Connect with us

EDUCATIE

Experienţă art & tech la Uzina Electrică Filaret, în cadrul festivalului RADAR

Publicat



Sursa foto: RADAR Bucharest / Facebook

Peste 50 de artişti, studiouri de new media şi instituţii educaţionale şi de cercetare au transformat Uzina Electrică Filaret în acest weekend într-un spaţiu imersiv al artei îmbinată cu tehnologia, în cadrul Festivalului RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities.

RADAR a fost gândită ca o platformă care cercetează aria mişcărilor creative şi a trendurilor emergente în care new media joacă un rol cheie în împrospătarea conceptului de artă şi a manifestărilor sale, spun organizatorii evenimentului, One Night Gallery.

Astfel, RADAR a adus publicului un format inovator de eveniment în care arta contemporană poate fi experimentată interactiv şi imersiv. Accentul se pune pe promovarea expresivităţii artistice prin tehnologii de ultimă generaţie – realitate virtuală, realitate augmentată, inteligenţă artificială, video mapping, instalaţii interactive, video game art, sound design. Astfel, RADAR a arătat că este o iniţiativă curajoasă ce susţine scena de new media art din România prin dezvoltarea unui context local nou care aduce tinerii artişti români în atenţia publicului larg.

Emil Drăgan a dezvoltat aplicaţia STEP care a generat pe lângă senzaţiile tari date de efectele VR (realităţii virtuale) şi cea mai mare coadă de la eveniment. A muncit două săptămâni pentru a realiza aplicaţia, pentru ca oamenii să trăiască o experienţă cât mai imersivă. “Am vrut ca ei să poată experimenta astfel lucruri noi. Mai am o instalaţie bazată pe acelaşi principiu, care le dă posibilitatea oamenilor să cânte la pian înconjuraţi de natură, chiar şi celor care, evident, nu ştiu să o facă”, a declarat Emil Drăgan, pentru AGERPRES.

Echipa RADAR s-a adresat dezvoltatorilor de conţinut creativ, indiferent de categoria din care fac parte – animaţie, realitate virtuală, game art etc. “Cred că e important să aducem acest aspect de comunitate şi să normalizăm impactul noilor tehnologii în experimentarea artei. Am observat schimbări de paradigmă nu doar în zona artelor vizuale, ci şi în domenii conexe precum designului vestimentar sau muzica, care au beneficiat de experienţe neaşteptate precum colecţii de haine cu layere de realitate augmentată (AR) sau concerte cu experienţe imersive 3D. Dacă reuşim să aducem împreună această comunitate şi să o expunem publicului larg prin experienţa unei platforme ca RADAR, atunci cred ca ne-am atins scopul”, spune şi Oana Cojocaru, din echipa One Night Gallery.

Evenimentul derulat pe perioada a trei zile este încă în desfăşurare, iar cei curioşi sau interesaţi pot ajunge şi duminică, 3 noiembrie, între 18,00 şi 22,00, la Uzina Electrica Filaret, pentru a experimenta fenomenul RADAR. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Admiterea din toamnă la Academia de Studii Economice din București, exclusiv online

Publicat

ase bucuresti sursa ase.ro
sursa foto: ase.ro

Academia de Studii Economice din Bucureşti anunţă că va organiza, exclusiv online, un nou concurs de admitere în luna septembrie pe locurile rămase disponibile la programele universitare de licenţă, masterat şi doctorat.

Potrivit unui comunicat transmis vineri AGERPRES, toate informaţiile necesare viitorilor candidaţi sunt postate pe site-ul instituţional www.ase.ro şi pe pagina oficială de Facebook.

Înscrierile la programele universitare de licenţă au loc online, în perioada 4 – 9 septembrie, pe platforma admitere.ase.ro, pe care se va desfăşura tot procesul de admitere.

Concursul este alcătuit din eseul motivaţional, testul de competenţă lingvistică – pentru candidaţii care optează pentru programe cu predare în limbă străină şi media generală de admitere, calculată ca medie ponderată între media la examenul de Bacalaureat (70%) şi media anilor de studii (30%).

Testul eliminatoriu de competenţă lingvistică pentru programele de studii cu predare într-o limbă străină se poate echivala cu certificatele de competenţă lingvistică, recunoscute de ASE. Sunt, de asemenea, absolviţi de susţinerea testului de competenţă lingvistică cei care au urmat studiile liceale în limba străină a programului de licenţă pentru care optează.

Înscrierile la programele universitare de masterat au loc online, în perioada 9 – 10 septembrie, pe platforma admitere.ase.ro, pe care se va desfăşura tot concursul de admitere. Admiterea la programele de masterat se face prin concurs, candidaţii fiind ierarhizaţi în funcţie de media de admitere, calculată ca medie ponderată între rezultatele obţinute la proba de specialitate – 40% şi media examenului de finalizare a studiilor universitare de licenţă – 60%. Proba de specialitate constă într-un test grilă de specialitate/interviu de specialitate.

Pentru programele cu predare în limbi străine se susţine, online, o probă de competenţă lingvistică tip interviu, notată cu calificativul admis/respins. Fac excepţie candidaţii care prezintă unul dintre certificatele recunoscute de ASE sau cei care au absolvit programe de licenţă în limba străină a programului de masterat pentru care candidează.

Înscrierile la programele universitare de doctorat au loc în perioada 8 – 9 septembrie şi se desfăşoară integral pe platforma doctorat.ase.ro. Documentele necesare susţinerii examenului de doctorat şi mai multe informaţii sunt disponibile pe pagina Institutului de Studii Doctorale. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Definitivat 2020: 8 candidaţi eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă. Prezenţi – 6.480 de candidaţi

Publicat

examen

Ministerul Educaţiei informează că opt candidaţi la examenul naţional de definitivare în învăţământ, desfăşurat miercuri, au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă.

Miercuri s-a desfăşurat proba scrisă din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2020.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, dintre cei 6.776 de candidaţi cu drept de participare la proba scrisă, au fost prezenţi 6.480 de candidaţi.

Din cauza unor tentative de fraudă, au fost eliminaţi opt candidaţi.

Au absentat 296 de candidaţi.

MEC precizează că nu s-au înregistrat cazuri de candidaţi cu temperatura de peste 37,3 grade Celsius.

Conform metodologiei de concurs, care permite acest lucru, 433 de candidaţi au decis să se retragă din motive personale, arată MEC.

În total, au fost transmise spre centrele de evaluare 6.039 de teze.

Primele rezultate vor fi comunicate în data de 29 iulie în centrele de examen şi pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestaţiile se depun la centrele de examen, conform calendarului aprobat, în zilele de 29 iulie, după afişarea rezultatelor, şi pe 30 iulie, până la ora 12,00.

Rezultatele finale se afişează în centrele de examen şi pe site-ul menţionat în data de 4 august.

Subiectele şi baremele de corectare au fost publicate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 16,00, informează Ministerul Educaţiei. De asemenea, acestea au fost afişate şi la avizierele centrelor de examen.

Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puţin 8 (opt) pentru promovarea examenului.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, şi obiectivul acestui examen naţional. Prin dobândirea definitivării în învăţământ, cadrul didactic depăşeşte stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învăţământ preuniversitar şi de a participa ulterior la susţinerea examenelor pentru obţinerea gradelor didactice. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Fiecare școală ar putea primi ”mână liberă” să decidă cum va începe cursurile, în toamnă

Publicat

Fiecare unitate de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid, informează ziarul Alba24.ro

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.

Citește mai departe

EDUCATIE

Număr record de elevi rămași fără loc, din ultimii 5 ani, în prima etapă de Admitere la liceu. Care este motivul

Publicat

Sursa foto: edupedu.ro

Elevii au aflat la ce liceu au intrat, însă mulţi au rămas pe dinafară, chiar şi cu medii aproape de zece.  Peste 8.500 de elevi au rămas nerepartizaţi în această sesiune de admitere la liceu, cu peste 3.700 mai mulți ca anul trecut și cu peste 7.200 mai mulți ca în 2018.

Nu au completat corect opţiunile. Ei vor fi repartizaţi în cea de-a doua sesiune de admitere.

Citește și ADMITERE LICEU 2020: Actele necesare pentru înscrierea elevilor pe locurile repartizate de la licee. Până când se depun dosarele

Numărul candidaților rămași nerepartizați este cel mai mare înregistrat în ultimii 5 ani, potrivit analizei Edupedu.ro. O explicație ar fi că aceștia nu au completat corect fișele de înscriere ori au bifat prea puține variante. Și vorbim de foarte mulți copii cu medii mari, de peste 9,50, care au rămas pe dinafară în această primă sesiune de admitere.

Numărul insuficient de opțiuni completate de unii candidați și faptul că la completarea fișelor de înscriere părinții s-au orientat după broșurile cu medii de anul trecut, în condițiile în care anul acesta mediile au fost mai mari, acestea ar fi cauzele situației actuale, a explicat ministrul Educației, Monica Anisie, pentru Edupedu.ro.

Creșterea cu 76,6% a numărului elevilor rămași nerepartizați în prima sesiune de admitere la liceu este cea mai mare din perioada 2016-2020. Cei mai mulţi elevi aflați în această situație sunt în Bucureşti şi în judeţele Braşov, Cluj, Prahova, Sibiu şi Neamţ, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educaţiei.

1.882 dintre cei rămaşi nerepartizaţi au medii între 7 şi 9.56. Primul pe lista candidaţilor nerepartizaţi este un elev din Giurgiu care are media 10 la absolvirea claselor V-VIII şi care are media generală de admitere 9,56. Acesta a candidat la licee din Bucureşti, dar nu a fost repartizat.

„Una dintre cauze este completarea unui numar insuficient de opțiuni în fișele de înscriere. Au fost cazuri în care un candidat cu media 9 a completat doar 15 opțiuni, de exemplu, și nu a putut fi repartizat la niciuna, chiar dacă a avut medie mare”, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației Monica Anisie.

Pe medie, numărul de opțiuni completate de candidați a fost de 16, iar anul acesta este cel mai mare număr de opțiuni completate de candidați din ultimii 5 ani, aproape 2 milioane.

Citește întreaga știre pe edupedu.ro

Citește mai departe