Connect with us

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Autotren răsturnat pe autostrada A3, Turda-Gilău. TRAFIC BLOCAT

Publicat



Un TIR s-a răsturnat, sâmbătă după-amiază, pe autostrada A3, pe sensul de mers dinspre Turda spre Cluj-Napoca.

Șoferul TIR-ului, un bărbat de circa 40 de ani, a fost consultat de echipajul medical la fața locului.

Camionul transporta carucioare pentru supermarket, insa la kilometrul 26 al autostrazii, intre Turda si Gilau, soferul a pierdut controlul asupra directiei de mers, a rupt parapetele dintre sensurile soselei si s-a rasturnat. Acesta a suferit rani usoare, nefiind nevoie de transport la spital.

Potrivit ISU Cluj, „O autospecială cu modul de descarcerare a fost alertată  în jurul orei 17:00 ca urmare a răsturnării unui ansamblu de vehicule pe A3, Turda-Gilau, km 26, pe sensul de mers spre Gilău. Nu sunt anunțate persoane rănite, se pare că camionul transporta cărucioare pentru supermarket”.

Pompierii acționează în acest moment pentru a preveni incendii ca urmare a scurgerilor de combustibil.

Sursa foto: InfoTrafic jud Cluj/facebook

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Un bărbat din Galați, băut și violent, a făcut scandal şi a încercat să fugă dintr-un centru de carantină. A fost internat la Spitalul de Psihiatrie

Publicat

Un bărbat în vârstă de 45 de ani din judeţul Galaţi, care a făcut scandal şi a încercat să fugă dintr-un centru de carantină, a fost internat la Spitalul de Psihiatrie, informează sâmbătă Inspectoratul de Jandarmi Judeţean (IJJ) Galaţi.

Incidentele s-au produs în cursul nopţii de vineri spre sâmbătă, după ce bărbatul, aflat într-o stare avansată de ebrietate, a fost introdus în centrul de carantină pentru că nu a respectat măsura izolării la domiciliu şi a plecat într-o comună învecinată pentru a-şi vedea soţia şi copiii.

“Ajuns la centrul instituţionalizat de carantină, bărbatul a devenit agitat şi a început să înjure personalul medical şi jandarmii, motivând că el nu va rămâne acolo şi va încerca să fugă. După aproximativ 15 minute de la introducerea în centru, bărbatul a încercat să fugă prin escaladarea gemului camerei. Zgomotul făcut de acesta a fost auzit de jandarmi, iar când s-au îndreptat în direcţia clădirii, l-au văzut căzut, fără a da semne că mişcă. La faţa locului a fost solicitat un echipaj medical”, se arată în comunicat.

Bărbatul şi-a revenit din starea de inconştienţă, iar la vederea personalului medical a început să devină violent. El a fost imobilizat de jandarmi, iar ambulanţa l-a transportat la spital pentru investigaţii suplimentare.

“Pe timpul efectuării investigaţiilor medicale, bărbatul a continuat seria ameninţărilor şi injuriilor aduse doctorilor şi asistentelor din spital, motiv pentru care a fost solicitat, din nou, un echipaj de jandarmerie. Oamenii legii au reuşit să îl liniştească, iar la finalizarea investigaţiilor medicale l-au transportat în acelaşi centru de carantină. Întrucât bărbatul a ameninţat că în cazul în care nu i se va da drumul se va omorî, s-a luat decizia transportării acestuia la Spitalul de Psihiatrie, unde a fost internat”, precizează IJJ Galaţi.

Jandarmii au întocmit în acest caz acte de sesizare pentru săvârşirea infracţiunii de zădărnicire a combaterii bolilor. Bărbatului i-au fost aplicate şi trei sancţiuni contravenţionale, totalizând 6.200 de lei, pentru proferarea de injurii şi scandal în incinta unei unităţi de ocrotire a sănătăţii. AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

În 8 iunie, cursă cu TAROM din București spre Londra, pentru britanici și retur, pentru românii care vor să se întoarcă acasă

Publicat

Tarom a anunțat introducerea unui zbor special pe ruta Londra – București și retur, în 8 iunie.

Potrivit companiei, zborul va fi operat în condiții speciale: dinspre Londra spre România vor fi acceptați doar cetățenii români care doresc repatrierea, iar dinspre România spre Londra sunt acceptați doar cetățenii britanici.

Începând cu data de 8 iunie, Marea Britanie introduce carantina obligatorie pentru toți cei care vor intra pe teritoriul acesteia.

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE/ FOTO: Două persoane au murit, iar alta a fost rănită după impactul dintre două autoturisme, în Teleorman

Publicat

Un accident rutier în care au fost implicate două autoturisme a avut loc, sâmbătă,  pe DN 6, pe raza municipiului Roșiori de Vede.

UPDATE: În urma rănilor grave suferite, încă o persoană implicată în accident a decedat.

”Două persoane au fost declarate decedate; o persoană, conștientă și stabilă, a fost transportată la UPU Alexandria de SMURD, iar o persoană, după ce a primit îngrijiri medicale la fața locului, a refuzat transportul la spital. În urma accidentului, una dintre persoanele decedate a fost încarcerată, fiind nevoie de intervenția pompierilor pentru eliberarea din caroseria deformată. Cazul a fost preluat de poliție”, au informat reprezentanții ISU Teleorman.

Știrea inițială: În urma impactului o persoană a murit, iar alte două au fost transportate la spital în vederea acordării de îngrijiri medicale.

Potrivit polițiștilor, accidentul s-a produs pe fondul unei depășiri neregulamentare.

La ora publicării acestei știri, traficul în zonă este blocat pe ambele sensuri.

Citește mai departe

EVENIMENT

Restricţiile ce trebuie respectate în hoteluri pe durata stării de alertă şi după aceasta

Publicat

receptie hotel

Funcţionarea hotelurilor pe durata stării de alertă trebuie să ţină cont de triajul epidemiologic al turiştilor, de standarde de igienă ridicate în spaţiile de cazare, de respectarea unei distanţe fizice impuse între persoane şi o serie de interdicţii şi restricţii privind servirea alimentelor şi băuturilor, se arată într-un material de opinie elaborat de experţii unei companii de consultanţă legală.

‘Hotărârea de Guvern nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă stabileşte, printre altele, primele măsuri privind funcţionarea industriei hoteliere şi a activităţilor conexe pe durata stării de alertă, dar şi restricţiile care trebuie respectate de operatorii din domeniu (…) Echipele de conducere ale operatorilor economici din industrie trebuie să dezvolte şi să pună în aplicare un plan de acţiune, adaptat situaţiei, cu respectarea recomandărilor autorităţilor locale şi naţionale de sănătate publică, având ca scop prevenirea răspândirii virusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, şi atenuarea impactului în rândul clienţilor şi al personalului’, arată Diana Stan, Senior Associate în cadrul Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România.

Pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 principalele obligaţii pe care operatorii din domeniul hotelier trebuie să le respecte, conform Hotărârii 394/2020, sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic şi a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât şi pentru vizitatori, în condiţiile stabilite prin Ordinul nr. 874/81/2020, şi de respectarea normelor de prevenire stabilite prin Ordinul nr. 1731/832/2020, printre care se numără şi dezvoltarea şi punerea în aplicare a planurilor de acţiune menţionate anterior, precizează experţii.

‘Un astfel de plan de acţiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere şi personal şi, respectiv, între conducere şi clienţi, astfel încât aceştia să poată furniza şi obţine rapid informaţii cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienţi (medicale/farmaceutice), cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare, precum şi pentru a promova o serie de mesaje-cheie în rândul oaspeţilor, cum ar fi regulile de distanţare socială, igiena mâinilor şi cea respiratorie. În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoţitoare, în situaţia în care există un caz suspect de COVID-19, şi asigurarea unei truse medicale, la recepţie, ce va fi pusă la dispoziţia cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte. Trusa trebuie să conţină dezinfectant/şerveţele cu efect antibacterian pentru curăţarea suprafeţelor, măşti pentru faţă/ochi, mănuşi, şorţ de protecţie, halat medical, sac pentru deşeuri, toate de unică folosinţă’, se precizează în analiza citată.

Operatorii de hoteluri trebuie să aibă în vedere monitorizarea oaspeţilor care pot fi bolnavi de către personalul de la recepţie, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal şi a dreptului la viaţă privată şi confidenţialitate, conducerea şi serviciile medicale fiind îndreptăţite să evalueze situaţia şi să ia deciziile corespunzătoare. Planul va impune şi spălarea şi dezinfecţia suprafeţelor din camere şi spaţii comune cu frecvenţă mai crescută decât de obicei, cu soluţii dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii, subliniază în analiza sa Diana Stan.

Iniţial, prin Hotărârea 394/2020 a fost menţinută măsura suspendării consumului de produse alimentare şi de băuturi alcoolice şi nealcoolice în spaţiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul clădirilor. În spaţiile menţionate au fost permise doar activităţi de preparare a hranei şi comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în incintele respective (room service/take away).

De la 1 iunie, în contextul reducerii graduale a restricţiilor, sunt permise prepararea, comercializarea şi consumul produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice doar în spaţiile exterioare, în aer liber, şi cu anumite restricţii. Astfel, este obligatorie asigurarea unei distanţe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite (Ordinul nr. 966/1809/105/2020).

Ordinul menţionat mai prevede instalarea la intrarea pe terasă şi la grupurile sanitare a dispozitivelor cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienţilor, precum şi informarea acestora cu privire la modul de utilizare şi stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienţi în interiorul terasei, astfel încât să se limiteze contactele între clienţi, şi amplasarea de semnalizări verticale pentru a facilita circulaţia clienţilor pe terasă.

În plus, se interzice transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă şi, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosinţă. De asemenea, ordinul mai prevede interzicerea consumului de produse în picioare, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul terasei.

Nu în ultimul rând, pentru servirea mesei, personalul va purta mască şi mănuşi, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecţia meselor cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de către Comisia Naţională pentru Produse Biocide.

‘Potrivit Ordinului 1731/2020, într-o primă etapă, o serie de activităţi adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor, iar folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar şi numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeaşi familie, care vor purta măşti de protecţie în tot timpul folosirii liftului’, evidenţiază analiza legală citată.

Începând cu 1 iunie, prin modificările aduse Hotărârii 394/2020, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de şezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente şi o distanţă de minimum doi metri între şezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite. La aceste reguli se adaugă şi respectarea normelor privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de operare a plajelor turistice stabilite prin Ordinul nr. 969/1810/1166/2020, mai arată experţii Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate