Connect with us

EVENIMENT

Femeia şi copilul ei de doi ani din Prahova, daţi dispăruţi, au revenit la domiciliu

Publicat

masina politia

Femeia din comuna Cocorăştii Mislii, dată dispărută împreună cu copilul ei de doi ani daţi după ce au plecat duminică spre o biserică dintr-un sat vecin, au revenit la domiciliu marţi dimineaţă, aceasta declarând poliţiştilor că a aflat din presă că este căutată, informează, marţi, IPJ Prahova.

„În seara zilei de 04.08 a.c., în jurul orelor 22:20, poliţiştii din cadrul Poliţiei Oraşului Băicoi, au fost sesizaţi despre faptul că, în dimineaţa zilei de 04.08.2019, numita Arsene Ana Maria, în vârstă de 27 de ani, din comuna Cocorăştii Mislii, sat Ţipăreşti, ar fi plecat voluntar împreună cu fiul său de 2 ani, către Biserica Mălăieşti, fără a mai reveni la domiciliu”, precizează IPJ Prahova.

Poliţiştii au demarat căutările, s-au uitat pe camerele de supraveghere din mai multe localităţi încercând să refacă traseul celor daţi dispăruţi.

„În urma sesizării, poliţiştii prahoveni au demarat activităţi specifice în vederea depistării celor doi, acţionând cu forţe mărite. Astfel, din verificările efectuate, informaţiile obţinute, cât şi vizionarea camerelor de filmat din mai multe localităţi, poliţiştii au stabilit traseul urmat de femeia de 27 de ani, respectiv sat Ţipăreşti, comuna Dumbrăveşti, municipiul Ploieşti (autogara din zona Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti Gara de Vest Ploieşti, urcând într-un tren cu destinaţia Gara de Nord – mun. Bucureşti”, anunţă IPJ Prahova.

Femeia s-a întors acasă şi a spus că a aflat din presă că este căutată.

„Întrucât cei doi, mama şi fiul, au fost daţi în urmărire generală, în această dimineaţă, 06.08.2019, un bărbat din municipiul Bucureşti (cunoştinţă mai veche a familiei) s-a prezentat împreună cu numita Arsene Ana-Maria şi fiul acesteia, la sediul Postului de Poliţiei Cocorăştii Mislii, menţionând faptul că aceasta ar fi ajuns la domiciliul său în seara de 05.08.2019 şi a aflat că este căutată în urma informaţiilor apărute în mass-media”, mai precizează IPJ Prahova.

Conform sursei citate, mama şi copilul nu au fost victime ale vreunei infracţiuni. Poliţiştii au contactat reprezentanţi ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului pentru a lua măsuri în acest caz. AGERPRES


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


EVENIMENT

Copil de 9 ani, izbit în plină zi, pe trecere, de o mașină, în Târgoviște

Publicat

politia 112 general generic 1000x600

Un copil a fost lovit de o mașină, miercuri, în Târgoviște.

Accidentul a avut loc pe Bd. Eroilor.

Primele date arată că un copil de 9 ani care traversa strada pe trecerea pentru pietoni a fost lovit și accidentat ușor de catre un autoturism condus de un bărbat de 35 de ani, din localitate.

Se face cercetarea la fața locului, urmând a se stabili cu exactitate împrejurările evenimentului rutier.

Citește mai departe

EVENIMENT

Se reiau zborurile din Oradea spre Londra

Publicat

Se reiau zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Zborurile din Oradea către Bologna, Dusseldorf și Milano rămân suspendate.

Primăria Oradea informează că Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie.

Compania și-a suspendat, începând cu 10 ianuarie, toate cele patru zboruri de pe aeroportul Oradea, ca urmare a pandemiei, dar și din cauza numărului mic de pasageri.

Compania anunța, la acea vreme, că suspendarea va fi valabilă până la finalul lunii ianuarie, cu posibilitatea ca, în funcție de evoluția restricțiilor impuse de COVID-19 care afectează direct rezervările înregistrate, să fie prelungită și în februarie.

„Aceasta s-a materializat într-un act adițional la contractul de finanțare încheiat între Primăria Oradea și Ryanair, prin care perioada în care zborurile sunt suspendate este adăugată la perioada contractuală. Spre exemplu, în cazul zborurilor care ies de sub contractul de subvenție în iulie 2022, Dusseldorf, Londra și Milano, ca urmare a demersului menționat, acestea trebuie să opereze și în luna august 2022, pentru a acoperi prevederile contractuale.

Acest principiu va fi aplicat în situațiile generate de pandemia de COVID- 19 și pentru a folosi cât mai eficient aportul financiar al municipalității, mai clar, pentru ca zborurile să vină cu pasageri, nu goale. Având în vedere că pentru destinația Bologna există deja o suspendare, contractul va fi valabil până în septembrie 2022.

În funcție de evoluția pandemiei, există posibilitatea ca operatorul să mai anunțe suspendări ale zborurilor, însă, important de menționat este faptul că acesta își va respecta toate obligațiile prevăzute de contractul de finanțare (număr de destinații, luni de operare, pasageri)”, anunță sursa citată.

Într-un anunț public, compania aeriană a transmis că, spre finalul anului trecut, numărul rezervărilor a scăzut drastic din cauza evoluției noii tulpini Omicron, drept urmare Ryanair a fost nevoită să-și regândească planul și să scadă capacitatea de zbor cu 33% pentru luna ianuarie în toată Europa.

(sursa: Mediafax)

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Criza facturilor: Ministrul Energiei anunță cum își pot recupera clienții banii de la companii

Publicat

ministrul economiei

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, anunță că a fost stabilită procedura prin care clienții își pot recupera banii în cazul facturilor calculate greșit de distribuitori.

„Există procedură regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, procedură stabilită de ANRE. Dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, atunci la cererea clientului, în termen de 5 zile, furnizorul are obligația de a efectua plata. Dacă diferența e mai mică de 100 de lei atunci se recuperează din factura următoare”, a explicat ministrul Virgil Popescu.

Guvernul a mai decis că furnizorii au obligația să recalculeze facturile fără a impune penalități în termen de 15 zile. De asemenea, în perioada de 15 zile, se suspendă inclusiv o eventuală plată a acestora, a mai spus ministrul Energiei.

În plus, pentru a preîntâmpina eventuale abuzuri ale companiilor față de clienți pe perioada aplicării ordonanței de urgență de plafonare și compensare sunt interzise debranșările, a precizat Virgil Popescu.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Probleme la facturile de energie. Milioane de facturi de la un singur operator se recalculează

Publicat

ANPC continuă controlul la furnizorii de energie electrică și gaze. A făcut aproape 100 de controale, alte 100 sunt în curs. Mai mulți operatori au emis facturi fără compensarea prețurilor sau nu răspund la timp solicitărilor. Peste 2.000.000 de facturi s-au stornat de la un singur operator.

Până în acest moment, comisarii ANPC au terminat 94 de acțiuni de control în întreaga țară, alte 100 fiind în curs de derulare.

Până acum, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

De exemplu, la Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contravenției, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinse conceptele de compensare/plafonare de la 1 noiembrie 2021, informează ANPC.

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

• nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021

• tabelul privind consumul energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%

• informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea

• nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor

• nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile

• contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

• diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator

• împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns

• procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori

• practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative

• furnizarea de energie electrică, fără licență

• nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

(sursa: Mediafax)

Citește Romania24.ro pe Google News

Citește mai departe