Connect with us

EDUCATIE

Elevii cer reintroducerea pragului de incidență în localitate în stabilirea scenariilor pentru școli

Publicat

test covid e1640707526233 590x354

Reprezentanții elevilor cer reintroducerea pragului de incidență în localitate în stabilirea scenariilor pentru școli. Aceștia susțin că al cincilea val epidemic se află în plină evoluție, „dar sistemul educațional se regăsește încă în plin declin”.

Într-o scrisoare deschisă adresată Ministerului Educației și Ministerului Sănătății, Consiliul Național al Elevilor solicită stabilirea unui prag minim de incidență al localităților la care cursurile cu prezență fizică în unitățile de învățământ să fie suspendate.

„Greșelile din trecut ne-au demonstrat, în timpul a mai bine de doi ani de pandemie, că, pentru sistemul educațional românesc, impredictibilitatea și lipsa de asumare a unor decizii ferme și adaptate nu au reușit decât să degradeze atât calitatea învățământului, cât și siguranța sanitară a elevilor, a profesorilor și a familiilor acestora. În prezent, fiecare comunitate locală și fiecare unitate școlară se confruntă cu probleme specifice, cu un număr de infectări diferit și, cu atât mai mult cu cât analizăm obiectiv, cu serie de particularități specifice de la caz la caz. Numărul îmbolnăvirilor, infrastructura școlară, resursele umane, rata de vaccinare și disponibilitatea sistemului medical sunt doar câteva dintre criteriile variabile care ar trebui să construiască profilul deciziilor ideale, descentralizate, potrivit fiecărei comunități locale”, se arată în scrisoare.

Consiliul Național al Elevilor și celelalte organizații semnatare ale scrisorii propun adoptarea unui algoritm/unei matrici de calcul în baza căruia/căreia să se decidă scenariul de funcţionare a unei şcoli.

„Rata de vaccinare a elevilor şi a profesorilor, incidenţa din localitate, suprapopularea claselor, utilizarea transportului în comun de către populaţia şcolară sunt doar câțiva dintre parametrii care ar trebui să stea la baza deciziei de închidere/deschidere a unei școli în format fizic. Istoria ultimilor doi ani ne arată că nu sunt suficiente măsuri singulare atunci când vine de vorba de descentralizare, iar toți itemii enumerați mai sus și alții care pot fi stabiliți de experții epidemiologi sunt elementari atunci când vine vorba de siguranța elevilor”, susțin elevii.

Aceștia susțin că, în prezent, regulile stabilite prin ordin comun al Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății pot aduce unitățile de învățământ în două situații fără scăpare: fie se închid toate școlile dintr-un județ, în bloc, din cauza suprasolicitării paturilor de la ATI, deși vor exista localități cu zero rată de infectare, fie, din contră, vor exista localități cu incidențe alarmante, iar școlile de acolo vor rămâne deschise strict din considerentele capacității spitalicești.

„Este absolut necesar ca pragul de incidență al unei localități să rămână în continuare un criteriu de suspendare/reluare a activității în format fizic, astfel încât deciziile care se adoptă să fie corelate cu gradul de răspândire comunitară a COVID-19”, se arată în scrisoare.

De asemenea, Consiliul Elevilor solicită menținerea regulii conform căreia, la apariția unui caz de COVID-19 într-o clasă, toată clasa să treacă în regim online timp de două săptămâni, cu posibilitatea testării după 8 zile, precum și declararea întregii clase ca persoane-contact direct cu cel infectat.

„În același timp, atragem atenția asupra necesității stabilirii unei proceduri de stabilire a scenariului de funcționare a unei școli în funcție de infectările din rândul cadrelor didactice, pentru că, la momentul de față, singura metodă de trecere în online o clasă sau o școală în această situație este ca profesorul să declare la DSP întregul colectiv ca fiind contact direct, lucru rar întâlnit”, mai arată elevii.

Aceștia mai cer introducerea obligativităţii testării pe bază de salivă pentru toţi elevii şi pentru întregul personal din învăţământ și dotarea şcolilor cu materialele sanitare necesare şi adoptarea unei instrucţiuni la nivelul Ministerului Sănătăţii. MEDIAFAX

Citește Romania24.ro pe Google News

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

ACTUALITATE

Ministrul Educației: Am primit asigurări că eroarea care a afectat plata salariilor va fi remediată foarte rapid

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni că a primit asigurări că eroarea informatică care a afectat plata salariilor personalului din învăţământ din mai multe judeţe va fi remediată rapid.

„Chiar acum vin de la Guvern. Am înţeles de la ministrul de Finanţe că a fost o eroare informatică care a afectat plata salariilor tuturor bugetarilor la timp în mai multe judeţe. Am primit asigurări că această eroare informatică va fi remediată foarte rapid, extrem de rapid. Am fost informaţi că în cinci judeţe nu s-au primit salariile în învăţământ”, a spus Cîmpeanu, la Digi 24.

Ministrul Educației: Am primit asigurări că eroarea care a afectat plata salariilor va fi remediată foarte rapid. Ce susține ministerul

El a afirmat că „trezoreria nu este responsabilitatea” Ministerului Educaţiei.

Cîmpeanu a susţinut că Ministerul Educaţiei susţine salarizarea motivantă şi mai cu seamă la timp a tuturor angajaţilor din învăţământ.

„Ministerul Educaţiei susţine salarizarea motivantă şi mai cu seamă la timp a tuturor angajaţilor din învăţământ, pentru că fără resurse financiare educaţie de calitate nu se poate face”, a spus ministrul Educaţiei. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

Vești bune pentru elevi. Premierul Ciucă anunță dublarea alocațiilor pentru olimpicii la nivel național

Publicat

nicolae ciuca premier

Guvernul va dubla alocația zilnică a fiecărui elev participant la olimpiade naționale și va majora semnificativ valoarea premiilor pentru elevii care câștigă olimpiadele la acest nivel, indiferent de sistemul de învățământ – public sau privat, anunță, vineri, premierul Nicolae Ciucă.

Prim-ministrul Nicolae Ciucă s-a întâlnit, alături de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Palatul Victoria, cu lotul olimpic de matematică al României, clasat pe locul I la cea de-a XXXIX-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru seniori (BMO 2022).

„Speranța noastră pentru viitor sunteți voi și se discută mult în spațiul public despre ce fac olimpicii români când finalizează studiile liceale, după ce optează pentru universitățile de prestigiu. Nu vreau să vă conving să faceți altceva, faceți ceea ce credeți voi că este de făcut, dar nu uitați că tot ceea ce ați învățat s-a întâmplat aici în familia voastră, în școala românească, alături și îndrumați de profesorii români care v-au adus să performanți la nivelul acesta.

Ca atare, măcar să va aduceți aminte, să apreciați și să onorați munca pe care au făcut-o părinții voștri și profesorii voștri. Restul depinde doar de voi. Iar noi să putem să facem ceea ce se cuvine astfel încât să vă sprijinim cât mai mult și să vă convingem că indiferent unde veți învăța în viitor, atunci când considerați că se cuvine, să vă întoarceți acasă.

Dublare alocație pentru olimpicii la nivel național: Ce a declarat premierul

E responsabilitatea noastră, a Guvernului, mai ales cât sunteți încă acasă, făcând performanță sub culorile României, să generăm un sistem de promovare bazat pe merit și valoare profesională autentică în societate, în care performanța să fie recunoscută”, a afirmat premierul Nicolae Ciucă.

Potrivit comunicatului Executivului, Ciucă a anunțat, cu această ocazie, că Guvernul va dubla alocația zilnică a fiecărui elev participant la olimpiade naționale și va majora semnificativ valoarea premiilor pentru elevii care câștigă olimpiadele la acest nivel.

Pentru performanțele obținute la olimpiadele internaționale, bursele vor fi acordate tuturor elevilor premianți care au reprezentat România, indiferent de sistemul de învățământ – public sau privat.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Echipa României a obținut 6 medalii și locul I pe echipe la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru seniori

Publicat

olimpici olimpiada balcanica matematica sursa foto facebook societatea de stiinte matematice din romania

Lotul olimpic de matematică al României a obținut 6 medalii și locul I pe echipe la a XXXIX-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Matematică pentru seniori. Evenimentul s-a desfășurat în perioada 4 – 9 mai, la Agros, în Cipru.

Olimpicii români au câștigat două medalii de aur, trei medalii de argint și o medalie de bronz.

Medaliații cu aur sunt Andrei Moldovan (clasa a XI-a) și David-Andrei Anghel (clasa a X-a), elevi la Liceul Internațional de Informatică din București.

Medaliile de argint au fost adjudecate de Diana Țolu (clasa a XII-a) și Robert Dragomirescu (clasa a XI-a), elevi la Liceul Internațional de Informatică din București, respectiv Andrei Giovani Chiriță (clasa a X-a de la Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu” din București).

Radu-Andrei Lecoiu, elev în clasa a XI-a la Liceul Internațional de Informatică din București, a obținut medalia de bronz.

În clasamentul pe națiuni, România a obținut locul I cu un total de 168 de puncte din 240 posibile.

Echipa României a fost coordonată de Cătălin-Liviu Gherghe de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București și de Mihai Chiş de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității de Vest din Timișoara.

La ediţia din acest an a Olimpiadei Balcanice pentru seniori, prima în format fizic după anul 2019, au participat echipe din 15 state. Lotul României va fi așteptat luni seara, la aeroport, de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

(sursa: Mediafax)

sursa foto: Facebook/ Societatea de Stiinte Matematice din Romania

Știrile Romania24.ro pot fi urmărite și pe Google News

 

Citește mai departe

EDUCATIE

Câți copii ucraineni s-au înscris ca audienți la școlile din România

Publicat

copii ucraineni 1 1024x768.jpeg

Peste 2.000 de elevi şi preşcolari refugiaţi din Ucraina au depus cereri de înscriere ca audienţi în şcolile şi grădiniţele din România, conform Ministerului Educației.

Aproape 1.800 dintre aceştia au fost deja repartizaţi, anunță ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că, dintre cei 2.068 de copii care au depus cerere, 710 sunt preşcolari şi 1.358 elevi.

Informațiile au fost înregistrate până pe 6 mai.

Știrile Romania24.ro pot fi urmărite și pe Google News

Citește mai departe