Connect with us

EVENIMENT

FOTO: Amenzi de aproape 200.000 de lei aplicate de inspectorii de la Protecția Consumatorului, în urma controalelor în Piaţa Domenii din Bucureşti

Publicat


Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au aplicat amenzi în valoare de 172.000 de lei şi au închis pentru şase luni o unitate de alimentaţie publică, în urma controalelor efectuate în data de 10 septembrie în Piaţa Domenii din Bucureşti, se arată într-un comunicat al Autorităţi Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor remis vineri AGERPRES.

Totodată, au fost oprite definitiv de la comercializare şi retrase din circuitul consumului 302 kg produse alimentare, în valoare de 12.314 lei, care nu erau însoţite de documente de provenienţă, nu erau depozitate la temperatura impusă de către producător, nu erau însoţite de etichetă de produs de unde să rezulte principalele elemente de identificare şi caracterizare sau aveau data limită de consum depăşită.

Pentru un număr de 4 unităţi s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciului.

“De la preluarea mandatului de preşedinte ANPC, am afirmat ca prioritatea noastră este consumatorul. Consider că indiferent de posibilităţile financiare ale acestuia, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor are datoria să supravegheze piaţa pentru ca fiecare operator economic să respecte legislaţia din domeniu şi mai ales interesele consumatorilor”, a declarat Horia-Miron Constantinescu, preşedintele ANPC.

În data de 10 septembrie 2019, comisari din cadrul CRPCR Bucureşti-Ilfov au efectuat un număr de 19 acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor în Piaţa Domenii, din Bucureşti.

Acţiunile de control au vizat verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea articolelor textile şi de încălţăminte, a produselor cosmetice şi a produselor alimentare.

De asemenea, s-au efectuat verificări la unităţile de alimentaţie publică din incinta pieţei.

La produsele nealimentare au fost identificate la comercializare un număr de 956 produse nealimentare, în valoare de 57.568 lei, la care s-au constatat deficiente de informare a consumatorilor, respectiv lipsa traducerii în limba română a elementelor de caracterizare, lipsa etichetei de produs în care să se menţioneze denumirea produsului, compoziţia fibroasă, instrucţiuni de utilizare, dimensiuni, denumire producător, eventuale contraindicaţii, respectiv lipsa pictogramelor la articolele de încălţăminte şi a avertismentelor de siguranţă pentru produsele cosmetice.

În ceea ce priveşte produsele alimentare, au fost identificate la comercializare diferite specii de peşte congelat, preambalat şi vrac cu arsuri de congelare şi acumulare cantitativă de gheaţă în ambalaj, preparate de carne şi carne pasăre neetichetate în totalitate şi fără documente de provenienţă, legume şi fructe cu modificări oraganoleptice şi neconcordante între denumirea produsului inscripţionată pe eticheta producătorului şi cea inscripţionată pe eticheta de preţ, untura de gâscă preambalată fără elemente de identificare traduse în limba română, măsline vrac fără informarea consumatorilor la locul de vânzare cu privire la metoda de înnegrire.

În cazul celor 7 operatori economici care prestau servicii de alimentaţie publică s-a constatat că prin serviciile oferite puteau pune în pericol sănătatea consumatorilor, întrucât produsele folosite în procesul tehnologic de preparare a produselor culinare nu erau sigure pentru că nu erau însoţite de etichete care să conţină principalele elemente de identificare şi caracterizare.

“S-a constatat existenţa în spaţiul de depozitare, a unor produse cu data limită de consum depăşită. De asemenea în spaţiul de preparare se utiliza un cântar fără verificare metrologică, nu erau respectate condiţiile de vecinătate impuse de legislaţia sanitară în vigoare iar în spaţiul de servire erau depozitate produse de patiserie-cofetărie neprotejate. Au fost găsite la comercializare preparate culinare neetichetate în totalitate, graficele de temperatură şi graficul pentru schimbarea uleiului lipseau, erau utilizate vase cu emailul depreciat şi utilaje neigienizate. În spaţiul de depozitare au fost găsite materii prime cu elementele de identificare, inscripţionate pe eticheta de produs, netraduse în limba română”, precizează ANPC. AGERPRES

EVENIMENT

FOTO: Trafic feroviar blocat la Iacobeni – Suceava, în urma coliziunii dintre două TIR-uri. Unul s-a răsturnat pe calea ferată

Publicat

Traficul feroviar este blocat, joi seara, în urma coliziunii a două autotrenuri, pe raza comunei Iacobeni, județul Suceava.

Potrivit ISU Suceava, în urma accidentului nicio persoană nu a fost rănită, însă unul dintre cele două autotrenuri s-a răsturnat pe calea ferată.

La faţa locului intervin modulul SMURD de la Detaşamentul de pompieri Vatra Dornei, cu o autospecială de stingere cu accesorii de descarcerare şi o ambulanţă SMURD.

Purtătorul cuvânt al ISU Suceava a spus că, pentru eliberarea căii ferate, în zonă urmează să fie aduse un utilaj de la Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă Iacobeni şi o macara de la Secţia de Drumuri Naţionale Câmpulung Moldovenesc, iar în funcţie de dinamica misiunii se vor capacita şi alte utilaje.

În prezent, traficul rutier nu este blocat, circulându-se alternativ pe câte un sens de mers până când vor începe acţiunile de repunere pe şosea a autotrenului. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Numărul pasagerilor de pe Aeroportul Internațional Satu Mare a crescut de cinci ori în patru ani

Publicat

Numărul pasagerilor care au tranzitat Aeroportul Internaţional Satu Mare a crescut de peste cinci ori în ultimii patru ani, potrivit unei informări făcută miercuri de Consiliul Judeţean (CJ).

“Numărul pasagerilor pe Aeroportul Internaţional Satu Mare a crescut semnificativ în ultimii ani, ca efect al creşterii destinaţiilor şi frecvenţelor de la Satu Mare. Dacă în anul 2015 numărul de pasageri înregistrat pe Aeroportul Satu Mare era de 17.000, în acest an cifra va depăşi 90.000. În anul 2019, până în luna octombrie, Aeroportul Satu Mare a înregistrat 74.190 pasageri. Consiliul Judeţean Satu Mare împreună cu administraţia Aeroportului fac eforturi susţinute pentru a creşte numărul de frecvenţe sau destinaţii, purtând discuţii atât cu operatorii existenţi (Tarom, Wizzair), cât şi cu alte companii aeriene pentru a introduce noi destinaţii de la Satu Mare”, precizează sursa citată.

În momentul de faţă de pe Aeroportul Satu Mare sunt curse spre Bucureşti şi Luton-Londra, urmând ca din vara anului 2020 să fie introdusă o curcă charter spre Tunisia. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Bărbat spulberat de un tren Interregio în Halta Sinaia Sud din județul Prahova

Publicat

Un bătrân de 95 de ani a fost accidentat mortal, joi seara, în Halta Sinaia Sud şi, din primele date, se pare că nu s-a asigurat la traversarea căii ferate, informează IPJ Prahova.

“Un tren Interregio care circula pe relaţia Braşov-Bucureşti Nord ar fi surprins şi accidentat mortal un bărbat, în Halta Sinaia Sud. Circulaţia feroviară nu a fost întreruptă, trenul continuându-şi deplasarea”, precizează IPJ Prahova.

Conform sursei citate, victima este un bărbat de 95 ani din Bucureşti. Se pare că acesta nu s-a asigurat la traversarea căii ferate. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice, construit în premieră naţională, la Iaşi

Publicat

Conducerea Institutului Regional de Oncologie Iaşi a anunţat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că vor fi demarate lucrările pentru construirea unui Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice, care se adresează populaţiei fără simptomatologie, în vederea diagnosticării precoce a unor tumori.

Managerul Institutului Regional de Oncologie, Mirela Grosu, a declarat că lucrările vor demara la începutul săptămânii viitoare.

Potrivit sursei citate, clădirea noului Centru de screening şi diagnostic în bolile oncologice va avea şase niveluri şi va fi construită pe un teren primit de la Consiliul Judeţean, în comodat, pentru o perioadă de 49 ani. Terenul are o suprafaţă de 1.385 metri pătraţi. Pentru construcţia centrului şi dotarea sa se vor cheltui peste 29,8 milioane de lei, din care 23 de milioane de lei se vor acorda prin Compania Naţională de Investiţii.

“Încă de la înfiinţare, IRO şi-a îndreptat atenţia spre activitatea de screening, pentru depistarea la timp a bolii canceroase. Ne-am dat seama foarte devreme că spaţiul de care dispunem este insuficient pentru această acţiune de screening. Atunci, în 2015 ne-a venit ideea să construim un centru de screening pentru diagnosticul bolilor oncologice. Iată că după patru ani de zile, ieri s-a primit ordinul de începere a lucrărilor la Compania Naţională de Investiţii. Este o investiţie de 30 de milioane de lei, fonduri de la stat prin CNI, iar aproape 8 milioane de lei este investiţia IRO şi a Ministerului Sănătăţii pentru echipamente medicale. Este o construcţie demisol, parter, patru nivele care va fi ridicată aproape de institut. Credem noi că va fi un spaţiu unde se vor adresa persoane asimptomatice care doresc să îşi facă controale periodice. Intenţia noastră este să depistăm orice boală la timp”, a declarat Mirela Grosu, managerul IRO Iaşi.

Managerul IRO Iaşi a precizat totodată că în prezent consultaţiile acordate în regim ambulatoriu din toate cele 11 specialităţi medicale şi chirurgicale se desfăşoară la parterul institutului. Aproximativ 360 de pacienţi sunt consultaţi zilnic, fapt care supra aglomerează spaţiile unităţii medicale.

La IRO Iaşi, singura unitate medicală de profil din regiunea Moldovei, sunt în evidenţă, tratament şi monitorizare 12.632 de pacienţi, trendul fiind crescător.

“Oportunitatea construirii acestui centru se bazează pe faptul că screening-ul periodic este important în diagnosticul bolii în stadii incipiente, dar şi în prevenţia anumitor boli. Centrul de Screening şi Diagnostic în Boli Oncologică se adresează populaţiei fără simptomatologie, în vederea diagnosticării precoce a unor tumori şi nu va primi pacienţi care se prezintă într-o fază acută a unei boli deja diagnosticate, în urgenţă. Nu va avea linii de gardă şi nici cameră de gardă. Centrul de screening nu este pentru pacienţi ci este pentru oameni sănătoşi. Este dorinţa noastră de a ieşi în întâmpinarea populaţiei care are nevoie să înţeleagă că trebuie să îşi facă un control periodic pentru ca astfel să depistăm cancerul în faze precoce, situaţii în care vindecarea este foarte probabilă. Centrul va avea o platformă mare de diagnostic şi va permite cu adevărat să se desfăşoare programe de screening pentru prima oară la noi în Iaşi”, a declarat prof.univ.dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al Institutului Regional de Oncologie.

Potrivit acestuia, după darea în folosinţă a Centrului de screening şi Diagnostic în Bolile oncologice, pacienţii care prezintă simptomatologie oncologică vor fi dirijaţi spre tratament medical şi chirurgical de specialitate către Institutul Regional de Oncologie Iaşi.

“Foarte multe persoane vin la institut pentru diagnostic, în general. Noi am avut campaniile noastre de screening. Este însă nevoie de un screening planificat, în care oamenii să fie invitaţi la screening pentru a putea face un diagnostic precoce cu adevărat. La acest moment, pacienţii se adresează Institutului Regional de Oncologie pentru că noi am derulat patru programe de screening într-o formă artizanală, pentru că am încercat împreună cu Casa de Asigurări să facem aceste programe şi să asigurăm consultaţii de specialitate dar numărul celor care ar trebui să vină la control este imens. Practic, orice persoană de 30 de ani beneficiază într-o formă sau alta de screening”, a spus prof.univ.dr. Gabriel Dimofte, directorul medical al IRO Iaşi. AGERPRES

Citește mai departe