Connect with us

ACTUALITATE

De la 1 ianuarie, maşinile cu volan pe dreapta, provenite din Marea Britanie, nu se mai pot înmatricula în România

Publicat



Mașinile cu volan pe dreaptă aduse din Marea Britanie nu vor mai putea fi înmatriculate în România, începând cu data de 1 ianuarie 2021, cu excepţia situaţiei în care perioada de tranziţie dintre UK şi Uniunea Europeană (UE), în contextul Brexit, nu va fi prelungită, se arată într-un comunicat de presă al Registrului Auto Român (RAR), transmis marţi AGERPRES.

“Dat fiind interesul public ridicat pentru situaţia autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, precizăm şi cu această ocazie că până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziţie stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită. În consecinţă, până la 31.12.2020 se acceptă, în aceleaşi condiţii, omologările UE emise de UK, adică şi autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiţii aplicabile. De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziţie dintre UK şi Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terţ din afara UE şi nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România. În ceea ce priveşte autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă şi care sunt deja înmatriculate în România, menţionăm că nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziţiei postului de conducere pe partea stângă”, precizează sursa citată.

Modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Astfel, în secţiunea “Sistemul de direcţie” din Capitolul IV, se stipulează că: “Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curăţenie stradală), precum şi autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE şi care nu au suferit modificări în raport cu configuraţia de înmatriculare iniţială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 şi M3, uşile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

O altă prevedere legală face referire la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive: “Omologarea autovehiculelor echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului şi care au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menţionate în CIV se acordă numai dacă postul de conducere se schimbă pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului”.

În acest sens, RAR menţionează că, în mod concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la inspecţie după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă şi postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

Registrul evidenţiază faptul că acţionează doar în cadrul legal disponibil în acest moment, fără a aplica măsuri care nu respectă prevederile interne sau ale UE în domeniu.

“Pentru clarificarea poziţiei naţionale cu privire la acest subiect, trebuie precizat că legislaţia din România transpune şi pune în aplicare legislaţia UE în domeniu, legislaţie care nu permite introducerea de interdicţii de natură tehnică referitoare la autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă. Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE. În acest sens, trebuie avut în vedere faptul că există deja două hotărâri ale Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, cu privire la cauzele C-639/11 (Comisia Europeană împotriva Poloniei) şi C-61/12 (Comisia Europeană împotriva Lituaniei), prin care Curtea de Justiţie a constatat că statele respective, care aveau restricţii naţionale privind înmatricularea autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, nu şi-au îndeplinit obligaţiile ce le revin, prin nerespectarea prevederilor legislaţiei UE aplicabile. S-a considerat că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule este contrară regulilor UE privind libera circulaţie a mărfurilor (art. 34 din Tratatul de Funcţionare a UE) şi reprezintă o încălcare a legislaţiei UE de omologare (de exemplu Directiva cadru 2007/46/CE), fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor din UE”, notează RAR.

În consecinţă, instituţia subliniază că, la momentul actual, introducerea unei restricţii privind omologarea şi/sau eliberarea cărţii de identitate pentru autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă nu poate fi avută în vedere, deoarece aceasta ar duce la introducerea unei proceduri de “infringement” din partea Comisiei Europene pe un subiect pe care Curtea de Justiţie a UE s-a pronunţat deja în defavoarea statelor membre care aveau astfel de restricţii. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Focar de COVID-19 la Clinica de Chirurgie Vasculară a Spitalului Judeţean Timiș. 9 asistente şi infirmiere şi 10 pacienţi testați pozitiv

Publicat

Nouă asistente şi infirmiere şi zece pacienţi de la Clinica de Chirurgie Vasculară a Spitalului Judeţean Timişoara au fost depistaţi pozitiv la testul COVID-19, secţia fiind carantinată pentru următoarele 14 zile, a anunţat, miercuri, managerul Raul Pătraşcu.

Pătraşcu susţine că acest lucru s-a întâmplat deşi au fost luate toate măsurile profesioniste de prevenţie (testări repetate, triajul zilnic al întregului personal, monitorizarea purtării adecvate a echipamentului de protecţie, circuitele speciale etc.) date ca exemplu la nivel naţional şi internaţional.

“În timpul unor testări de rutină, cum facem sute pe zi în cadrul unităţii noastre tot în scopul prevenţiei, atât personalului cât şi pacienţilor, am descoperit, în după-amiaza de marţi, un număr de cazuri pozitive în cadrul Clinicii de Chirurgie Vasculară. Este vorba de nouă asistente/infirmiere şi zece pacienţi, toţi asimptomatici. Am testat toţi pacienţii şi aproape tot personalul”, a scris Raul Pătraşcu pe Facebook.

Potrivit acestuia, s-a întrunit comandamentul de urgenţă al spitalului şi au fost luate măsuri de control împreună cu o echipă extinsă.

Astfel, Clinica de Chirurgie Vasculară va intra în carantină pentru o perioadă de 14 zile, ceea ce înseamnă externarea pacienţilor negativi, dacă situaţia medicală o permite (dacă sunt pregătiţi sau pot fi externaţi fără a le fi afectată starea de sănătate, cu repetarea testării), transferul pacienţilor asimptomatici în spitalele suport sau externarea lor cu consult infecţionist, după caz, cu urmărire pentru retestare.

Pacienţii rămaşi internaţi în secţie vor fi monitorizaţi şi îngrijiţi de personalul medico-sanitar care a efectuat testul COVID-19 şi care a primit două rezultate negative la interval de 72 de ore.

Până la expirarea perioadei de carantină, internările noi, de urgenţă, se fac pe secţiile clinice de Chirurgie I, II şi III.

Managementul medical al pacienţilor şi intervenţiile chirurgicale vor fi efectuate de chirurgii vasculari (cu repetarea testelor SARS-CoV-2 pentru a asigura menţinerea statusului de negativi).

Secţiile de Chirurgie Generală vor asigura personalul mediu şi auxiliar pentru monitorizarea şi îngrijirea permanentă a pacienţilor, astfel încât calitatea actului medical să nu aibă de suferit.

De asemenea, a fost începută şi este în curs de finalizare dezinfecţia terminală în Clinica de Chirurgie Vasculară. Aceasta va fi efectuată continuu, în condiţii de siguranţă, până la externarea tuturor pacienţilor şi stingerea tuturor cazurilor pozitive. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Jumătate dintre micile afaceri locale au raportat scăderi ale încasărilor în primele 5 luni ale anului

Publicat

bani

Jumătate dintre micile afaceri autohtone au raportat scăderi ale încasărilor în primele cinci luni ale acestui an, în timp ce un sfert (26%) dintre proprietarii unor astfel de business-uri au declarat că în acest interval le-au crescut încasările, conform unui studiu realizat de Omnicredit, prima platformă fintech 100% online dedicată sprijinirii afacerilor mici din România.

“Micile afaceri din România nu au avut niciodată o situaţie financiară extraordinar de stabilă. Vulnerabilităţile acestor businessuri au fost cu atât mai mult puse în evidenţă în perioada restricţiilor impuse de pandemie, în special în ceea ce priveşte capacitatea financiară de a rezista unor şocuri precum pierderea unor clienţi, încetinirea activităţii economice sau încasările întârziate”, se arată în studiu.

Studiul, efectuat pe baza de clienţi a Omnicredit, reprezentând aproximativ 2.500 de antreprenori, proprietari de afaceri mici şi mijlocii, în perioada ianuarie – mai 2020, a relevat astfel încă o dată slaba capitalizare a sectorului reprezentat de IMM-uri, firme care reprezintă peste 99% din totalul celor înregistrate în ţara noastră.

De asemenea, rezultatele sondajului au arătat că 54% dintre antreprenorii chestionaţi au declarat că în prezent afacerile lor funcţionează cu resurse financiare proprii. Practic, aceste businessuri sunt ţinute pe linia de plutire din aportul financiar personal al proprietarilor.

Rezultatele studiului au mai arătat că doar 7% dintre afaceri se finanţează cu ajutorul unor soluţii de tip factoring sau scontare, deşi acestea nu reprezintă o îndatorare a firmei, ci o modalitate de a încasa la timp facturi, evitând riscul de întârziere a plăţilor de către furnizori.

“Factoringul şi scontarea reprezintă modalităţi de autofinanţare încă puţin utilizate de către IMM-urile din România. (…) Contrar a ceea ce se spune, factoringul nu este un serviciu scump, pentru că nu are alte servicii adăugate (ca la liniile de credit, de exemplu) şi are ca principal cost doar dobânda, de circa 2-3% din valoarea facturii. Acest cost aduce însă şi o serie de beneficii: transformă o plată la termen în lichiditate imediată, antreprenorul poate oferi termene de plată mai lungi sau poate chiar acorda plata în avans la furnizori, pentru a obţine discounturi”, explică Elisa Rusu, CEO şi partener Omnicredit.

Potrivit studiului citat, pandemia a avut un impact considerabil asupra micilor afaceri din România: peste 83% dintre respondenţi au declarat că în această perioadă a fost necesară o suplimentare a capitalului businessului.

“Cele mai multe afaceri care au avut de suferit au apelat, pentru a depăşi dificultăţile financiare aduse de această perioadă, la soluţia cu risc minim a autofinanţării (43%). Însă o pondere relativ mare de afaceri (21%) au folosit soluţii alternative, de tipul facilităţilor oferite de IFN-uri şi companiile fintech. Mai puţin de 10% din businessuri au apelat la fonduri publice sau la tradiţionalele credite bancare”, arată rezultatele studiului.

Cu toate acestea, studiul Omnicredit a revelat şi câteva surprize. Prima este optimismul (moderat) al antreprenorilor chestionaţi. Doar 52% dintre oamenii de afaceri care au răspuns la sondaj anticipează că se vor confrunta cu o scădere a cererii pentru produsele sau serviciile pe care le oferă. Nu mai puţin de două treimi dintre respondenţi au în vedere, pentru acest an, extinderea sau dezvoltarea afacerii, în vreme ce 17% vizează reluarea şi continuarea activităţii la nivelul de dinainte de pandemie.

În schimb, 53% dintre antreprenori apreciază că domeniul lor de activitate şi-a schimbat complet dinamica în urma impactului provocat de pandemie, ceea ce ar putea indica faptul că asistăm la o reorientare a businessurilor către modele de afaceri mai flexibile. Dat fiind că majoritatea oamenilor de afaceri chestionaţi activează în domeniile comerţului şi al serviciilor, probabil că antreprenorii au în vedere tranziţia către operaţiunile online. În continuare, majoritatea proprietarilor de afaceri mici spun că problema cea mai mare cu care se confruntă micile întreprinderi este lipsa accesului la finanţare (85%), urmată de birocraţia şi condiţiile rigide impuse de bănci (83%).

În condiţiile reticenţei businessurilor faţă de birocraţie şi risc, nu este surprinzătoare preferinţa micilor antreprenori pentru soluţiile de microcreditare, atunci când au fost întrebaţi ce soluţii de finanţare au în vedere pentru viitor.

“Dacă 64% au declarat că iau în considerare microcreditele, este cu totul neaşteptată apariţia, pe a doua poziţie în topul opţiunilor de finanţare pentru viitor, a capitalului de risc (fondurile de tip venture capital). Probabil acesta este un efect al consolidării categoriei IMM-urilor din sectorul tehnologiei, clienţi predilecţi ai investitorilor VC, la fel cum probabil că sunt şi scorurile neaşteptat de mari (32%) înregistrate de soluţii precum crowdfundingul şi finanţarea prin “business angels” (30%). În orice caz, este clar că asistăm la o perioadă extrem de activă, marcată de transformări, pentru afaceri”, a adăugat Elisa Rusu.

Omnicredit (omnicredit.ro) este prima platformă fintech de microfinanţare din România care oferă produse de factoring, scontare şi microcreditare, rapid şi cu un minim de documente.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Coronavirusul se poate transmite de la oameni la câini şi pisici

Publicat

Un studiu realizat de cercetători italieni a ajuns la concluzia că oamenii pot transmite noul coronavirus SARS-CoV-2 la pisici şi la câini, transmite luni DPA.

În cadrul studiului au fost testaţi 540 de câini şi 277 de pisici, animale de companie din gospodării din nordul Italiei, în special în regiunea Lombardia, în care cel puţin o persoană a fost infectată cu noul coronavirus, sau în zonele în care s-au înregistrat mai multe cazuri.

Studiul, ce nu a fost încă examinat de experţi independenţi (peer-reviewed), a identificat ancorpi pentru coronavirus la 3,4% dintre câinii şi respectiv 3,9% dintre pisicile testate, fapt care indică infectarea lor cu noul coronavirus.

Testele prin tamponare care caută infecţiile virale active au ieşit negative la toate animalele pentru că perioada de transmitere a virusului s-a încheiat după două săptămâni. Testele au fost realizate în perioada martie – mai a acestui an.

Thomas Mettenleiter, conducătorul Institutului Federal german pentru Cercetări cu privire la Sănătatea Animalelor (FLI), a declarat că rezultatele indică faptul că acest virus circulă între oameni şi animale.

“Acest lucru confirmă ceea ce deja ştiam”, a subliniat Mettenleiter, adăugând că dimensiunile mari ale acestui studiu sunt fără precedent şi că a fost dificil pentru oamenii de ştiinţă să culeagă mostre.

Majoritatea animalelor din studiu provin din gospodării afectate de coronavirus, ceea ce demonstrează că infecţia se transmite în mod general de la oameni la animale, conform lui Mettenleiter.

El a confirmat poziţia FLI conform căreia pisicile şi câinii nu îndeplinesc un rol semnificativ în transmiterea COVID-19 şi că oamenii nu trebuie să-şi limiteze contactul cu propriile animale de companie.

De cealaltă parte însă, persoanele infectate ar trebui să-şi limiteze contactul cu animalele de companie, deşi nu există indicii că animalele pot muri din cauza coronavirusului, conform lui Mettenleiter.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amendă de 5.000 de lei pentru o terasă din Mamaia care a continuat să funcţioneze după ora 23.00

Publicat

Administratorul unei terase situată în Piaţeta Cazino din Mamaia a fost amendat de către Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) cu 5.000 de lei pentru că nu a încheiat programul duminică seara, la ora 23.00, conform noilor reglementări ale Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, informează IPJ Constanţa.

“În cursul zilei de luni, reprezentanţii ITM Constanţa au luat măsura sancţionării contravenţionale a unui operator economic din staţiunea Mamaia (zona Piaţetei Cazino), cu amenda în valoare de 5.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor legale privind programul de lucru din data de 2 august”, se arată într-o informare a IPJ Constanţa.

Potrivit sursei citate, aproximativ 200 de poliţişti, jandarmi, pompieri şi reprezentanţi ai organelor de control din au acţionat duminică noaptea, pentru verificarea respectării măsurilor de protecţie sanitară în vederea prevenirii şi limitării infectării cu COVID-19, în principalele zone aglomerate din judeţul Constanţa.

Au fost verificate 133 de societăţi comerciale şi au fost aplicate 46 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 35.000 de lei, dintre care 16 pentru nerespectarea măsurilor de protecţie individuală, alte trei pentru contravenţii privind protecţia consumatorilor, patru amenzi pentru activităţi ilicite de producţie, comerţ sau prestări de servicii şi 10 sancţiuni pentru fapte de încălcarea unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, conform poliţiştilor. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate