Connect with us

ACTUALITATE

Explozia variantei Omicron loveşte în plin industria transporturilor: angajaţii refuză noi contracte

Publicat

omicron

De la navigatorii care refuză să se întoarcă pe nave, până la şoferii de camioane a căror îngrijorare cu privire la închiderea frontierelor cauzate de Covid depăşeşte atracţia salariilor mai mari, industria transporturilor se pregăteşte pentru un alt an de întreruperi ale lanţului de aprovizionare.

Potrivit Bloomberg, pe măsură ce infecţiile cu omicron cresc şi guvernele înăspresc restricţiile, companiile de logistică din întreaga lume, de la giganţi globali la întreprinderile mici, nu pot găsi suficient personal. Potrivit Uniunii Internaţionale de Transport Rutier, aproximativ o cincime din toate locurile de muncă profesioniste de conducător de camioane sunt neocupate, în ciuda faptului că mulţi angajatori oferă salarii mari. Unele companii de transport maritim sună, de asemenea, un clopoţel de avertizare cu privire la viitoarele perspective de angajare.

„2022 se pregăteşte a fi un alt an de perturbări severe, sub aprovizionare şi costuri extreme pentru proprietarii de mărfuri”, a declarat Simon Heaney, analist la consultanţa de cercetare maritimă Drewry. „Virusul arată încă o dată cât de periculos a rămas”, a spus el, prezicând încă 12 luni de travaliu prelungit şi birocraţie legată de asistenţă medicală.

Lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare

Pe măsură ce varianta mutantă a coronavirusului ia stăpânire, lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare încă înglobat în haos. Confruntaţi cu săptămâni lungi de carantină combinate cu natura precară a trecerii graniţelor şi cu frica de a se îmbolnăvi, unii oameni refuză contractele, în timp ce alţii îşi caută de lucru în altă parte, spun companiile.

În România, mulţi şoferi de camioane nu vor să accepte locuri de muncă pe distanţe lungi în alte părţi ale Europei, săturaţi de ambuteiajele de anul trecut de 30 de mile (48 de kilometri) şi de aşteptările de până la 18 ore la graniţele UE. Ţările în care infecţiile sunt în creştere sunt deosebit de problematice, potrivit lui Alex Constantinescu, CEO Alex International Transport 94 SRL, care operează 130 de camioane în scopul livrării de produse farmaceutice şi alimentare pe tot continentul.

Confruntat deja cu o penurie de şoferi înainte de pandemie, criza forţei de muncă din industria de camioane a devenit mai acută, a spus el. Compania a fost nevoită să crească salariile cu aproximativ 30% în ultimii trei ani.

„Ore lungi pe drum, dormit în maşină şi incertitudinea siguranţei interacţiunii cu alţi oameni – conducerea unui camion nu mai este foarte atractivă”, a spus Constantinescu, care a fondat compania acum 27 de ani. „Mă uit în spatele meu şi nu văd nicio nouă generaţie de şoferi. Pandemia a făcut ca această meserie să fie foarte neatractivă.”

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%, sau aproximativ 72.000 de persoane, în al doilea trimestru, comparativ cu 2019, arată datele de la Logistics UK. În China, a apărut teama unei carantine prelungite din cauza strategiei guvernamentale Covid-zero care ţine şoferii departe. Chiar săptămâna trecută, întregul oraş vestic Xi’an, cu o populaţie de 13 milioane de locuitori, a intrat în lockdown după raportarea a 127 de cazuri.

„China are măsuri de politică foarte stricte pentru a controla explozia de infectări şi asta îi face pe şoferii de camion să nu fie dispuşi să meargă în anumite zone în care ar putea intra în carantină”, a declarat Salmon Aidan Lee, lider la consultanţa energetică Wood Mackenzie. „Aceste măsuri dure au contribuit şi mai mult la problemele lanţului de aprovizionare, iar unele fabrici de poliester au fost nevoite să se închidă.”

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări similare de muncă.

În timp ce criza de schimbare a echipajului care i-a împiedicat pe navigatori să ajungă acasă şi să fie înlocuiţi cu marinari proaspeţi s-a atenuat în mare parte — mai puţin de 5% dintre navigatori se aflau la bordul navelor după expirarea contractelor lor la mijlocul lunii noiembrie, o scădere de la 9% la mijlocul lunii iulie, conform Indicatorului de schimbare a echipajului din Declaraţia Neptune — acum companiile nu mai pot atrage angajaţii înapoi.

Lipsa se poate agrava, deoarece patronii companiilor solicită angajarea doar a echipajului vaccinat. Şi odată cu tulpina omicron care necesită mai multe injecţii de rapel, lipsa se intensifică. Mai puţin de 30% dintre navigatorii din India şi Filipine, printre ţările de top care furnizează navigatori, au fost complet vaccinaţi de la mijlocul lunii noiembrie, conform indicatorului Declaraţiei Neptun.

(sursa: Mediafax)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

ITM Botoșani: Noutăți pentru angajatori de la Revisal la REGES-Online și regimul muncii străinilor

Publicat

itminspectia muncii.webp.webp

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani, în colaborare cu Inspectoratul General pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări al Județului Botoșani, a organizat în data de 10 octombrie 2025, de la ora 11.00, la sediul ITM Botoșani, o întâlnire de lucru cu angajatorii din județ.

Evenimentul a avut ca scop informarea și sprijinirea mediului de afaceri în aplicarea corectă a prevederilor legale referitoare la:

încadrarea în muncă și detașarea…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pregătiți hainele groase! Frig, ploi și ninsori la munte până la sfârșitul lunii

Publicat

pregătiți hainele groase! frig, ploi și ninsori la munte până

Publicitate

Vremea până la finalul lunii octombrie: se răcește săptămâna aceasta, în toată țara. Temperaturile scad și vor fi perioade cu ploi, iar la munte lapoviță și ninsori. Vor fi condiții de formare a brumei, noaptea și dimineața.

Va fi frig în perioada 14-16 octombrie, respectiv 19-20 octombrie. Temperaturi mai scăzute vor fi și în 26 octombrie.

Va ploua săptămâna aceasta în sud (15-18 și 20 octombrie), în Transilvania și Moldova (în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Rămas bun, plutonier adjutant (r) Borhan Ionuț, un om al legii care și-a dedicat viața servirii comunității

Publicat

rămas bun, plutonier adjutant (r) borhan ionuț, un om al

Publicitate

Comunitatea oamenilor legii din Botoșani este mai săracă astăzi. În această dimineață, colegii, familia și prietenii și-au luat rămas bun de la plutonierul adjutant (în rezervă) Borhan Ionuț, care s-a stins din viață la vârsta de 52 de ani.

Cu o carieră de aproape 26 de ani în slujba ordinii și siguranței publice, Ionuț Borhan a activat în cadrul structurilor de ordine publică și pază și protecție instituțională, fiind recunoscut…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Evenimente liturgice legate de Sărbătoarea Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou – în perioada 19-29 octombrie

Publicat

evenimente liturgice legate de sărbătoarea sfântului cuvios dimitrie cel nou

Publicitate

Evenimentele liturgice prilejuite de Sărbătoarea Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucureștilor (27 octombrie) se vor desfășura în perioada 19-29 octombrie, iar pelerinii se vor putea închina și la racla cu moaștele Sfântului Cuvios Ioan Iacob de la Neamț – Noul Hozevit.

Potrivit unui comunicat transmis luni AGERPRES, evenimentele, organizate de Patriarhia Română și Arhiepiscopia Bucureștilor, se vor desfășura după următorul…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe