Connect with us

ACTUALITATE

Ford România a produs motorul cu numărul un milion la fabrica din Craiova

Publicat



focus

Ford România marchează vineri un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la uzina din Craiova, de la lansarea producţiei acestuia în anul 2012, informează compania într-un comunicat transmis AGERPRES.

“Atingerea cifrei de un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la Ford Craiova este o mare realizare pentru uzina noastră şi pentru angajaţii noştri. Motorul EcoBoost de 1,0 litri a revoluţionat industria noastră şi suntem foarte mândri să construim acest motor la Craiova”, a declarat Ian Pearson, preşedintele Ford România şi directorul fabricii Ford Craiova.

Motorul cu numărul un milion produs astăzi la Craiova este o versiune de 125 CP şi va echipa un model EcoSport Titanium pentru un client din Craiova.

“Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri a fost lansat pentru prima dată pe modelul Ford Focus în 2012 şi utilizează tehnologiile Ford EcoBoost care includ injecţia directă de înaltă presiune, axe cu came cu geometrie variabilă şi turbocompresor, pentru eficientizarea consumului de combustibil, oferind puterea şi performanţele echivalente unui motor aspirat de 1,6 litri. Motorul – cu un bloc (motor) suficient de mic cât să încapă pe o foaie de hârtie A4 – a fost proiectat la centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania şi este construit în fabricile Ford din Craiova, România şi din Köln, Germania”, se menţionează în comunicat.

De asemenea, motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri pe benzină a câştigat timp de şase ani la rând 10 premii în cadrul competiţiei ‘Motorul Internaţional al Anului’ la categoria ‘Cel mai bun motor sub un litru’, de la lansarea sa în 2012, fiind considerat un motor eficient din punct de vedere al consumului, compact şi puternic.

Potrivit sursei citate, de la începutul anului 2018, motorul compact şi puternic Ford EcoBoost de 1,0 litri este oferit cu o tehnologie inovatoare de dezactivare a cilindrilor, care ajută la reducerea emisiilor de CO2 şi la eficientizarea consumului, devenind primul motor cu trei cilindri din lume care oferă tehnologia de dezactivare a cilindrilor.

Dezactivarea cilindrilor oferă costuri reduse de funcţionare pentru clienţii ce deţin maşini cu motor EcoBoost de 1,0 litri, prin oprirea automată a livrării de carburant şi a funcţionării supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, atunci când motorul nu necesită putere maximă, cum ar fi coborârea în pantă sau la viteze de croazieră.

“Motoarele noastre construite la Craiova sunt destinate nu numai modelului EcoSport pe care îl fabricăm în România, ci şi altor uzine de producţie de vehicule ale Ford din Germania, Spania, Turcia, Taiwan şi Thailanda”, a adăugat Josephine Payne, manager Fabrica de Motoare Ford Craiova.

Mai multe modele Ford, printre care Fiesta, EcoSport, Focus, Turneo şi Transit sunt disponibile în Europa cu motorul în trei cilindri. În plus, motorul va fi disponibil pe gama extinsă a noului Transit Custom şi Turneo Custom, versiunile plug-in hybrid. Unul din patru vehicule noi Ford vândute în Europa sunt echipate cu motor EcoBoost de 1,0 litri provenind din Craiova sau Köln.

În prezent, Fabrica de Motoare de la Craiova are peste 1.000 de angajaţi, care lucrează în trei schimburi pentru a răspunde cererii pieţei.

De la preluarea fabricii, în martie 2008, Ford a investit aproximativ 1,5 miliarde de euro în producţia de autovehicule şi de motoare din cadrul uzinei sale moderne şi avansate de la Craiova. Din aceasta sumă, peste 200 de milioane de euro au fost investiti doar în modernizarea Fabricii de Motoare.

Ford România are până în acest moment peste 4.600 de angajaţi care lucrează în secţiile de producţie maşini şi motoare. Totodată, compania a anunţat că va angaja în acest an încă 1.700 de persoane, pentru a sprijini introducerea în producţie la uzina din Craiova a unui al doilea model de vehicul.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, promovează şi asigură service pentru o gamă completă de autovehicule, camioane, SUV-uri şi autovehicule electrice Ford, precum şi autovehicule de lux Lincoln. De asemenea, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi urmăreşte planul de a deveni lider în domeniile electrificare, autovehicule autonome şi soluţii de mobilitate.

Ford are aproximativ 202.000 de angajaţi în toată lumea.

Ford Europa produce, vinde şi servisează vehicule sub marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 54.000 de angajaţi la facilităţile proprii şi aproximativ 69.000 de angajaţi când sunt luate în considerate asocierile în participaţiune şi entităţile neconsolidate. În plus faţă de Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia Ford de Relaţii cu Clienţii şi 24 de facilităţi de producţie.

Primele autoturisme Ford au fost livrate în Europa în 1903 – acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company – iar producţia europeană a început în anul 1911.AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ACTUALITATE

Studiu: Jumătate dintre micile afaceri locale au raportat scăderi ale încasărilor în primele 5 luni ale anului

Publicat

bani

Jumătate dintre micile afaceri autohtone au raportat scăderi ale încasărilor în primele cinci luni ale acestui an, în timp ce un sfert (26%) dintre proprietarii unor astfel de business-uri au declarat că în acest interval le-au crescut încasările, conform unui studiu realizat de Omnicredit, prima platformă fintech 100% online dedicată sprijinirii afacerilor mici din România.

“Micile afaceri din România nu au avut niciodată o situaţie financiară extraordinar de stabilă. Vulnerabilităţile acestor businessuri au fost cu atât mai mult puse în evidenţă în perioada restricţiilor impuse de pandemie, în special în ceea ce priveşte capacitatea financiară de a rezista unor şocuri precum pierderea unor clienţi, încetinirea activităţii economice sau încasările întârziate”, se arată în studiu.

Studiul, efectuat pe baza de clienţi a Omnicredit, reprezentând aproximativ 2.500 de antreprenori, proprietari de afaceri mici şi mijlocii, în perioada ianuarie – mai 2020, a relevat astfel încă o dată slaba capitalizare a sectorului reprezentat de IMM-uri, firme care reprezintă peste 99% din totalul celor înregistrate în ţara noastră.

De asemenea, rezultatele sondajului au arătat că 54% dintre antreprenorii chestionaţi au declarat că în prezent afacerile lor funcţionează cu resurse financiare proprii. Practic, aceste businessuri sunt ţinute pe linia de plutire din aportul financiar personal al proprietarilor.

Rezultatele studiului au mai arătat că doar 7% dintre afaceri se finanţează cu ajutorul unor soluţii de tip factoring sau scontare, deşi acestea nu reprezintă o îndatorare a firmei, ci o modalitate de a încasa la timp facturi, evitând riscul de întârziere a plăţilor de către furnizori.

“Factoringul şi scontarea reprezintă modalităţi de autofinanţare încă puţin utilizate de către IMM-urile din România. (…) Contrar a ceea ce se spune, factoringul nu este un serviciu scump, pentru că nu are alte servicii adăugate (ca la liniile de credit, de exemplu) şi are ca principal cost doar dobânda, de circa 2-3% din valoarea facturii. Acest cost aduce însă şi o serie de beneficii: transformă o plată la termen în lichiditate imediată, antreprenorul poate oferi termene de plată mai lungi sau poate chiar acorda plata în avans la furnizori, pentru a obţine discounturi”, explică Elisa Rusu, CEO şi partener Omnicredit.

Potrivit studiului citat, pandemia a avut un impact considerabil asupra micilor afaceri din România: peste 83% dintre respondenţi au declarat că în această perioadă a fost necesară o suplimentare a capitalului businessului.

“Cele mai multe afaceri care au avut de suferit au apelat, pentru a depăşi dificultăţile financiare aduse de această perioadă, la soluţia cu risc minim a autofinanţării (43%). Însă o pondere relativ mare de afaceri (21%) au folosit soluţii alternative, de tipul facilităţilor oferite de IFN-uri şi companiile fintech. Mai puţin de 10% din businessuri au apelat la fonduri publice sau la tradiţionalele credite bancare”, arată rezultatele studiului.

Cu toate acestea, studiul Omnicredit a revelat şi câteva surprize. Prima este optimismul (moderat) al antreprenorilor chestionaţi. Doar 52% dintre oamenii de afaceri care au răspuns la sondaj anticipează că se vor confrunta cu o scădere a cererii pentru produsele sau serviciile pe care le oferă. Nu mai puţin de două treimi dintre respondenţi au în vedere, pentru acest an, extinderea sau dezvoltarea afacerii, în vreme ce 17% vizează reluarea şi continuarea activităţii la nivelul de dinainte de pandemie.

În schimb, 53% dintre antreprenori apreciază că domeniul lor de activitate şi-a schimbat complet dinamica în urma impactului provocat de pandemie, ceea ce ar putea indica faptul că asistăm la o reorientare a businessurilor către modele de afaceri mai flexibile. Dat fiind că majoritatea oamenilor de afaceri chestionaţi activează în domeniile comerţului şi al serviciilor, probabil că antreprenorii au în vedere tranziţia către operaţiunile online. În continuare, majoritatea proprietarilor de afaceri mici spun că problema cea mai mare cu care se confruntă micile întreprinderi este lipsa accesului la finanţare (85%), urmată de birocraţia şi condiţiile rigide impuse de bănci (83%).

În condiţiile reticenţei businessurilor faţă de birocraţie şi risc, nu este surprinzătoare preferinţa micilor antreprenori pentru soluţiile de microcreditare, atunci când au fost întrebaţi ce soluţii de finanţare au în vedere pentru viitor.

“Dacă 64% au declarat că iau în considerare microcreditele, este cu totul neaşteptată apariţia, pe a doua poziţie în topul opţiunilor de finanţare pentru viitor, a capitalului de risc (fondurile de tip venture capital). Probabil acesta este un efect al consolidării categoriei IMM-urilor din sectorul tehnologiei, clienţi predilecţi ai investitorilor VC, la fel cum probabil că sunt şi scorurile neaşteptat de mari (32%) înregistrate de soluţii precum crowdfundingul şi finanţarea prin “business angels” (30%). În orice caz, este clar că asistăm la o perioadă extrem de activă, marcată de transformări, pentru afaceri”, a adăugat Elisa Rusu.

Omnicredit (omnicredit.ro) este prima platformă fintech de microfinanţare din România care oferă produse de factoring, scontare şi microcreditare, rapid şi cu un minim de documente.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Studiu: Coronavirusul se poate transmite de la oameni la câini şi pisici

Publicat

Un studiu realizat de cercetători italieni a ajuns la concluzia că oamenii pot transmite noul coronavirus SARS-CoV-2 la pisici şi la câini, transmite luni DPA.

În cadrul studiului au fost testaţi 540 de câini şi 277 de pisici, animale de companie din gospodării din nordul Italiei, în special în regiunea Lombardia, în care cel puţin o persoană a fost infectată cu noul coronavirus, sau în zonele în care s-au înregistrat mai multe cazuri.

Studiul, ce nu a fost încă examinat de experţi independenţi (peer-reviewed), a identificat ancorpi pentru coronavirus la 3,4% dintre câinii şi respectiv 3,9% dintre pisicile testate, fapt care indică infectarea lor cu noul coronavirus.

Testele prin tamponare care caută infecţiile virale active au ieşit negative la toate animalele pentru că perioada de transmitere a virusului s-a încheiat după două săptămâni. Testele au fost realizate în perioada martie – mai a acestui an.

Thomas Mettenleiter, conducătorul Institutului Federal german pentru Cercetări cu privire la Sănătatea Animalelor (FLI), a declarat că rezultatele indică faptul că acest virus circulă între oameni şi animale.

“Acest lucru confirmă ceea ce deja ştiam”, a subliniat Mettenleiter, adăugând că dimensiunile mari ale acestui studiu sunt fără precedent şi că a fost dificil pentru oamenii de ştiinţă să culeagă mostre.

Majoritatea animalelor din studiu provin din gospodării afectate de coronavirus, ceea ce demonstrează că infecţia se transmite în mod general de la oameni la animale, conform lui Mettenleiter.

El a confirmat poziţia FLI conform căreia pisicile şi câinii nu îndeplinesc un rol semnificativ în transmiterea COVID-19 şi că oamenii nu trebuie să-şi limiteze contactul cu propriile animale de companie.

De cealaltă parte însă, persoanele infectate ar trebui să-şi limiteze contactul cu animalele de companie, deşi nu există indicii că animalele pot muri din cauza coronavirusului, conform lui Mettenleiter.AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amendă de 5.000 de lei pentru o terasă din Mamaia care a continuat să funcţioneze după ora 23.00

Publicat

Administratorul unei terase situată în Piaţeta Cazino din Mamaia a fost amendat de către Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) cu 5.000 de lei pentru că nu a încheiat programul duminică seara, la ora 23.00, conform noilor reglementări ale Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, informează IPJ Constanţa.

“În cursul zilei de luni, reprezentanţii ITM Constanţa au luat măsura sancţionării contravenţionale a unui operator economic din staţiunea Mamaia (zona Piaţetei Cazino), cu amenda în valoare de 5.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor legale privind programul de lucru din data de 2 august”, se arată într-o informare a IPJ Constanţa.

Potrivit sursei citate, aproximativ 200 de poliţişti, jandarmi, pompieri şi reprezentanţi ai organelor de control din au acţionat duminică noaptea, pentru verificarea respectării măsurilor de protecţie sanitară în vederea prevenirii şi limitării infectării cu COVID-19, în principalele zone aglomerate din judeţul Constanţa.

Au fost verificate 133 de societăţi comerciale şi au fost aplicate 46 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 35.000 de lei, dintre care 16 pentru nerespectarea măsurilor de protecţie individuală, alte trei pentru contravenţii privind protecţia consumatorilor, patru amenzi pentru activităţi ilicite de producţie, comerţ sau prestări de servicii şi 10 sancţiuni pentru fapte de încălcarea unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, conform poliţiştilor. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tânăr din Galați, depistat la volan sub influenţa cannabisului. Ce pedeapsă a primit

Publicat

Un tânăr de 28 ani din Galaţi a fost depistat la volan sub influenţa cannabisului, pe numele său fiind deschis dosar penal, a informat, luni, Inspectoratul de Poliţie Judeţean(IPJ) Galaţi.

Potrivit sursei citate, poliţiştii Biroului Rutier Galaţi au oprit în trafic, pe Faleza superioară a Dunării, din municipiul Galaţi, un autoturism la volanul căruia au identificat un tânăr de 28 ani, din localitate.

Întrucât acesta a prezentat un comportament suspect, poliţiştii l-au testat cu aparatul DrugTest, rezultatul fiind pozitiv la substanţa cannabis.

Bărbatul a fost condus la spital pentru prelevarea de mostre biologice şi este cercetat penal sub aspectul comiterii infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influenţa substanţelor psihoactive. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate