Connect with us

EVENIMENT

Etapa a doua a Programului Iluminat Public 2022 a înregistrat 515 solicitări, la o săptămână de la lansare. Precizările AFM

Publicat

stalp retea electrica iluminat public.jpg
fotografie cu caracter ilustrativ

Cea de-a doua sesiune de înscriere în Programul Iluminat Public 2022 a înregistrat, în doar o săptămână de la lansare, un număr de 515 solicitări din partea unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu, a informat, vineri, 6 ianuarie 2023, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat transmis AGERPRES.

„Faptul că bugetele alocate pentru cele două ediţii ale programului au fost epuizate într-un timp atât de scurt ne confirmă încă o dată faptul că există un interes deosebit de mare din partea unităţilor administrativ-teritoriale.

Acest program reprezintă un sprijin pentru comunele, oraşele şi municipiile din România care doresc să-şi modernizeze sistemele de iluminat public, întrucât proiectul de ghid prevede o finanţare de până la 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie.

Aceste îmbunătăţiri se vor reflecta în optimizarea consumului de energie şi, implicit, în reducerea facturilor la utilităţi, precum şi în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu Neculaescu.

Potrivit sursei citate, în cadrul programului, finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, după cum urmează: pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori – maximum un milion de lei; pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori – maximum două milioane de lei; pentru oraşe – maximum trei milioane de lei; pentru municipii de rang 0 – municipiul Bucureşti – maximum 50 milioane de lei; pentru municipii de rang I – maximum şase milioane de lei; pentru municipii de rang II – maximum cinci milioane de lei.

Finanţarea se acordă în pondere de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.

Etapa a doua a programului Iluminat Public a fost lansată de AFM în data de 30 decembrie 2022. Agerpres

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Sfinții Constantin și Elena 2025. Tradiții și superstiții în 21 mai. Ce nu este bine să faci

Publicat

sfinții constantin și elena 2025. tradiții și superstiții în 21

Sfinții Constantin și Elena 2025. Pe 21 mai, Biserica Ortodoxă îi sărbătorește pe Sfinţii Mari Împăraţi Constantin şi Elena.

Sfinții Împărați Constantin și mama sa, Elena sunt două figuri fundamentale pentru creștinismul universal. Sărbătoarea este una cu profundă încărcătură religioasă și spirituală, iar tradițiile și obiceiurile legate de această zi sunt respectate de secole în multe regiuni din România.

Potrivit Bisericii Ortodoxe, datorită împăratului…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Călătorie spre capătul lumii: expoziția „Visul primei nopți polare” despre Racoviță aduce aventura Antarcticii la Cluj

Publicat

whatsapp image 2025 05 20 at 13.28.19.jpeg

O aventură spectaculoasă din inima Antarcticii a ajuns în centrul Clujului. Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei găzduiește una dintre cele mai impresionante expoziții ale anului: „Visul primei nopți polare – Belgica – expediția antarctică 1897–1899”, o incursiune vizuală și emoțională în prima expediție științifică la Polul Sud, din care a făcut parte și savantul român Emil Racoviță.

Deschisă publicului până în 30 septembrie 2025,…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Noua carte de identitate simplă, disponibilă la Cluj. DJEP Cluj preia, de astăzi, cereri pentru eliberarea ei

Publicat

cartolina djep.png

De astăzi, în județul Cluj, sunt disponibile și cărțile de identitate simple, fără cip, pentru cei care nu doresc documente electronice. Acestea se eliberează contra cost, spre deosebire de cărțile de identitate cu cip, și pot fi obținute pe baza unei cereri la serviciul de evidență a populației.

Consiliul Județean Cluj informează că, începând cu data de 20 mai 2025, la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj și a serviciilor publice…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Întreprinderile publice ale Consiliului Județean Cluj au încheiat anul 2024 pe profit. 9 milioane de lei încasate din dividende

Publicat

univers t scaled.jpg

Întreprinderile aflate sub autoritatea Consiliului Județean Cluj au încheiat anul 2024 pe plus, cu profituri semnificative care se întorc acum în bugetul județului. Veniturile din încasarea dividendelor s-au ridicat la aproximativ 9 milioane de lei.

În cadrul ședinței ordinare din luna mai 2025, forul administrativ județean va supune aprobării situațiile financiare anuale ale celor cinci operatori economici la care Consiliul Județean Cluj este acționar unic ori…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe