Connect with us

ACTUALITATE

Explozia variantei Omicron loveşte în plin industria transporturilor: angajaţii refuză noi contracte

Publicat

omicron

De la navigatorii care refuză să se întoarcă pe nave, până la şoferii de camioane a căror îngrijorare cu privire la închiderea frontierelor cauzate de Covid depăşeşte atracţia salariilor mai mari, industria transporturilor se pregăteşte pentru un alt an de întreruperi ale lanţului de aprovizionare.

Potrivit Bloomberg, pe măsură ce infecţiile cu omicron cresc şi guvernele înăspresc restricţiile, companiile de logistică din întreaga lume, de la giganţi globali la întreprinderile mici, nu pot găsi suficient personal. Potrivit Uniunii Internaţionale de Transport Rutier, aproximativ o cincime din toate locurile de muncă profesioniste de conducător de camioane sunt neocupate, în ciuda faptului că mulţi angajatori oferă salarii mari. Unele companii de transport maritim sună, de asemenea, un clopoţel de avertizare cu privire la viitoarele perspective de angajare.

„2022 se pregăteşte a fi un alt an de perturbări severe, sub aprovizionare şi costuri extreme pentru proprietarii de mărfuri”, a declarat Simon Heaney, analist la consultanţa de cercetare maritimă Drewry. „Virusul arată încă o dată cât de periculos a rămas”, a spus el, prezicând încă 12 luni de travaliu prelungit şi birocraţie legată de asistenţă medicală.

Lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare

Pe măsură ce varianta mutantă a coronavirusului ia stăpânire, lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare încă înglobat în haos. Confruntaţi cu săptămâni lungi de carantină combinate cu natura precară a trecerii graniţelor şi cu frica de a se îmbolnăvi, unii oameni refuză contractele, în timp ce alţii îşi caută de lucru în altă parte, spun companiile.

În România, mulţi şoferi de camioane nu vor să accepte locuri de muncă pe distanţe lungi în alte părţi ale Europei, săturaţi de ambuteiajele de anul trecut de 30 de mile (48 de kilometri) şi de aşteptările de până la 18 ore la graniţele UE. Ţările în care infecţiile sunt în creştere sunt deosebit de problematice, potrivit lui Alex Constantinescu, CEO Alex International Transport 94 SRL, care operează 130 de camioane în scopul livrării de produse farmaceutice şi alimentare pe tot continentul.

Confruntat deja cu o penurie de şoferi înainte de pandemie, criza forţei de muncă din industria de camioane a devenit mai acută, a spus el. Compania a fost nevoită să crească salariile cu aproximativ 30% în ultimii trei ani.

„Ore lungi pe drum, dormit în maşină şi incertitudinea siguranţei interacţiunii cu alţi oameni – conducerea unui camion nu mai este foarte atractivă”, a spus Constantinescu, care a fondat compania acum 27 de ani. „Mă uit în spatele meu şi nu văd nicio nouă generaţie de şoferi. Pandemia a făcut ca această meserie să fie foarte neatractivă.”

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%, sau aproximativ 72.000 de persoane, în al doilea trimestru, comparativ cu 2019, arată datele de la Logistics UK. În China, a apărut teama unei carantine prelungite din cauza strategiei guvernamentale Covid-zero care ţine şoferii departe. Chiar săptămâna trecută, întregul oraş vestic Xi’an, cu o populaţie de 13 milioane de locuitori, a intrat în lockdown după raportarea a 127 de cazuri.

„China are măsuri de politică foarte stricte pentru a controla explozia de infectări şi asta îi face pe şoferii de camion să nu fie dispuşi să meargă în anumite zone în care ar putea intra în carantină”, a declarat Salmon Aidan Lee, lider la consultanţa energetică Wood Mackenzie. „Aceste măsuri dure au contribuit şi mai mult la problemele lanţului de aprovizionare, iar unele fabrici de poliester au fost nevoite să se închidă.”

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări similare de muncă.

În timp ce criza de schimbare a echipajului care i-a împiedicat pe navigatori să ajungă acasă şi să fie înlocuiţi cu marinari proaspeţi s-a atenuat în mare parte — mai puţin de 5% dintre navigatori se aflau la bordul navelor după expirarea contractelor lor la mijlocul lunii noiembrie, o scădere de la 9% la mijlocul lunii iulie, conform Indicatorului de schimbare a echipajului din Declaraţia Neptune — acum companiile nu mai pot atrage angajaţii înapoi.

Lipsa se poate agrava, deoarece patronii companiilor solicită angajarea doar a echipajului vaccinat. Şi odată cu tulpina omicron care necesită mai multe injecţii de rapel, lipsa se intensifică. Mai puţin de 30% dintre navigatorii din India şi Filipine, printre ţările de top care furnizează navigatori, au fost complet vaccinaţi de la mijlocul lunii noiembrie, conform indicatorului Declaraţiei Neptun.

(sursa: Mediafax)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

FOTO: Preot nou în Parohia „Pogorârea Sfântului Duh” din Smârdan. Părintele Petru Buzenche a fost primit cu bucurie

Publicat

foto: preot nou în parohia „pogorârea sfântului duh” din smârdan.

Publicitate

Astăzi, de sărbătoarea Sfântului Apostol Andrei, Ocrotitorul României, credincioșii din Parohia „Pogorârea Sfântului Duh” din Smârdan a primit un dar prețios: instalarea noului paroh, părintele Petru Buzenche.

Schimbarea păstorului parohiei vine după transferul părintelui Grigore Andrei, care a slujit cu dăruire, discreție și statornicie vreme de 20 de ani, lăsând în urmă o comunitate frumos așezată în viața liturgică și…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

De Ziua Națională, instituțiile de ordine publică și intervenție din Botoșani își prezintă tehnica în parcarea Elvila

Publicat

de ziua națională, instituțiile de ordine publică și intervenție din

Publicitate

Ziua Națională a României va fi marcată la Botoșani și printr-un eveniment dedicat tehnicii și echipamentelor folosite de instituțiile din sistemul de ordine publică și situații de urgență.

Instituția Prefectului – Județul Botoșani invită publicul, pe 1 decembrie 2025, între orele 13:00 și 15:00, în parcarea Elvila, la o prezentare statică a autospecialelor, mijloacelor tehnice și dotărilor folosite în misiunile de zi cu zi pentru…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Plutonierul Andrei Puiu, pompierul care a transformat drumul spre casă într-o intervenție ce a salvat două vieți

Publicat

plutonierul andrei puiu, pompierul care a transformat drumul spre casă

Publicitate

Se îndrepta spre casă, acolo unde familia și prietenii îl așteptau să-l sărbătorească de Sfântul Andrei. Nu bănuia că avea să trăiască din nou un moment care îi va testa spiritul civic și pregătirea profesională, însă traficul îngreunat i-a atras imediat atenția.

Plutonierul Andrei Puiu, pompier în cadrul Detașamentului de Pompieri Botoșani, nu a ezitat nicio secundă. A oprit mașina, a coborât și a alergat spre mulțimea strânsă…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO: Părintele Ciprian Onu, noul duhovnic al credincioșilor din Tocileni, învestit ca paroh de protopopul Petru Fercal

Publicat

video: părintele ciprian onu, noul duhovnic al credincioșilor din tocileni,

Publicitate

Duminică, în ziua de prăznuire a Sfântului Andrei, Cel Întâi Chemat, ocrotitorul României, comunitatea din Tocileni, comuna Stăuceni, a avut parte de un moment de bucurie, pe care nu îl vor uita. În biserica în care acum 110 ani a fost botezat pruncul Toderiță, cel ce avea să ajungă Patriarhul României, PF Teoctist, părintele protopop l-a învestit ca preot paroh pe părintele Ciprian Onu, noul păstor al acestor creștini greu încercați.

În…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe