ACTUALITATE
Franţa – pe primul loc în UE la consumul ilicit de ţigări. În România, consumul de țigări de contrabandă a scăzut
Franţa a fost responsabilă anul trecut pentru aproape jumătate din consumul ilicit de ţigări din Uniunea Europeană, în condiţiile în care taxele şi inflaţia ridicată i-au făcut pe oameni să se îndrepte spre produsele contrafăcute, arată un studiu publicat miercuri de KPMG la solicitarea Philip Morris International, transmite Bloomberg.
Chiar dacă în blocul comunitar, exceptând Franţa, consumul de ţigări contrafăcute şi de contrabandă a scăzut cu 7,5% anul trecut, în Franţa a crescut cu 1,8 miliarde de ţigarete, astfel că acum această ţară este responsabilă pentru 47% din consumul ilicit de ţigări al UE.
În schimb, ţări precum Ţările de Jos, Grecia, Portugalia şi România au înregistrat o scădere a consumului ilicit de ţigări.
„Franţa începe să arate ca o ţară din America Latină, un astfel de nivel nu se mai găseşte în restul Europei”, spune Gregoire Verdeaux, vicepreşedinte pentru relaţii externe la Philip Morris International SA. „Franţa trece printr-o furtună perfectă” care combină taxele foarte mari, inflaţia ridicată şi delicvenţa, care se traduc printr-un nivel ridicat al consumului ilicit de ţigări, a adăugat Gregoire Verdeaux.
Cu un număr record de 35,8 miliarde de ţigări ilicite consumate anul trecut în UE, guvernele statelor membre au pierdut venituri din taxe în valoare de aproximativ 11,3 miliarde de euro, arată studiul realizat de KPMG. Belgia, Danemarca, Franţa şi Germania au înregistrat o creştere a capturilor de ţigări ilicite şi a raidurilor împotriva fabricilor clandestine.
Philip Morris International (PMI) este lider internaţional în industria tutunului şi se ocupă cu fabricarea şi comercializarea ţigaretelor, a produselor fără fum, a dispozitivelor şi accesoriilor electronice aferente acestora, precum şi a altor produse care conţin nicotină pe pieţele din afara Statelor Unite ale Americii.
PMI a făcut investiţii în fabrica din Otopeni în valoare de 500 de milioane de dolari, pentru transformarea acesteia dintr-o unitate de producţie pentru ţigări într-o fabrică de ultimă generaţie care produce consumabile pentru produsele fără fum dezvoltate de companie.
În perioada 2022 – 2023, PMI va mai investi peste 100 de milioane de dolari şi va continua să dezvolte capacităţile de producţie pentru piaţa internă şi externă, cât şi pentru a avea un impact cât mai redus asupra mediului.
Agerpres
Citește mai mult pe Botosani24.ro