Connect with us

ACTUALITATE

Două treimi dintre consumatorii români îşi plătesc online facturile lunare (studiu)

Publicat



online

Aproape un sfert (23%) dintre consumatorii români cumpără produse online, în medie de şase ori pe lună, în timp ce două treimi (66%) dintre aceştia susţin că îşi plătesc facturile lunare online, relevă un studiu Mastercard, publicat miercuri.

Comparativ cu anul 2016, popularitatea tranzacţiilor online distribuite între persoane a crescut în acest an cu 8%, în timp ce 55% dintre respondenţii care nu folosesc încă aplicaţii pentru plăţi, susţin că le-ar folosi dacă ar beneficia de costuri mai scăzute.

Studiul de specialitate arată, totodată, că noua reglementare din Uniunea Europeană (UE) care impune autentificarea prin doi factori, în cazul tuturor tranzacţiilor efectuate, este agreată, în general, de către consumatori. Astfel, 42% dintre cei chestionaţi au declarat că ar folosi cardul mai des pentru tranzacţii dacă ar exista un pas adiţional pentru autentificare şi, prin urmare, o securitate sporită, în timp ce 48% ar continua să cumpere online la fel de des ca şi până acum.

De asemenea, doar 7% dintre utilizatorii de internet folosesc o aplicaţie sau un serviciu dedicat stocării parolelor proprii, iar 25% le notează într-o agendă.

Mastercard a întrebat consumatorii care sunt metodele preferate de autentificare, iar 44% dintre respondenţi au spus că preferă biometria, cele mai populare alegeri fiind amprenta (35%), scanarea irisului (13%), autentificarea facială (12%), alături de recunoaşterea vocală, aleasă de 10% dintre aceştia. Alte metode de autentificare populare în preferinţele respondenţilor sunt: parola unică primită prin SMS în timpul tranzacţiei (61%) şi SecureCode, codul unic primit prin SMS sau prin aplicaţia de mobile banking (45%).

Considerată cea mai uzuală metodă de autentificare, codul PIN se situează pe a patra poziţie în topul preferinţelor, cu un procentaj de 41% dintre respondenţi care apelează la această metodă.

Per ansamblu, 23% dintre consumatori susţin că fac cumpărături online, în medie de şase ori pe lună, iar 66% dintre aceştia îşi plătesc facturile lunare tot prin Internet.

Studiul Mastercard privind digitalizarea din 2019 a fost realizat de către IPSOS Research pe un eşantion de 1.000 de respondenţi, utilizatori de internet din România care deţin conturi bancare, cu vârste cuprinse între 20 – 50 de ani. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Germania intenţionează să vaccineze toţi adolescenţii de peste 12 ani până la sfârşitul lunii august

Publicat

Germania va putea oferi vaccinarea împotriva COVID-19 tuturor adolescenţilor cu vârsta peste 12 ani până la sfârşitul lunii august, în cazul în care Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) va da undă verde vaccinării acestei grupe de vârstă, a declarat joi ministrul german al Sănătăţii Jens Spahn, relatează AFP.

Guvernul şi autorităţile regionale au fost de acord ca “o ofertă de vaccin să poată fi făcută tuturor adolescenţilor între 12 şi 18 ani până la sfârşitul lunii august”, a spus ministrul care se bazează pe o autorizaţie a vaccinului Pfizer/BioNTech de către EMA pentru grupa de vârstă 12-15 ani în luna iunie.

Agenţia Europeană a Medicamentului şi-a început evaluarea la începutul lunii mai pentru a decide dacă extinde la adolescenţi utilizarea vaccinului produs de cele două laboratoare, autorizat în prezent pentru persoanele de la vârsta de 16 ani. Statele Unite au dat undă verde utilizării sale pentru copiii cu vârste cuprinse între 12 şi 15 ani.

Până acum, niciun vaccin nu a fost administrat copiilor, care sunt mai puţin expuşi la cazuri severe de boală şi a căror vaccinare nu a reprezentat o prioritate. Însă, aceştia reprezintă o parte importantă a populaţiei şi, prin urmare, vor trebui, de asemenea, să fie imunizaţi pentru a stopa transmiterea bolii, susţin experţii.

Guvernul german îşi anunţase deja obiectivul de a asigura vaccinarea tuturor adulţilor până la sfârşitul lunii septembrie. Odată cu începerea vaccinării adolescenţilor, ţara intenţionează să realizeze imunizarea întregii sale populaţii mai rapid.

Germania a crescut semnificativ ritmul campaniei sale de vaccinare în ultimele săptămâni, injectând peste un milion de doze în unele zile. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Președintele Franței accelerează calendarul pentru vaccinare ”în marş forţat”

Publicat

Arhivă Foto

Toate persoanele de peste 50 de ani se pot vaccina începând cu 10 mai, în loc de 15 mai, iar dozele disponibile la sfârşitul zilei vor fi disponibile tuturor în ziua următoare “fără limită de vârstă”, a anunţat joi preşedintele francez Emmanuel Macron, cu obiectivul de a accelera campania de vaccinare împotriva COVID-19, informează France Presse.

“Obiectivul, desigur, este să continuăm în marş forţat pentru a avansa”, a declarat Macron, reafirmând ţinta de a ajunge la 30 de milioane de vaccinaţi pe 15 iunie.

“Nu vrem să irosim nicio doză”, aşa că “de miercuri, 12 mai, veţi putea căuta pe site cu o zi înainte dacă există doze disponibile în ziua următoare în locul în care vă aflaţi” şi programările disponibile vor fi deschise “fără limită de vârstă”, a explicat preşedintele la inaugurarea primului mare “vaccinodrom” parizian, Porte de Versailles.

Guvernul francez şi-a stabilit obiectivul de a atinge pragul de 20 de milioane pentru primele doze injectate până la 15 mai, apoi 30 de milioane o lună mai târziu. Marţi, 16,4 milioane de persoane au primit cel puţin o doză şi 7,3 milioane au primit două doze.

În primul vaccinodrom parizian, instalat în sala 5 a Parcului des Expoziţii de la Porte de Versailles, între 2.500 şi 3.000 de persoane pot fi vaccinate în fiecare zi. Împărţit în patru unităţi a câte şase containere fiecare, sau 24 de linii de vaccinare, vaccinodromul, care a început să funcţioneze miercuri, este deschis 7 zile pe săptămână, de la 9:00 la 18:00. El este administrat în întregime de pompierii din Paris. Lucrătorii de prim ajutor sunt cei care efectuează vaccinările, doar cu vaccinul Pfizer deocamdată.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Iaşul se transformă în capitala muzicii live

Publicat

Iaşul se transformă în capitala muzicii live, în cadrul celui mai important eveniment dedicat industriilor creative româneşti, Romanian Creative Week, eveniment care se va desfăşura la începutul lunii iunie.

Romanian Creative Week (RCW) va găzdui prima ediţie a Musicalling, care va aduce pe scenele amplasate în Grădinile Palas Mall nouă artişti cunoscuţi. Astfel, Nosfe, Bruja, Dl Goe, Tobi Ibitoye, Jean Gavril, Valeria Stoica, Christian Eberhard, Amuly şi Manuel Riva vor încinge atmosfera la Iaşi, în perioada 2 – 6 iunie, cu un mix muzical pentru toate gusturile.

Potrivit organizatorilor, concertele vor putea fi urmărite atât live, în locaţiile partenere din Ansamblul Palas Mall – grădinile Palatului Miraval, Tribeca şi Czech In, cât şi online, pe paginile de Facebook şi de Instagram, precum şi pe canalul de YouTube al evenimentului Romanian Creative Week.

Tot în cadrul Musicalling, la Iaşi va fi organizat TIC – International Music Camp, la care vor participa peste 30 de muzicieni atât din Iaşi, cât şi din alte zone ale ţării.

“Timp de cinci zile, pe durata desfăşurării Romanian Creative Week, solişti, compozitori, textieri şi producători muzicali vor crea împreună piese care să concureze pentru titlul de hiturile anului 2021. Tabăra muzicală va avea loc în Sala ‘Henri Coandă’ a Palatului Culturii”, spun organizatorii RCW, prin intermediul unui comunicat de presă.

International Music Camp reuneşte în fiecare an artişti din 20 de ţări, pentru a discuta trendurile din muzică şi pentru a dezvolta noi creaţii muzicale. De-a lungul ultimilor ani, în tabăra de muzică au participat solişti şi compozitori precum Smiley, Alexandra Stan, Adrian Sînă şi Andreas Carlsson.

Romanian Creative Week îşi propune să facă un pas firesc, dar mai ales în siguranţă, pentru dezvoltarea industriilor creative autohtone. Iaşul se va transforma, între 2 şi 6 iunie, în nucleul creativităţii din România, găzduind nume sonore din domenii precum modă, arhitectură, muzică, film, publicitate, new media, design industrial.

RCW este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC) – singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înfiinţată la Iaşi, în 2011, FEIPC a organizat până în prezent peste 50 de acţiuni de promovare naţională şi internaţională a industriilor creative româneşti. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ungaria, prima ţară din Europa care îşi ”redobândeşte libertatea”

Publicat

Ungaria a reuşit să blocheze al treilea val al pandemiei cu noul coronavirus datorită campaniei sale de vaccinare şi a devenit prima ţară din Europa care îşi ”redobândeşte libertatea”, a susţinut joi şeful de cabinet al premierului ungar Viktor Orban, Gergely Gulyas, relatează MTI.

Gulyas a afirmat în cadrul conferinţei de presă săptămânale că în ultimele patru săptămâni au fost administrate aproape 2 milioane de prime doze de vaccin anti-COVID-19, procentul populaţiei adulte inoculate ajungând la 53%, iar ca urmare procesul de redeschidere a ţării va continua şi ungurii cu certificate de imunitate pot avea din nou acces la serviciile suspendate în martie.

El a menţionat că restricţiile legate de coronavirus “vor fi menţinute cu siguranţă” pentru cei fără certificate de imunitate până în luna august.

Aceste certificate vor continua să fie solicitate pentru a lua parte la concerte şi festivaluri, la folosirea serviciilor de catering sau hoteliere sau pentru a participa la evenimente sportive “pe parcursul următoarelor luni”.

Gergely Gulyas a mai spus între altele că cetăţenii Ungariei care se întorc din alte ţări nu vor mai fi obligaţi să se izoleze dacă deţin certificat de imunitate, precizând că această măsură se referă şi la minorii care îi însoţesc. AGERPRES

Citește mai departe