Connect with us

ACTUALITATE

Explozia variantei Omicron loveşte în plin industria transporturilor: angajaţii refuză noi contracte

Publicat

omicron

De la navigatorii care refuză să se întoarcă pe nave, până la şoferii de camioane a căror îngrijorare cu privire la închiderea frontierelor cauzate de Covid depăşeşte atracţia salariilor mai mari, industria transporturilor se pregăteşte pentru un alt an de întreruperi ale lanţului de aprovizionare.

Potrivit Bloomberg, pe măsură ce infecţiile cu omicron cresc şi guvernele înăspresc restricţiile, companiile de logistică din întreaga lume, de la giganţi globali la întreprinderile mici, nu pot găsi suficient personal. Potrivit Uniunii Internaţionale de Transport Rutier, aproximativ o cincime din toate locurile de muncă profesioniste de conducător de camioane sunt neocupate, în ciuda faptului că mulţi angajatori oferă salarii mari. Unele companii de transport maritim sună, de asemenea, un clopoţel de avertizare cu privire la viitoarele perspective de angajare.

„2022 se pregăteşte a fi un alt an de perturbări severe, sub aprovizionare şi costuri extreme pentru proprietarii de mărfuri”, a declarat Simon Heaney, analist la consultanţa de cercetare maritimă Drewry. „Virusul arată încă o dată cât de periculos a rămas”, a spus el, prezicând încă 12 luni de travaliu prelungit şi birocraţie legată de asistenţă medicală.

Lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare

Pe măsură ce varianta mutantă a coronavirusului ia stăpânire, lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare încă înglobat în haos. Confruntaţi cu săptămâni lungi de carantină combinate cu natura precară a trecerii graniţelor şi cu frica de a se îmbolnăvi, unii oameni refuză contractele, în timp ce alţii îşi caută de lucru în altă parte, spun companiile.

În România, mulţi şoferi de camioane nu vor să accepte locuri de muncă pe distanţe lungi în alte părţi ale Europei, săturaţi de ambuteiajele de anul trecut de 30 de mile (48 de kilometri) şi de aşteptările de până la 18 ore la graniţele UE. Ţările în care infecţiile sunt în creştere sunt deosebit de problematice, potrivit lui Alex Constantinescu, CEO Alex International Transport 94 SRL, care operează 130 de camioane în scopul livrării de produse farmaceutice şi alimentare pe tot continentul.

Confruntat deja cu o penurie de şoferi înainte de pandemie, criza forţei de muncă din industria de camioane a devenit mai acută, a spus el. Compania a fost nevoită să crească salariile cu aproximativ 30% în ultimii trei ani.

„Ore lungi pe drum, dormit în maşină şi incertitudinea siguranţei interacţiunii cu alţi oameni – conducerea unui camion nu mai este foarte atractivă”, a spus Constantinescu, care a fondat compania acum 27 de ani. „Mă uit în spatele meu şi nu văd nicio nouă generaţie de şoferi. Pandemia a făcut ca această meserie să fie foarte neatractivă.”

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%, sau aproximativ 72.000 de persoane, în al doilea trimestru, comparativ cu 2019, arată datele de la Logistics UK. În China, a apărut teama unei carantine prelungite din cauza strategiei guvernamentale Covid-zero care ţine şoferii departe. Chiar săptămâna trecută, întregul oraş vestic Xi’an, cu o populaţie de 13 milioane de locuitori, a intrat în lockdown după raportarea a 127 de cazuri.

„China are măsuri de politică foarte stricte pentru a controla explozia de infectări şi asta îi face pe şoferii de camion să nu fie dispuşi să meargă în anumite zone în care ar putea intra în carantină”, a declarat Salmon Aidan Lee, lider la consultanţa energetică Wood Mackenzie. „Aceste măsuri dure au contribuit şi mai mult la problemele lanţului de aprovizionare, iar unele fabrici de poliester au fost nevoite să se închidă.”

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări similare de muncă.

În timp ce criza de schimbare a echipajului care i-a împiedicat pe navigatori să ajungă acasă şi să fie înlocuiţi cu marinari proaspeţi s-a atenuat în mare parte — mai puţin de 5% dintre navigatori se aflau la bordul navelor după expirarea contractelor lor la mijlocul lunii noiembrie, o scădere de la 9% la mijlocul lunii iulie, conform Indicatorului de schimbare a echipajului din Declaraţia Neptune — acum companiile nu mai pot atrage angajaţii înapoi.

Lipsa se poate agrava, deoarece patronii companiilor solicită angajarea doar a echipajului vaccinat. Şi odată cu tulpina omicron care necesită mai multe injecţii de rapel, lipsa se intensifică. Mai puţin de 30% dintre navigatorii din India şi Filipine, printre ţările de top care furnizează navigatori, au fost complet vaccinaţi de la mijlocul lunii noiembrie, conform indicatorului Declaraţiei Neptun.

(sursa: Mediafax)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Botoșani: Peste 40 de amenzi aplicate în cadrul unei acțiuni organizată pentru prevenirea indisciplinei pietonilor și bicicliștilor

Publicat

pietoni.jpg

Publicitate

Duminică, polițiștii din cadrul Biroului Rutier au acționat pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere care au drept cauze generatoare indisciplina pietonilor sau a bicicliștilor, din municipiul Botoșani.

Activitățile au fost desfășurate în intervalul orar 15:00-19:00, pe artere rutiere, atât din municipiul Botoșani, cât și din zonele rurale aflate în competența Biroului Rutier, pentru reducerea riscului rutier și impunerea unui climat…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Sfânta Liturghie în cadrul Cercului Pastoral-Misionar „Sfântul Ioan Iacob” în biserica Parohiei „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe” din Horodiștea

Publicat

foto: sfânta liturghie în cadrul cercului pastoral misionar „sfântul ioan iacob”

Publicitate

Într-o atmosferă de rugăciune, comuniune și profundă trăire duhovnicească, biserica Parohiei „Sfântul Mare Mucenic Gheorghe” din Horodiștea a devenit astăzi locul în care inimile și gândurile preoților și credincioșilor s-au unit în jurul luminii credinței. A fost o zi aparte, marcată de întâlnirea Cercului Pastoral-Misionar „Sfântul Ioan Iacob”, care a adus împreună slujitori ai altarului și suflete dornice de întărire…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Senatorul PSD Doina Federovici cere ambulanțe noi pentru Botoșani

Publicat

senatorul psd doina federovici cere ambulanțe noi pentru botoșani

Publicitate

Atunci când sănătatea este în joc, fiecare minut contează. Pentru cei aflați în situații critice, ambulanțele poate face diferența. Din acest motiv, starea tehnică a ambulanțelor și prezența lor în timp util pe teren este o chestiune de siguranță publică și de respect față de viața botoșănenilor.

În acest context, senatorul PSD Doina Federovici a adresat, de la tribuna Senatului, o întrebare oficială șefului Departamentului pentru…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Localitatea săracă din județul Botoșani care poate deveni pion principal în reconstrucția Ucrainei

Publicat

localitatea săracă din județul botoșani care poate deveni pion principal

Publicitate

Darabani, cel mai nordic oraș din România, ar putea deveni port terestru și un punct cheie în reconstrucția Ucrainei de după război. Autoritățile locale fac demersuri, inclusiv în relația cu Ucraina, pentru deschiderea unui nou punct vamal cu țara vecină, dar și realizarea unui hub economic la graniță, scrie ADEVĂRUL

Discuțiile privind reconstrucția Ucrainei includ și viitorul zonelor de frontieră care au șansa de a se transforma în…

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe