EVENIMENT
Fostul director al Poştei Române, condamnat la 6 ani ÎNCHISOARE pentru luare de mită. Procesul a durat 3 ani și jumătate

Fost director general al Poştei Române, Daniel Neagoe Dumitru, a fost condamnat de Tribunalul Bucureşti la şase ani închisoare cu executare pentru luare de mită, într-un dosar în care a fost acuzat că a cerut bani de la o firmă în schimbul acordării unor contracte privind servicii de curăţenie şi reîncărcare a cartelelor telefonice prepaid.
Procesul a durat trei ani şi jumătate, iar judecătorul care s-a ocupat de acest caz a amânat de 22 de ori pronunţarea sentinţei în dosar.
Conform deciziei instanţei, Daniel Neagoe Dumitru a primit câte 5 ani închisoare pentru 3 infracţiuni de luare de mită. Pedepsele au fost contopite, fiind adăugat un spor de pedeapsă de un an, astfel încât fostul director va executa 6 ani închisoare.
Pe de altă parte, Daniel Neagoe Dumitru a fost achitat pentru abuz în serviciu, judecătorul invocând o decizie a Curţii Constituţionale din 2017 privind această infracţiune.
De asemenea, a fost încetat procesul penal în legătură cu săvârşirea infracţiunii de conflict de interese, deoarece fapta s-a prescris.
Tribunalul a mai dispus și confiscarea sumei de aproximativ 575.000 lei
Tribunalul a mai dispus confiscarea de la fostul director a sumei de aproximativ 575.000 lei, însă instanţa a lăsat nesoluţionată acţiunea formulată de compania Poşta Română, care se constituise parte civilă în dosar cu sumele de 1.595.739 lei şi 1.267.741 lei.
Decizia instanţei nu este însă definitivă şi poate fi atacată la Curtea de Apel Bucureşti.
În decembrie 2016, Daniel Neagoe Dumitru a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită – trei fapte, abuz în serviciu – două fapte şi conflict de interese.
Potrivit DNA, în perioada iunie-iulie 2010, Daniel Neagoe Dumitru, în calitate de director general al Poştei Române, a pretins de la directorul unei societăţi comerciale (martor în cauză), cu care compania naţională pe care o conducea avea încheiat un contract de prestări servicii de curăţenie în unităţi poştale, să cedeze în subantrepriză unele lucrări către societatea Dig Prodcom SRL (în prezent radiată) pe care primul o controla printr-o interpusă.
Daniel Neagoe Dumitru ar fi condiţionat executarea în bune condiţii a contractului de servicii de curăţenie încheiat de Poşta Română de primirea foloaselor necuvenite. Martorul a dat curs solicitării lui Dumitru prin încheierea unui contract de subantrepriză datat 28 iunie 2010. Foloasele necuvenite, dobândite ulterior de inculpat, reprezintă profitul net de 109.828 lei realizat în executarea contractului de subantrepriză de către societatea pe care o controla, Dig Prodcom SRL.
Conform DNA, în cursul lunii iulie 2010, ca urmare a faptului că Daniel Neagoe Dumitru şi-ar fi majorat pretenţiile, între societatea comercială administrată de martor şi Dig Prodcom SRL s-a încheiat un nou contract, antedatat 30 iunie 2016. În baza acestui contract, Dig Prodcom SRL ar fi trebuit să furnizeze servicii de consultanţă care în realitate nu erau necesare. Foloasele obţinute de Dumitru reprezintă valoarea prestaţiilor, încasată de Dig Prodcom SRL, respectiv 144.000 lei.
Totodată, anchetatorii susţin că, în toamna anului 2010, Daniel Neagoe Dumitru ar fi acceptat ca, într-o asociere în participaţiune, Poşta Română să efectueze cu o altă firmă serviciul de încasare electronică a facturilor la utilităţi (prin folosirea unei reţele de terminale POS), numai dacă în asociere era inclusă, fără a presta efectiv un serviciu, şi o a treia societate comercială, respectiv Dig Prodcom SRL.
„În acest mod, inculpatul Dumitru Daniel Neagoe ar fi acceptat ca această din urmă societate comercială să preia, nejustificat, o parte din profitul companiei naţionale. Astfel, în baza prevederilor contractului de asociere în participaţiune, au fost întocmite pentru perioada noiembrie 2010 – august 2012 un număr de 22 de ‘deconturi pentru operaţiuni în participaţie’, fiind achitată către SC Dig Prodcom SRL suma totală de 1.595.739,28 lei”, precizează procurorii.
Potrivit DNA, pentru ca Poşta Română să efectueze cu celeritate plăţile şi pentru a se accepta „fără discuţii interminabile” introducerea de noi produse în portofoliul de produse operate de asociere, Daniel Neagoe Dumitru ar fi primit foloase necuvenite de la aceeaşi societate, în modalitatea semnării unor contracte de prestări servicii cu firma Dig Prodcom SRL, pentru prestaţii simulate. Din „executarea” acestor contracte, Dumitru ar fi obţinut foloase necuvenite în sumă totală de 321.541 lei.
În acelaşi context, notează procurorii, dar în ce priveşte prestarea serviciului de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice prepaid, prin folosirea aceloraşi terminale POS instalate în unităţile poştale de două firme, în luna decembrie 2010, Daniel Neagoe Dumitru, cu încălcarea atribuţiilor de serviciu, a interpus societatea Lonestar SRL (în prezent radiată) în relaţia comercială dintre societăţile comerciale deţinătoare de terminale POS şi Poşta Română.
Ulterior, Lonestar SRL ar fi cesionat în favoarea Dig Prodcom SRL toate drepturile şi obligaţiile care decurgeau din contractul încheiat cu Poşta Română. Actul de cesiune şi un act adiţional la contractul iniţial amintit încheiate de Poşta Română cu Dig Prodcom SRL au fost semnate de Dumitru Daniel Neagoe, în condiţiile conflictului de interese, având în vedere că Dig Prodcom SRL era în fapt firma sa şi a obţinut foloase patrimoniale de pe urma acesteia”, se precizează în comunicat.
Astfel, adăuga DNA, prin interpunerea Dig Prodcom SRL (care nu a prestat efectiv niciun serviciu), fără sens economic, Poşta Română ar fi renunţat la o parte din comisionul care i s-ar fi cuvenit din încasările rezultate ca urmare a prestării serviciului de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice prepaid. În acest mod, Dig Prodcom SRL a obţinut un folos de 1.267.741 lei, reprezentând profit net. AGERPRES/(AS – autor: Mihai Stoica, editor: Florin Marin, editor online: Ady Ivaşcu)
EVENIMENT
Plata burselor în anul școlar 2025-2026: Până când se depun actele și când intră banii pentru lunile septembrie și octombrie

Plata burselor în anul școlar 2025-2026. Școlile trebuie să transmită la inspectoratele școlare, până luni, 20 octombrie 2025, prima listă de beneficiari ai burselor din acest an școlar.
Inspectoratele vor raporta situația către Ministerul Educației până la 25 octombrie, iar plățile pentru lunile septembrie și octombrie vor fi făcute pe 20 noiembrie.
Etapa de informare și depunere a dosarelor
Potrivit metodologiei de acordare a burselor în anul școlar 2025-2026,…
Citește mai mult pe Alba24.ro
EVENIMENT
Remus Lăpușan, PSD Cluj: Transparență și corectitudine în impozitarea jocurilor de noroc, o prioritate pentru siguranța bugetară

Deputatul PSD de Cluj, Remus Lăpușan, atrage atenția asupra necesității unui cadru fiscal strict și transparent în industria jocurilor de noroc, subliniind că respectarea regulilor fiscale aduce contribuții importante la bugetul național și protejează cetățenii.
„Am adresat Ministerului Finanțelor o serie de întrebări legate de situația câștigurilor din jocuri de noroc, de modul în care acestea sunt…
Citește mai mult pe Cluj24.ro
EVENIMENT
FOTO: Amenzi de 35.000 de lei pentru șoferi care au intrat cu mașinile în zonele protejate ale Parcului Natural Apuseni

Angajații Parcului Natural Apuseni au identificat vineri, 12 septembrie, șapte autovehicule aflate în afara drumurilor publice, în interiorul zonei de protecție integrală.
Pentru încălcarea regulilor, conducătorii auto au fost sancționați cu amenzi contravenționale în valoare totală de 35.000 lei.
Reprezentanții Parcului le reamintesc vizitatorilor importanța respectării legislației și a regulilor de vizitare a ariilor naturale protejate, îndemnându-i să se informeze…
Citește mai mult pe Alba24.ro

Aplicația electronică de înscriere la finanțare a persoanelor juridice în cadrul programului Start-Up Nation se va deschide miercuri, 1 octombrie 2025, ora 10:00, a anunțat luni Ministerul Economiei, Digitalizării Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT).
„Formularul electronic de înscriere la finanţare a societăţilor nou-înfiinţate de către absolvenţii cursurilor de formare antreprenorială va fi activ timp de 45 de zile lucrătoare, începând cu ora 10:00 a primei zile de…
Citește mai mult pe Alba24.ro