Connect with us

EDUCATIE

Evaluările naționale la clasele a VI-a, a IV-a și a II-a încep miercuri cu prezența fizică a elevilor

Publicat



copii elevi scoala clasa
Arhivă Foto

Miercuri încep evaluările naționale de la finalul claselor a VI-a, a IV-a și II-a. Probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ, a anunțat Ministerul Educației.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educației, prima probă scrisă, de limbă și comunicare, se adresează elevilor din clasele a VI-a și începe miercuri. Următoarea probă, la matematică și științele naturii, are loc joi.

„Cele două teste vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscriși în clasa a VI-a la începutul anului școlar”, a transmis ministerul.

Evaluarea la clasa a IV-a se desfășoară după următorul următorul calendar: limba română (18 mai), matematică (19 mai) și limba maternă (20 mai).

Probele scrise la limba română și limba maternă din cadrul evaluării din clasa a II-a sunt programate în 25 mai. Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în 26 mai, iar proba de matematică este programată în 27 mai. Proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 28 mai.

„Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi”, a mai informat Ministerul Educației.

Conform acestuia, testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) și au un nivel mediu de dificultate.

Durata alocată rezolvării testelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a IV-a și a VI-a.

Corectarea testelor se va face în școli în cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Ministerul anunță că rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea vor fi valorificate strict la nivelul școlii prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, și prin informarea elevilor și a părinților.

sursa: mediafax.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Ministrul Educației: Doar 66% dintre elevii de clasa a XII-a şi a XIII-a s-au înscris la Bacalaureat

Publicat

elevi

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă că doar două treimi – adică 66% – dintre elevii de clasa a XII-a şi a XIII-a din promoţia curentă s-au înscris la examenul de Bacalaureat din acest an, în proporţie mai mică faţă de anii anteriori.

Cîmpeanu a spus că numărul celor înscrişi la examenul de Bacalaureat este de 114.000 din promoţia curentă, care este formată din 173.000 de elevi de clasa a XII-a şi a XIII-a.

”E vorba de două treimi, 66% înscrişi la examenul de Bacalaureat din promoţia curentă – vorbesc de 152.000 clasa a XII-a şi 21.000 de elevi de clasa a XIII-a. Este un procent mai mic decât în anii anteriori procentul celor înscrişi la Bacalaureat”, a precizat vineri seară Sorin Cîmpeanu la Digi 24.

Potrivit ministrului, acest lucru creează îngrijorări cu privire la creşterea riscului de abandon şcolar.

Probele scrise ale examenului de Bacalaureat încep pe data de 28 iunie cu Limba şi literatura română – proba E.a), urmată pe 29 iunie de proba obligatorie a profilului – proba E.c), pe 30 iunie este programată proba la alegere a profilului şi specializării – proba E.d) şi pe 1 iulie cea de Limba şi literatura maternă – proba E.b).

Primele rezultate vor fi afişate pe 5 iulie – până la ora 12,00, iar contestaţiile pot fi depuse în aceeaşi zi în intervalul orar 12,00 – 18,00.

Pe 9 iulie vor fi afişate rezultatele finale. Agerpres

Citește mai departe

EDUCATIE

VIDEO: „Tips&Tricks” sau „BAC de 10”. Sfaturi și exemple de rezolvare a celor mai dificile tipuri de subiecte la Evaluarea Națională și Bacalaureat

Publicat

examen

Reprezentanţa Comisiei Europene în România împreună cu echipa de la Spaţiul Publicul European vin în sprijinul elevilor care susțin Evaluarea Națională și Bacalaureatul și publică 8 filme cu recomandări pentru probele scrise la Limba și Literatura Română și Matematică.

Subiecte ca „Atenție la neatenție”, „Tips&Tricks” sau „BAC de 10” pot fi urmărite, în perioada 7-20 iunie, pe paginile de Facebook ale Reprezentanței Comisiei Europene în România și ale Spațiului Public European.

Fiecare film, susţinut de elemente grafice, conține sfaturi oferite de profesori și exemple de rezolvare a celor mai dificile tipuri de subiecte, cât și detalii despre baremul de corectare.

Atenție la neatenție, „Tips&Tricks” sau „BAC de 10”

Pentru absolvenţii de gimnaziu, în săptămâna 7-13 iunie, rulează „Atenție la neatenție”: cum obținem punctaj maxim la exercițiile de algebră, „Tips&Tricks”: cum ne împrietenim cu subiectele de la Română; Secretele rezolvării problemelor de geometrie sau „Cum abordăm cele mai dificile subiecte de la Limba și Literatura Română”.

Pentru absolvenții de liceu, în săptămâna 14-20 iunie rulează „Algebra la Bac” – sfaturi și modele de rezolvare a unor exerciții, „#BACDE10” – Puncte importante la Română și greșeli frecvente; „Geometria nu e de speriat” sau „Cum redactăm cea mai bună lucrare la Limba Română”.

Primele materiale pot fi vizionate acum pe paginile de Facebook ale Spaţiului Public European şi ale Reprezentanţei Comisiei Europene în România.

Potrivit Monitorului educaţiei şi formării din 2020, procentul elevilor cu un nivel scăzut de cunoștințe la citire, matematică și știință este foarte mare și situația nu s-a îmbunătățit. Programul privind evaluarea internațională a elevilor al OCDE din 2018 (PISA) indică faptul că 40,8 % dintre elevii români de 15 ani au avut dificultăți de înțelegere a textelor cu o lungime și complexitate moderate sau a materialelor cu care nu erau familiarizați.

Un procent de 46,6 % au avut dificultăți de interpretare și de recunoaștere a modului în care se pot reprezenta matematic unele situații simple, iar 43,9 % nu aveau un nivel de cunoștințe de bază în domeniul științei. Acest nivel scăzut de cunoștințe este printre cele mai ridicate din UE și reprezintă aproximativ dublul mediei UE (22,7 % pentru citire, 22,9 % pentru matematică și 22,3 % pentru știință). În toate cele trei domenii, media PISA a elevilor români a fost cu aproximativ 60 de puncte sub media UE, echivalentul a un an și jumătate de școlarizare.

Comparativ cu 2015, performanța României nu s-a îmbunătățit la citire sau la știință și s-a înrăutățit considerabil la matematică4, inversând unele îmbunătățiri observate între 2006 și 2015.

Număr scăzut de elevi din UE cu rezultate foarte bune

Procentul elevilor cu rezultate bune, și anume al elevilor care au demonstrat că dețin cunoștințe complexe la materiile testate este foarte scăzut, cu mult sub media UE: 1,4 % la citire (media UE: 8,5 %); 3,2 % la matematică (media UE: 11 %); 1 % la știință (media UE: 6,3 %).

Impactul reformei în curs privind programa de învățământ, care a mutat accentul abordării învățării de la conținut la competențe, va putea fi cuantificat doar începând cu următoarea rundă de testare (2022), atunci când PISA va evalua pentru prima oară competențele elevilor care vor fi urmat noua programă de învățământ. De asemenea, studiul PISA a indicat că aproximativ 45 % dintre elevii de 15 ani consideră că nu au sentimentul de apartenență la școală.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

Copiii din mediul rural cer autorităţilor şcoli de vară şi ore de educaţie remedială personalizate

Publicat

Consiliul Consultativ al Copiilor, organism al Fundaţiei World Vision România, care reprezintă aproape un milion de copii din mediul rural, cere autorităţilor organizarea de şcoli de vară şi ore de educaţie remedială personalizate în funcţie de nevoi pentru a recupera din materia pierdută în timpul pandemiei.

“Vrem ca şcolile să rămână deschise şi să recuperăm o parte din materia pierdută, prin organizarea de şcoli de vară şi ore dedicate de educaţie remedială, personalizate în funcţie de nevoile fiecăruia dintre noi. Chiar dacă avem şcolile deschise, nu uitaţi de digitalizare! Avem nevoie de educaţie digitală pentru viitorul nostru”, se arată într-o scrisoare adresată de copii ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, ministrului Muncii, Raluca Turcan, şi preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii, Florica Cherecheş.

Ei mai cer protejarea copiilor, prin creşterea numărului de psihologi şi consilieri în şcoli şi constituirea unor comisii anti-bullying la nivelul fiecărei şcoli, formate din psihologi, consilieri, profesori, părinţi şi elevi.

O altă solicitare este participarea copiilor la luarea deciziilor care îi privesc.

“Vrem ca părerea noastră să influenţeze deciziile luate de autorităţile locale, judeţene şi naţionale. Astfel, solicităm înfiinţarea de structuri consultative ale copiilor chiar de la nivel local”, se menţionează în scrisoare.

Potrivit unui comunicat al World Vision România, în scrisoare, copiii din mediul rural îşi descriu experienţele din pandemie.

Scrisoarea este bazată pe mărturii colectate de la sute de copii din mediul rural, elevi din clasele I-XII care trăiesc în unele dintre cele mai izolate şi sărace localităţi. Copiii transmit astfel mărturii directe privind efectul restricţiilor şi al şcolii online asupra sănătăţii lor mentale. Majoritatea acuză un nivel crescut de stres psihologic, în alte cazuri se poate vorbi de sentimente de înstrăinare, însingurare, neputinţă şi descurajare, de deprimare şi de pierderea interesului pentru şcoală sau chiar pentru viaţă.

În ceea ce priveşte pierderile de învăţare, scrisoarea copiilor din Consiliul Consultativ arată că acestea ar putea fi permanente.

În plus, izolarea la domiciliu a adus cu sine tensiuni în familie, a adăugat World Vision România. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Cum vor fi organizate cursurile în ultima săptămână de școală. Declarațiile ministrului Educației

Publicat

Ministerul Educației Sorin Cîmpeanu a declarat luni seara că unele școli se pot organiza astfel încât să facă ore și cu prezență fizică în ultima săptămână de școală, care se suprapune cu examenul de Evaluare Națională.

„Consiliile de Administrație, conducerile școlilor, au obligația de a lua cele mai bune decizii pentru a reuși să îmbine ambele cerințe în funcție de specificul școlii”, a spus luni seara, la TVR, Sorin Cîmpeanu, întrebat cum vor fi organizate cursurile în ultima săptămână școală, care se suprapune cu examenul de Evaluare Națională.

În unele școli se vor face cursuri doar online

Ministrul Educației a admis că în unele școli se vor face ore online, dar a precizat că „centrul de examen nu e neapărat să acopere întreaga școală, există școli care se pot organiza să facă și ore cu prezență fizică”.

Sorin Cîmpeanu a anunțat că Evaluarea Națională începe în 22 iunie și speră că rezultatele vor fi bune.

„La simularea Evaluării Naționale, rezultatele au fost îmbucurătoare, peste 65% dintre elevi au reușit să promoveze, este cel mai bun rezultat din ultimii 6 ani. Asta îmi dă încredere că elevii vor fi pregătiți, în pofida tuturor dificultăților”, a precizat ministrul Educației.

Școala se termină în 25 iunie, cu excepția elevilor din clasele terminale.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate