ACTUALITATE
Directorul general al Organizației Mondiale a Sănătății: Pandemia COVID-19 este departe de a se încheia

Confuzia, automulţumirea şi inconsecvenţa în combaterea COVID-19 fac ca pandemia să fie departe de a se încheia, deşi ea ar putea fi pusă sub control în câteva luni dacă s-ar lua măsurile sanitare adecvate, a declarat luni directorul general al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, relatează agenţia Reuters.
”Şi noi dorim să vedem societăţile şi economiile redeschise, precum şi reluarea comerţului şi turismului (…), dar în acest moment unităţile de terapie intensivă din multe ţări sunt copleşite şi oamenii mor – şi este ceva complet evitabil”, a spus Tedros la un briefing de presă.
Totuși, avem multe motive să fim optimiști
”Pandemia COVID-19 este departe de a se încheia. Totuşi, avem multe motive de optimism. Scăderea numărului cazurilor şi al deceselor în primele două luni ale anului arată că virusul şi variantele sale pot fi oprite”, a adăugat directorul general al OMS, care a subliniat că transmiterea virusului este cauzată de ”confuzia, automulţumirea şi inconsecvenţa în politicile sanitare publice”.
El a remarcat faptul că în unele ţări, deşi virusul continuă să se răspândească, restaurantele şi cluburile de noapte sunt pline, pieţele sunt deschise şi aglomerate, cu puţini oameni care-şi iau măsuri de precauţie.
”Unii oameni par să creadă că dacă sunt relativ tineri nu se întâmplă nimic dacă iau COVID-19”, mai observă Tedros Adhanom Ghebreyesus.
La rândul ei, responsabila tehnică a OMS pentru combaterea COVID-19, Maria Van Kerkhove, a avertizat că pandemia a ajuns într-un ”punct critic”, cu infecţii al căror număr creşte exponenţial, dar a apreciat de asemenea că ar putea fi pusă sub control ”în câteva luni” dacă ar fi luate măsurile corespunzătoare. Agerpres
ACTUALITATE
Scandal terminat în arestul IPJ Botoșani. Tânăr reținut după ce a amenințat cu un cuțit un client dintr-un bar

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Premierul Nicolae Ciucă pledează, luni, într-un mesaj transmis cu prilejul Zilei Educaţiei, pentru cadru favorabil învăţământului de calitate. Acesta a arătat că Guvernul a început o regândire echitabilă a salarizării, dar lucrurile trebuie abordate „cu responsabilitate şi realism” prin prioritizarea resurselor necesare.
„Oriunde ne aflăm ca poziţie socială sau instituţională, suntem părinţi, bunici sau cunoaştem copii cărora le dorim un viitor ce poate fi împlinit prin educaţie. Trecem acum printr-un moment de răscruce pentru învăţământul din România, de care depinde viitorul copiilor noştri.
Greva din sistemul de învăţământ a pornit de la o realitate ce poate fi corectată prin dialog, iar în calitate de prim-ministru am arătat respect şi deschidere la consultările cu reprezentanţii sistemului de învăţământ şi prin soluţiile adoptate deja în întâmpinarea solicitărilor exprimate. Toţi ne dorim un cadru favorabil unui învăţământ de calitate, sens în care ne-am angajat şi am început o regândire echitabilă a salarizării – ceea ce am transmis şi partenerilor de discuţii. Abordăm însă toate aceste aspecte cu responsabilitate şi realism, prioritizând resursele necesare”, afirmă prim-ministrul în mesajul său.
Nicolae Ciucă susţine că Guvernul a demonstrat permanent implicare în susţinerea unui învăţământ accesibil şi de calitate în România.
„Am deblocat posturile în educaţie, pentru a nu afecta calitatea actului de învăţământ din cauza numărului insuficient de profesori. Majorările salariale deja decise de Guvern sunt consolidate prin restabilirea echităţii în sistemul de salarizare în noua grilă.
Executivul acţionează şi pentru modernizarea infrastructurii şcolare, adaptată cerinţelor societăţii. Ministerul Educaţiei are alocat unul dintre cele mai mari bugete prevăzute prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, de 3,6 miliarde de euro, bani care vor fi investiţi în construcţia de noi creşe, grădiniţe, şcoli, licee, laboratoare, reabilitarea, modernizarea, dotarea şi digitalizarea unităţilor de învăţământ. Adăugăm acestora şi finanţările de la bugetul naţional şi prin alte programe europene, astfel încât să creăm toate condiţiile pentru ca actul didactic să tindă spre o mai mare performanţă”, adaugă premierul.
Acesta subliniază că autorităţile publice, dar şi profesorii şi părinţii înţeleg cât de important este pentru copii să meargă la şcoală, deoarece un copil educat „un adult împlinit, un om care are toate şansele să aibă o viaţă bună într-o societate deschisă cunoaşterii şi progresului”.
Potrivit lui Nicolae Ciucă, formarea tinerelor generaţii este „o responsabilitate perpetuă” la care profesorii contribuie alături de familie şi de întreaga societate. El aminteşte, însă, că ultimii 30 de ani au însemnat schimbări inclusiv în acest domeniu, iar „perioada pandemiei şi evoluţia digitală au adus transformări şi provocări majore”.
Prim-ministrul evocă, de asemenea, semnificaţia zilei de 5 iunie, dedicată dascălilor, „în semn de respect şi preţuire faţă de marele nostru cărturar şi dascăl Gheorghe Lazăr, întemeietorul primei şcoli în limba română, născut în această zi cu aproape două secole şi jumătate în urmă”.
În mesajul adresat profesorilor, Ciucă le transmite acestora respect pentru misiunea pe care şi-au ales-o.
„Dumneavoastră sunteţi partenerii noştri în tot acest proces prin care ne dorim să creştem încrederea în şcoala românească şi performanţa actului educaţional”, precizează premierul în mesajul adresat cadrelor didactice.
Agerpres
