Connect with us

EDUCATIE

Fiecare școală ar putea primi ”mână liberă” să decidă cum va începe cursurile, în toamnă

Publicat



Fiecare unitate de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid, informează ziarul Alba24.ro

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Titularizare 2021: 130 de candidați au obținut nota 10. Peste 40% dintre candidați au obținut note peste 7

Publicat

Arhivă foto

130 de profesori au obținut nota 10 la examenul de titularizare, însă rata notelor peste șapte, necesară pentru titularizare, este în scădere față de anii trecuți, respectiv 44,47% față de 58,66% în 2020, transmite Ministerul Educației.

Rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2021, înainte de înregistrarea contestațiilor, au fost publicate marți pe pagina web dedicată – titularizare.edu.ro.

„Rata notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 44,47% (în scădere, față de rezultatele consemnate în ultimii patru ani: 58,66% în 2020, 46,86% în 2019, 47,40% în 2018, respectiv 45,73% în 2017). Procentul notelor între 5 și 7 este de 35,49%, în creștere comparativ cu anul trecut (27,23%).

Din promoția curentă 40,63% dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte) – (58,38% în 2020, 46,79% în 2019, 46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017). 130 de candidați au obținut nota 10, iar 11.014 candidați au obținut note între 7 și 9,99”, anunță Ministerul Educației.

Peste 25.000 de candidați la proba scrisă

La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.301 candidați din totalul de 34.120 de candidați înscriși.

Potrivit sursei citate, în centrele de evaluare au fost notate 25.059 de lucrări, întrucât: 2.193 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 8 candidați au fost eliminați, iar lucrările a 41 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei.

Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2021-2022.

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 27 iulie, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 28 iulie, până la ora 12:00. Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până în data de 28 iulie, ora 12:00. Rezultatele finale se afișează în data de 3 august la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site.

Angajare pe perioadă nedeterminată

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Proba practică și inspecția la clasă au fost eliminate pentru anul în curs prin OUG nr. 70/2020, aprobată prin Legea nr. 179/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să consultați acest dosar de presă.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Salariile mari din IT cresc concurenţa la facultăţile de profil. Număr record de candidați pe un loc

Publicat

sursa foto: unibuc.ro

Salariile mari din domeniul IT atrag tot mai mulţi absolvenţi de liceu către acest sector de activitate, scrie Ziarul Fianciar.

Facultatea de matematică şi informatică din cadrul Universităţii din Bucureşti, care îi are printre absolvenţi pe Daniel Dines de la UiPath şi pe Florin Talpeş de la Bitdefender, a înregistrat un număr record, de 12 candidaţi pe loc, la admiterea din acest an.

„La secţia de tehnologie a informaţiei competiţia a fost chiar mai acerbă, cu 28 de candidaţi pe loc. Anul acesta admiterea s-a bazat în principal pe nota de la bacalaureat, nu pe sistemul tradiţional de admitere pe bază de examen, pe care am suspendat-o din cauza pandemiei“, a spus Radu Grama­tovici, prorector Studenţi şi Informatizare în cadrul Universităţii din Bucureşti.

Un absolvent al Facultăţii de mate­matică şi informatică câştigă, după primul an de la angajare, cel puţin 1.000 de euro net pe lună

Dacă în urmă cu 7-8 ani numai jumătate dintre studenţii care se înscriau în primul an la această facultate reuşeau să devină absolvenţi cu diplomă de licenţă, în prezent rata de absolvire a crescut la 60%, dar în continuare este mică. „Noi încercăm să îmbunătăţim lucrurile în zona aceasta de abandon din cauza derulării în paralel a programului de studii şi a unui loc de muncă în industrie, care se manifestă în continuare, dar cred că suntem pe drumul cel bun“.

Sectorul IT&C a fost vedeta economiei în ultimii ani, ajungând la 6,8% din PIB. Cu numai 200.000 de angajaţi, IT&C-ul ge­nerează mai mult decât agricultura (3,8% din PIB îm 2020) şi construcţiile (6,6% din PIB).

Anual, universităţile livrează 8.000 de IT-şti, însă nevoia din piaţă este mult mai mare. Cifrele de şcolarizare de la facultăţile de matematică şi informatică nu pot creşte, deoarece nu sunt suficient de mulţi profesori care să îi antreneze pe viitorii programatori, iar salariile din sistemul de învăţământ nu îi motivează pe tineri să aleagă o carieră academică.

Un angajat din domeniul serviciilor informatice câştigă, în medie, 8.200 de lei net pe lună, de 2,3 ori mai mult decât un angajat plătit cu salariul mediu pe economie.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

TOPUL orașelor cu cele mai bune licee. Care rămân cele mai căutate specializări

Publicat

rezultate

Cel mai bun liceu din țară este Colegiul Național Sf. Sava din București, unde la specializarea matematică-informatică, ultima medie de admitere a fost 9,84. Absolvenții de clasa a opta au aflat la ce liceu vor merge din toamnă.

Anul acesta, media de admitere a fost mai mică față de anul trecut.

Bucureștiul rămâne pe primul loc în clasament, cu două colegii, C.N. Sfântu Sava și C.N. Gheorghe Lazăr.

Spre deosebire de anul trecut, acum Clujul dispare din acest top 10. La fel și Iași și Focșani.

Locul liceelor din aceste orașe este luat anul acesta de licee din Craiova, Galați și Ploiești.

Colegiul Mircea cel Bătrân din Constanța rămâne și anul acesta în acest clasament.

Cele mai căutate specializări rămân matematică-informatică și științele naturii.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO: Medalii de argint şi bronz obţinute de studenţi de la Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi” la olimpiada de matematică din ţările din sud-estul Europei

Publicat

sursa foto: tuiasi.ro

Iaşi, 25 iul/Agerpres/ – Studenţii de la Facultatea de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (TUIASI) au obţinut patru medalii la cea de a XV-a ediţie a Olimpiadei de matematică din ţările din sud-estul Europei – SEEMOUS 2021.

La competiţia care s-a desfăşurat în Cipru, la Agros, în perioada 19 – 24 iulie, sub patronajul Mathematical Society of South Eastern Europe – MASSEE şi al Societăţii de Ştiinţe Matematice din Cipru, au luat parte şase studenţi de la facultatea din Iaşi. Robert Gabriel Curpăn a obţinut medalia de argint, iar Gabriel Alexandru Scînteie, Ioana Roxana Băcălie şi Andrei Iosif Iojă au obţinut medalii de bronz.

Studenţii s-au pregătit în cadrul centrului de specialitate de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” sub îndrumarea profesorilor Marian Panţiruc, Radu Strugariu şi Marcel Roman.

„Aceste medalii confirmă evoluţia noastră din ultimii ani şi culegem roadele muncii studenţilor. Chiar dacă a fost pandemie, în perioada aceasta, noi am făcut pregătire la fel ca şi în anii anteriori. La început, am făcut pregătirile online, dar în ultima perioadă am fost faţă în faţă. Sunt copii foarte buni. (…) Am avut şi rezultate mai bune decât atât, dar suntem mulţumiţi de rezultat, mai ales că studenţii s-au pregătit în condiţiile impuse de pandemia de COVID-19. Patru medalii înseamnă ceva”, a declarat, pentru AGERPRES, profesorul Marcel Roman. Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate