Connect with us

EDUCATIE

Elevii unei şcoli gimnaziale din Constanța, protagoniştii unui exerciţiu de apărare în cazul unui accident chimic

Publicat



sursa foto: Arhiva

Un amplu exerciţiu de apărare în cazul unui accident chimic a fost desfăşurat miercuri de autorităţi la Şcoala gimnazială nr. 16 din municipiul Constanţa, elevii fiind evacuaţi din clase, după ce li s-au pus măşti de protecţie, ulterior fiind preluaţi de autobuze şi duşi în afara zonei de pericol.

Potrivit Primăriei Constanţa, “Alarma la dezastre”, constând în 5 sunete a 16 secunde fiecare, cu pauză de 10 secunde între ele, s-a dat în timp ce copiii erau la orele de curs.

“Îndrumaţi de profesori şi după ce li s-au pus măşti de protecţie, elevii au fost evacuaţi din clase către curtea şcolii de unde au fost preluaţi de autobuze şi duşi în afara zonei de pericol. Conform scenariului, în urma unui incendiu la un depozit din cadrul ‘Oil Terminal’, s-a format un nor toxic ce impunea evacuarea imediată a populaţiei din zona de risc. Elevii s-au comportat foarte bine şi au ascultat instrucţiunile profesorilor (…), iar finalul a fost transmis prin semnalul ‘Încetarea alarmei’ care constă într-un sunet continuu, de aceeaşi intensitate, cu durata de 2 minute”, reiese dintr-un comunicat de presă transmis de administraţia locală.

Exerciţiul s-a desfăşurat timp de o oră.

Conform sursei citate, exerciţiul cu tema “Activitatea personalului didactic, personalului administrativ şi elevilor Şcolii gimnaziale numărul 16 în cazul producerii unui accident major în care sunt implicate substanţe periculoase” a fost organizat de municipalitate, în colaborare cu Inspectoratul pentru situaţii de Urgenţă “Dobrogea” şi reprezentanţii societăţii Oil Terminal SA. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Cursuri exclusiv online, de vineri, în şcolile în care sunt secţii de votare. Activităţile didactice – reluate pe 30 septembrie

Publicat

Activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice în cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare pentru desfăşurarea alegerilor locale va fi suspendată începând de vineri, până marţi, 29 septembrie, inclusiv, cursurile urmând să se desfăşoare doar online.

Activităţile didactice se vor relua începând cu data de 30 septembrie, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

“Activitatea didactică ce presupune prezenţa fizică a elevilor şi a cadrelor didactice din unităţile de învăţământ preuniversitar în care sunt organizate secţii de votare se suspendă în perioada 25 – 29 septembrie. Aceasta se va desfăşura exclusiv în sistem online. Această decizie a fost aprobată de ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, printr-un ordin (…), în urma Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 46/2020”, anunţa miercuri MEC.

Potrivit sursei citate, în această perioadă, activităţile didactice în unităţile de învăţământ cu secţii de votare se realizează conform metodologiei privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin OMEC 5.545/2020.

Procesul instructiv-educativ, faţă în faţă, va fi reluat pe 30 septembrie, conform scenariilor aprobate de către comitetele judeţe/ al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, cu respectarea tuturor condiţiilor de siguranţă şi igienă sanitară.

“Această propunere a fost agreată în întâlnirea de lucru de luni, 21 septembrie, pe care ministrul Educaţiei şi Cercetării a avut-o cu reprezentanţi ai Asociaţiei Comunelor din România, ai Asociaţiei Oraşelor din România, ai Asociaţiei Municipiilor din România şi ai Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România”, menţiona MEC.

În Bucureşti, 146 de unităţi de învăţământ continuă în perioada 25 – 29 septembrie activitatea didactică potrivit scenariului aprobat de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă întrucât nu sunt organizate secţii de votare.

“În Municipiul Bucureşti, în 146 unităţi de învăţământ (36 unităţi în Sectorul 1; 31 unităţi în Sectorul 2; 27 unităţi în Sectorul 3; 25 unităţi în Sectorul 4; 23 unităţi în Sectorul 5 şi patru unităţi în Sectorul 6) nu sunt organizate secţii de votare şi continuă activitatea didactică potrivit scenariului aprobat de Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă”, precizează Inspectoratul Şcolar. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sute de profesori universitari reclamă la CCR legea care interzice referirea la identitatea de gen în şcoli

Publicat

SNSPA, cu susţinerea altor universităţi din România, centre şi institute de cercetare, asociaţii profesionale universitare şi sprijinită de peste 800 de profesori şi cercetători români şi străini, a depus la Curtea Constituţională un punct de vedere prin care susţine sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis privind neconstituţionalitatea Legii pentru modificarea art. 7 din Legea Educaţiei Naţionale 1/2011, prin care se interzice în instituţiile de învăţământ referirea la identitatea de gen.

Sesizarea respectivă urmează să fie discutată de CCR pe data de 30 septembrie.

Într-un comunicat remis joi, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (SNSPA) a anunţat că, alături de Universitatea de Vest din Timişoara, cu susţinerea altor universităţi din România şi din întreaga lume, a unor centre şi institute de cercetare, asociaţii profesionale universitare şi sprijinită de 885 profesori şi cercetători români şi străini, a depus la Curtea Constituţională a României un punct de vedere legal, un “prieten al curţii”, Amicus Curiae, elaborat în sprijinul sesizării de neconstituţionalitate asupra Legii nr. 87/2020 pentru modificarea art. 7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, pe care preşedintele Klaus Iohannis a formulat-o la data de 10 iulie.

Demersul reprezintă o argumentaţie juridică a unor poziţii ferme, exprimate deja de patru universităţi din România, la momentul adoptării de către Parlament a Legii nr.87/2020, respectiv Universitatea Babeş-Bolyai (UBB) Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti, Universitatea de Vest din Timişoara şi SNSPA..

Conform SNSPA, prin acest “Amicus Curiae”, organizaţiile şi persoanele semnatare aduc argumente de natură juridică, ce demonstrează caracterul neconstituţional al prevederilor normative propuse de Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, dar şi sensul, importanţa şi necesitatea studiilor de gen într-un stat democratic.

Demersul se bucură de o largă susţinere la nivel internaţional: 10 rectori ai unor universităţi prestigioase din Europa, prorectori şi decani ai unor instituţii relevante din Europa şi SUA, 39 de centre şi institute de cercetare, reţele şi asociaţii academice internaţionale au răspuns într-un termen foarte scurt cu mesaje clare de susţinere.

Acestora li se adaugă peste 830 de semnături individuale ce aparţin unor profesori şi cercetători din domenii variate precum studii de gen, sociologie, ştiinţe politice, relaţii internaţionale, istorie, filosofie, istoria artei, ştiinţe ale comunicării.

Universitari cu renume internaţional de necontestat se află în lista de semnatari, cu expertiză în domeniul studiilor de gen şi studiilor europene, ştiinţelor politice şi relaţiilor internaţionale, precum şi cercetători de vârf din spaţiul românesc, se arată în comunicat.

Conform SNSPA, printre semnatari se află nume cunoscute publicului român: Katherine Verdery (profesor, City University of New York’s Graduate Center), Gail Kligman (profesor UCLA), Maria Bucur (profesor Indiana University).

Dintre universităţile reprezentate prin universitari se menţionează: Princeton, Harvard, Yale (SUA), Cambridge, King’s College (UK), Paris Sorbonne, Universite libre de Bruxelles, Freie Universitat Berlin (UE).

“În măsura în care asaltul asupra libertăţilor democratice pe calea atacului la studiile de gen şi la protecţia minorităţilor are o dimensiune internaţională – parte a tendinţelor iliberale din ultimii ani – dorim să subliniem prezenţa în listă a unor universitari de anvergură mondială, specialişti în diverse tematici din câmpul studiilor de gen: Judith Butler (profesor, University of California at Berkeley), Delphine Dulong (profesor, Universitatea Paris 1 Pantheon-Sorbonne, France), David Paternotte (profesor, Universite libre de Bruxelles), Joan W. Scott (profesor Emerita, Princeton New Jersey), Mieke Verloo (profesor, Radboud University, Nijmegen, Netherlands).

Un grup de universitari români cu preocupări de cercetare în domeniul studiilor de gen au lucrat efectiv la dezvoltarea studiilor de gen din România şi la proiectul “Amicus Curiae”: Mihaela Miroiu (profesor universitar, fondatoarea Masteratului Politici, Gen şi Minorităţi, SNSPA), Ionela Băluţă (profesor universitar, fondatoarea Masteratului Politicile egalităţii de şanse în context românesc şi european, master integrat într-un consorţiu de şapte universităţi europene, Universitatea din Bucureşti), Oana Băluţă (conferenţiar universitar, Universitatea din Bucureşti), Măriuca Oana Constantin (lector universitar, SNSPA), Iustina Ionescu (avocat, doctorand SNSPA), Liliana Popescu (profesor universitar, SNSPA).

În 16 iunie, Senatul a adoptat proiectul care modifică Legea educaţiei naţionale şi care interzice “în unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale, inclusiv în unităţile care oferă educaţie extraşcolară”, activităţile “în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identităţii de gen, înţeleasă ca teoria sau opinia că genul este un concept diferit de sexul biologic şi că cele două nu sunt întotdeauna aceleaşi”.

Organizaţiile şi persoanele semnatare aduc în atenţia Curţii Constituţionale următoarele:

1. Din punct de vedere juridic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011:

* îngrădeşte dreptul la libertatea de exprimare, inclusiv a opiniilor ştiinţifice, garantat de Constituţia României (art.30, alin.(1) şi (2) ) precum şi de Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (art.10);

* subminează libertatea de cercetare şi reprezintă o ingerinţă gravă a politicului în autonomia universitară, încălcând Constituţia României (art. 32);

* contravine legislaţiei Uniunii Europene (în special art. 13 din Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene care garantează libertatea artelor şi a cercetării ştiinţifice), precum şi tratatelor internaţionale – de exemplu Convenţia pentru eliminarea tuturor formelor de discriminare împotriva femeilor adoptată în cadrul ONU şi Convenţia Consiliului Europei privind prevenirea şi combaterea violenţei împotriva femeilor şi a violenţei domestice (Convenţia de la Istanbul) adoptată în cadrul Consiliului Europei;

* propune o viziune asupra definiţiilor conceptelor de sex şi gen, care contrazice legislaţia internă în vigoare şi tratate internaţionale importante la care România este parte, precum Convenţia de la Istanbul.

2. Din punct de vedere academic şi democratic, Legea pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011:

* intervine brutal în demersurile ştiinţifice proprii spaţiului academic, pentru că interzice nu doar activităţi care abordează teorii şi opinii legate de dimensiunea de gen a identităţii umane, ci o întreagă disciplină legitimă de studiu şi de cercetare, şi anume studiile de gen, la care cercetătorii români au contribuit şi continuă să contribuie în mod semnificativ – disciplină prezentă în cercetarea academică mondială de peste 70 de ani;

* ignoră rezultatele cercetării din domeniul studiilor de gen, care aduc contribuţii valoroase în domenii diverse: studii politice, istorie, sociologie, filosofie, antropologie, psihologie şi drept, studii literare, jurnalism, ştiinţe ale educaţiei, teatru, medicină şi tehnologie. Dovada importanţei studiilor de gen în spaţiul academic este certificată, între altele, prin existenţa centrelor de cercetare şi a programelor în domeniul studiilor de gen în toate marile universităţi ale lumii, precum şi dezvoltarea acestora (după 1989, odată cu democratizarea spaţiului universitar) şi în universităţile din România;

* contravine misiunii fundamentale a spaţiului academic, care constă în producerea de cunoaştere şi formarea generaţiilor viitoare în spirit democratic – studiile de gen au un rol esenţial în formarea de cercetători şi experţi într-un domeniu fundamental pentru orice regim democratic: egalitatea de şanse şi egalitatea de gen;

* încalcă normele şi criteriile de evaluare ale ARACIS, care a introdus discipline legate de studiile de gen în mai multe domenii din câmpul ştiinţelor sociale şi a acreditat programe de masterat cu specializare în studii de gen.

Persoanele şi instituţiile semnatare consideră că există temeiuri de fapt şi de drept pentru constatarea caracterului neconstituţional şi nedemocratic al Legii pentru modificarea art.7 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

”Țeapă” de 10.000 de lei cu abonamente de telefonie. Tânăr din Drobeta-Turnu Severin, reținut pentru înșelăciune

Publicat

Un bărbat de 26 de ani a fost reținut de polițiștii de la Biroul de Investigații Criminale, după ce acesta ar fi bănuit de săvârșirea infracțiunii de fals de intrumente oficiale și înșelăciune.

Potrivit IPJ Mehedinți, în data de 23 septembrie, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Târgoviște împreună cu Biroul Investigații Criminale au documentat activitatea infracțională a unui bărbat de 26 de ani, din municipiul Drobeta-Turnu Severin.

Acesta este bănuit de săvârșirea infracțiunilor de falsificare de instrumente oficiale, fals în înscrisuri sub semnătură privată și înșelăciune, fapte prevăzute de art. 317, art. 322 si art. 244 din Codul Penal.

Din cercetări a reieșit că, în cursul lunii aprilie 2019, bărbatul ar fi efectuat în numele unei societăți comerciale mai multe contracte de abonament de telefonie, fără acordul administratorului societății, prejudiciul fiind estimat la peste 10 000 de lei.

Cel în cauză a fost reținut pe bază de ordonanță pentru 24 de ore, urmând ca pe parcursul acestei zile sa fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgoviște pentru dispunerea unei măsuri preventive.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Liceele tehnologice cu profil agricol sunt susţinute financiar cu 10 milioane de lei, în 2020

Publicat

bani

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) alocă în acest an 10 milioane de lei pentru susţinerea unui număr de 56 de licee cu profil preponderent agricol, a anunţat, marţi, instituţia.

“MADR se află în plin proces de semnare a contractelor de finanţare pentru investiţii specifice şi asigurarea unor cheltuieli materiale pentru un număr de 56 de licee tehnologice cu profil preponderent agricol. (…) Prin implementarea măsurilor cuprinse în contractele de finanţare, MADR vizează dezvoltarea învăţământului liceal agricol românesc, având ca scop realizarea obiectivului de întinerire şi profesionalizare a forţei de muncă din agricultură. Susţinerea financiară, prevăzută în contractul de finanţare, se realizează în baza unui Program anual de investiţii specifice activităţii de învăţământ în domeniul agriculturii”, se menţionează în comunicatul ministerului.

Programul de investiţii specifice pentru anul 2020 a fost elaborat în funcţie de necesităţile fiecărui liceu agricol şi aprobat de către MADR, iar finanţarea se asigură de la bugetul de stat către bugetele locale, prin bugetul MADR.AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate