Connect with us

AUTO

FOTO: Autoturism în valoare de aproximativ 30.000 de euro, căutat de autoritățile din Spania, descoperit la Vama Veche

Publicat



Poliţiştii de frontieră din Vama Veche au descoperit un autoturism, în valoare de aproximativ 30.000 de euro, ce figura ca fiind în atenția autorităților din Spania.

În data de 16.02.2020, la Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche, s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră un cetăţean bulgar, în vârstă de 38 de ani, conducând un autoturism marca RAV4, înmatriculat în Spania.

În urma verificărilor specifice, poliţiştii de frontieră au constatat că mașina figurează cu alertă bun pentru control specific, introdusă de autorităţile din Spania. De asemenea, s-a constatat că autovehiculul prezintă mai multe semne de falsificare a elementelor de identificare.

Faţă de cele constatate, persoana în cauză a declarat că a împrumutat autoturismul și nu are cunoștință despre faptul că mașina ar fi avut probleme.

Mijlocul de transport, în valoare de 142.500 de lei (aproximativ 30.000 de euro), a fost indisponibilizat la sediul instituției, iar poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăinuire, urmând ca la finalizare să fie dispuse măsurile legale care se impun.

Sursa: Poliția de Frontieră Română


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

AUTO

Euroins România a înregistrat peste 60.000 de dosare de daună în primul trimestru din an

Publicat

Euroins România, parte a grupului bulgar Eurohold, al doilea cel mai mare asigurător RCA, a înregistrat la finalul primului trimestru din 2021, peste 60.000 de dosare de daună şi a plătit peste 400 mil. lei pentru toate despăgubirile auto şi vătămările corporalte, arată un comunicat.

”Suntem transparenţi şi aceste rezultate arată că Euroins România creşte într-un mod sănătos. În ceea ce priveşte portofoliul nostru de asigurări, îl vom diversifica în continuare cu produse noi, uşor de înţeles, pentru a aduce beneficii clienţilor noştri şi valoare adăugată vieţii lor. Relansăm „Prima mea poliţă”, o asigurare pentru accidente, care se concentrează asupra copiilor noştri şi a accidentelor care apar pe măsură ce cresc”, a transmis Tanja Blatnik, directorul general al Euroins România.

În urma auditului financiar realizat de Grant Thornton, Euroins România a ajuns la o cerinţă de capital de solvalbilitate de 118,5%, iar cerinţa de capital minim se afla la un nivel d 278,4%.

“Colaborăm cu furnizori de top în oferirea de produse de asistenţă medicală şi rutieră, serviciile devenind active fără intervenţia Euroins. Am adoptat termeni şi condiţii noi pentru produsul Casco, am extins inclusiv reţeaua de ateliere auto partenere în toată ţara. Este foarte important să ne remarcăm prin oferirea unor produse facultative şi servicii bune”, a mai transmis Tanja Blatnik.

La începutul acestui an, Euroins a început un proces complex de repoziţionare pe piaţa asigurărilor. În conformitate cu strategia de scădere a expunerii în sectorul RCA şi pentru a realiza o creştere sănătoasă pe piaţă, compania şi-a reîmprospătat produsele non-RCA.

sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

Peste 18.000 de persoane fizice s-au înscris în cadrul Programului Rabla Clasic 2021

Publicat

masina

Peste 18.000 de persoane fizice s-au înscris la producători/dealeri auto în cadrul Programului Rabla Clasic 2021, până în prezent fiind achiziţionate 7.336 de autovehicule şi o motocicletă, a anunţat luni Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

De asemenea, pentru persoane juridice a fost aprobată şi publicată pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu prima listă conţinând 115 dosare acceptate pentru 157 autovehicule.

Totodată, în cadrul Programului Rabla Plus 2021, s-au înscris la producători/dealeri auto, 2.234 persoane fizice, până în prezent fiind achiziţionate 299 maşini noi (195 pur electrice şi 104 hibrid plug-in).

De asemenea, pentru persoane juridice au fost publicate 48 dosare acceptate pentru 90 autovehicule electrice, dintre care 49 electrice – hibride şi 41 autovehicule pur electrice.

“Listele dosarelor acceptate în cadrul acestor programe sunt publicate pe site-ul www.afm.ro, la secţiunile aferente Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus. Persoanele juridice care au fost acceptate se pot adresa producătorilor/dealerilor auto validaţi în Programele Rabla şi Rabla Plus, listele acestora fiind disponibile pe site-ul instituţiei”, se menţionează în comunicat.

Programele “Rabla Clasic” şi “Rabla Plus” pentru acest an au demarat pe data de 26 aprilie.

Potrivit datelor MMAP, “Rabla Clasic” 2021 are un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult decât în 2020, ceea ce va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.

Pentru acest an, a fost majorată atât prima de casare – de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, cât şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid – de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km – de la 1.000 de lei la 1.500 de lei.

Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin “Rabla Clasic” poate ajunge la aproximativ 2.250 de euro, în condiţiile în care ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.

Noua ediţie a Programului “Rabla Plus” are, în acest an, cel mai mare buget de la lansare, respectiv 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul anterior. În acest context, în 2021 se păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice, respectiv 10.000 de euro pentru “full electric” şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul “Rabla Clasic”, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichetul alocat în cadrul Programului “Rabla Plus”.

De asemenea, pentru achiziţionarea de motociclete noi, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 5.500 lei. Valoarea cumulată a ecotichetului şi a primei de casare nu poate depăşi 50% din valoarea de achiziţie a motocicletei electrice. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Piaţa auto europeană a explodat în luna aprilie. România a avut una dintre cele mai modeste creşteri

Publicat

Arhivă foto

Piaţa auto europeană a înregistrat o creştere explozivă în aprilie, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în condiţiile în care vânzările de automobile pe continent şi-au revenit după nivelul extrem de scăzut înregistrat în luna aprilie a anului trecut când carantina a paralizat activitatea concesionarilor, informează Reuters.

Potrivit sursei citate, 1,039 milioane de autoturisme au fost înmatriculate în luna aprilie 2021 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 256% comparativ cu cele 292.000 de unităţi, înregistrate în aceeaşi lună din 2020.

ACEA subliniază că multe pieţe auto din UE au înregistrat creşteri procentuale de două şi chiar trei cifre. De exemplu, piaţa auto din Italia a înregistrat o creştere de 3.276,8%, urmată de Spania cu un avans de 1.787,9%. Alte pieţe importante, precum Franţa (568,8%) şi Germania (90%), au înregistrat şi ele câştiguri puternice comparativ cu luna aprilie a anului trecut.

În schimb, piaţa auto din România a înregistrat un avans de doar 58,8% în luna aprilie 2021, fiind înmatriculate 6.862 de autoturisme, comparativ cu 4.321 autoturisme în luna aprilie a anului trecut.

În rândul statelor membre, doar Suedia, Finlanda, Danemarca şi Olanda au înregistrat un ritm mai mic de creşterea vânzărilor de autoturisme în luna aprilie.

Piața auto din Europa, creștere de 24%

Mai mult, în perioada ianuarie-aprilie 2021, piaţa auto din Europa a avut o creştere de 24% în ritm anual însă piaţa din România a avut o contracţie de 14,5% în ritm anual, cea mai importantă scădere înregistrată de o piaţă europeană.

În ceea ce priveşte marii producători auto, în luna aprilie, toţi producătorii auto generalişti au înregistrat creşteri impresionante, în frunte cu Stellantis ale cărui vânzări au crescut cu 358,2% dar şi Volkswagen (228,4%) şi Renault (191,7%).

Marca Dacia a crescut cu 185%

În interiorul grupului Renault, vânzările de autoturisme marca Dacia au crescut cu 185%, un număr de 28.590 de unităţi fiind înmatriculate în luna aprilie în Europa, mai mult decât dublu faţă de 10.032 de unităţi în luna aprilie a anului trecut. Cu toate acestea, cota de piaţă a Dacia a scăzut de la 3,4% în luna aprilie a anului trecut până la 2,7% în luna aprilie 2021.

Scădere de 14,5% pentru România

În ceea ce priveşte România, datele publicate, anterior, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), confirmă că piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 14,5%, la patru luni, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, însă în această marjă autoturismele ecologice sunt pe un trend ascendent, cu aproape 80% creştere.

În plus, autoturismele “electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin, în intervalul de analiză, o cotă de piaţă de 11,6%, de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Înmatriculările de autoturisme au crescut în aprilie cu 58% față de luna similară din 2020

Publicat

Arhivă foto

Înmatriculările de autoturisme au crescut în aprilie cu 58,2% față de luna similară a anului trecut, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit unui comunicat al APIA, în aprilie 2021 au fost înmatriculate 6.747 autoturisme, număr cu 58,2% mai mare decât în luna similară din 2020. Cu toate acestea, datorită scăderilor din primele două luni ale acestui an, pe ansamblul primelor 4 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 14,5% comparativ cu perioada similară a anului anterior.

Topul mărcilor

Topul pe mărci la autoturisme și autovehicule comerciale după 4 luni din anul 2021 este condus de către Dacia (6.529 unități), urmată de Ford (3.376 unități), Toyota (2.594 unități), Volkswagen (2.488 unități), Skoda (2.461 unități), Hyundai (2.224 unități), Mercedes Benz (2.219 unități), Renault (2.033 unități), BMW (1.231 unități) și Peugeot (1.012 unități).

Conform APIA, după primele 4 luni ale anului 2021, se observă o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, segmentele în creștere fiind A (+142,1%), E (+2,8%), F (+172,0%) și „Sport” (+25,0%), celelalte fiind în scădere.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 45,1% (în creștere cu 5,5 pp față de 2020), urmat
de C, cu 26,3% (în scădere cu 7,6 pp) și B, cu 18,7% (în scădere cu 0,5 pp).

De asemenea, APIA anunță că, după 4 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată (-1,1pp) față de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 62,1%.

În ceea ce privește autoturismele cu motoare diesel, și acestea înregistrează o scădere de 5,0pp față de primele 4 luni din 2020, deținând o cotă de doar 26,2% din total.

Mașinile ”verzi” câștigă teren

„Pe de altă parte, autoturismele <electrificate>, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele 4 luni din 2021, o cotă de piață de 11,6%, care este de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut (5,5%).

Ca și în anul 2020, când, deși s-a înregistrat o contracție importantă a achizițiilor de autoturisme, cele <verzi> au performat și în 2021, fapt pentru care, acestea rămân în teritoriul pozitiv, crescând cu 79,8% comparativ cu perioda similară a anului trecut”, se arată în comunicat.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în primele 4 luni din 2021 au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 70% din totalul achizițiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 30%.

Raportul este unul mai dezechilibrat decât de obicei, în condițiile în care demararea mai târzie a programului Rabla, a generat o vizibilă, în special în rândul persoanelor fizice, și nu numai, au mai transmis reprezentanții APIA.

sursa: mediafax.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate