Connect with us

ACTUALITATE

Din 2020, transportatorii români vor putea angaja șoferi din Nepal, India sau Filipine

Publicat

tiruri

Criza acută de șoferi profesioniști cu care se confruntă transportatorii ar putea fi rezolvată, începând de anul viitor, prin angajarea unor conducători auto din Nepal, India sau Filipine.

Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor (UNTRR), a declarat pentru G4Media.ro că „astăzi în România lipsesc circa 45.000 de șoferi profesioniști”, iar salvarea ar putea veni din afara Uniunii Europene.

„Cea mai mare problemă este lipsa forței de muncă. Vorbim despre o criză a conducătorilor auto profesioniști din ce în ce mai acută”, a declarat secretarul general al UNTRR. Potrivit acestuia, sunt cazuri în care din cauza lipsei de șoferi firmele de transport nu pot opera întregul parc de camioane, fiind nevoiți să țină în garaje 10-15% din vehicule. Potrivit acestuia, în țara în care circa 305.000 de oameni au atestate de conducători auto profesioniști, lipsesc circa 45.000 de șoferi pentru camione și TIR-uri. Și asta, deoarece mulți au plecat din țară și lucrează pentru firme din statele din Vestul Europei.

„Țările din Europa de Vest au reușit prin diverse mecanisme să-și atragă conducători auto din Europa de Est. De exemplu, guvernul Germaniei plătește niște alocații pentru copiii șoferilor”, a declarat secretarul general al UNTRR, care a ținut să precizeze că România nu este singura țară din regiune care se confuntă cu o lipsă de șoferi.

Soluția a fost pentru multe state aducerea de forță de muncă din afara Uniunii Europene.

„De exemplu, Polonia a angajat cu acte în regulă circa 60 de mii de șoferi din Ucraina. În România ne-am gândit la zona India, Nepal, Filipine, conducători auto profesioniști care au experiență pe conducerea camioanelor în mediu internațional, în Orientul Mijlociu, și care au condus un camion între Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kuweit, Oman etc pe autostrăzi, cu trecere de frontieră etc.”, a declarat acesta pentru G4Media.ro.

Însă, ca să se poată fi angajați de transportatorii români, aceștia trebuie să aibă certificat de atestare a competenței profesionale obținut dintr-un stat membru UE. Adică, odată aduși trebuie să dea examenul în România, iar deocamdată acest examen se dă doar în limba română.

Lucrurile se vor schimba, însă, de la începutul anului viitor, datorită unui ordin al ministrului Transporturilor dat în iunie anul acesta, când ministru era Răzvan Cuc. Astfel, acest examen va putea fi dat și în limbile engleză și spaniolă.

„În prezent se finalizează activitățile privind verificarea și introducerea bazelor de întrebări în limbile engleză și spaniolă în sistemul informatic de examinare. (…) Termenul stabilit prin O.M.T. nr. 953/2019 privind examinarea pentru obținerea CPC (certificat de calificare profesională continuă, n.r) în limbile engleză sau spaniolă este de 23.12.2019. Prin urmare, examinarea în limba engleză sau în limba spaniolă pentru obținerea CPC se va putea susține începând cu prima sesiune de examinare din cursul anului 2020, respectiv 11.01.2020, având în vedere faptul că după data de 21.12.2019 nu mai sunt organizate sesiuni de examinare datorită sărbătorilor de iarnă”, a transmis Autoritatea Rutieră Română (ARR) la solicitarea G4Media.

Până la începutul lunii noiembrie, ARR eliberase 1.045 de certificate de calificare profesională pentru conducători auto care nu au cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori a Spațiului Economic European. Mare parte din ele au fost eliberate către cetățeni ai Republicii Moldova.

UNTRR a mai pus pe masa decidenților de-a lungul timpului fără mare succes și alte soluții pentru a acoperi deficitul de șoferi:

Reconversia profesională a șomerilor sau a celor care au meserii mai puțin căutate, care a funcționat în Ungaria. UNTRR estimează costul de reconversie la 10.000 lei/persoană. Acesta ar include permis de conducere categoria C+E, atestat conducător auto transport marfă (CPC), examinări medicale și psihologice, cardul tahograf. UNTRR a cerut autorităților alocarea unui buget necesar pentru reconversia a 20.000 de persoane.

Scăderea vârstei de la care un conducător auto poate să conducă un camion cu remorcă de la 21 la 18 ani, așa cum se întâmplă, potrivit lui Dinescu, în 17 țări din UE unde urmarea unui curs de formare profesională îi dă dreptul unui tânăr să-și ia permisul pentru comion cu trei ani mai devreme.

Potrivit informațiilor G4Media.ro venitul unui șofer de camion care face transport internațional de mărfuri este compus din salariu, la care se adaugă diurnă, care variază de la firmă la firmă. Un câștig mediu ar fi astfel undeva în jur de 2.000 euro. Potrivit transportatorilor, un șofer profesionist care face doar transport național câștigă undeva la 3.500-4.000 de lei.

Sursa: G4Media.ro

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Modern Calor S.A a anunțat întreruperea temporară a furnizării apei calde menajere în municipiul Botoșani

Publicat

modern calor s.a a anunțat întreruperea temporară a furnizării apei

Publicitate

S.C. Modern Calor S.A. a transmis astăzi că, începând de astăzi, ora 22:00, până joi, ora 08:00, furnizarea apei calde menajere va fi întreruptă în municipiul Botoșani.

Într-un comunicat, compania care furnizaza energia termică și apa cașdă la Botoșani a tranmis că această sistare este determinată de necesitatea executării unor lucrări programate de reabilitare și întreținere, în vederea sporirii fiabilității și eficienței sistemului…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Zeci de localități, fără apă până în seara de 18 iunie: Criza apei continuă în nordul județului Botoșani

Publicat

zeci de localități, fără apă până în seara de 18

Publicitate

Locuitorii din zeci de localități din nordul județului Botoșani vor rămâne pe mai departe fără apă potabilă cel puțin încă 24 de ore.

Nova Apaserv a anunțat, marți, 17 iunie, că termenul estimat inițial pentru reluarea alimentării cu apă a fost prelungit până în seara zilei de 18 iunie, din cauza complexității lucrărilor de remediere a avariei majore produse în noaptea de 16 iunie la Stația de pompare apă brută de la…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Aproape 500 de locuri de muncă disponibile la Botoșani. LISTA comunicată de AJOFM

Publicat

aproape 500 de locuri de muncă disponibile la botoșani. lista

Publicitate

Aproape 500 de locuri de muncă sunt libere în această săptămână la nivelul județului Botoșani. Datele au fost centralizate de AJOFM Botoșani de la agenții economici și făcute publice la începutul acestei săptămâni.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

DENUMIRE JOB DENUMIRE ANGAJATOR ADRESA ANGAJATOR
MECANIC AUTO REC SRL Calea NAŢIONALĂ, Nr. 163, MUN.- Telefon: 0231/631235
CONFECTIONER, PRELUCRATOR…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tentativă de viol și tâlhărie în Botoșani asupra unei femei de 66 de ani, în buricul târgului: Bărbat de 31 de ani, din Vorona, reținut de polițiști

Publicat

tentativă de viol și tâlhărie în botoșani asupra unei femei

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani- Biroul de Investigații Criminale au emis, luni, ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 31 ani, cercetat sub aspectul comiterii infracțiunilor de tentativă de viol și tâlhărie.

 

În fapt, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul că o femeie de 66 de ani, din municipiul Botoșani, ar fi fost victima unei infracțiuni de tentativă la viol și tâlhărie,…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe