Connect with us

ACTUALITATE

EVALUAREA NAȚIONALĂ, clasa a VIII-a, începe săptămâna viitoare. Reguli la examen, calendar, modele de subiecte

Publicat



examen

Elevii care au terminat în acest an clasa a VIII-a intră în febra probelor de Evaluare Națională de săptămâna viitoare. De marți, 18 iunie, vor avea testări la Română, Matematică și Limba maternă. Examenul se va încheia în data de 29 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la Evaluarea Naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.

Ministerul Educaţiei a publicat modele de subiecte:

Limba şi literatura română:

EN_limba_romana_2019_var_model

Matematică:

EN_matematica_2019_var_model_LRO

Vezi integral:

 EVALUARE NAŢIONALĂ 2019, clasa a VIII-a: MODELE de SUBIECTE pentru examen. Calendar şi detalii pentru candidaţi

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, 2019:

18 iunie 2019: Limba și literatura română – probă scrisă

20 iunie 2019: Matematica – probă scrisă

21 iunie 2019: Limba și literatura maternă – probă scrisă

25 iunie 2019: Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 12.00)

25 iunie 2019: Depunerea contestațiilor (orele 14.00 – 20.00)

26-28 iunie 2019: Soluționarea contestațiilor

29 iunie 2019: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

REGULI pentru Evaluarea Naţională 2019

Comisiile județene/Comisia municipiului București de organizare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a vor/va asigura dotarea cu camere funcționale de supraveghere video și audio a sălilor de clasă din unitățile de învățământ/centrele de examen în care se desfășoară probele pentru evaluarea națională pentru elevii clasei a VIII-a, a sălilor în care se descarcă și se multiplică subiectele, precum și a sălilor în care se predau, se preiau, se evaluează și se depozitează lucrările scrise ale candidaților.

În vederea asigurării desfășurării corecte a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile din unitățile de învățământ/centrele de examen și comisiile județene/Comisia municipiului București de organizare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a verifică, prin sondaj, înregistrările audio-video din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraudă, Verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile menționate, din unitatea de învățământ respectivă.

Dacă se constată existența unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor în vigoare, comisia din unitatea de învățământ ia măsurile care se impun, în conformitate cu prevederile metodologiei de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a, care pot merge până la acordarea notei 1 (unu) pentru fraudă sau tentativă de fraudă

Se interzice candidaților la evaluarea națională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop.

Candidații care refuză depozitarea obiectelor menționate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiți în examen

Se interzice candidaților la evaluarea națională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în penare și altele asemenea ori în băncile în care sunt așezați în sălile de examen:

– orice fel de lucrări: manuale, cărți, dicționare, culegeri, formulare, memoratoare, notițe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidați etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor

– telefoane mobile, căști audio, precum și orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la rețele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alți candidați/asistenți din unitatea/unitățile de învățământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaților să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidați sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menționate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidații respectivi sunt eliminați de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceștia ori de alți candidați, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane și indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidații eliminați de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenții prezintă candidaților prevederile metodologice legate de organizarea și desfășurarea corectă a evaluării naționale și le solicită să predea toate eventualele materiale și obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen. Candidații vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile și mențiunea că știu că nerespectarea regulilor menționate.

Candidații care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi centrul de examen cel mai devreme după o oră de la distribuirea subiectelor în săli.

La părăsirea sălii de examen toți candidații predau, odată cu lucrările scrise și foaia/foile conținând subiectul de examen.

În procesul de evaluare inițială a lucrărilor scrise și de rezolvare a contestațiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferența dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obținute se trec, pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roșie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanța cu borderourile individuale, și se semnează de aceștia. Nota finală se trece pe lucrare, în prezența profesorilor evaluatori, de către președintele comisiei. Președintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, și semnează, nota fiind înregistrată în catalogul evaluării naționale.

În cazul în care diferența între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alți doi profesori evaluatori numiți de președintele comisiei. După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4(patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare și este înregistrată în catalogul evaluării naționale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori și președintele comisiei. Numărul pachetului și numărul de ordine al lucrărilor care necesită a treia evaluare sunt consemnate într-un proces – verbal, semnat de cei amintiți anterior.

În cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele

acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluarea inițială. În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu strictețe baremul de evaluare și notare și toate procedurile de evaluare, în conformitate cu prevederile alin.(1) și (2). Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestații.

Nota obținută în etapa de soluționare a contestaților este nota definitivă, indiferent de punctajul obținut, în plus sau în minus, față de nota acordată în etapa de evaluare inițială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată și reprezintă nota obținută de candidat la proba respectivă.

Candidații care depun contestații completează și semnează o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat la cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației, poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. În cazul candidatului minor declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali al acestuia

Candidatul major și părinții/reprezentanții legali ai candidatului minor poate/pot solicita comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a evaluării naționale vizualizarea lucrării/lucrărilor proprii/propriului copil numai după afișarea rezultatelor finale, după etapa de soluționare a contestațiilor. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal.

Solicitarea de vizualizare nu poate conduce la reevaluarea și/sau modificarea notelor acordate lucrării/lucrărilor.

Cu excepția candidatului sau a părinților/reprezentanților legali ai acestuia, pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor doar membrii comisiei județene/comisiei municipiului București de organizare a Evaluării Naționale sau cei ai Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale, în scopul reevaluării acesteia/acestora.

ADMITERE LICEU 2019

În perioada 3 – 7 iulie, absolvenţii clasei a VIII-a şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, vor completa opţiunile din fişele de înscriere pentru admiterea la liceu. Vor parcurge aceeaşi procedură şi absolvenţii clasei a VIII-a care doresc să fie admişi în licee din alt judeţ.

Repartizarea computerizată în învăţământul liceal de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a este programata vineri, 12 iulie 2019.

Vezi şi ADMITERE LICEU 2019: CALENDARUL cu perioada de înscrieri, repartizarea computerizată şi detalii pentru candidaţi

Sursa: Alba24.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ACTUALITATE

Românii lucrează 40 de ore pe săptămână, cel mai mult din UE

Publicat

Paradoxul statisticii: românii lucrează 40 de ore pe săptămână, cel mai mult din UE, iar olandezii doar 30 de ore pe săptămână.

Angajaţii din România au fost pe primul loc în UE la numărul orelor lucrate pe săptămână în 2020, conform datelor de la Eurostat, oficiul european de statistică.

Astfel, angajaţii români au lucrat, în medie, 40,4 ore pe săptămână anul trecut, fiind urmaţi în clasament de cei din Bulgaria, cu 40,2 ore şi cei din Croaţia, Cipru şi Polonia, cu 39,5 ore de lucru pe săptâmână. Alte ţări din Europa Centrală şi de Est respectiv Cehia, Ungaria şi Slovacia, au avut şi ele o săptămână medie de lucru relativ lungă, respectiv de 39,3 ore, scrie Ziarul Financiar.

La polul opus, Germania (34,3 ore), Danemarca (32,7 ore) şi Olanda (29,5 ore) au avut cele mai scurte săptămâni medii de lucru pentru angajaţi dintre ţările membre ale UE.

La nivelul Uniunii Europene, în ceea ce priveşte statutul profesional, antreprenorii au avut cea mai lungă săptămână obişnuită de lucru la nivelul UE în 2020, lucrând în medie cu 47,1 ore pe săptămână. Această valoare este cu peste 10 ore mai mult decât media de lucru săptămânală a angajaţilor, respectiv 36,2 ore. Dintre angajaţii români, circa 5,8% au spus că au lucrat mai puţine ore în 2020 faţă de 2019, cea mai mică valoare din UE, conform sursei citate.

În aproape toate statele membre ale UE, cea mai accentuată scădere a orelor de lucru a fost înregistrată în sectorul HoReCa. Singura excepţie a fost Luxemburg, unde scăderile din acest sector au fost pe locul al doilea din rândul celor mai accentuate. Cele mai mari scăderi ale numărului de ore lucrate în sectorul de HoReCa au fost în Cipru (-71,3%), Irlanda (-61,6%), Slovenia (-61,0%), Spania (-59,2%) şi Grecia (-54,9%). La polul opus, cele mai uşoare scăderi au fost în Danemarca (-35,1%), România (-34,9%), Letonia (-34,6%), Luxemburg (-33,5%) şi Ungaria (-25,8%).

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 10.000 de firme au aplicat pentru schema de ajutor HoReCa. Înscrierile s-au încheiat

Publicat

Arhivă foto

Peste 10.000 de firme au aplicat pentru schema de ajutor HoReCa de 20% din diferența cifrelor de afaceri din 2019 și 2020. Sesiunea de înscrieri s-a încheiat luni seara.

Potrivit Ministerului Economiei, procesul de înscriere la schema de ajutor HoReCa s-a încheiat luni la ora 20.00.

Au aplicat 10.185 de firme din domeniu, iar plafonul de finanțare asigurat de Guvernul României prin bugetul de stat, de 2,5 miliarde de lei, a fost depășit, conform ultimelor date disponibile.

După închiderea procesului online de aplicare, urmează perioada de evaluare a dosarelor depuse, etapă care va fi asigurată de personalul ministerului.

În această etapă, vor fi comunicate deciziile de admitere sau respingere.

„După finalizarea procesului se va stabili suma finală pentru care există cereri de finanțare, iar sumele solicitate vor fi pro-ratate, așadar toate firmele care au aplicat cu succes vor primi bani. Imediat după parcurgerea acestor pași începe trimiterea contractelor la semnat de către beneficiari și plata efectivă a ajutorului”, a anunțat Ministerul Economiei.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Şoferii din România nu mai sunt obligaţi să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie

Publicat

Conducătorii autovehiculelor din România nu vor mai fi obligaţi să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie. Decizia va intra în vigoare începând cu data de 2 august, informează Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România.

„Prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1358 2021/11145 a Comisiei din 30 iunie 2021 privind aplicarea Directivei 2009/103/CE a Parlamentului European şi a Consiliului începând cu data de 02 august 2021, autorităţile din statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia se vor abţine de la controlul asigurării de răspundere civilă pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în Marea Britanie şi Muntenegru”, se arată în comunicat.

Totodată, în mod reciproc, autorităţile din Marea Britanie şi Muntenegru trebuie să procedeze la fel pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia începând cu aceeaşi dată.

„Cu toate acestea, sunt permise controale nesistematice ale acestei asigurări efectuate de autorităţile competente, cu condiţia să nu fie discriminatorii şi să aibă loc în cadrul controalelor care nu urmăresc exclusiv verificarea asigurării”, menţionează sursa citată.

Pe lângă eliminarea controlului obligatoriu al asigurării RCA, în cazul conducătorilor auto români asigurările RCA emise de asiguratorii care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României vor avea acoperire, în mod obligatoriu, în baza unei prime unice inclusiv pe teritoriul celor două state.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să aibă asupra lor documentul pe suport hârtie

Biroul Asigurătorilor din România recomandă totuşi conductărilor auto să aibă asupra lor documentul internaţional de asigurare tip Carte Verde emis pe suport hârtie, chiar şi în cazul în care călătoresc în statele pentru care controlul acestui document nu mai este obligatoriu.

BAAR este o asociaţie profesională, de drept privat, independentă şi autonomă a tuturor societăţilor de asigurare, indiferent de forma de organizare şi de statul în care îşi au sediul social, care, în baza legii, au dreptul să practice în România asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule (asigurători RCA) şi care îndeplineşte atribuţiile de birou naţional auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum şi alte atribuţii conferite prin lege. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

26 de cazuri de infecție cu variantă Delta în ultima săptămână. Numărul deceselor a ajuns la 5

Publicat

Coordonatorul campaniei de vaccinare Valeriu Gheorghiță a anunțat marți că în ultima săptămână au fost înregistrate în România 26 de noi cazuri de infecție cu tulpina Delta. De asemenea, numărul deceselor a ajuns la 5.

Potrivit lui Valeriu Gheorghița, până în 25 iulie au fost înregistrate 127 de cazuri cu varianta Delta, dintre care 26 în ultima săptămână.

„Evoluția săptămânală a proporției cazurilor confirmate cu variantă Delta din numărul total al cazurilor identificate cu variante virale de îngrijorare are un trend crescător, de la o valoare de 1,5% în săptămâna 21, la peste 6,8%, în săptămâna 29. Am observat o creștere de circa 5 ori a numărului de cazuri confirmate cu variantă Delta”, a spus Gheorghiță.

Conform acestuia, 50% dintre cazuri se află în 28 de focare, dintre care 22 sunt de familie, iar 6 de colectivitate.

Valeriu Gheorghiță a anunțat că 42 de cazuri, adică 33%, nu au legătură epidemiologică cu focarele, ceea ce poate însemna că acestea au fost dobândite prin transmitere comunitară.

Cele mai multe cazuri, 31, au fost înregistate în București, urmat de Argeș (23), Ilfov (19) și Bacău (17).

Coordonatorul campaniei de vaccinare a anunțat că până acum au fost înregistrate 5 decese la pacienți infectați cu varianta Delta. Ultimul este al unui bărbat de 56 de ani, din Olt. Toate cazurile au fost înregistrate la persoane nevaccinate.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe