Connect with us

ACTUALITATE

Explozia variantei Omicron loveşte în plin industria transporturilor: angajaţii refuză noi contracte

Publicat

omicron

De la navigatorii care refuză să se întoarcă pe nave, până la şoferii de camioane a căror îngrijorare cu privire la închiderea frontierelor cauzate de Covid depăşeşte atracţia salariilor mai mari, industria transporturilor se pregăteşte pentru un alt an de întreruperi ale lanţului de aprovizionare.

Potrivit Bloomberg, pe măsură ce infecţiile cu omicron cresc şi guvernele înăspresc restricţiile, companiile de logistică din întreaga lume, de la giganţi globali la întreprinderile mici, nu pot găsi suficient personal. Potrivit Uniunii Internaţionale de Transport Rutier, aproximativ o cincime din toate locurile de muncă profesioniste de conducător de camioane sunt neocupate, în ciuda faptului că mulţi angajatori oferă salarii mari. Unele companii de transport maritim sună, de asemenea, un clopoţel de avertizare cu privire la viitoarele perspective de angajare.

„2022 se pregăteşte a fi un alt an de perturbări severe, sub aprovizionare şi costuri extreme pentru proprietarii de mărfuri”, a declarat Simon Heaney, analist la consultanţa de cercetare maritimă Drewry. „Virusul arată încă o dată cât de periculos a rămas”, a spus el, prezicând încă 12 luni de travaliu prelungit şi birocraţie legată de asistenţă medicală.

Lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare

Pe măsură ce varianta mutantă a coronavirusului ia stăpânire, lucrătorii care livrează mărfuri pe nave şi camioane suportă greul unei infrastructuri a lanţului de aprovizionare încă înglobat în haos. Confruntaţi cu săptămâni lungi de carantină combinate cu natura precară a trecerii graniţelor şi cu frica de a se îmbolnăvi, unii oameni refuză contractele, în timp ce alţii îşi caută de lucru în altă parte, spun companiile.

În România, mulţi şoferi de camioane nu vor să accepte locuri de muncă pe distanţe lungi în alte părţi ale Europei, săturaţi de ambuteiajele de anul trecut de 30 de mile (48 de kilometri) şi de aşteptările de până la 18 ore la graniţele UE. Ţările în care infecţiile sunt în creştere sunt deosebit de problematice, potrivit lui Alex Constantinescu, CEO Alex International Transport 94 SRL, care operează 130 de camioane în scopul livrării de produse farmaceutice şi alimentare pe tot continentul.

Confruntat deja cu o penurie de şoferi înainte de pandemie, criza forţei de muncă din industria de camioane a devenit mai acută, a spus el. Compania a fost nevoită să crească salariile cu aproximativ 30% în ultimii trei ani.

„Ore lungi pe drum, dormit în maşină şi incertitudinea siguranţei interacţiunii cu alţi oameni – conducerea unui camion nu mai este foarte atractivă”, a spus Constantinescu, care a fondat compania acum 27 de ani. „Mă uit în spatele meu şi nu văd nicio nouă generaţie de şoferi. Pandemia a făcut ca această meserie să fie foarte neatractivă.”

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%

În Marea Britanie, numărul şoferilor de vehicule grele a scăzut cu 23%, sau aproximativ 72.000 de persoane, în al doilea trimestru, comparativ cu 2019, arată datele de la Logistics UK. În China, a apărut teama unei carantine prelungite din cauza strategiei guvernamentale Covid-zero care ţine şoferii departe. Chiar săptămâna trecută, întregul oraş vestic Xi’an, cu o populaţie de 13 milioane de locuitori, a intrat în lockdown după raportarea a 127 de cazuri.

„China are măsuri de politică foarte stricte pentru a controla explozia de infectări şi asta îi face pe şoferii de camion să nu fie dispuşi să meargă în anumite zone în care ar putea intra în carantină”, a declarat Salmon Aidan Lee, lider la consultanţa energetică Wood Mackenzie. „Aceste măsuri dure au contribuit şi mai mult la problemele lanţului de aprovizionare, iar unele fabrici de poliester au fost nevoite să se închidă.”

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări

Industria de transport maritim se confruntă cu provocări similare de muncă.

În timp ce criza de schimbare a echipajului care i-a împiedicat pe navigatori să ajungă acasă şi să fie înlocuiţi cu marinari proaspeţi s-a atenuat în mare parte -- mai puţin de 5% dintre navigatori se aflau la bordul navelor după expirarea contractelor lor la mijlocul lunii noiembrie, o scădere de la 9% la mijlocul lunii iulie, conform Indicatorului de schimbare a echipajului din Declaraţia Neptune -- acum companiile nu mai pot atrage angajaţii înapoi.

Lipsa se poate agrava, deoarece patronii companiilor solicită angajarea doar a echipajului vaccinat. Şi odată cu tulpina omicron care necesită mai multe injecţii de rapel, lipsa se intensifică. Mai puţin de 30% dintre navigatorii din India şi Filipine, printre ţările de top care furnizează navigatori, au fost complet vaccinaţi de la mijlocul lunii noiembrie, conform indicatorului Declaraţiei Neptun.

(sursa: Mediafax)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


ACTUALITATE

Tânăr de 25 de ani, din Leorda, dus cu escortă la locul de detenție

Publicat

mandate europene executate de către polițiștii botoșăneni. doi bărbați din

Publicitate

Polițiștii din Dorohoi au pus în aplicare un mandat de executare a pedepsei cu închisoare emis de către Judecătoria Botoșani, pe numele unui tânăr, de 25 de ani, din comuna Leorda.

 

Acesta a fost condamnat la un an și sapte luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de încredințarea unei persoane vehiculul, pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere pentru conducerea pe drumurile publice .

 

Tânărul a...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Polițiștii de la Transporturi, alături de elevi în „Săptămâna altfel”: Lecții despre siguranță și conduită civică

Publicat

polițiștii de la transporturi, alături de elevi în „săptămâna altfel”:

Publicitate

Activitate informativ preventivă desfăsurată de polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi

La data de 16 decembrie 2025, in cadrul programului „Săptămâna altfel” polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi au desfășurat o activitate informativ-preventivă cu elevii Școlii Generale nr. 11, din municipiul Botoșani.

În acest context, le-au fost prezentate copiilor informații despre misiunea Poliției Transporturi, dar și...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Asociația „Salvează o inimă”: Unele decizii de business pot însemna mai mult decât cifre. Pot însemna o șansă la viață

Publicat

asociația „salvează o inimă”: unele decizii de business pot însemna

Publicitate

Pentru majoritatea dintre noi, zilele se succed într-un ritm previzibil. Calendarul se umple cu întâlniri, termene-limită și obiective de atins. Deciziile sunt luate rapid, iar atenția este orientată spre rezultate, eficiență și performanță. Viața își urmează cursul, cu planuri pentru viitor și momente de respiro atent programate.

Pentru alte familii însă, timpul are o altă valoare.
Nu se măsoară în ore de lucru sau în rapoarte, ci în...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Proroc Daniel

Publicat

calendar ortodox 2025: sfântul proroc daniel

Publicitate

În anul 597 înainte de Hristos, Ierusalimul a fost cucerit de împăratul Nabucodonosor. Atunci proorocul Daniel a fost dus în robia Babilonului împreună cu regele Ioachim al iudeilor și cu alți tineri iudei, între care și trei prieteni buni ai lui Daniel: Anania, Azaria și Misail.

Ca să poată lega poporul robit de năzuințele statului babilonian, împăratul Nabucodonosor a poruncit lui Aspenaz, mai marele palatului său, să-i dea la școală să-i...

Citește mai mult pe Botosani24.ro

Citește mai departe