Connect with us

EDUCATIE

Doi studenți de la USAMV București, primii laureați ai burselor “Regele Mihai” şi “Regina Ana”

Publicat



sursa foto: romaniaregala.ro

Doi studenți de la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară (USAMV) sunt primii laureați ai burselor “Regele Mihai I” şi “Regina Ana”, instituite de Casa Regală. Ceremonia de acordare a acestora s-a desfășurat în Sala Tronului de la Palatul Regal, în prezența Altețelor Regale Principesa Sofia și Principera Maria.

Cele două burse au fost instituite în ziua de naştere a Regelui Mihai I (25 octombrie), de către Majestatea Sa Margareta Custodele Coroanei şi Alteţa Sa Regală Principele Radu. Bursele “Regele Mihai I” şi “Regina Ana” vor fi acordate anual, fiind destinate, în mod simbolic la Bucureşti şi Chişinău, studenţilor Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară, respectiv, studenţilor Universităţii Agrare de Stat din Moldova.

Bursele Anului I au fost acordate vineri, într-o ceremonie care a avut loc în Sala Tronului de la Palatul Regal. Mai întâi, au primit brevetul de instituire a Burselor Regele Mihai I şi Regina Ana rectorul Universităţii bucureştene, profesorul universitar doctor Sorin Cîmpeanu şi reprezentantul Universităţii moldovene, conferenţiarul universitar doctor Leonid Malai.

Bursa Regele Mihai, anul I, a revenit studentului Octavian Constantin Pavel de la USAMV Bucureşti. Bursa Regina Ana, anul I, a revenit studentei Adina Maria Vaideş de la USAMV Bucureşti.

 


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Elevii din învăţământul primar vor putea beneficia de transport gratuit la şcoală

Publicat

Deputaţii au adoptat miercuri o propunere legislativă care completează Legea Educaţiei naţionale nr. 1/2011, potrivit căreia elevii din învăţământul primar vor putea beneficia de transport specializat de la/până la unitatea de învăţământ, cheltuielile fiind asigurate din bugetul de stat, prin transfer, către unităţile administrativ-teritoriale.

S-au înregistrat 277 de voturi “pentru”, trei “împotrivă” şi 17 abţineri, iar trei deputaţi nu au votat.

“În municipii şi oraşe, elevii din învăţământul primar care frecventează cursurile unei unităţi de învăţământ de stat, particulare şi confesionale autorizate/acreditate pot beneficia de transport specializat de tipul curse şcolare, pentru transportul de la/până la unitatea de învăţământ. Acoperirea cheltuielilor pentru transportul specializat se asigura din bugetul de stat, prin transfer, către unităţile administrativ-teritoriale”, prevede un amendament la proiect care aparţine deputaţilor Natalia-Elena Intotero (PSD) şi Szabo Odon (UDMR).

Prevederile vor intra în vigoare începând cu prima zi a anului şcolar 2022 – 2023.

Camera Deputaţilor este prima Cameră sesizată, proiectul urmând să fie supus dezbaterii Senatului. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministerul Educaţiei: 25 de elevi au obţinut media 10 la simularea Evaluării Naţionale. 65% au avut note mai mari sau egale cu 5

Publicat

examen

65,6% dintre elevii de clasa a VIII-a care au susţinut simularea probelor Evaluării Naţionale au avut medii mai mari sau egale cu 5, informează, vineri seara, Ministerul Educaţiei.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, 25 de elevi au obţinut media 10 la simulare.

Ministerul Educaţiei anunţă că, potrivit calendarului de organizare şi desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în cursul zilei de vineri au fost comunicate rezultatele obţinute de elevii care au participat la probele scrise, în perioada 29 – 31 martie.

* la Limba şi literatura română – 71,17% au obţinut note mai mari sau egale cu 5, iar 88 de elevi au luat nota 10;

* la Matematică – 59,77% au obţinut note mai mari sau egale cu 5, iar 980 de elevi au obţinut nota 10;

* la Limba şi literatura maternă – 79,49% dintre elevi au obţinut note mai mari sau egale cu 5, iar 22 au luat nota 10.

Procentul elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este de 65,6%, iar 25 de elevi au obţinut media 10.

Cele mai bune rezultate au fost obţinute în Bucureşti (82,1%) şi în judeţele Cluj (77,6%), Argeş (71,5%), Brăila (71,3%) şi Prahova (69,9%).

“Comparativ cu simulările din anii precedenţi, rezultatele indică o creştere substanţială a mediilor mai mari sau egale cu 5: anul 2016 – 44,05%, 2017 – 51,47%, 2018 – 47%, 2019 – 53,1%, 2021 – 65,6%”, precizează Ministerul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Examene cu subiecte unice pentru ocuparea posturilor de directori în școli. Propunerea ministrului Educației

Publicat

Un examen național, cu subiecte unice, ar fi varianta optimă pentru ocuparea funcțiilor de directori în școlile din țară.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, se gândește că un astfel de concurs ar putea fi organizat înainte de luna august, când expiră actualele mandate.

Sorin Cîmpeanu a declarat, joi seara, la TVR 1, că profesionalizarea conducerii școlilor este un obiectiv în proiectul „România educată”, iar concursurile pentru ocuparea funcțiilor de directori de școli trebuie organizat.

„Concursurile trebuie să aibă loc, de preferință înainte de expirarea mandatelor actualilor directori în luna august. Nu este deloc simplu, deoarece avem examene naționale, avem titularizare și definitivat, avem foarte multe activități în calendarul acestui an școlar, dar, pe de altă parte, avem și condiții ce impun restricții cu privire la organizarea concursurilor”, a spus Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că varianta optimă ar fi un examen național, în primă etapă, de unde să se califice cei care obțin minim nota 7.

„Una din variantele pe care le luăm în calcul ar fi aceea de derulare a unui examen național scris cu subiecte relevante, cu subiecte unice în prima săptămână din luna iulie urmând ca, mai apoi, în etapa a doua, cei care vor fi reușit să treacă un plafon de minim nota 7 sau mai mult, oricum, nu sub 7, pentru că directorii de școli trebuie să fie, într-adevăr, cei mai buni, cei care își dovedesc abilitățile manageriale, la final de iulie, în ultima săptămână, ar putea fi organizată etapa a doua, în care să participe doar cei care au promovat examenul scris național. Este un obiectiv, este varianta cea mai bună”, a mai spus Cîmpeanu.

Potrivit ministrului, dacă acest concurs nu se va putea organiza în timpul verii, din considerente epidemiologice, el va trebui făcut imediat după reluarea școlii, în luna septembrie.

Cîmpeanu garantează că acest concurs va privilegia „competența directorilor de școli în detrimentul oricăror alte criterii”.

 

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Secretar de stat în Ministerul Educaţiei: ”Învăţământul online şi sistemul hibrid de predare nu vor dispărea după pandemie”

Publicat

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Sorin Ion, a declarat joi, la Braşov, că sistemul de învăţământ online şi chiar cel de predare hibrid nu vor dispărea după ce pandemia va trece, dimpotrivă din lecţiile învăţate în această perioadă putând fi desprinse soluţii pentru probleme existente până în prezent în sistem, una dintre acestea fiind înfiinţarea unei şcoli online pentru copiii bolnavi cronic.

Profesorul Sorin Ion a admis, în cadrul unei dezbateri, că cei care susţin că sistemul hibrid este ineficient “au dreptate”, menţionând că, oficial, acest sistem de predare nu există.

“Din punct de vedere al legislaţiei, hibridul nu există. Dar doar în teorie, pentru că, în practică, nu ai încotro. Atunci când ai o parte din copii acasă şi ai o rată de infectare mare şi trebuie să ţii o parte dintre ei acasă, nu ai încotro, e o adaptare a organismului numit învăţământ. Nu e oficializat, oficial, am renunţat la el de ceva vreme, dar în realitate se întâmplă”, a spus Sorin Ion.

El a subliniat însă că putem folosi lecţiile pandemiei.

“O să treacă, sperăm, pandemia. Într-o situaţie ideală, în acel moment, toţi copiii din ţară vor avea un device pe care se pot conecta la şcoală. Va trebui să ne intre în obişnuinţă că sistemul online şi chiar sistemul hibrid să fie o soluţie în situaţii ca de exemplu copil cu piciorul fracturat care stă acasă o lună.

Până anul acesta, stătea acasă, mai lua o temă de la colegi. Din acest moment, când ştim ce înseamnă, (sistemul de învăţământ online – n.r.) acel copil poate să participe la lecţii, chiar dacă nu 100%, ca cei din sală”, a spus Sorin Ion.

În context, el a vorbit despre posibilitatea înfiinţării unei “şcoli online, cu angajaţi reali”.

“Putem folosi lecţiile pandemiei. Există bolnavi cronic care stau internaţi luni de zile în spitale şi avem în vedere. Sistemul încearcă să facă ceva, există profesori care se deplasează la spital, dar să fim serioşi, cât se întâmplă? Avem în vedere – şi chiar am discutat la nivelul ministerului – înfiinţarea unei şcoli virtuale, la care să fie înmatriculaţi copiii pe perioada în care stau în spitale sau sunt imobilizaţi, dacă perioada este relativ lungă, o şcoală online cu angajaţi reali. Prin urmare putem găsi soluţii în care şcoala online şi chiar sistemul hibrid să fie bun”, a mai spus secretarul de stat în ME.

Sorin Ion, a participat joi, la Braşov, la lansarea campaniei “Vaccinare şi testare pentru învăţare”. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate