Connect with us

EDUCATIE

Elevii de la Robotica din Oradea au câștigat medalia de argint la Olimpiada internaţională de Robotică din Coreea de Sud

Publicat


oradea

Un exoschelet de reabilitare medicală creat de trei liceeni de la Colegiul “Onisifor Ghibu” din Oradea împreună cu doi mentori a fost premiat cu medalia de argint la Olimpiada de robotică dedicată elevilor, desfăşurată în perioada 27 – 30 septembrie în oraşul Donghae din Coreea de Sud.

Potrivit unui comunicat de presă transmis miercuri de reprezentanţii Robotics Club Oradea, echipa care a fost invitată să participe la concurs a fost formată din liceenii Cătălin Mociar, Andrei Iuhas şi Ştefan Szabo, alături de cei doi mentori, Flaviu Birouaş şi Daniel Anton, mentori în Robotics Club Oradea.

Orădenii au participat la proba Robo Scholar pentru care trebuiau să creeze un robot din domeniile alimentaţie, îngrijiri medicale, educaţie, dezastru de incendiu sau aerospaţial.

Echipa a ales să construiască un exoschelet de reabilitare medicală, care a fost jurizat de trei profesori universitari din Coreea de Sud, în faţa a peste 400 de participanţi.

“Pregătirea a fost intensă, elevii petrecând zile şi nopţi în laboratorul Departamentului de Mecatronică al Universităţii din Oradea sub mentoratul inginerului Flaviu Birouaş şi al masterandului Daniel Anton. De la ideea în sine până la robotul funcţional, aplicaţia a fost făcută într-un timp record, iar ultimele asamblări şi linii de cod s-au finalizat chiar în Corea de Sud cu câteva ore înainte de participare”, se arată în comunicat.

Clubul orădean de robotică a fost invitat, în luna mai, să participe la concursul din Coreea de Sud dedicat elevilor, după ce asistent managerul de la International Robotic Olympiad Committee (IROC), tânăra Yura Ha, a participat la cea de-a IX-a ediţie a concursului Robotics Championship organizat, în Oradea, de clubul studenţesc Robotics Oradea şi de departamentul de mecatronică al Universităţii din Oradea.

Colegiul Ghibu nu a putut să le finanţeze deplasarea tinerilor în Coreea de Sud, aşa că liceenii au apelat la ajutorul clubului, ai cărui membri au strâns finanţări de la mai multe firme din parcul industrial.

“Astfel povestea acestor tineri a ajuns la multinaţionalele din Oradea, iar finanţările au fost obţinute în mai puţin de două săptămâni înainte de olimpiada propriu-zisă. Cea mai mare parte din finanţarea călătoriei a fost susţinută de către Celestica, care este de asemenea finanţatorul cercului Robotics Club Oradea unde elevii şi-au dezvoltat abilităţile în domeniul roboticii. Restul sumei necesare deplasării a fost sponsorizată de Kifra, IPTE, iar Connect Group a finanţat bugetul pentru componentele robotului,” se mai precizează în comunicat. AGERPRES

EDUCATIE

Profesorii NU vor mai putea da MEDITAȚII și vor trebui să stea 8 ore la serviciu

Publicat

profesori

Senatul a adăugat profesorii pe lista funcționarilor care pot fi considerați victime ale ultrajului. Proiectul, iniţiat de senatorul PSD Şerban Nicolae la cererea sindicatelor FSLI conduse de Simion Hăncescu, merge acum la promulgare la preşedintele Klaus Iohannis, informează ziarul Alba24.ro.

Profesorilor li se vor aplica toate incompatibilitățile care decurg din statutul funcției publice: Meditațiile – interzise, 8 ore prestate efectiv pe zi.

“Agresorii cadrelor didactice riscă pededepse mai mari cu o treime decât în mod normal, în cazul violenței fizice sau verbale, prevede noua lege. Dacă în prezent cel care amenință un profesor poate primi până la un an de închisoare, în baza noii legi pedeapsa ajunge la un an și patru luni”.

În cazul lovirii sancțiunile sunt și mai mari, de până la doi ani și jumătate de închisoare.

Dacă vinovatul are mai puțin de 14 ani, atunci nu va răspunde penal, iar în cazul celorlalți minori pedeapsa se înjumătățeste. Senatul este for decizional în acest caz.

Profesorilor li se vor aplica toate incompatibilitățile care decurg din statutul funcției publice: meditațiile – interzise, 8 ore prestate efectiv pe zi.

Edupedu.ro a scris încă din octombrie despre învestirea profesorilor cu statutul de autoritate publică și a relatat pe larg efectele juridice ale aplicării proiectului de lege inițiat de Șerban Nicolae, susținut de sindicatele din educație FSLI și contestat de elevi și părinți, care au cerut ajutorul președintelui Klaus Iohannis pentru “blocarea” inițiativei legislative.

“Ceea ce nu înțeleg cei care au propus această lege este că, odată cu aceasta pseudoautoritate dată profesorilor, apar și elementele constrângătoare: profesorul va fi transformat într-un real și veritabil funcționar public. Adică, pe cale de consecință, toate faptele cadrului didactic vor intra în zona de legislație penală specifică exercitării funcției publice”, a declarat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat Gabriel Ispas.

Inițiat de senatorul PSD Șerban Nicolae, proiectul de lege este susținut puternic de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), care susține că statutul de autoritate publică va proteja profesorii care “sunt umiliți, jigniți, scuipați sau loviți, unii dintre ei răniți grav”.

Profesorilor li se vor aplica toate incompatibilitățile care decurg din statutul funcției publice:

  • nu poți să desfășori activitate decât într-un domeniu care nu are legătură cu activitatea ta obișnuită => ceea ce exclude meditațiile
  • se va aplica evaluarea profesională ierarhică => deci va trebui ca profesorii să întocmească raport către director, inspector, samd
  • limitarea autonomiei profesionale: profesorul, în mod normal, are libertatea academică. Dacă l-ai făcut funcționar public, intră în niște canoane ale raportării, ale cuantificării muncii sale
  • apar consecințe ale neîndeplinirii obiectivelor => acum poți spune că elevii tăi au note mici, pentru că nu au învățat. Dacă ești funcționar public, nu mai ai o astfel de scuză
  • răspunderea pentru propriile fapte este mult mai mare, pentru că orice face, face în exercițiul funcțiunii”, a explicat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat din Educație.

Alte detalii pe Edupedu.ro

Citește mai departe

EDUCATIE

Două medalii de aur şi patru de argint, obținute de elevii români la Olimpiada Internaţională de Ştiinţe pentru Juniori

Publicat

Două medalii de aur şi patru de argint au fost obținute de elevii români la a XVI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe, desfăşurată în perioada 3 – 12 decembrie, în Qatar, la Doha, potrivit Ministerului Educației.

Olimpicii români laureaţi cu aur sunt Ioana Mădălina Cărăuş (clasa a IX-a/Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Vlad Ştefan Oros (clasa a IX-a/Liceul Teoretic “Grigore Moisil” din Timişoara).

Medaliile de argint au fost adjudecate de Raisa Axenie (clasa a X-a/Colegiul Naţional de Informatică “Tudor Vianu” din Bucureşti), Ştefan Eduard Doliş (Colegiul Naţional “Gheorghe Vrânceanu” din Bacău), Mircea Andrei Ţop (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Decebal” din Deva) şi Vlad Iova (clasa a X-a/Colegiul Naţional “Emanoil Gojdu” din Oradea).

Lotul olimpic a fost coordonat de Daniela Bogdan (coordonator la nivel naţional şi responsabil pentru disciplina chimie), profesor la Colegiul Naţional “Sf. Sava” din Bucureşti, Traian Şaitan (responsabil biologie), inspector general MEC, şi Victor Păunescu (responsabil fizică), profesor la Colegiul Naţional “Octav Onicescu” din Bucureşti. În calitate de observator a participat Adriana Simona Popescu, inspector în cadrul ISJ Constanţa.

Structura Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe pentru Juniori implică susţinerea a trei probe: două probe teoretice (individuale) şi una practică – experiment/laborator (pe echipe, formate din 3 elevi), cu subiecte din trei discipline (chimie, fizică şi biologie).

La ediţia din acest an au participat peste 400 de elevi din 70 de ţări. AGERPRES

Sursa foto: edu.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Manuale 3D, lansate de Editura Didactică şi Pedagogică

Publicat

sursa foto: inquamphotos.com

Editura Didactică şi Pedagogică a lansat, pentru prima dată în România, manuale 3D, ”un pas înainte faţă de manualul clasic”, după cum a declarat directorul EDP, Maria Nistor.

“Manualele au fost testate în peste 40 de ţări. Ceea ce a obţinut gratuit EDP este să dea pe un an cu exclusivitate în România câte două licenţe în fiecare şcoală de stat şi privată acreditată. Aşa cum avem şi manualele aşa dăm şi aceste licenţe, unde nu doar că putem vedea nişte video întregi în care se explică foarte clar aspecte pe care altfel le-am înţelege mai mult sau mai puţin în funcţie de ce profesor avem la clasă, de ce materiale dispunem. Ne ajută să ne facem singuri exerciţii interactive, ajută profesorul să îşi construiască teste”, a spus Nistor.

Potrivit acesteia, există manuale 3D pentru majoritatea materiilor.

“Pe această platformă unde există gratuite şi exclusivitate în România 1 an vom încărca toate manualele EDP-ului. Există materiale 3D pentru majoritatea materiilor, depinde foarte mult de profesori cum ştiu să se adapteze. (…) Se poate vedea inclusiv de pe un calculator. Este un pas înainte faţă de manualul clasic cu care eram obişnuiţi cu toţii. (…) Mă gândesc că MEC va fi de acord cu acest proiect. (…) Se pot utiliza la majoritatea materiilor”, a arătat Maria Nistor. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Doi elevi din Bistrița-Năsăud s-au ales cu dosare penale pentru că au introdus petarde şi un box în şcoală

Publicat

Doi elevi de la un liceu din oraşul Năsăud s-au ales cu dosare penale după ce au introdus în şcoală petarde şi un box, potrivit datelor comunicate, miercuri, de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean (IJJ) Bistriţa-Năsăud.

Cei doi elevi sunt colegi într-o clasă de a X-a, iar incidentele s-au petrecut în cursul zilei de marţi.

Cel mai mare dintre liceeni, în vârstă de 16 ani, a aprins o petardă care a explodat în curtea şcolii, în timpul unei pauze, în apropierea altor elevi, ceea ce a determinat conducerea şcolii să solicite sprijinul jandarmilor.

“Având în vedere pericolul la care au fost supuşi elevii, conducerea instituţiei de învăţământ a luat atitudine faţă de gestul elevului şi a solicitat sprjinul jandarmilor. Ajunşi la faţa locului, jandarmii au trecut la identificarea tânărului care a făcut acest gest în mijlocul colegilor. După discuţiile purtate cu aceştia, a fost identificat elevul de 16 ani, care deţinea petardele în cauză. Au fost chemaţi aparţinătorii legali, iar în prezenţa acestora i s-au întocmit actele de sesizare pentru operaţiuni cu articole pirotehnice efectuate fără drept, conform legii nr. 126 din 1995, republicată, privind regimul materiilor explozive, art 37, lit.a”, se arată în comunicatul IJJ.

În timp ce căutau petardele în sala de clasă, jandarmii au găsit sub bradul de Crăciun împodobit, ascuns într-o cutie de cadouri, un box, care fusese introdus în şcoală de un elev de 15 ani.

Şi aparţinătorii celui de-al doilea elev au fost chemaţi la şcoală şi, în prezenţa lor, au fost întocmite actele de sesizare pentru portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase.

Conducerea liceului la care învaţă cei doi elevi va analiza, la rândul său, cazul şi va dispune sancţiuni.

În comunicatul IJJ Bistriţa-Năsăud se precizează că, tot pe 10 decembrie, părinţii unui copil de 9 ani, care a folosit petarde în faţa blocului, au fost amendaţi cu 100 lei, deoarece nu au luat măsurile necesare pentru a-l împiedica de la fapte de vagabondaj. Incidentul s-a produs în municipiul Bistriţa, în cartierul Subcetate. AGERPRES

Citește mai departe