Connect with us

EDUCATIE

Elevii de aur ai României. 4 premii pentru lotul României la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale şi locul I pe echipe

Publicat

elevi

Lotul olimpic de informatică al României a obţinut patru medalii – una de aur şi trei de argint- la cea de-a XXIX-a ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale (CEOI), desfăşurată în perioada 24-30 iulie la Varazdin, Croaţia.

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei, remis sâmbătă AGERPRES, Alexandru Luchianov (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) a obţinut medalia de aur şi primul loc în concurs cu 540 de puncte, Luca Perju-Verzotti (Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti), Andrei Robert Ion (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Alexandru-Radu Todoran (Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăştie, judeţul Hunedoara) sunt elevii medaliaţi cu argint.

Aceeaşi sursă precizează că echipa României, coordonată şi însoţită de prof. Dan-Narcis Pracsiu (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Vaslui – Team Leader) şi Ioan-Bogdan Iordache (student la Universitatea din Bucureşti, fost olimpic – Deputy Leader), a ocupat locul I în clasamentul pe echipe (prin agregarea punctajelor individuale).

 

Elevii de aur ai României. 4 premii pentru lotul României la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale şi locul I pe echipe: 52 de concurenţi din 12 ţări

„Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, a întâmpinat şi felicitat delegaţia ţării noastre pe Aeroportul Internaţional ‘Henri Coandă’, în această după-amiază, la revenirea din Croaţia”, au transmis reprezentanţii ministerului.

La concursul din acest an au participat 52 de concurenţi din 12 ţări.

Prima ediţie a Olimpiadei de Informatică a Europei Centrale s-a desfăşurat în România, în 1994, la Cluj-Napoca, la iniţiativa ţării noastre. AGERPRES

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

EDUCATIE

Sesiunea a doua a Examenului Național de Bacalaureat va începe marți. Câți candidați s-au înscris. Calendarul PROBELOR

Publicat

bacalaureat generic.jpg

Sesiunea august – septembrie 2022 a examenului național de bacalaureat începe marți, 16 august, cu aproape 35.000 de candidați înscriși. Peste 90% dintre candidați provin din promoția curentă.

Din totalul celor înscrişi, aproape două treimi provin din promoţia anului 2022 (22.586 candidați), iar 12.237 candidați provin din promoţiile anterioare.

Dintre candidații care susțin în această sesiune pentru prima oară examenul de bacalaureat, 93% provin din promoția curentă (5.842 candidați față de 446 candidați din promoțiile anterioare).

Probele scrise se vor desfășura în 138 de centre de examen. Toate sălile de examen au în dotare camere de supraveghere video și audio.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a unor obiecte, precum ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete, manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., precum și cu orice mijloc electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare (stick-uri de memorie, telefoane, tablete etc.).

„În același timp, este interzis să comunicați între voi sau cu exteriorul, să transmiteți ori să schimbați între voi foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul. Nu riscați eliminarea din examen și pierderea dreptului de a vă prezenta la următoarele două sesiuni”, transmite Ministerul Educației.

Sesiunea a doua a Examenului Național de Bacalaureat va începe marți. Calendarul probelor este:

– 16 August 2022 – Limba și literatura romana- proba E. a – proba scrisă

– 17 August 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E. c – proba scrisă

– 18 August – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E. d – proba scrisă

– 19 August – Limba și literatura materna – proba E. b – proba scrisă.

Probele de evaluare a competențelor (lingvistice și digitale) sunt programate în intervalul 22 – 29 august (cu excepția zilelor de 27 și 28 august).

Afișarea primelor rezultate, în format anonimizat, conform prevederile specifice în vigoare va avea loc în data de 31 august.

Contestațiile pot fi depuse în aceeași zi, în intervalul orar 12:00 – 18:00, atât în format clasic/letric, cât și electronic.

Rezultatele finale, după soluționarea contestațiilor (interval 1 – 2 septembrie), vor fi comunicate în data de 3 septembrie.

Probele scrise încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30.

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați linia TELVERDE 0800801100 pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități pe durata probelor scrise. Numărul va fi disponibil în perioada 16 – 18 august, între orele 8:00 – 16:00, respectiv 19 august, între orele 8:00 – 14:00.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

România pe locul al doilea ”all times” în Hall of Fame-ul Olimpiadei Internaţionale de Informatică. Precizările ministrului Educației

Publicat

olimpiada informatica internationala sursa fb

România se află pe locul al doilea „all times” în Hall of Fame-ul Olimpiadei Internaţionale de Informatică, cu 123 de medalii, a anunţat duminică ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

„Un rezultat excepţional care urcă România pe locul al doilea „all times” în Hall of Fame-ul Olimpiadei Internaţionale de Informatică, cu 123 de medalii! Alexandru Luchianov (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti), Luca Perju-Verzotti (Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti), Andrei-Robert Ion (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Alexandru-Radu Todoran (Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăştie/jud. Hunedoara) = lotul olimpic de Informatică al României.

M-am întâlnit cu aceşti elevi fabuloşi, în urmă cu trei săptămâni, in aeroport, la întoarcerea de la CEOI2022, unde au câştigat tot ce se putea câştiga: 4 medalii + locul I pe echipe.

Acum, la Olimpiada Internaţională de Informatică (ediţia 2022 – Indonezia), în aceeaşi formulă, dar coordonaţi şi însoţiţi de prof. Marius Nicoli (Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”) – Team Leader şi Andrei-Costin Constantinescu (ETH – Zurich, fost medaliat olimpic), au reuşit să strălucească din nou: 4 medalii, locul al doilea în Europa şi locul 8 în lume (din 90 de ţări participante)”, a scris Cîmpeanu pe Facebook.

olimpiada informatica internationala 1sursa fb

Potrivit ministrului, se cuvin mulţumiri tuturor celor care, de-a lungul anilor, au făcut posibilă o astfel de performanţă: elevi, profesori, părinţi, fiind un efort structurat, conjugat, centrat şi orientat către excelenţă, un efort încununat de succes.

Mulţumirile şi felicitările mele se îndreaptă spre toţi cei implicaţi în obţinerea acestor rezultate excepţionale! Mulţumiri Societatea pentru Excelenţă şi Performanţă în Informatică. Încă o dată rezultatele de la această ediţie, pentru că merită ţinute minte:

* Alexandru Luchianov (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) – medalie de aur
* Luca Perju-Verzotti (Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” din Bucureşti) – medalie de argint
* Alexandru-Raul Todoran (Liceul Teoretic „Aurel Vlaicu” din Orăştie) – medalie de argint
* Andrei-Robert Ion – medalie de bronz (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti).
* locul al doilea în istoria Olimpiadei Internaţionale de Informatică în clasamentul pe medalii
* locul al doilea în Europa şi locul 8 în lume la ediţia curentă!”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

olimpiada informatica internationala 2sursa fb

El a reafirmat că are încredere în proiectul „România Educată”.

„Cred într-o Românie Educată în care toţi copiii şi tinerii să aibă acces la o educaţie de calitate şi cred într-o Românie a performanţei prin muncă şi dedicare. Cred în justul echilibru între Excelenţă şi Echitate!”, a concluzionat ministrul Educaţiei. Agerpres

sursa foto: Facebook / Sorin Mihai Cimpeanu

Citește mai departe

EDUCATIE

Ministrul Educației: În următorii doi ani, bugetul burselor va fi de 10 ori mai mare decât în anul 2020

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă, că pentru anul şcolar 2023 – 2024 bursele elevilor reprezintă un important pilon pentru reducerea abandonului şcolar. Din acest motiv, bugetul alocat burselor va fi de zece ori mai mare.

Aflat la Iaşi pentru a lua parte la o dezbatere pe tema legilor Educaţiei, ministrul Cîmpeanu a afirmat că bursele elevilor au un impact de peste 8% din tot impactul Legii învăţământului preuniversitar.

Conform acestuia, bursele elevilor sunt unul dintre pilonii care pot reduce, cu adevărat, abandonul şcolar.

„Bursele elevilor, care, pentru prima oară, au fost plătite de la bugetul de stat, în anul 2020, iar bugetul a fost 270 de milioane de lei. Pentru 2023 bugetul este de zece ori mai mare: 2,7 miliarde lei. Exact 10 ori mai mare decât a fost în 2020. Asta apropo de acele idei care spun că am luat bursele elevilor. Sunt de zece ori mai mari”, a precizat ministrul Educaţiei.

El a explicat că este schimbat principiul de alocare a burselor.

„Mare parte a burselor să fie pentru susţinerea performanţei şcolare, de studiu, pentru susţinerea performanţei şcolare, că le putem numi de merit, oricum, dar sunt pentru susţinerea performanţei şcolare, pentru că tot vorbeam de excelenţă, şi sunt pentru susţinerea elevilor cu nevoi sociale”, a declarat ministrul Educaţiei.

 În următorii doi ani, bugetul burselor va fi de 10 ori mai mare decât în anul 2020. Noi modificări aduse în legea educației

Sorin Cîmpeanu a spus că prin noua lege a Educaţiei ministerul vrea să confere mai multă putere şcolilor, astfel încât să existe un management profesionist.

„Propunerea din lege este următoarea – pentru fiecare elev al acestei ţări, din cei 871.000 de elevi din învăţământul primar, o alocaţie de 400 de lei pentru burse, sunt doar burse sociale primare.

Pentru învăţământul gimnazial, este vorba de cei 751.000 de elevi din gimnaziu, alocaţia este de 900 de lei. Pentru învăţământul liceal, şi este vorba de cei 573.000 de elevi de liceu, grupaţi în două categorii, alocaţia este de 1.500 de lei, pentru licee teoretice şi vocaţionale.

Şi, pentru că vrem să susţinem învăţământul profesional cu adevărat, alocaţia este de 3.000 de lei pe elev. În acest fel, fiecare şcoală va şti exact care este bugetul pe care îl are la dispoziţie, va putea să îşi pună în practică propria politică de susţinere a performanţei şi echităţii. Vom putea să transferăm principiul de la nivel naţional la nivelul fiecărei şcoli. Va avea un buget”, a explicat ministrul Educaţiei.

Cîmpeanu a precizat că nu li se va mai impune şcolilor care să fie media de acordare a burselor.

„Nu vă spune nimeni să daţi burse de performanţă şcolară de la 7, 8, 9, 9,50, sau 8,73 sau 9,20, vă puteţi adapta specificului şcolii. Aveţi resurse, de zece ori mai multe decât aţi avut în 2020, aveţi şi decizia.

Dacă sunteţi într-o şcoală din Ciohorani, s-ar putea să aveţi nevoie să lansaţi acest buget spre partea de burse sociale. Singurul lucru pe care statul român îl face, conform proiectului acestei legi, este să asigure resursele şi să stabilească un cuantum minim, să nu puteţi coborî bursa de performanţă şcolară sub 500 de lei. Bursele de excelenţă olimpică fiind 1.000 de lei, pentru palierul internaţional şi 700 de lei pe lună, pentru palierul naţional”, a exemplificat ministrul Educaţiei.

Acesta a spus că se poate ajunge în situaţia în care aproape jumătate dintr-o clasă de elevi să poată primi una sau mai multe burse.

Bursele elevilor reprezintă un important pilon pentru reducerea abandonului şcolar

Având în vedere posibilitatea de cumul a burselor prevăzute la nivel de lege şi nu la nivel de ordin de ministru, susţine Sorin Cîmpeanu, bursele se pot constitui într-un pilon de reducere a abandonului şcolar.

„Fiecare părinte se uită şi îşi face calcule, de multe ori îşi face calcule în zonele vulnerabile, din perspectiva abandonului şcolar crescut, aşa cum nu ne dorim. Nu avem mecanisme să îi protejăm mai mult pe acei copii care nu sunt trimişi la şcoală sau care nu sunt lăsaţi să meargă la şcoală, pentru că au alte lucruri de făcut.

În momentul în care acel părinte înţelege că trimiţându-şi copiii la şcoală, susţinându-i să înveţe, acei copii vor putea obţine burse care însumat, dacă are doi sau trei copii, va fi mult mai mult decât propriul lui venit, al adultului, al părintelui.

Sunt convins că acesta va fi un factor important în decizia de a-i trimite sau a nu-i trimite, de a susţine sau a nu susţine copiii la şcoală”, a precizat ministrul Educaţiei.

Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022

Publicat

c

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022. Unul dintre ei poate deveni triplu campion mondial în acest an pentru că va participa și la Olimpiada Internațională de Astronomie, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Mihai Alexandru Bratu și Vlad Stefan Oros sunt cei doi dubli campioni mondiali în anul 2022. Vlad Stefan Oros poate deveni triplu campion mondial în acest deoarece peste două săptămâni va participa la Olimpiada Internațională de Astronomie.

 

Doi elevi din România au câștigat fiecare câte două titluri mondiale în 2022: Cîmpeanu i-a așteptat la aeroport

 

Ministrul Cîmpeanu i-a așteptat la aeroport pe elevii medaliați și ulterior a transmis un mesaj.
„Felicitări, încă o dată, Mihai, Vlad, Nicoleta și Rareș, pentru rezultatele obținute în numele României la Olimpiada Internațională de Lingvistică (IOL) 2022!!! Mihai-Alexandru Bratu de la Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu – Dublu campion mondial 2022: Medalie de Aur la Olimpiada Internațională de Lingvistică și Medalie de Argint la Olimpiada Internațională de Geografie, unde România a obținut locul 3 mondial. Vlad-Ștefan Oros de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” din Timișoara – Dublu campion mondial 2022: Medalie de Argint la Olimpiada Internațională de Lingvistică și Medalie de Aur la Olimpiada Internațională de Fizica, unde România a obținut locul 2 mondial, după China și înaintea SUA. Nicoleta Dobrică de la Colegiul Național „Sfântul Sava”, București – Medalie de Bronz la Olimpiada Internațională de Lingvistică. Rareș Polenciuc de la Colegiul Național “Roman Vodă” din Roman – component al lotului României la Olimpiada Internațională de Lingvistică”, scrie în mesajul ministrului care i-a mai felicitat pe profesori și părinți.

În ordinea punctajelor totale obținute, echipa României s-a clasat pe locul 3, din 47 echipe participante. Locul întâi a fost ocupat de echipa SUA, a precizat Sorin Cîmpeanu. MEDIAFAX

Citește mai departe