Connect with us

AUTO

FOTO: La protest, ca la picnic, pe Autostrada Sebeș – Sibiu. Doi șoferi s-au așezat la masă, pe banda de urgență

Publicat

protest

Un protest inedit și în același timp controversat a avut loc vineri, pe Autostrada A1 Sebeș – Sibiu. Doi șoferi au oprit mașina pe banda de urgență, unde și-au instalat o masă și două scaune, relatează Alba24.ro.

„15 martie ora 15:00, 15 minute pauză !” este mesajul publicat, alături de imagini, pe rețeaua de socializare Facebook.

Comentariile nu au întârziat să apară. Mulți dintre cei care au lăsat mesaje îi felicită pe cei doi, însă sunt și persoane care susțin că trebuiau amendați, pentru staționare voluntară pe banda de urgențe.

„Sunt pe banda de urgență, se presupune că aveau o urgență … le-a scăzut glicemia!”, a scris un alt cetățean.

Potrivit Codului rutier, pe autostrăzi este interzisă circulaţia, oprirea sau staţionarea autovehiculelor pe banda de urgenţă, cu excepţia cazurilor justificate, precum şi a autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritar.

sursa: Alba24.ro – Știri din Alba

Urmărește știrile romania24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


AUTO

De la Satu Mare la Dakar, cu Dacia Dokker: Doi români pornesc într-o expediție inedită de 15.000 de kilometri, până în Senegal

Publicat

dacia dakkar sursa neo expedition romania2

Doi frați din Satu Mare vor porni într-o expediție inedită cu o mașină Dacia Dokker. Cei doi vor pleca din Satu Mare, vor parcurge 15.000 de kilometri și vor trece prin 10 țări, destinația finală fiind Dakar (Senegal).

Frații Attila și Nicolae Bertici și-au denumit expediția, ”Hello, Africa!” și data de start este 1 septembrie 2022.

Destinația finală va fi să Dakar – Senegal, după ce cei doi vor parcurge cu autoturismul 15.000 de kilometri, și vor trece prin 10 țări.

Cei doi frați estimează că până la destinația finală, ”cursa” Satu Mare – Dakar, va dura 30 de zile.

dacia dakkar sursa neo expedition romania

Cei doi și-au prezentat mașina cu care fac cei 15.000 de kilometri. Este vorba despre o Dacia Dokker Stepway din anul 2015, care are 93.000 de kilometri și este 1,5 Diesel, fără dotări suplimentare.

Attila Bertici spune că au început deja pregătirile pentru expediție: ”Vom schimba uleiul, antigelul, plăcuțele de frână, totul va fi verificat. Mașina nu va fi modificată, în afară de portbagajul de plafon”.

”Va fi prima mea expediție în Africa”, a spus acesta, care spune că va fi un test foarte mare pentru Dokker, având în vedere că e temperaturile ating până la 55 de grade Celsius în Sahara de Vest.

harta satu mare dakkar

”Dragilor, 1 septembrie va fi startul expediției. Vom pleca din Satu Mare, Ungaria, Slovenia, Italia, Franța, Spania, Maroc, Western Sahara, Mauritania și Senegal.

Bertici Attila este un pasionat al expedițiilor extreme. Acesta a fost în mai multe expediții atât cu fiul său cât și cu soția, iar acum va pleca spre Africa împreună cu fratele lui, Nicu.

Cei doi vor realiza VLOG-uri zilnice pe canalul lor de YouTube

298670770 3190305821287017 3096023713160979544 n

Lagermax AED Romania este sponsorul principal al expediției Satu Mare – Dakkar

Lagermax AED Romania este una dintre cele 31 de filiale ale Lagermax Lagerhaus und Speditions AG Concern, deschisă în 12 țări și ofera pachete de servicii specializate precum Express Courier (in parteneriat cu DPD Austria), distribuție interna prin filialele AED (Alltime Express Distribution), logistica produselor textile prin sistemul FASHIONET, activând și în transporturile aeriene si maritime internationale. sau legate de expoziții.

Lagermax AED Romania are sucursale în Arad, Bucuresti, Timisoara, Iasi și Cluj si oferă servicii de transport intern si international, transport rutier, maritim, aerian, feroviar, in sistem ”door to door” , grupat sau full load, servicii logistice, vămuire importuri și exporturi, inclusiv declarații Intrastat.

Citește mai departe

AUTO

Europenii cu maşini pe motorină se îndreaptă spre noi majorări de preţuri din cauza Rusiei

Publicat

Automobiliştii europeni care folosesc vehicule pe motorină, care se luptă deja cu preţuri record, se îndreaptă spre noi majorări de preţuri la pompă comparativ cu cei care au automobile pe benzină, arată o analiză realizată de Reuters.

Restricţiile cu privire la importurile de motorină din Rusia, impuse după invazia din Ucraina, au subminat statutul motorinei de alternativă ieftină la benzină în Europa, agravând o criză a costului vieţii în regiune.

„În mod fundamental, Europa nu poate supravieţui fără motorina rusească”, susţine Kevin Wright, analist la firma de consultanţă Kpler.

Pe lângă impactul direct asupra celor aproximativ 140 de milioane de automobilişti europeni care folosesc motorină, preţurile mari la acest combustibil afectează întreaga economie şi inflaţia deoarece este carburantul preferat de către industria şi fermierii europeni.

Datele analizate de Energy Aspects şi Wood Mackenzie arată că diferenţa de preţ dintre motorină şi benzină va ajunge la aproximativ 25 de dolari per baril în trimestrul patru, de la aproximativ 13 dolari per barul în trimestrul al doilea.

„Dacă foloseşti un automobil pe motorină este probabil că vei fi afectat puţin mai mult decât unul pe benzină”, spune Eugene Lindell, analist la FGE.

Aceasta problemă este una care afectează în mod deosebit Europa. Cota autoturismelor diesel pe piaţa europeană este de peste 40%, comparativ cu 4,5% în SUA.

Europenii cu maşini pe motorină se îndreaptă spre noi majorări de preţuri din cauza Rusiei: Ce avertizează analiștii

Analiştii avertizează că impactul deplin al invaziei ruseşti asupra pieţei energetice abia urmează să fie resimţit. La finele lunii mai liderii UE au convenit să reducă importurile de petrol din Rusia cu 90% până la finele anului. Aceste sancţiuni introduse treptat înseamnă că toate livrările de ţiţei rusesc prin intermediul navelor vor fi interzise de la începutul lunii decembrie şi toate produsele rafinate ruseşti două luni mai târziu.

Multe companii fie au încetat să cumpere combustibili ruseşti sau au început să caute alternative la ţiţeiul rusesc Urals, care sunt mai potrivite pentru producţia de benzină decât de motorină. În consecinţă, analiştii se aşteaptă ca preţurile la benzină se se mai reducă în trimestrul patru, pe măsură ce cererea sezonieră se va diminua, în timp ce motorina este posibil să rămână scumpă.

Însă creşterea preţului motorinei este posibil să accelereze o tranziţie dinspre vehiculele diesel, chiar dacă pe termen lung, în condiţiile în care Europa încearcă să pună capăt vânzărilor de vehicule noi cu motoare pe combustie din 2035.

Europenii cu maşini pe motorină se îndreaptă spre noi majorări de preţuri din cauza Rusiei: Tranziţia de la automobilele pe motorină spre cele pe benzină a devenit evidentă în ultimii ani

Tranziţia de la automobilele pe motorină spre cele pe benzină a devenit evidentă în ultimii ani, susţine Rimoon Agaiby, responsabil pentru Germania la firma de consultanţă auto Ricardo. „Orice majorare a diferenţei de preţ între motorină şi benzină nu va face decât să sprijine această tendinţă”, a adăugat Agaiby.

Datele de pe piaţa automobilelor second-hand arată că oamenii încearcă să vândă mai mult vehicule diesel comparativ cu cele benzină. Portalul Motorway a calculat că vânzările de automobile second-hand pe motorină au crescut cu 21% începând din luna mai şi până în luna iunie, comparativ cu o creştere de 13% în cazul automobilelor pe benzină.

Deşi automobilele electrice ar putea oferi o soluţie, pe termen mediu, problemele pentru consumatorii europeni ar putea să se agraveze având în vedere că pentru flota de vehicule comerciale din Europa nu există o alternativă eficientă la motorină. Agerpres

Citește mai departe

ACTUALITATE

Veniturile Tesla au crescut în trimestrul II cu 42%

Publicat

Producătorul de maşini electrice Tesla a raportat rezultatele trimestriale ale companiei din T2 2022 în cadrul unui apel efectuat miercuri, potrivit CNBC.

Marja brută a autovehiculelor a fost de 27,9%, în scădere faţă de 32,9% în trimestrul trecut şi 28,4% în urmă cu un an, fiind afectată de inflaţie şi de concurenţa în creştere pentru celulele bateriei şi alte componente care intră în vehiculele electrice. Veniturile din industria auto au reprezentat 14,6 miliarde dolari din totalul companiei, 1,47 miliarde dolari provenind din servicii şi alte venituri şi 866 milioane dolari din segmentul energetic al companiei.

Tesla a generat 344 de milioane de dolari în venituri din credite de reglementare auto în al doilea trimestru, potrivit declaraţiilor companiei. Este o scădere de 10 milioane de dolari sau aproape 3% faţă de aceeaşi perioadă din 2021.

CEO-ul Elon Musk a declarat miercuri că noua fabrică a Tesla din afara Berlinului a depăşit 1.000 de maşini pe săptămână în iunie şi se aşteaptă ca noua fabrică a companiei din Austin, Texas, să depăşească pragul de producţie de 1.000 pe săptămână în următoarele câteva luni.

Tesla şi-a crescut infrastructura de încărcare mai mult decât centrele de magazine şi servicii, raportând 709 locaţii de magazine şi servicii pentru trimestrul al doilea şi 3.971 de locaţii Supercharger (cu 36.165 de conexiuni totale Supercharger) în al doilea trimestru. Aceste cifre au reprezentat o creştere de 19% în locaţiile magazinelor şi centrelor de service de la an la an şi o creştere de 34% a numărului de locaţii de încărcare.

Veniturile Tesla au crescut în trimestrul II cu 42%: Despre ce a oferit compania detalii

Compania a oferit detalii limitate despre investiţiile şi vânzările de criptomonede, scriind: „La sfârşitul trimestrului al doilea, am convertit aproximativ 75% din achiziţiile noastre Bitcoin în monedă fiat. Conversiile din T2 au adăugat 936 de milioane de dolari numerar în bilanţul nostru.” În general, numerarul şi echivalentele de numerar ale companiei au crescut cu 847 milioane USD în timpul trimestrului. Tesla a făcut furori printre entuziaştii cripto, când a anunţat la începutul lui 2021 că a achiziţionat bitcoin în valoare de 1,5 miliarde de dolari.

Musk a explicat la apelul de miercuri: „Motivul pentru care am vândut o mare parte din deţinerile noastre de bitcoin a fost că nu eram siguri când se vor atenua blocajele covid din China, aşa că era important pentru noi să ne maximizăm poziţia de numerar”. El a adăugat: „Acest lucru nu ar trebui să fie considerat un verdict asupra Bitcoin”. CFO Zachary Kirkhorn şi Musk au confirmat că Tesla nu a vândut nimic din monedele dogecoin.

Cu două fabrici noi aflate acum în Texas şi în afara Berlinului, în Germania, Tesla şi-a păstrat îndrumările sale pentru „creştere medie anuală de 50% a livrărilor de vehicule”, pe un „orizont multianual”.

Veniturile Tesla au crescut în trimestrul II cu 42%: Tesla lucrează încă pentru aşteptatul Cybertruck

Tesla lucrează încă pentru aşteptatul Cybertruck (anunţat în noiembrie 2019), semi-camionul electric (dezvăluit în noiembrie 2017), conceptul Roadster actualizat (dezvăluit şi în noiembrie 2017) şi pentru alte proiecte speculative precum robotul umanoid. Miercuri, ca răspuns la întrebarea unui investitor, Elon Musk a spus că Tesla speră să înceapă să livreze Cybertruck, un pick-up cu aspect experimental, la jumătatea anului viitor.

La începutul acestei luni, Musk a spus într-un tweet că Tesla ar putea reduce preţurile la maşinile sale electrice dacă inflaţia „se calmează”.

Privitor la problema inflaţiei, Musk a remarcat cu optimism: „Cred că inflaţia va scădea spre sfârşitul acestui an”, dar i-a avertizat pe investitori să ia această predicţie cu un grăunte de sare.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

AUTO

Avertisment CNAIR: Portal neautorizat pentru achiziția rovinietei. Recomandări pentru șoferi

Publicat

control rovinieta

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) avertizează asupra existenței unui portal neautorizat pentru achiziția rovinietei.

„CNAIR informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale și autostrăzi din România că a constatat existența în mediul online a unui portal web care nu este autorizat în vederea încasării tarifului de utilizare (rovinieta), respectiv www.digitale-vignette-online.ro”, atrag atenția reprezentanții companiei.

Aceștia le recomandă utilizatorilor să achite rovinieta numai la distribuitorii autorizați, ale căror puncte de distribuție și portaluri web autorizate se regăsesc pe site-ul oficial al companiei.

CNAIR anunță că nu își asumă nicio responsabilitate cu privire la accesarea de către utilizatori, în vederea achitării rovinietei, a unor portaluri web neautorizate.

În același timp, CNAIR atrage atenția că la achitarea unei roviniete pe portalul amintit, utilizatorii achită costuri suplimentare care ajung să fie în cuantum de aproape 200% față de prețul real al unei roviniete.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe