Connect with us

EDUCATIE

Deficit de personal în MAI: Urmează un val de angajări din sursă externă

Publicat

Ministrul Lucian Bode a declarat luni că a fost crescut numărul de locuri din şcolile şi Academia de Poliţie şi se vor face şi angajări din sursă externă, pentru a acoperi deficitul mare de personal din Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Lucian Bode a precizat, în cadrul unei emisiuni la Digi24, că peste 30.000 de persoane au plecat din sistem în ultimii cinci ani, existând un deficit imens generat de doi factori: pensionările şi numărul mic de locuri din şcolile de poliţie.

Vezi și ANGAJĂRI în MAI. Peste 8500 de posturi la Inspectoratele pentru Situații de Urgență

Pentru a reduce acest deficit, MAI are în vedere trei măsuri. Prima dintre ele, implementată deja, este organizarea de concursuri pentru promovarea unor subofiţeri la statutul de ofiţeri, în acest caz fiind vorba de 2.000 de angajaţi, a spus el.

O a doua măsură vizează creşterea numărului de locuri la admitere școli MAI de poliție, jandarmi și pompieri la 2.400 la nivel naţional, un număr mai mare de locuri fiind în acest an şi pentru admiterea la Academia de Poliţie.

Cea de-a treia măsură se referă la angajări din sursă externă pentru posturile unde nu este nevoie de o şcoală de specialitate.

„Vrem să creştem numărul de locuri în şcolile de poliţie şi, nu în ultimul rând, vrem să trecem şi la încadrarea din sursă externă”, a subliniat Lucian Bode.

Acesta a adăugat că se are în vedere în perioada următoare şi eliminarea practicii privind „împuternicitul pe funcţie” prin organizarea de concursuri pentru ocuparea funcţiilor vacante. Agerpres

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EDUCATIE

FOTO: Şapte medalii, obţinute de către elevii români, la Olimpiada Internaţională de Geografie pentru Europa

Publicat

olimpiada geografie

Loturile olimpice de geografie (juniori şi seniori) au obţinut şapte medalii în cadrul celei de-a VII-a ediţii a Olimpiadei Internaţionale de Geografie pentru Europa, transmite Ministerul Educaţiei.

Au fost obţinute patru medalii la juniori şi trei medalii la seniori.

În secţiunea rezervată juniorilor, s-au impus:
– Andreea Şoie (clasa a IX-a/Colegiul Naţional „Iancu de Hunedoara” din Hunedoara) şi Vlad-Luca Orşa (clasa a X-a/Colegiul Naţional „Constantin D. Loga” din Timişoara) – medalii de aur
– Ianis Răzvan Costin Cojocaru (clasa a VIII-a/Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Piteşti) – medalie de argint;

– Tudor-Alexandru Minaev (clasa a X-a/Colegiul National „Gh. M. Murgoci” din Brăila) – medalie de bronz.

Şapte medalii, obţinute de către elevii români, la Olimpiada Internaţională de Geografie pentru Europa: În competiţia seniorilor:

– Andrei Fedorenciuc (clasa a XI-a/Colegiul Naţional „Costache Negruzzi” din Iaşi) a obţinut o medalie de aur;

– Svenja Alexia Papirowski (clasa a XI-a/Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti) şi Andrei Ionescu (clasa a X-a Complexul Educaţional „Lauder-Reut” din Bucureşti) au intrat în posesia unor medalii de bronz.

Din echipa de seniori a făcut parte şi Matei Mirea (clasa a XI-a/Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti).

Loturile României au fost coordonate de Mihaela Cornelia Fiscutean (Colegiul Naţional din Iaşi) şi Cristina Pârvu (Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare) şi Sebastian Florescu (ISJ Argeş).

olimpiada geografie1

Ediţia din acest an s-a desfăşurat online (24 – 30 iunie) şi a implicat participarea a 118 elevi din 11 ţări. Olimpicii români au susţinut probele la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti.

Şapte medalii, obţinute de către elevii români, la Olimpiada Internaţională de Geografie pentru Europa: Concursul a inclus trei probe

Concursul a inclus trei probe, toate în limba engleză: o probă teoretică (scrisă), o probă practică (vizualizarea unor imagini/hărţi, punerea în relaţie a unor elemente geografice, calcul şi aplicabilitate în spaţiul geografic) şi o probă multimedia.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a transmis felicitări loturilor olimpice de geografie pentru cele şapte medalii obţinute, dintre care trei de aur, o medalie de argint şi alte trei medalii de bronz.

„Felicit, în acelaşi timp, cadrele didactice care i-au pregătit şi susţinut deopotrivă în stagiile de antrenament şi în unităţile de învăţământ în care studiază, precum şi părinţii care sunt alături de ei zi de zi. Vă apreciez şi sunt mândru de rezultatele voastre, prin care demonstraţi că, indiferent de formatul concursurilor, cu prezenţă fizică sau online (cazul ediţiei din acest an) există continuitate în performanţă”, a scris ministrul, pe Facebook. Agerpres

sursa foto: Facebook / Sorin Mihai Cimpeanu

Citește mai departe

ACTUALITATE

Câte licee din România nu au nici un candidat promovat la Bacalaureat

Publicat

bacalaureat generic.jpg

42 de licee din România nu au nici un candidat care a promovat examenul de Bacalaureat. La polul opus sunt 74 de unități unde toți elevii au promovat examenul.

Conform statisticii, din totalul de aproape 1.400 de licee, în 74 de unități au promovat Bacalaureatul toți copiii. La polul opus sunt 42 de licee cu rata de promovare zero și 11 licee care au fiecare câte un candidat promovat.

În liceele cu rezultate proaste vor fi făcute analize și modificări a anunțat Cîmpeanu.

„Avem probleme foarte grave la nivelul acestor licee, nu poate fi doar vina elevilor… procesul de predare-învațare trebuie să fie îmbunătățit”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Probleme sunt și în ceea ce privește modul în care au fost corectate lucrările candidaților. 120 de lucrări vor fi analizate deoarece diferența între nota inițială și cea după contestație este de câteva puncte.

„Vom analiza punctual lucrare cu lucrare, pentru a determina care au fost cauzele pentru aceste diferențe mari”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Sunt patru cazuri în care diferența între note este între cinci și șase puncte. La cele patru este vorba despre erori de transcriere, a mai spus Cîmpeanu. Totuși, în celelalte situații sunt și erori de interpretare sau nu există explicații, a precizat ministrul.

„Avem erori materiale de transcriere în și din borderou, erori de interpretare și diferențe pentru care nu găsesc explicații”, a explicat ministrul Educației.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Încă 60 de medii de 10 la Bacalaureat după contestații. Precizările ministrului Educației

Publicat

Arhivă foto

Rata de promovare la examenul de bacalaureat este de 75,2%, după corectarea contestațiilor, spune, vineri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. După contestații, au apărut încă 60 de medii de 10.

„Numărul contestațiilor este 49.115 anul acesta, față de 55.980 anul trecut. Urmare a acestor contestații, în continuare au fost schimbate foarte multe note.

E vorba de 30.377 de note care au fost mărite în urma contestațiilor, iar 15.986 note micșorate și 2.752 de note au fost nemodificate. Luând în calcul toate aceste aspecte prezentate, rata de promovare la bacalaureat sesiunea iunie 2022 este de 75,2%”, spune Sorin Cîmpeanu.

El spune că rata de promovare este cu 1,2% mai mare față de rezultatele inițiale.

„Este clar că avem foarte multe lucruri de îmbunătățit în procesul de evaluare”, adaugă ministrul Educației.

Potrivit acestuia, la o raportare la promoția curentă, 80% dintre candidați au promovat.

El mai precizează că a crescut și numărul mediilor de 10, ajungând la 222.

Încă 60 de medii de 10 la Bacalaureat după contestații. Precizările ministrului Educației: Câte medii de 10 au fost

„A crescut și numărul mediilor de 10. A crescut la 222. Avem încă 60 de medii de 10 peste cele 162 de medii de 10 înainte de contestații”, a mai spus ministrul Sorin Cîmpeanu.

Peste 86% din medii s-au modificat cu mai puțin de un punct. În cele mai multe cazuri, diferențe mari au fost la probele de limba română și istorie.

„Am avut și 120 de lucrări cu mai mult de două puncte diferență. Din aceste 120 de lucrări, acolo unde s-a efectuat corectarea digitală, în județul Călărași, am avut o singură notă modificată cu mai mult de 2 puncte. Jumătate din aceste diferențe mari provine din patru județe: Maramureș – 22 de note schimbate, Ialomița și Argeș cu câte 12 note schimbate, Constanța – 10 note schimbare. În total 56 din 120”, a mai spus ministrul Cîmpeanu.

Ministrul Educației a menționat că în privința celor 120 de lucrări cu diferență mai mare de două puncte în urma contestațiilor se vor face analize punctuale, „caz cu caz, lucrare cu lucrare”, pentru a se determina care au fost cauzele care au determinat aceste diferențe mari.

Încă 60 de medii de 10 la Bacalaureat după contestații. Precizările ministrului Educației: Erori materiale

„Avem deja o situație, avem o serie de erori materiale. (…) sunt diferențe care provin din erori de interpretare, mai ales la disciplinele de limba română și istorie și sunt diferențe cărora nu le găsesc niciun fel de explicație.

Am menționat deja cazul diferențelor pentru punctajul la itemii de tip grilă. Sunt complet nejustificate. Evaluarea lucrărilor în urma contestațiilor s-a finalizat în această noapte. Avem această situație și vom merge punctual, caz cu caz, să vedem care sunt aceste cauze în fiecare situație”, a spus ministrul.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Evaluare Națională 2022. Au fost publicate rezultatele finale. A crescut numărul elevilor cu media generală 10

Publicat

evaluare nationala 2019 ora incepe subiecte 1 1000x600.jpg

„Ne vom apleca cu maximă atenție asupra acestor 17 situații în care, în urma contestațiilor, notele au fost schimbate cu mai mult de două puncte” la Evaluarea Națională, anunță ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Au fost înregistrate peste 20.000 de contestații.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat joi rezultatele finale la Evaluarea Națională.

El precizează că au fost înregistrate 21.854 de contestații, mai multe decât anul trecut, dintre care 13.324 la lb. și literatura română, 8.265 la matematică și 265 la lb. maternă.

„În urma evaluării lucrătilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 82,4%, în creștere cu 0,1% față de evaluarea inițială. La finalul acestei etape 122.301 elevi au medii mai mari de 5”, spune Sorin Cîmpeanu.

Evaluare Națională 2022. 237 de medii de 10

„Avem încă 16 elevi cu media generală 10, ajungându-se astfel la 237 de medii de 10. 74% dintre notele contestate s-au finalizat cu diferențe mai mici de 0,5 puncte. E vorba de 16.262 de note care au fost schimbate cu mai puțin de 50 de sutimi.

Până în 2015 aceste schimbări nu erau vizibile. Notele nu se schimbau dacă diferențele nu erau mai mai de 0,5 puncte. Pentru diferențe între 0,5 puncte și un punct 3218 note schimbate.

166 de note schimbate cu diferențe între unul și două puncte. Am avut, ne vom apleca cu maximă atenție asupra acestor 17 situații în care, în urma contestațiilor, notele au fost schimbate cu mai mult dfe două puncte, 16 la lb. română și una la matematică”, conchide Cîmpeanu.

Acesta a precizat precizează că cele 17 lucrări „sunt în drum spre București pentru a fi corectate încă odatră, a treia oară, și pentru a vedea care sunt acei profesori care au generat aceste diferențe mai mari de două puncte”.

Citește mai departe