Connect with us

ACTUALITATE

De la 1 ianuarie, maşinile cu volan pe dreapta, provenite din Marea Britanie, nu se mai pot înmatricula în România

Publicat



Mașinile cu volan pe dreaptă aduse din Marea Britanie nu vor mai putea fi înmatriculate în România, începând cu data de 1 ianuarie 2021, cu excepţia situaţiei în care perioada de tranziţie dintre UK şi Uniunea Europeană (UE), în contextul Brexit, nu va fi prelungită, se arată într-un comunicat de presă al Registrului Auto Român (RAR), transmis marţi AGERPRES.

“Dat fiind interesul public ridicat pentru situaţia autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, precizăm şi cu această ocazie că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziţie stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită. În consecinţă, până la 31.12.2020 se acceptă, în aceleaşi condiţii, omologările UE emise de UK, adică şi autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiţii aplicabile. De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziţie dintre UK şi Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terţ din afara UE şi nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România. În ceea ce priveşte autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă şi care sunt deja înmatriculate în România, menţionăm că nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziţiei postului de conducere pe partea stângă”, precizează sursa citată.

Modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, în secţiunea “Sistemul de direcţie” din Capitolul IV, se stipulează că: “Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curăţenie stradală), precum şi autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE şi care nu au suferit modificări în raport cu configuraţia de înmatriculare iniţială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 şi M3, uşile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

O altă prevedere legală face referire la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive: “Omologarea autovehiculelor echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului şi care au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menţionate în CIV se acordă numai dacă postul de conducere se schimbă pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului”.

În acest sens, RAR menţionează că, în mod concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la inspecţie după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă şi postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

Registrul evidenţiază faptul că acţionează doar în cadrul legal disponibil în acest moment, fără a aplica măsuri care nu respectă prevederile interne sau ale UE în domeniu.

“Pentru clarificarea poziţiei naţionale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislaţia din România transpune şi pune în aplicare legislaţia UE în domeniu, legislaţie care nu permite introducerea de interdicţii de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE. În acest sens, trebuie avut în vedere faptul că există deja două hotărâri ale Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, cu privire la cauzele C-639/11 (Comisia Europeană împotriva Poloniei) şi C-61/12 (Comisia Europeană împotriva Lituaniei), prin care Curtea de Justiţie a constatat că statele respective, care aveau restricţii naţionale privind înmatricularea autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, nu şi-au îndeplinit obligaţiile ce le revin, prin nerespectarea prevederilor legislaţiei UE aplicabile. S-a considerat că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule este contrară regulilor UE privind libera circulaţie a mărfurilor (art. 34 din Tratatul de Funcţionare a UE) şi reprezintă o încălcare a legislaţiei UE de omologare (de exemplu Directiva cadru 2007/46/CE), fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor din UE”, notează RAR.

În consecinţă, instituţia subliniază că, la momentul actual, introducerea unei restricţii privind omologarea şi/sau eliberarea cărţii de identitate pentru autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă nu poate fi avută în vedere, deoarece aceasta ar duce la introducerea unei proceduri de “infringement” din partea Comisiei Europene pe un subiect pe care Curtea de Justiţie a UE s-a pronunţat deja în defavoarea statelor membre care aveau astfel de restricţii. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

PRIMUL experiment cu virus real. Ce măști sunt eficiente pentru oprirea infectărilor?

Publicat

O echipă a Universităţii din Tokyo a demonstrat cu ajutorul unui experiment cum pot preveni măştile sanitare contagierea cu noul coronavirus, deşi protecţia este mai mică în cazul celor din pânză comparativ cu cele chirurgicale, relatează EFE.

Potrivit declaraţiilor acordate postului public de televiziune NHK de Yoshihiro Kawaoka, de la Institutul de Ştiinţe Medicale al Universităţii din Tokyo, nu s-au realizat anterior alte experimente similare în cadrul cărora să se folosească virusuri reale.

Experimentul s-a realizat folosind un simulator de infecţie cu virusul SARS-CoV-2 constând din două capete de manechine plasate în faţa unei vitrine. În cazul unuia dintre acestea, s-a folosit un spray pentru a împrăştia virusul, iar pentru celălalt, un ventilator imitând respiraţia umană.

Receptorul care era protejat cu o mască din pânză a avut o reducere cuprinsă între 20 şi 40 % din absorbţia virusului şi între 47 şi 50 % în cazul măştii chirugicale obişnuite.

În schimb, cu o mască N95, purtată corespunzător, reducerea a fost cuprinsă între 79 şi 90 %.

Când emiţătorul a folosit o mască, din pânză sau chirugicală de unică folosinţă, reducerea contagierii în cazul receptorului a fost de peste 70 % pentru ambele cazuri, comparativ cu masca N95 plasată în mod corect, care a beneficiat de o protecţie de aproape 100 %.

Indiferent de caz, Yoshihiro Kawaoka, şeful echipei care a condus experimentul, a avertizat că folosirea măştilor faciale nu evită complet contagierea cu noul coronavirus. “Important este să nu avem prea multă încredere în măşti”, a precizat el. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pandemia are și efecte pozitive: Centrele orașelor, mai prietenoase pentru pietoni și bicicliști

Publicat

oameni

Blocajul produs de pandemia de COVID-19 pare să fi accelerat schimbările care erau, deja, analizate anterior de autorităţile locale, cum ar fi transformarea centrelor oraşelor în zone mai prietenoase cu pietonii şi bicicliştii, potrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index.

“Oraşele care au recuperat din spaţiul alocat maşinilor pentru a permite distanţarea fizică pentru plimbări şi ciclism intenţionează să menţină aceste schimbări şi după pandemie, arată studiul, care măsoară performanţa mobilităţii din 21 de oraşe din întreaga lume, printre care şapte oraşe europene – Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, Manchester, Roma şi Stockholm.

Potrivit studiului, automobilele private, considerate în trecut un simbol al mediului urban, sunt supuse tot mai multor restricţii, având în vedere că dezavantajele unui oraş centrat pe transportul privat devin din ce în ce mai acute – congestie, calitate slabă a aerului, accidente de circulaţie”, se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă remis joi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, Barcelona care, în urmă cu câţiva ani, a interzis traficul în anumite zone, Stockholm, Londra şi New York, care au impus taxe consistente pentru accesul în centrul oraşului cu maşina personală, dar şi Berlinul, care a interzis intrarea maşinilor diesel în anumite zone ale oraşului, sunt doar câteva exemple în acest sens.

“Marile oraşe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat şi, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterelor pietonale, este încă precară.

Spre exemplu, în Capitală, autorităţile au anunţat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din Bucureşti.

Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către biciclişti”, susţine Ciprian Gavriliu, partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Din cele 21 de oraşe analizate în studiu, şase sunt considerate performante în privinţa iniţiativelor privind protecţia mediului (printre care se numără infrastructura de biciclete şi măsurile de limitare a emisiilor poluante), iar cinci din acestea sunt din Europa, respectiv Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona şi Stockholm. La polul opus, cu cele mai puţine măsuri luate în acest sens, se află Melbourne, Sydney şi Riyadh.

Tot un oraş european conduce clasamentul în ceea ce priveşte inovaţia în domeniul mobilităţii, prin măsuri precum asigurarea accesului la tehnologie 5G, utilizarea plăţilor digitale, susţinere pentru autovehiculele autonome. La acest capitol, Londra este singurul oraş considerat lider global.

Dintre celelalte oraşe europene analizate de studiu, Amsterdam şi Stockholm sunt considerate performante în domeniu, în timp ce Roma este cel mai slab clasat la capitolul inovaţie.

Pe de altă parte, pandemia a impus o nouă definiţie a siguranţei, care acum include şi igiena, mai arată studiul. În trecut, siguranţa în trafic presupunea doar evitarea accidentelor şi prevenirea infracţiunilor în mijloacele de transport în comun.

Însă, pe măsură ce numărul călătorilor va creşte după pandemie, o călătorie va fi considerată sigură dacă vor fi respectate şi condiţiile sanitare.

Pentru operatorii de transport, acest aspect va presupune implementarea anumitor măsuri, de la sisteme de verificare a temperaturii şi o reconfigurare a vehiculelor, la înmulţirea curselor pentru a reduce aglomeraţia, consideră consultanţii.

“Riscul revenirii la normalitate fără adoptarea unor astfel de măsuri este clar, având în vedere că populaţia rămâne reticentă faţă de utilizarea transportului în comun din cauza pericolului de îmbolnăvire”, subliniază materialul realizat de Deloitte.

Studiul Deloitte City Mobility Index, efectuat anual începând din 2018, îşi propune să măsoare performanţa mobilităţii urbane pe baza a trei indicatori, respectiv performanţă, viziune şi accesibilitate.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 50% dintre companiile românești nu sunt prezente online printr-un site

Publicat

Peste jumătate dintre companiile care vând produse şi servicii în România (57%) nu au o prezenţă online printr-un website, arată o analiză de piaţă, realizată de către un furnizor de servicii personalizate de software, dezvoltare sau strategie pentru antreprenori.

“Această tendinţă negativă vine pe fondul unei pieţe interne subdimensionate, cauzată de gradul mic de digitalizare. Aşadar, mai mult de jumătate dintre companiile (57%) care vând produse şi servicii în România nu au o prezenţă online printr-un site.

Motiv pentru care am pornit la drum cu scopul de ajuta la digitalizarea României şi de a crea servicii digitale cu sens pentru antreprenorii din mediul naţional şi internaţional”, a declarat Laurenţiu Avramescu, co-proprietar, 2web Software & Services.

În acelaşi context, datele Eurostat, citate de 2web Software & Services, evidenţiază faptul că doar 43% dintre companiile din România au un website, lucru care situează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE), unde media este de 77%.

Potrivit sursei citate, România se clasează pe penultimul loc şi în ceea ce priveşte folosirea serviciilor cloud, cu doar 10% dintre companii care apelează la aceste instrumente, faţă de media din UE, de 26%. Mai mult, doar 17% dintre companii au implementate soluţii ERP, iar la nivel UE media este de 34%.

2web Software & Services furnizează servicii personalizate de software, development, webdesign, branding, strategie pentru antreprenori, încă din anul 2018.

Recent, compania a început un parteneriat cu Asociaţia – Măgurele Science Park pentru a facilita digitalizarea companiilor româneşti în jurul tehnologiilor inovatoare şi vizează dezvoltarea internaţională prin parteneriate în SUA şi Europa, pe termen mediu şi lung.

Clienţii 2web Software & Services sunt afaceri care fac trecerea în zona digitală sau îşi modernizează serviciile şi soluţiile web existente. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Vești bune din Israel: Pandemia ținută sub control după izolarea completă a țării

Publicat

Israelul a reuşit să controleze al doilea val de coronavirus, cu o nouă zi de contagieri moderate – circa 1.000 – şi o scădere la sub 600 a numărului de pacienţi în stare gravă şi preconizează deja o redeschidere graduală a şcolilor, relatează miercuri EFE.

Ministerul Sănătăţii a oferit din nou cifre care dau speranţă, cu 1.165 noi contagieri în ultimele 24 de ore şi 591 de bolnavi gravi, dintre care 229 conectaţi la ventilatoare. Incidenţa cazurilor a scăzut la sub 3 %, faţă de 15 % la cât a ajuns în cele mai dificile momente, la sfârşitul lunii septembrie.

Cabinetul pentru combaterea crizei coronavirusului s-a reunit pentru a dezbate redeschiderea şcolilor, cu diferenţe între Ministerul Învăţământului şi cel al Sănătăţii.

Primul vrea ca elevii din clasele primare să meargă la şcoală o săptămână da şi alta nu sau trei zile în fiecare săptămână, în timp ce Ministerul Sănătăţii insistă ca toţi elevii să meargă la şcoală, cu prezenţă redusă, sau prin crearea unor “bule securizate”.

Deşi cursurile urmau să înceapă treptat de la 1 noiembrie (după o lună şi jumătate de la impunerea carantinei), coordonatorul naţional pentru gestionarea pandemiei, Roni Gamzu, a propus o amânare de încă două săptămâni pentru ca Sănătatea, Educaţia şi Finanţele să se pună de acord în toate detaliile.

În paralel cu această dezbatere, Ministerul Sănătăţii a publicat un raport în care se arată că incidenţa virusului este mai mare la copii (8 % faţă de 6 % la adulţi), prin urmare pot fi mult mai contagioşi. Majoritatea sunt asimptomatici şi neputând fi detectaţi răspândesc mai mult coronavirusul.

Potrivit studiului, 73 % dintre copiii care pozitivi au fost contagiaţi de un adult şi doar 27 % au luat virusul de la un alt minor.

Israel a suferit un prim val relativ uşor de coronavirus în primăvară, dar al doilea val din toamnă a obligat autorităţile să decreteze o nouă izolare la nivel naţional.

Ţara a înregistrat în total 306.000 de contagieri, dintre care mai mult de 50 % în ultima lună şi jumătate, şi peste 2.278 de decese.AGERPRES

Citește mai departe