Connect with us

ACTUALITATE

Dacia şi Ford, creşteri record în primul trimestru

Publicat

Dacia şi Ford au produs în primele trei luni ale acestui an peste 136.000 de maşini, în urcare cu 16% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În luna martie producţia a urcat la peste 57.000 de maşini, în creştere cu 43% faţă de martie 2021. Dintre acestea, aproape 35.000 au fost asamblate la Dacia, în creştere cu 44% şi aproape 22.300 de unităţi la uzina Ford de la Craiova, în urcare cu 40%.

Ultima oară când s-au atins astfel de volume industria era în cea de-a doua jumătate din 2019, atunci când piaţa nu era afectată de schimbările normelor de poluare, pandemie sau lipsa componentelor electronice.

În ultimii doi ani producţia auto a fost puternic afectată, pe rând, de introducerea limitei de dioxid de carbon la 1 ianuarie 2020, de pandemie începând cu martie 2020, atunci când uzinele auto din România au fost oprite aproape şapte săptămâni, iar după producţia a fost limitată de regulile de distanţare.

Mai departe, din 2021 industria a fost afectată de lipsa componentelor electronice şi scum­pirea materiilor prime şi a transportului.

Dacă în 2020 uzinele au pierdut aproape două luni de producţie din cauza pan­demiei, în 2021 un timp similar l-au pierdut pentru că nu au avut componentele necesare, scrie ZF, citat de MEDIAFAX.

Josephine Payne, preşedintele Ford România şi cea care conduce uzina de la Craiova, declara săptămâna trecută într-un interviu acordat ZF că în prezent este substanţial mai scump să produci o maşină faţă de anul 2019, iar costurile cu materia pri­mă precum oţelul sau cu energia sunt mult mai mari.

„Am investit în eficienţă, pentru a creşte productivitatea la uzină. Spre exemplu, avem acum imprimante 3D pentru a produce anumite componente pe care nu le mai cumpărăm şi am instalat pentru angajaţi roboţi colaborativi, tocmai pentru a creşte productivitatea“, explica în interviu Josephine Payne.

Uzina Ford de la Craiova a demarat deja o nouă investiţie de 300 mil. dolari pentru ca din 2023 să demareze producţia noilor modele Transit şi Tourneo Courier, care alături de Puma vor avea din 2024 şi o versiune complet electrică, astfel încât Puma va fi primul automobil electric produs pe piaţa locală. Producţia celor două noi modele vine în contextul în care uzina va fi preluată până în cel de-al treilea trimestru de Ford Otosan, un joint-venture dintre Ford Motor Company şi concernul turc Koc Holdings – care în România mai deţine şi Arctic, unde a derulat investiţii masive în ultimii ani.

Miza uzinei este ca aceasta să producă în următorii ani tot mai aproape de capacitatea instalată de 250.000 de unităţi. Uzina produce două modele începând cu anul 2020 – SUV-urile Puma şi EcoSport, Puma fiind şi cel mai bine vândut model Ford din Europa.

Creşterea numărului de modele care vor fi produse în uzina Ford de la Craiova va putea atrage noi producători de componente în judeţul Dolj şi de-a lungul drumului expres Craiova-Piteşti.

Josephine Payne, preşedintele Ford România şi cea care este direct responsabilă de uzina de la Craiova a declarat anterior într-un interviu pentru ZF că sunt deja furnizori de componente auto între Craiova şi Piteşti, iar pe măsură ce infrastructura se dezvoltă, zona va deveni şi mai interesantă pentru investitori. Infrastructura este cheia pentru a atrage investiţii.

Citește Romania24.ro pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Dan Șlincu, APIA Botoșani: „Până în acest moment, 23.570 de fermieri botoșăneni si-au primit banii pentru subvenții”

Publicat

dan Șlincu, apia botoșani: „până în acest moment, 23.570 de

Publicitate

Începând cu 2 decembrie 2025, Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a demarat autorizarea plăților finale ale subvențiilor pentru anul de cerere 2025.

În anul 2025, la Centrul județean APIA Botoșani și la centrele locale, s-au depus 25.600 de cereri, pentru o suprafață totală de aproximativ 295.000 hectare.

 

  ”De la începutul lunii decembrie, de când am început autorizarea la plata finală, au fost gestionate și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cât de mult ar putea scădea ratele la credite ipotecare în 2026

Publicat

cât de mult ar putea scădea ratele la credite ipotecare

Publicitate

Estimările specialiștilor pentru începutul anului 2026 indică o posibilă scădere a IRCC, ceea ce ar putea diminua considerabil și ratele creditelor ipotecare, potrivit calculelor efectuate de specialiști pentru „Adevărul”.

Ratele la creditele ipotecare ar putea scădea în 2026

„Pentru o simulare de calcul pentru anul viitor, la un credit ipotecar de 250.000 de lei contractat pe o perioadă de 30 de ani, cu dobândă variabilă (IRCC+3,50%), rata…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sfaturi de la pompieri pentru prevenirea accidentelor casnice în perioada pregătirilor pentru Sărbători

Publicat

sfaturi de la pompieri pentru prevenirea accidentelor casnice în perioada

Publicitate

Sărbătorile de Iarnă se apropie, iar cetăţenii desfăşoară în gospodării o serie de activităţi pentru pregătirea preparatelor din carne (sacrificarea animalelor, afumarea preparatelor din carne, etc.). Anii trecuţi, mai mulţi botoşăneni au avut de suferit fie de pe urma unor incendii provocate din neglijenţă, fie din cauza unor accidentări (plăgi tăiate, arsuri).

 

‼️ Pentru prevenirea unor astfel de situaţii, Inspectoratul pentru…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Ierarh Spiridon

Publicat

calendar ortodox 2025: sfântul ierarh spiridon

Publicitate

Sfântul Spiridon s-a născut la anul 270, în Askia, Cipru, şi a prins zilele împăratului Constantin cel Mare, trăind până pe la jumătatea secolului IV. În tinereţe, a fost păstor de oi şi a avut şi o soţie, care i-a murit însă de timpuriu. Acest trist eveniment l-a făcut să îmbrace schima monahală, devenind ulterior şi păstor de suflete, ca episcop al Trimitundei, fără a abandona, însă, nici oile necuvântătoare, pe care a continuat să…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe