Connect with us

AUTO

FOTO: La protest, ca la picnic, pe Autostrada Sebeș – Sibiu. Doi șoferi s-au așezat la masă, pe banda de urgență

Publicat



protest

Un protest inedit și în același timp controversat a avut loc vineri, pe Autostrada A1 Sebeș – Sibiu. Doi șoferi au oprit mașina pe banda de urgență, unde și-au instalat o masă și două scaune, relatează Alba24.ro.

„15 martie ora 15:00, 15 minute pauză !” este mesajul publicat, alături de imagini, pe rețeaua de socializare Facebook.

Comentariile nu au întârziat să apară. Mulți dintre cei care au lăsat mesaje îi felicită pe cei doi, însă sunt și persoane care susțin că trebuiau amendați, pentru staționare voluntară pe banda de urgențe.

„Sunt pe banda de urgență, se presupune că aveau o urgență … le-a scăzut glicemia!”, a scris un alt cetățean.

Potrivit Codului rutier, pe autostrăzi este interzisă circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate, precum şi a autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritar.

sursa: Alba24.ro – Știri din Alba


AUTO

Peste 45% dintre vehiculele controlate în trafic anul trecut aveau deficienţe tehnice majore

Publicat

Peste 45,6% dintre cele 64.096 de vehicule verificate în trafic din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, informează Registrul Auto Român, printr-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,7%); emisiile poluante (21,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (12,9%) şi parbriz, geamuri laterale, lunetă (11,7%).

Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 3,92% dintre vehicule şi în 1,51% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

Potrivit sursei citate, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule.

Inspectorii RAR au depistat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.274 de vehicule, s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate 20.391 de sancţiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 147 de vehicule şi 269 de ITP-uri au fost anulate.

RAR subliniază că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Preţul poliţei RCA s-ar putea majora cu 10-12%, după introducerea obligativităţii decontării

Publicat

Proiectul privind decontarea directă obligatorie la poliţele RCA se află în con­tinuare în dezbatere publică, iar pasul ur­mător constă într-o hotărâre a guvernului, a spus Daniel Apostol, purtător de cuvând al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), pentru ZF.

„Decontarea directă obligatorie este în continuare în dezbatere publică şi aşteptăm să vedem pasul următor pe care îl va lua guvernul. Pot să confirm, după cum spunea Cristian Roşu, vicepreşedinte al ASF, un studiu de impact realizat la nivelul sectorului, pe datele actuale şi contextul de piaţă actual, nu dau concluzia că ar fi o explozie de preţuri la RCA, ci o estimare de majorare cu circa 10-12%. Vicepreşedintele ASF Cristian Roşu spunea că în alte condiţii de piaţă, dacă se ajunge la o nouă echilibrare, ar trebui să vedem doar câteva procente în plus la tarife“, a spus Daniel Apostol.

Opţiunea de decontare directă permite celui care achiziţionează o poliţă RCA să solicite despăgubirea, în cazul unui accident rutier, direct de la asigurătorul său, procesul fiind mai rapid, urmând ca după aceea asigu­rătorul să îşi recupereze banii de la compania de asigurări a şoferului vinovat.

Deşi opţiunea de decontare directă nu este încă obligatorie, consumatorii au o mentalitate orientată către cel mai mic preţ, dată fiind natura de oligativitate pentru încheierea unei poliţe RCA.

Odată cu creşterile care vor apărea prin introducerea decontării directe ca fiind obligatorie la orice poliţă RCA, şoferii vor continua să se orienteze la cel mai mic preţ, pentru că va exista în continuare un preţ mic în funcţie de specificul şoferului, maşinii şi de modul de analiză a fiecărui asigurător.

Cu toate acestea, asigurătorii nu îşi vor mai permite să ofere poliţe RCA la un preţ mult mai redus,din cauza noii legislaţii care obligă plata despăgubirii în termen de 10 zile de la notificarea acesteia de către asigurătorul persoanei care activează poliţa, iar sancţiunile sunt aspre, mai ales din cauza caracterului de execuţie a scrisorii de despăgubire, în cazul în care perioada de plată este depăşită.

Astfel, preţurile pentru poliţele RCA ar putea înregistra creşteri semnificative la unii asigurători, care vor fi nevoiţi să se alinieze într-o oarecare măsură nivelului mediu al preţurilor din piaţă pentru a putea face faţă plăţilor ulterioare cu despăgubirile.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

România, cel mai semnificativ declin al vânzărilor auto din Europa, în ianuarie

Publicat

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 25,7% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2020, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar România, Spania şi Slovacia au raportat cel mai semnificativ declin.

Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Un număr de 824.835 autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 1,13 milioane în ianuarie 2020.

Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de înăsprirea restricţiilor introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi de incertitudinile economice globale.

În ianuarie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 51,90%, fiind înmatriculate 6.004 autoturisme, faţă de 12.489 vehicule în perioada similară din 2020. Slovacia a raportat un declin de 50,60% luna trecută.

Cele cinci mari pieţe europene au înregistrat scăderi în ianuarie, de la minus 51,5% în Spania, la 39,5% în Marea Britanie, 31,1% în Germania, 14% în Italia şi 5,8% în Franţa, arată datele ACEA.

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date, în timp ce România a raportat un recul de 21,8%.

AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ford va investi 29 miliarde de dolari în vehicule electrice şi autonome

Publicat

ford

Ford Motor a anunţat joi majorarea investiţiilor în vehicule electrice şi autonome la 29 miliarde de dolari, chiar dacă a raportat pierderi de 2,8 miliarde de dolari, sau 0,70 dolari pe acţiune, în trimestrul patru din 2020, transmit MarketWatch, Bloomberg şi Reuters.

Vânzările au scăzut în ultimele trei luni din 2020 la 36 miliarde de dolari, de la 39,7 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2019. Analiştii se aşteptau la pierderi de 0,07 dolari pe acţiune şi la vânzări de 36,8 miliarde de dolari.

Al doilea producător auto din SUA a avertizat că în primul trimestru din acest an ar putea înregistra pierderi din cauza lipsei de semiconductori pe plan global.

Pe ansamblul anului trecut, Ford a raportat pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari, sau 0,32 dolari pe acţiune, faţă de un profit modest în 2019, de 0,01 dolari per titlu.

Compania estimează câştiguri operaţionale de 8 – 9 miliarde de dolari în 2021, dar reducerea producţiei din cauza lipsei de cipuri pentru industria auto ar putea reduce câştigurile operaţionale ale Ford în acest an cu 0,1 – 2,5 miliarde de dolari.

Ford îşi va dubla investiţiile în vehicule conectate, urmând să investească 22 miliarde de dolari în electrificare până în 2025. Anul trecut, Ford anunţase că va face investiţii de 11 miliarde de dolari pentru a lansa 40 de modele de automobile electrice şi hibride.

De asemenea, compania va investi şapte miliarde de dolari în dezvoltarea tehnologiei pentru vehicule autonome.

“Ne accelerăm toate planurile”, inclusiv adăugarea de noi modele electrice în portofoliul nostru şi majorarea capacităţii de producţie a bateriilor, a afirmat directorul general Jim Farley.

În trimestrul patru din 2020, Ford a început vânzarea modelelor electrice Mustang, Bronco Sport şi a camionetei F-150, care “ar urma să aibă o contribuţie semnificativă la rezultatele din 2021”, a informat compania.

Acţiunile Ford au urcat cu 2,5% după închiderea şedinţei bursiere, la 11,65 dolari, după ce în ultimele 12 luni au înregistrat un avans de 24%.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate