Connect with us

AUTO

Euroins România lansează aplicaţia online de constatare a daunelor

Publicat



Euroins România Asigurare Reasigurare a lansat, începând de luni, o aplicaţie online de constatare a daunelor, pentru a permite păstrarea distanţării sociale recomandată de autorităţi, pe fondul epidemiei de coronavirus, a anunţat compania de asigurări.

Potrivit unui comunicat de presă al asigurătorului, persoanele care trebuie să îşi repare autovehiculele în baza unei poliţe RCA emisă de Euroins România au posibilitatea, ca alternativă la deplasarea la centrele de daună ale companiei, să completeze formularul de la adresa online https://dauneonline.euroins.ro. Aceştia pot încărca, de asemenea, documentele solicitate, precum şi fotografii ale bunului avariat.

Din momentul trimiterii formularului digital, Euroins România va răspunde în termenul precizat de legislaţie, “cu toată promptitudinea”, prin deschiderea unui dosar de daună sau prin solicitarea de informaţii suplimentare.

Reprezentanţii companiei de asigurări precizează că, odată dosarul de daună deschis, procedura urmează paşii descrişi în legislaţia curentă.

Noua aplicaţie va fi disponibilă în curând şi pentru sistemele de operare Android şi iOS.

Euroins Insurance Group (EIG) AD este unul dintre cele mai mari grupuri independente de asigurări care operează în regiunea CEE/SEE/CIS. Compania este concentrată pe oferirea unei game largi de produse de asigurări generale, de sănătate şi de viaţă.

Grupul, cu sediul central în Bulgaria, operează în nouă ţări europene şi deţine subsidiare de asigurări în Bulgaria, România, Macedonia de Nord, Ucraina şi Georgia. EIG operează, de asemenea, în Grecia şi Rusia şi deţine o companie de asigurări de nişă în Spania şi Italia.

În prezent, grupul de asigurări are peste 2,5 milioane de clienţi şi mai mult de 3.000 de angajaţi.

În 2017, agenţia internaţională de rating financiar a acordat Euroins România, cea mai mare companie din cadrul EIG, ratingul de asigurător de nivel “BB-” cu perspectivă stabilă.

EIG este o subsidiară a Eurohold Bulgaria, grup independent de top care operează în regiunea CEE/SEE/CIS, listat la bursele din Sofia şi Varşovia. Eurohold Bulgaria activează în operaţiuni de asigurări, leasing, vânzări auto, management de active şi investiţii. AGERPRES

ACTUALITATE

Producţia naţională de autoturisme a scăzut cu 10,67%, în 2020. Ce mașini se află în topul vânzărilor

Publicat

Producţia naţională de autoturisme a înregistrat, în 2020, un declin de 10,67%, faţă de anul precedent, până la 438.107 unităţi, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Doar la nivelul lunii decembrie, au fost produse în România 33.408 de autoturisme, dintre care 18.804 de unităţi la uzina Dacia de la Mioveni şi 14.604 unităţi la fabrica Ford de la Craiova.

Raportat la întreg anul 2020, producţia de autoturisme a ajuns la 438.107 unităţi, în scădere cu 10,67% faţă de 2019, când s-au înregistrat 490.412 de unităţi.

Potrivit sursei citate, în funcţie de modelele auto, producţia de autoturisme are pe primul loc Dacia Duster – cu 183.286 de unităţi, urmat de Ford EcoSport & Puma (179.008 unităţi), Dacia Sandero (36.416), Dacia Logan (30.834) şi Dacia Logan MCV (8.663).

Pe de altă parte, datele publicate, în ianuarie, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că vânzările de maşini noi în România au scăzut cu 22,6%, în 2020, faţă de anul precedent, deşi înmatriculările de autovehicule au înregistrat creşteri în ultimele patru luni ale anului, iar comercializarea de autoturisme ecologice s-a majorat cu 103,5%.

Pe piaţa naţională, topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), la finalul anului 2020, era condus de Dacia, cu 42.356 de unităţi, urmată de Renault – cu 11.796 de unităţi, Volkswagen (10.957 unităţi), Skoda (10.288), Ford (9.910) şi Toyota (6.870).

Analiza de specialitate relevă faptul majoritatea achiziţiilor de autoturisme înregistrate anul trecut în România au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 55% din total, restul (45%) revenind persoanelor fizice. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

România se situează, în 2020, pe poziția 15 în UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi

Publicat

România se situează, în 2020, pe poziția 15 din UE în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu un volum de 126.351 unități, înregistrând a o scădere de 21,8% comparativ cu 2019, anunță ACAROM

În luna decembrie 2020. înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 3.3% față de decembrie 2019. atingandu-se un nivel de 1.031.070 unități.

În perioada ianuarie-decembrie 2020 se înregistrează scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi în toate țările din UE. Pe principalele piețe: Germania (-19.1%). Franța (-25.6). Italia (-27.9%). Marea Britanie (-29.4%) și Spania (-32.3%). au fost înregistrate cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi.

Volumul total al autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 9.942.509 unități. o scădere de 23.7% față de 2019.

În ceea ce privește constructorii de automobile. cele mai multe autoturisme înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 3.040.030 unități. în scădere cu 21,7%. urmate de grupul PSA cu 1.718.656 unități. în scădere cu 30,3% și de Grupul Renault cu 1.227.884 unități. în scădere cu 25,7% (din care Dacia: 405.472 unități și o scădere de 30,2% față de 2019). Autoturismele marca Ford au reprezentat în 2020 un număr de 654.729 unități noi înmatriculate. în scădere cu 31,7% față de 2019.

 

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Prima ţară din lume unde maşinile electrice reprezintă peste 50% din noile înmatriculări

Publicat

Norvegia a devenit prima ţară din lume unde maşinile electrice reprezintă peste jumătate din noile înmatriculări, scrie Ziarul Financiar.

În ciuda faptului că pandemia de COVID-19 a dus la întârzieri pentru lansările mai multor modele, automobilele electrice constituie 54,3% din înmatriculările de anul trecut, de la 42,4% în 2019, potrivit Opplysningsradet for Veitrafikken (OFV, Consiliul pentru Traficul Rutier din Norvegia).

În decembrie, vânzările de autoturisme electrice au reprezentat 66,7% din total, numerele fiind alimentate de lansarea unor modele noi, spune OFV.

În mod ironic, Norvegia – cel mai mare producător de petrol din Europa de Vest – plănuieşte ca toate maşinile noi să prezinte „zero emisii” până în 2025.

Spre deosebire de maşinile pe bază de motorină sau benzină, automobilele „verzi” sunt scutite aproape în totalitate de taxe pe teritoriul ţării nordice, ceea ce înseamnă că preţurile devin tot mai competitive.

Cele mai bine vândute modele din Norvegia sunt Audi e-tron, Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 şi Nissan Leaf – toate fiind complet electrice.

În ciuda avantajului pe care îl are în faţa celorlalte ţări din lume, Asociaţia Vehiculelor Electrice din Norvegia crede că pragul de 54,3% putea fi cu mult depăşit dacă „n-ar fi fost coronavirusul”.

Analiştii din cadrul HSBC, cea mai mare bancă din Europa, sunt de părere că Norvegia şi Suedia pot surclasa o bună parte din restul ţărilor dezvoltate în ceea ce priveşte recuperarea economică, ţinând cont aici de faptul că cele două naţiuni au susţinut extrem de eficient business-urile în ultimele luni.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Renault va lansa versiuni electrice ale celor mai bine vândute modele

Publicat

sursa foto: Arhiva

Noul şef al Renault, Luca de Meo, va relansa unele dintre cele mai bine vândute modele din perioada 1960 – 1990, transformându-le în vehicule electrice, ca parte a planului strategic destinat să răspundă la dificultăţile cu care se confruntă producătorul auto, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Acest plan, botezat “Renaulution”, la care se lucrează de mai multe luni, va fi prezentat în data de 14 ianuarie 2020. Analiştii se aşteaptă ca Luca de Meo să prezinte gama de produse pe care se va baza compania pentru redresare, inclusiv modele lansate anterior de Renault. Compania se confruntă cu o reducere a cererii, exacerbată de criza provocată de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Sursele susţin că De Meo, care a declarat că vrea să se bazeze pe rădăcinile franceze ale brandului, va prezenta o versiune electrică a maşinilor mici 4L, care nu mai sunt acum pe piaţă, dar care s-au bucurat de succes când au fost lansate, la începutul anilor 60.

În rândul altor branduri ale Renault, grupul va prezenta şi trei noi modele electrice pentru maşina sport Alpine. Una dintre dificultăţile cu care se va confrunta Renault va fi să creeze identităţi distincte pentru fiecare din branduri, care includ de asemenea Dacia şi Lada, susţin sursele.

De asemenea, adaugă sursele, va fi relansată o versiune electrică a altul model popular în anii 1970 şi 1980, bazat pe R5 sau pe succesorul său – “Super Cinq”.

Reprezentanţii Renault nu au dorit să comenteze informaţia.

“Luca de Meo este foarte concentrat pe gama de vehicule şi acest interes se va vedea în planul său strategic”, au spus sursele.

Anterior, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că unele dintre cele mai cunoscute modele ale Renault, cum ar fi minivanurile Espace, ar putea fi retrase.

Anul trecut, într-o notă internă consultată de Reuters, Luca de Meo i-a informat pe angajaţi că Renault ar putea fi nevoită să extindă reducerile de costuri de două miliarde de euro anunţate deja, pentru ca firma să-şi revină de pe urma crizei provocate de pandemie. De Meo a explicat că Renault ar trebui să ia ca model modul în care s-a redresat rivalul PSA, producătorul maşinilor Peugeot, care s-a concentrat în ultimii ani pe reducerile de costuri şi producerea unei game de vehicule mai profitabile.

Rugat să comenteze nota internă, un purtător de cuvânt al Renault a precizat că de Meo lucrează la un plan de transformare a companiei, care se va concentra mai mult pe profitabilitate în loc de volumele de vânzări.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

AGERPRES

Citește mai departe