ACTUALITATE
Festivalul Brazilor de Crăciun – Au fost strânşi 685.500 de euro. Creaţia lui Omid Ghannadi – 180.000 de euro
Festivalul Brazilor de Crăciun (ediţia a XIX-a), organizat de „Salvaţi Copiii România”, a adunat 685.500 de euro în urma licitaţiei, din bilete de tombolă şi din sponsorizări, în cadrul unui eveniment care s-a desfăşurat joi, la Stejarii Country Club.
Suma, potrivit organizatorilor, urmează a fi completată cu banii strânşi în urma licitaţiei online, care a avut loc pe platforma lavacow.com.
Cel mai licitat brad a fost cel creat de Omid Ghannadi, cu numele „Rădăcini”, pentru care a fost achitată suma de 180.000 de euro, banii fiind oferiţi de mai multe companii.
Pentru ediţia din 2019 a Festivalului Brazilor de Crăciun au fost creaţi, potrivit preşedintelui executiv „Salvaţi Copiii România”, Gabriela Alexandrescu, 29 brazi de Crăciun, la care s-a adăugat şi bradul copiilor de la „Salvaţi Copiilor România”. Toţi au intrat, într-o primă fază, în licitaţia de tip silent option, după care 17 dintre aceştia au intrat în licitaţia cu strigare.
„În cele 18 ediţii de până în prezent, aproape 40.000 de copii au fost incluşi în programe, datorită banilor care s-au strâns la Festivalul Brazilor – aproape 5,3 milioane de euro. Noi lucrăm în foarte multe localităţi din ţară, peste 29 din toată ţara, în toate zonele din comunităţile cele mai complicate. Ediţia de anul trecut a fost cea mai spectaculoasă din punct de vedere al strângerii de fonduri, au fost 770.000 de euro şi am ajutat 5.000 de copii în acest an. (…) Banii i-am folosit o mare parte din ei pentru suport nutriţional, îmbrăcăminte, produse igienico-sanitare, altele pentru servicii şi anchete sociale, o altă parte pentru servicii educaţionale, activităţi recreative, transport, comunicare şi renovare sedii şi întreţinere. Toţi banii au ajuns la copii. Impactul acestor programe este fantastic”, a declarat Gabriela Alexandrescu, în deschiderea evenimentului.
Licitaţia a fost deschisă cu bradul creat de Şerban Porupca, numit „Marceline”. Acesta a fost achiziţionat pentru suma de 7.000 de euro.
Printre cei mai râvniţi brăduţi s-au aflat cel creat de Dhaniel Nora – „Şiragul de amintiri”, achiziţionat la preţul de 45.000 de euro, şi bradul creat de arh. Miruna Ardelean, cu numele „Bear Hugs Tree”, achiziţionat la preţul de 40.000 de euro.
Pentru bradul creat de „Salvaţi Copiii România”, cu sprijinul Ştefaniei Mircea – „Povestea bradului” – mai multe companii s-au unit şi au oferit suma de 32.000 de euro
Amalia Năstase a povestit că bradul :Salvaţi Copiii” a fost făcut „de copii ai căror părinţi nu sunt în ţară”.
Cei 30 de brazi de la ediţia a XIX a Festivalului Brazilor de Crăciun au fost creaţi de Doina Levintza, Anca Fetcu Lupu, Nicu Bocancea, Ioana Ciocan, Adela Pârvu & arh. Andreea Beşliu, Stephan Pelger & Agnes Mattis-Teutsch, Laura Hîncu, Tudor Laban, Iulia Totoianu, Dorin Negrău, Justinian Scărlătescu, Octavian Roman, Omid Ghannadi & Cătălin Măruţă, Ioana Uretu, Dhaniel Nora, Mihaela Bachmann, Ana & Maria Mohonea, Alina Alexe, arh. Miruna Ardelean, Ciprian Vlaicu & Andrei Coman, Alexandra Nicula & Arh. Alina Drăgan, Laura Olaru, Manuela Pungan, Mihaela Bîlan, Şerban Porupea, Ioana Şucu, arh. Roxana Dan & Maria Ghement, Mihai Veg & Ioana Goţia-Ciurea, şi „Salvaţi Copiii România”, cu sprijinul Ştefaniei Mircea.
Amfitrionii evenimentului au fost Andreea Raicu, Cătălin Măruţă şi Cătălin Neamţu.
Comitetul de organizare a Festivalului Brazilor de Crăciun din acest an a fost format din Adela Harnagea, Amalia Năstase, Andreea Godeanu, Andreea Raicu, Cătălina Porojan, Cristian Hordilă, Florentina Costea, Jean Paul Bottcher, Tereza Munteanu şi Gabriela Alexandrescu.
În cei 19 ani dedicaţi exclusiv cauzei copiilor pentru care educaţia rămâne un drept numai pe hârtie, „Salvaţi Copiii România” a readus în şcoală 39.485 de copii, dintre care în programe de tip „Grădiniţă Estivală” – 8.196 de copii, în programe de tip „Şcoală după Şcoală” – 27.173 de copii, iar în programul „A Doua Şansă” – 4.116 de copii, reuşind să strângă, cu ajutorul companiilor, suma de 5.317.800 de euro. AGERPRES