Connect with us

ACTUALITATE

#europarlamentare2019: Facebook înăspreşte regulile privind transparenţa pentru a preveni ingerinţe străine în campania electorală

Publicat



Grupul Facebook a anunţat vineri lansarea unor măsuri privind transparenţa publicitară în UE, prin care care se urmăreşte combaterea încercărilor de intervenţie străină în campania pentru alegerile europarlamentare din luna mai, informează AFP.

Aplicate începând de anul trecut în state în care au fost organizate scrutine electorale, în special cu ocazia alegerilor de la mijloc de mandat din Statele Unite, dar şi în Brazilia sau India, aceste măsuri vor obliga orice persoană sau entitate care doreşte să difuzeze pe Facebook şi Instagram, în cadrul UE, publicitate având legătură cu alegerile (în care se face referire la candidaţi, liste sau teme politice mai generale), să se supună unei proceduri de autorizare, a explicat reţeaua de socializare pe site-ul său.

Această procedură trebuie urmată în ţara în care persoana publică reclama (ceea ce înseamnă că nu se poate plăti pentru a difuza o campanie dintr-o altă ţară), iar solicitanţii trebuie să furnizeze documente de identitate şi detalii de contact amănunţite care să permită realizarea de verificări.

Scopul este acela de a împiedica organizaţiile sau persoanele fizice străine să încerce să influenţeze votul alegătorilor europeni prin intermediul anunţurilor de pe Facebook sau Instagram.

Măsurile vor permite, de asemenea, oricărui utilizator să obţină informaţii despre aceste anunţuri publicitare: cine a plătit, care sunt teritoriile vizate, de câte ori au fost vizionate şi ce sumă s-a cheltuit pentru ele. Pe de altă parte, nu va fi posibil să se afle dacă au fost vizate anumite categorii de utilizatori.

În plus, toată publicitatea electorală va fi arhivată şi păstrată timp de şapte ani într-o bibliotecă digitală (Ad Library) cu acces liber, ceea ce va permite mass-media, cercetătorilor, politologilor şi ONG-urilor să le studieze. Autorităţile vor putea, de asemenea, să recurgă la această arhivă dacă au nevoie pentru investigaţii.

Grupul Facebook îşi va deschide către terţi interfaţa de programare a aplicaţiilor (API) pentru a facilita utilizarea acestor date, conform angajamentului asumat sub presiunea organizaţiilor neguvernamentale, după ce anterior restricţionaseră accesul.

Reţeaua mai informează despre crearea unui sistem de identificare a anunţurilor publicitare care încearcă să scape acestor reglementări (inclusiv monitorizarea referirilor la anumite subiecte cu rezonanţă politică precum securitate, valori politice, politică externă, drepturi sociale şi civile, imigraţia sau mediul înconjurător) şi solicită utilizatorii săi să raporteze orice abuz.

Concret, procedura de autorizare se deschide vineri, 29 martie, iar Facebook va începe la mijlocul lunii aprilie penalizarea celor care încalcă aceste reglementări, oprirea campaniile acestora, arhivarea lor şi obligarea celor în culpă să urmeze procesul de autorizare.

Aceste măsuri disuasive au fost introduse treptat ca urmare a scandalului care a izbucnit în Statele Unite, unde agenţii ruse au folosit reţeaua socială pentru a face campanie în favoarea candidatului Donald Trump în alegerile prezidenţiale din 2016.

“Aceste schimbări nu vor împiedica în totalitate abuzurile. Ne confruntăm cu adversari inteligenţi, creativi şi bine finanţaţi, care îşi schimbă tactica atunci când le detectăm acţiunile. Dar credem că va ajuta la prevenirea ingerinţelor din perioada alegerilor”, a declarat Richard Allan, membru în conducerea reţelei sociale.

Grupul Facebook intenţionează să extindă în iunie la nivel mondial majoritatea acestor măsuri.

AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Jumătate din noile infectări în Franţa sunt cu varianta britanică

Publicat

Varianta britanică a coronavirusului, mai contagioasă, se regăseşte în prezent la aproximativ jumătate dintre noile cazuri de COVID-19 detectate în Franţa, dar un nou lockdown naţional nu este avut în vedere la ora actuală, a anunţat joi premierul francez Jean Castex, potrivit AFP şi Reuters.

Această variantă a coronavirusului SARS-CoV-2 reprezenta cu o săptămână în urmă mai puţin de 40% din noile cazuri în Franţa, iar răspândirea ei provoacă îngrijorări cu privire la o nouă explozie epidemică.

Dacă accelerarea răspândirii coronavirusului persistă, Franţa va impune începând din martie lockdown-uri în weekend la Paris şi în alte 19 regiuni unde situaţia epidemiologică este în mod special preocupantă, a declarat premierul Castex la o conferinţă de presă.

Totuşi, în pofida deteriorării situaţiei sanitare, el a promis că un nou lockdown la nivel naţional nu este pe agendă, dar le-a cerut francezilor să respecte măsurile de limitare a răspândirii coronavirusului în timp ce se desfăşoară campania de vaccinare ce are nevoie de timp înainte de a-şi face efectul.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Spania: Un autobuz fără şofer, pe străzile din Malaga

Publicat

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Un autobuz fără şofer a început să circule pe străzile din Malaga, în sudul Spaniei, un proiect prezentat drept o premieră în Europa, relatează joi AFP.

Echipat cu senzori şi camere, acest autobuz 100% electric, care a fost dat în funcţiune sâmbătă, face legătura între port şi centrul acestui oraş andaluz. O buclă de opt kilometri pe care o parcurge de şase ori pe zi.

“Autobuzul ştie în orice moment unde se află şi ceea ce este în jurul său”, a declarat pentru AFP Rafael Durban Carmona, directorul diviziei sudice a companiei Avanza, în fruntea consorţiului public-privat responsabil de acest proiect.

El poate mai ales să “interacţioneze cu semafoarele”, care sunt, de asemenea, echipate cu senzori care anunţă culoarea roşie, a adăugat el.

Autobuzul include, de asemenea, un dispozitiv de inteligenţă artificială care îi permite să îşi îmbunătăţească “deciziile” pe baza datelor înregistrate de-a lungul călătoriei.

Vehiculul, dezvoltat de compania spaniolă Irizar, seamănă cu oricare alt autobuz clasic de oraş – are o lungime de doisprezece metri şi poate transporta 60 de pasageri.

Citește mai departe

ACTUALITATE

AstraZeneca confirmă 40 de milioane de doze de vaccin pentru UE până în martie

Publicat

Directorul executiv al companiei farmaceutice AstraZeneca, Pascal Soriot, prezent joi la o audiere în Parlamentul European, s-a declarat ”încrezător” că această companie va reuşi în al doilea trimestru al acestui an să crească numărul dozelor de vaccin anti-COVID-19 livrate Uniunii Europene, după ce în primul trimestru acestea au scăzut la mai puţin de jumătate din cele promise, relatează Reuters.

Randamentul sub aşteptări al producţiei, respectiv cantitatea de vaccin ce poate fi produse din ingredientele de bază, a condus la scăderea numărului dozelor de vaccin fabricate, s-a scuzat din nou directorul AstraZeneca în faţa europarlamentarilor.

Pascal Soriot a insistat că AstraZeneca încearcă să livreze statelor membre UE 40 de milioane de doze de vaccin până la sfârşitul lunii martie, mai puţin de jumătate faţă de cele 90 de milioane de doze prevăzute în contract.

Uniunea Europeană, rămasă în urma SUA şi a Marii Britanii în procesul de vaccinare anti-COVID-19, a cerut în mod repetat companiei AstraZeneca să facă mai mult pentru a furniza dozele promise, inclusiv prin redirecţionarea către blocul comunitar a unei părţi din producţia fabricii sale din Marea Britanie, despre care AstraZeneca a susţinut însă că este rezervată acestei ţări, în virtutea contractului încheiat cu guvernul de la Londra înaintea celui cu Comisia Europeană.

”Îmi pare rău că randamentul sub aşteptări al lanţului nostru de producţie dedicat Europei ne-a afectat capacitatea de livrare (…) Facem tot ce putem pentru a livra 40 de milioane de doze în primul trimestru”, a spus Soriot.

În declaraţia sa iniţială el nu a menţionat cifre privind livrările pentru trimestrul al doilea, care conform contractului încheiat cu Comisia Europeană ar trebui să fie de 180 de milioane de doze de vaccin, dar le-a spus europarlamentarilor că AstraZeneca are în vedere să preia doze din reţeaua sa internaţională, inclusiv din SUA, pentru a atinge ţinta de doze convenite cu UE pentru a fi livrate acesteia în trimestrul doi.

La dezbaterea din Parlamentul European au fost prezenţi şi reprezentanţi ai celorlalte companii care au dezvoltat vaccinuri anti-COVID-19 autorizate în UE sau care sunt în curs de testare. Însă, deşi companiile Pfizer/BioNTech şi Moderna au livrat şi ele cu întârzieri şi în cantităţi mai reduse vaccinurile promise prin contracte, cele mai multe întrebări i-au fost adresate lui Pascal Soriot, dat fiind că AstraZeneca nu a respectat calendarul livrărilor către UE în timp ce a continuat să furnizeze normal vaccinuri către Marea Britanie. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cancelarul austriac: Dacă UE nu se înţelege asupra paşapoartelor de vaccinare, unele state membre o vor face separat

Publicat

Dacă Uniunea Europeană nu poate conveni asupra beneficiilor pentru persoanele vaccinate anti-COVID-19, care au fost testate ori au dobândit imunitate în urma infecţiei cu noul coronavirus, atunci Austria şi alte state membre care împărtăşesc aceeaşi opinie vor avansa curând cu astfel de măsuri, a declarat joi cancelarul austriac Sebastian Kurz, citat de agenţia DPA.

”Consider că acest proiect trebuie implementat în primăvară – dacă nu în toată Europa, va trebui să o facem la nivel naţional şi prin înţelegeri cu alte state care au politici similare”, a spus Kurz la o conferinţă de presă, înaintea unui summit european online la care liderii europeni sunt divizaţi în chestiunea creării unor aşa-numite paşapoarte de vaccinare pentru înlesnirea turismului şi călătoriilor în UE.

Cancelarul austriac a susţinut ca ”paşapoarte verzi digitale” pe telefoanele mobile să poată oferi deţinătorilor acestora acces în restaurante, la evenimente culturale, sportive sau pentru turism, nu doar celor care au fost vaccinaţi recent anti-COVID-19, ci de asemenea oricui are un test recent COVID-19 negativ.

Kurz a confirmat că statele UE care au sectoare turistice importante, precum Austria, Grecia, Italia şi Spania, au idei similare în această chestiune.

În schimb, alte state membre, precum Franţa şi Germania, sunt rezervate cu privire la acordarea unor beneficii persoanelor vaccinate anti-COVID-19, mai ales că procentul persoanelor vaccinate în UE este încă foarte redus şi s-ar crea discriminări, plus că nu este clar dacă o persoană vaccinată mai poate transmite virusul, notează agenţia DPA, adăugând că de la summitul în desfăşurare nu se aşteaptă o decizie în această chestiune.

Conform unor surse citate de această agenţie discuţiile la summit sunt axate mai mult asupra modalităţilor de recunoaştere reciprocă între statele UE a certificatelor de vaccinare şi de testare.AGERPRES

Citește mai departe