Connect with us

ECONOMIE

Exporturile județului Alba, majorate cu 85% într-un singur an, de către Daimler. Ce impact are deschiderea unei fabrici

Publicat

Exporturile companiilor din judeţul Alba s-au ridicat anul trecut la 2,45 de miliarde de euro, în creştere cu 85% faţă de anul precedent, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică (INS).

Astfel, impactul deschiderii fabricii Daimler (Star Assembly) din Sebeş se vede în cifre, având în vedere că toată producţia de componente merge la export în condiţiile în care România nu are o fabrică de autoturisme Mercedes.

Star Assembly, companie responsabilă de producţia transmisiilor 9G-Tronic – cutiile de viteze automate cu nouă trepte care echipează autoturisme Mercedes-Benz, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 7,3 mld. lei (1,6 mld. euro), de aproape cinci ori mai mult decât în anul anterior.

Principalii parteneri de relaţii internaţionale ai judeţului, după ponderea în valoarea totală a exporturilor şi importurilor au fost Germania, Italia și Ungaria, la export și cam aceleași țări, într-o ordine puțin diferită, la import: Germania, Ungaria, Italia.

Sursă: ziarul financiar

Citește mai departe
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, ales vicepreşedinte al Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

Publicat

Eugen Teodorovici

Ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici, a fost ales vicepreşedinte al Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), mandatul acestuia va începe în luna mai şi se va încheia în 2020, a anunţat, duminică, ministerul de resort.

“Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, cel mai înalt reprezentant al României la BERD, a obţinut unul din cele două mandate de vicepreşedinţi, alături de ministrul Finanţelor din Lituania. Noul preşedinte ales al Consiliului Guvernatorilor va fi ministrul Finanţelor din Spania”, se arată în comunicatul MFP.

Potrivit sursei citate, desemnarea unei structuri de conducere formată exclusiv din reprezentanţi ai unor state membre consolidează interesele Uniunii în cadrul BERD, chiar şi în contextul ieşirii Marii Britanii din forul comunitar.

România, prin ministrul Eugen Teodorovici, asigură în prezent atât preşedinţia Consiliului Guvernatorilor Băncii Europene de Investiţii, cât şi pe cea a Consiliului pentru Afaceri Europene şi Financiare (ECOFIN), în contextul Preşedinţiei rotative a Consiliului Uniunii Europene.

“Este o premieră de la aderarea României la Uniunea Europeană, când un oficial român deţine în acelaşi timp cele mai înalte funcţii în cadrul celor trei instituţii europene de prestigiu”, precizează MFP în comunicat.

Structura de conducere a Consiliului Guvernatorilor BERD, formată dintr-un preşedinte şi doi vicepreşedinţi a fost desemnată la sfârşitul săptămânii trecute. Mandatul celui mai înalt for de conducere al instituţiei financiare internaţionale va începe în luna mai 2019 şi se va încheia în 2020.

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare este un important investitor instituţional în Romania. BERD deţine un număr de 423 de proiecte, cu investiţii nete de peste 8 miliarde de euro, atât în sectorul privat cât şi cel public, în domenii precum energia, transportul şi infrastructura municipală, precum şi în instituţii financiare.

România este membru BERD din anul 1991. Guvernatorul României la BERD este ministrul Finanţelor publice, iar guvernator supleant este guvernatorul BNR. Începând din anul 2011, ţara noastră face parte dintr-o constituentă condusă de Turcia, din care mai fac parte Azerbaidjan şi Kîrgîzstan.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Siret (Vicşani), trecută pe lista proiectelor atribuite în parteneriat public-privat

Publicat

Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Siret (Vicşani) va fi trecută pe lista proiectelor strategice de investiţii care urmează a fi pregătite şi atribuite în parteneriat public-privat, potrivit unui proiect de Hotărâre publicat de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză.

Iniţiatorii actului normativ arată că realizarea liniei ferate de mare viteză, pe un singur fir, paralel cu firele de cale ferată existente, în lungime de aproximativ 505 kilometri (Ploieşti – Siret circa 430 kilometri şi Paşcani – Iaşi circa 75 kilometri), va conduce la atragerea unui număr însemnat de călători de la transporturile aeriene şi rutiere către transportul feroviar, la atragerea turiştilor, a tinerilor cu înaltă calificare dornici de a lucra în centrele universitare/de cercetare/industriale care există/se vor dezvolta pe traseu, dar şi a investitorilor străini, prin crearea unor sectoare industriale specializate.

Construcţia şi operarea liniei feroviare se va face de către operatorul privat pe o perioadă de 20 de ani, din care 4 ani proiectare şi construcţie, perioadă în care investitorul privat va obţine venituri atât din taxa de utilizare a căii ferate şi din operarea propriu zisă, cât şi din subvenţii acordate de stat.

“Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani) asigură reducerea timpului de legătură dintre capitală şi principalele oraşe/poli de dezvoltare de pe traseu, precum Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău, Paşcani, Iaşi, Suceava etc. De asemenea, se creează posibilitatea realizării unor conexiuni cu Republica Moldova şi Ucraina”, se arată în proiectul de Hotărâre.

Pe Lista proiectelor strategice de investiţii care vor fi realizate în parteneriat public – privat se află Autostrada Ploieşti – Braşov (109,3 kilometri), Autostrada Bucureşti – Craiova – Calafat – Drobeta-Turnu Severin – Lugoj (“Autostrada Sudului”, în lungime de aproximativ 550 km), Autostrada Târgu-Neamţ – Iaşi – Ungheni (în lungime de circa 100 km), operarea de servicii în domeniul sănătăţii, în cadrul unui pachet compus din spitale CFR, sau Complexul Medical “Carol Davila – Universitary Medical City”.

Lista proiectelor strategice de investiţii a fost aprobată prin Hotărârea Guvernului 357/2018 cu modificările şi completările ulterioare.

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză este unitatea centrală de fundamentare şi atribuire pentru proiectele strategice de investiţii realizate între sectorul public şi unul sau mai mulţi parteneri privaţi. (AGERPRES)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Astra Vagoane Arad va livra tramvaie pentru Cluj-Napoca, Galaţi şi Oradea

Publicat

Fabrica de tramvaie deţinută de Astra Vagoane Călători Arad ar urma să livreze 62 de garnituri din modelele Imperio şi Autentic în patru mari oraşe din România, în urma licitaţiilor organizate de administraţiile locale şi la care societatea a fost singurul ofertant, în două cazuri existând opţiunea de livrare suplimentară, în total, a încă 28 de tramvaie.

Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, joi, pentru AGERPRES, că a fost singurul ofertant la licitaţia ce s-a desfăşurat la Arad pentru zece tramvaie noi şi care s-a încheiat în urmă cu câteva zile. În acest context, fabrica ar urma să semneze contractul de livrare după ce perioada de evaluare a ofertei va fi încheiată.

Potrivit lui Blidar, societatea pe care o conduce a fost singura care a avut oferte şi în oraşele Cluj-Napoca, unde ar urma să livreze 24 de tramvaie, Galaţi – 18 tramvaie şi Oradea – 10 tramvaie. În total, fabrica ar urma să producă şi să livreze în ţară cel puţin 62 de tramvaie, la care se mai pot adăuga 28, pentru că în două oraşe s-a prevăzut opţiunea de suplimentare a comenzilor.

“În cazul municipiului Oradea, în prima etapă vom livra 10 tramvaie, dar există opţiunea pentru încă 10, iar la Arad, pe lângă cele 10 de la licitaţie, există opţiunea extinderii achiziţiei cu alte 18”, a declarat Blidar.

Întrebat de capacitatea la care lucrează fabrica de tramvaie din Arad, omul de afaceri a spus că noile contracte vor conduce la angajarea a cel puţin o sută de oameni, pentru a se face faţă producţiei.

“Ultimii doi ani au fost destul de trişti pentru fabrica noastră, pentru că am lucrat la doar 30% din capacitate, dar în prezent lucrăm la 60%. Vom creşte şi mai mult şi vom fi nevoiţi să angajăm cel puţin 100 de oameni pentru a ne onora obligaţiile. Jumătate dintre oamenii ce vor fi angajaţi provin din şcoala noastră de meserii, unde avem toate cele opt specializări necesare fabricilor pe care le deţinem”, a afirmat Valer Blidar.

Omul de afaceri a adăugat că în ţară “au început să fie organizate licitaţii pentru tramvaie în aproape toate oraşele care au acest tip de transport”.

“Cu toate acestea, la unele licitaţii nu putem participa din cauza unei condiţii pe care nu o înţelegem, fiind cerute tramvaie cu o lungime mai mare decât orice se produce în ţara noastră. Noi vom livra în România, în baza contractelor pe care le avem, cele două modele, Imperio, cu lungimi de 27 sau 36 de metri, şi Autentic, care este un concept propriu şi are o lungime de 18 metri. Mai e şi problema că, după 40 de ani în care oraşele nu au cumpărat tramvaie noi, acum toate vor în acelaşi timp şi cu livrare în decurs de un an, ceea ce este foarte greu. Cu toate acestea, fabrica noastră a avut la licitaţii nu doar avantajul preţului scăzut, dar şi termenul de livrare mic”, a spus Blidar.

Referitor la licitaţia organizată în Arad, primarul Gheorghe Falcă a confirmat, într-o postare pe Facebook, că a existat un singur ofertant, adăugând că pe lângă cele 10 tramvaie ar urma să fie cumpărate ale 18.

“S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor la licitaţia organizată de Primăria Arad în vederea achiziţionării a 28 de tramvaie noi. În prima etapă ne propunem să înnoim parcul Companiei de Transport Public cu 10 tramvaie, existând posibilitatea de extindere a contractului la 28 de garnituri noi. Ofertele primite parcurg etapa de evaluare tehnică şi financiară, sperăm ca în scurtă vreme să aflăm numele companiei care va furniza municipiului noile tramvaie. Investiţia va fi realizată din fonduri europene”, a scris Falcă.

Municipalitatea arădeană a obţinut, în toamna anului trecut, o finanţare de peste 16 milioane de euro, din fonduri europene, la care se adaugă o finanţare locală de aproape două milioane de euro pentru achiziţia celor zece tramvaie. Totuşi, conform reprezentanţilor administraţiei locale, în următorii patru ani vor fi cumpărate, în total, 28 de tramvaie noi, investiţie estimată la 57 de milioane de euro.

În prezent, oraşul Arad are cea mai dezvoltată reţea de linii de tramvai din România, după Bucureşti, iar Compania de Transport Public are 138 de garnituri aflate în circulaţie.

Fabrica de tramvaie din Arad are aproximativ 500 de angajaţi, iar împreună cu fabrica de vagoane călători grupul are peste 1.000 de salariaţi. (AGERPRES)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Concediu fără plată pentru angajaţii Fabricii de rulmenţi din Alexandria. Compania îşi restrânge activitatea

Publicat

sursa foto: adevarul.ro

Cel mai mare angajator privat din judeţul Teleorman își restrânge activitatea, din cauza comenzilor tot mai puţine şi a problemelor cu care se confruntă fabricile auto din lume. Conducerea Koyo România a decis ca salariații să intre în concediu fără plată, timp de două zile.

Potrivit liderului de sindicat de la Koyo Alexandria, Nicuşor Grigore “Este o măsură temporară. S-a stabilit iniţial ca angajaţii care au contract pe perioadă determinată să stea acasă vreme de o lună de zile. Era vorba despre 60 de persoane. Această măsură nu ar fi fost în regulă. În cele din urmă s-a luat decizia ca în lunile martie, aprilie şi mai să intre toţi angajaţii în liber fără plată timp de două zile, iar în alte două zile să fie plătiţi cu 75% din salariu”. Acesta a declarat că, cel puţin deocamdată, nu vor fi concedieri.

În prezent, la fabrica de rulmenţi din Alexandria lucrează peste 1.600 de persoane. (AGERPRES)

Citește mai departe