

Potrivit medicilor ieșeni, pacienta din Botoșani este unul dintre cei doi beneficiari ai transplanturilor…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cifre absolut șocante: Reforma lui Bolojan a lăsat fără burse aproape 400.000 de copii din România

Publicat

cifre absolut șocante: reforma lui bolojan a lăsat fără burse

Publicitate

Numărul burselor de merit și al burselor sociale a scăzut semnificativ la începutul acestui an școlar. Noile criterii de acordare și măsurile de reducere a cheltuielilor impuse de Guvernul Bolojan au lăsat peste 300.000 de elevi fără sprijin financiar din partea statului. Potrivit unei analize edupedu.ro, în primele două luni ale anului școlar 2025-2026, mai bine de 345.500 de elevi au pierdut dreptul la bursă, în comparație cu perioada similară a…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe