Connect with us

AUTO

Dacia va prezenta primul său model electric, în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Prețul va fi de aproximativ 15.000 de euro

Publicat


dacia

Standul Dacia de la Geneva va expune, în premieră, un show-car 100% electric, modelul de oraș urmând să coste sub 15.000 de euro, dar să fie mult mai accesibil la preț după aplicarea subvențiilor.

Dacia va prezenta și noua motorizare TCe 100 ECO-G. Pentru a marca 15 ani de prezență comercială în Europa, Dacia va expune totodată seria limitată Anniversaire.

Primul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în 2021-2022 și va fi o mașină mică, de oraș, reieșea dintr-un anunț recent al Grupului Renault.

Modelul Dacia electric va fi cel mai probabil bazat pe versiunea electrică a lui Renault Twingo, numită Twingo Z.E., programată spre lansare în 2020 (o nouă generație).

Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, spunea în decembrie, într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, șeful companiei.

Presa franceză a scris de ani buni că Dacia va lansa în 2021 un SUV 100% electric ce ar putea costa 15.000 euro.

”Vom produce la Mioveni mașini hibride plug-in, mergem pas cu pas, nu vom merge din prima să facem un model 100% electric”, spunea Dridi care a adăugat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Clio, platformă care permite și construirea de hibride plug-in.

”Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid”.

Sursa: libertatea.ro; hotnews.ro

AUTO

Radierea vehiculelor uzate, participante la programul ”Rabla”, va fi efectuată după transmiterea online a certificatului de distrugere

Publicat

rabla

Radierea din circulaţie a unui vehicul uzat, participant la programul “RABLA”, va fi efectuat din oficiu de către Serviciul Permise şi Înmatriculări care a efectuat înmatricularea acestuia, după ce agentul economic care a emis certificatul de distrugere îl trimite către instituţie, în format electronic.

Potrivit unui comunicat al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule (DRPCIV) transmis AGERPRES, având în vedere măsurile dispuse la nivel naţional privind limitarea sau încetarea temporară a activităţii cu publicul, pentru prevenirea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, începând de joi operaţiunea de radiere din circulaţie a unui vehicul uzat, participant în cadrul Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional “RABLA”, va fi efectuată din oficiu, în conformitate cu prevederile articolului 17 alineatul (5) litera a) din OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, de către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor care a efectuat înmatricularea acestuia, în baza transmiterii către această instituţie a certificatului de distrugere, în format electronic, de către operatorul economic autorizat care a emis acest document.

“Dovada radierii din circulaţie a unui vehicul aflat în situaţia anterior menţionată va fi transmisă, de îndată, titularului înmatriculării, la ultima adresă de domiciliu existentă în Registrul Naţional de Evidenţă a Permiselor de Conducere şi a Vehiculelor Înmatriculate”, se menţionează în comunicat.

Sursa citată precizează că finalitatea acestui demers va fi reprezentată de efectuarea operaţiunii de radiere din circulaţie a vehiculelor fără a mai fi necesară prezentarea, de către proprietari, la ghişeele Serviciilor Publice Comunitare Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, a documentelor prevăzute de articolului 25 al OMAI 1501/2006 privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor, cu respectarea termenelor stabilite în legislaţia aplicabilă Programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Producţia naţională de autoturisme a crescut cu 7,71% în februarie şi a depăşit 48.000 de unităţi

Publicat

Peste 48.000 de autoturisme au fost produse în România în luna februarie a acestui an, în creştere cu 7,71%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, relevă statistica publicată de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Conform datelor centralizate, din totalul celor 48.038 de autoturisme produse la nivel naţional, 27.883 de unităţi au aparţinut uzinei Dacia de la Mioveni, iar 20.155 de unităţi au ieşit pe poarta uzinei Ford de la Craiova.

Per ansamblu, în luna februarie a acestui an, au fost produse în România cu 7,71% mai multe autoturisme, faţă de acelaşi interval din anul anterior, când s-au înregistrat 44.600 de exemplare.

În funcţie de modele, producţia de autoturisme din primele două luni ale anului 2020 are pe primul loc Ford EcoSport & Puma – cu 39.941 de unităţi, urmate de Dacia Duster – cu 36.421 de unităţi, Dacia Sandero (6.057), Dacia Logan (5.701) şi Dacia Logan MCV (2.961).

Reprezentanţii ACAROM precizează că la aceste date se adaugă caroseriile vopsite fabricate de uzina Dacia, cu destinaţia Algeria, în volum de 4.055 de unităţi.

La capitolul înmatriculărilor de autoturisme noi, statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicată recent, arăta că, în februarie, la nivel naţional, au fost înmatriculate 8.836 de exemplare, în scădere cu 26,8%, comparativ cu aceeaşi lună din 2019.

În funcţie de numărul autoturismelor înmatriculate, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia – cu 2.174 exemplare (-45,84% faţă de februarie 2019), Skoda (794 unităţi, -3,17%), Volkswagen (715 unităţi, -12,8%), Renault (685 unităţi, -21,8%) şi Hyundai (664 unităţi, +6,75%).

Pe de altă parte, cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor a fost înregistrată în cazul: Alfa Romeo (nouă unităţi), Jaguar şi smart (8), Laborghini, Rolls Royce şi Subaru (3), Ferrari (2) şi Bentley (1).

Pe parcursul primelor două luni din acest an, în România au fost înmatriculate 21.325 de autoturisme noi, în scădere cu 18,05% faţă de intervalul ianuarie – februarie 2019, când se înregistrau 26.023 de exemplare, reiese din datele DRPCIV. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Circa o treime dintre conducătorii auto din România sunt femei

Publicat

volan

Femeile reprezentau la finalul anului trecut circa o treime (2,67 milioane) din totalul celor 7,9 milioane de persoane care deţineau carnet de conducere în ţara noastră, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, potrivit datelor de la finalul lui 2019, în ţara noastră existau 16.291 de motocicliste (cat. A), dar şi 16.349 de şoferiţe de tir şi camion (cat. C), 2.013 şoferiţe de autobuz şi alte autovehicule de transport persoane (cat. D), 1.858 de şoferiţe de troleibuz, precum şi 1.167 de vatmaniţe.

De asemenea, datele DRPCIV arată că 2.609 femei deţin şi carnet de conducere pentru tractoare agricole sau forestiere.

Potrivit unui sondaj desfăşurat online în cadrul campaniei “Cu stil, în trafic”, la care au participat 7.591 de persoane, doar 33% dintre participanţii la trafic consideră că genul nu influenţează în nicio formă abilităţile de condus atunci când vine vorba de conducători auto cu experienţă de condus similară.

Totodată, un participant din cinci vede sau aude zilnic mesaje care sugerează inabilitatea femeilor de a şofa, în timp ce 49% experimentează acest lucru de câteva ori pe lună, iar alţi 23% de câteva ori pe an. Cu toate acestea, 74% dintre respondenţi sunt de acord cu afirmaţia “Femeile sunt şoferi mai prudenţi decât bărbaţii”: 34% sunt de acord într-o oarecare măsură, 17% într-o mare măsură, iar 23% într-o mică măsură.

Stereotipurile vizează însă şi partea masculină, 90% dintre respondenţi fiind de acord cu afirmaţia “Bărbaţii sunt şoferi mai agresivi decât femeile”: 42% sunt de acord într-o mare măsură, 36% într-o oarecare măsură, iar 12% într-o mică măsură.

Întrebaţi dacă sunt de acord cu fraza “Femeile nu ştiu să parcheze”, 81% dintre participanţii la sondaj şi-au exprimat acordul: 34% sunt de acord într-o oarecare măsură, 24% într-o mică măsură, iar 23% într-o mare măsură. Doar 19% şi-au exprimat un dezacord total privind această afirmaţie.

De asemenea, 72% dintre respondenţi sunt de acord cu fraza “Bărbaţii sunt şoferi mai buni decât femeile”: 30% sunt de acord într-o oarecare măsură, 24% într-o mare măsură, iar 18% într-o mică măsură. Doar 28% dintre participanţii la sondaj şi-au exprimat dezacordul total cu această afirmaţie.

Aproape două treimi (61%) dintre respondenţi sunt de părere că expresia “femeie la volan” are un sens peiorativ, în timp ce 34% consideră că este o expresie neutră.

La sondajul desfăşurat online în cadrul campaniei “Cu stil, în trafic” au participat 7.591 de persoane, dintre care 6.774 de şoferi (89%). 60% dintre respondenţi au vârsta cuprinsă între 18 – 25 de ani, 17% între 35 şi 55 de ani, 15% între 26 şi 34 de ani. De asemenea, 24% dintre participanţii la sondaj sunt femei, iar 76% bărbaţi.

Mai mult de două treimi (68%) dintre şoferii care au participat la sondaj conduc zilnic, 21% de câteva ori pe săptămână, iar 7% de câteva ori pe lună.

Desfăşurată între 1 şi 15 martie 2020, campania urmăreşte să lupte împotriva stereotipurilor de gen în trafic, prin exemplul pe care îl oferă femei care au profesii “atipice” legate de zona auto, precum şi femei privite cu admiraţie şi respect în viaţa lor de zi cu zi.

În cadrul proiectului, instructoare auto/moto, şoferiţe de taxi şi de tir, piloţi de raliuri, precum şi doamne din zona de business au vorbit despre experienţele lor în trafic şi despre importanţa siguranţei rutiere, într-o serie de interviuri video şi online.

Obiectivele campaniei includ înlăturarea stereotipului “femeile nu sunt buni conducători auto/moto”, precum şi promovarea reuşitelor feminine în domenii considerate, uneori, “atipice”.

Campania “Cu stil, în trafic” este parte a demersului “Fii treaz la volan!” şi este iniţiată de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor. Demersul se desfăşoară cu sprijinul Partenerilor AON România, Consultant AA, Emoticar şi FIM – Femei în Motorsport. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rabla 2020: Când pot depune dosarele, producătorii şi dealerii auto în vederea validării

Publicat

Producătorii şi dealerii auto şi moto din România se pot înscrie în sesiunea de validare pentru noua ediţie a Programului “Rabla”, începând din data de 4 martie, a anunţat, miercuri, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.

“În perioada 4 martie 2020 – 31 octombrie 2024, Administraţia Fondului pentru Mediu organizează sesiunea de depunere a dosarelor în vederea validării solicitanţilor producători în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 şi a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024. Condiţiile de participare în Programele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus”, precum şi documentele pe care trebuie să le depună solicitanţii producători/dealeri pot fi găsite în ghidurile de finanţare ale celor două programe, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 şi 175/03 martie 2020 şi pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro), la secţiunile aferente programelor”, precizează instituţia.

Potrivit proiectului de Ordin de ministru privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, postat în consultare publică pe site-ul ministerului de resort, acesta are caracter multianual, se aplică la nivel naţional şi se desfăşoară în perioada 2020-2024. Finanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru Mediu, iar cuantumul primei de casare este de 6.500 lei, cu excepţia motocicletelor, pentru care prima de casare va fi de 3.500 lei.

De asemenea, Ghidul de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024, aflat în dezbatere pe pagina de Internet a MMAP, prevede că ecotichetul acordat va fi în cuantum de până la 45.000 de lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric, cu excepţia motocicletelor.

Totodată, se mai poate acorda un tichet de 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru cumpărarea unui autovehicul nou electric hibrid (excepţie motocicletele), care generează o cantitate de emisii de CO2 de maximum 50 g/km, în regim de funcţionare mixt.

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, a anunţat, la jumătatea lunii februarie, că Programele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus” vor avea, în acest an, un buget total de 545 de milioane de lei, din care 140 de milioane de lei pentru achiziţia de maşini electrice sau hibrid plug-in.

“Pentru Rabla Clasic investim un buget mai mare decât anul trecut, 405 milioane de lei. Această sumă ne va permite să creştem la 60.000 numărul maşinilor uzate pe care le vom scoate din trafic. Românii care vor să fie pe lista celor 60.000 de beneficiari trebuie să ştie că valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei, aproximativ 1.350 de euro. Această primă poate să crească cu încă 1.000 de lei dacă maşina nou cumpărată se înscrie în pragul de emisie de 96 grame de CO2. Am introdus un ecobonus nou în Rabla Clasic, valoarea lui fiind de 1.000 de lei adăugaţi la prima de casare, ce se poate cumula cu prima de casare în cazul în care maşina nouă cumpărată este una cu sistem GPL, mult mai puţin poluantă cu mediul înconjurător. Noutăţile nu se opresc aici. Am decis inclusiv creşterea ecobonusului pentru maşinile hibride convenţionale, cele care nu se încarcă la priză, de la 1.700 de lei la 2.500 de lei”, a spus Alexe.

Acesta a adăugat că persoanele care vor achiziţiona un autovehicul electric prin Rabla Plus nu vor avea dreptul că înstrăineze bunul pe o perioadă de cel puţin an an.

Ediţia 2020 a Programului Rabla, cu cele două extensii, va fi lansată în cursul lunii martie, la Craiova, la uzina Ford, a menţionat Costel Alexe.

De la înfiinţarea Programului “Rabla”, cel puţin 600.000 de autovehicule au fost scoase din uz şi circa 550.000 de autovehicule noi au fost achiziţionate. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate