ACTUALITATE
Gara de Nord Timişoara va fi reabilitată din fondurile CFR SA
Clădirea Gării de Nord din Timişoara va fi reabilitată din fondurile proprii ale Companiei Naţionale CF CFR SA, cu aproape 21 de milioane de lei, după ce a fost semnat contractul de execuţie, a declarat, duminică, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, Alin Nica.
„Licitaţia pentru reabilitarea clădirii Gării de Nord Timişoara a fost adjudecată şi a fost semnat contractul. În primele şase luni se va face proiectarea, urmând un an pentru execuţia lucrărilor.
Valoarea contractului este de aproape 21 de milioane de lei, banii fiind asiguraţi din sursele proprii CN CF CFR SA. Antreprenorul lucrării este o asociere de firme (…)”, a anunţat Alin Nica.
Liderul administraţiei judeţene a afirmat că principalele lucrări care se vor executa la cele cinci corpuri de clădire vor consta în consolidarea elementelor structurale afectate de degradări, intervenţii asupra faţadelor şi acoperişurilor, reabilitare termică, finisaje şi se va monta un sistem paratrăsnet nou.
De asemenea, se va reface tunelul pietonal către peroane şi se va realiza un nou acces în clădire, se va monta un sistem de supraveghere video, se va monta iluminat de tip LED, dar şi un sistem audio nou.
Se vor asigura şi spaţii comerciale, iar pentru persoanele cu dizabilităţi va fi realizat ghidaj tactil, pe marginea peronului, dar şi alte facilităţi necesare.
În piaţeta gării se va amenaja o fântână arteziană.
Încercările de reabilitare a Gării de Nord Timişoara cu finanţare internaţională au eşuat, iar clădirea s-a degradat până în pragul prăbuşirii.
Fostul edil Nicolae Robu lansase în urmă cu şase ani chiar ideea mutării gării, dacă lucrările de reabilitare şi modernizare vor întârzia din cauza tergiversării procesului care se derulează la Paris între Ministerul Transporturilor şi firma israeliană care trebuia să realizeze lucrările.
Principalul nod feroviar bănăţean este tranzitat zilnic de aproape 80 de trenuri şi de peste 45.000 de pasageri.
Primul contract pentru reabilitarea Gării de Nord Timişoara datează din 2003, când Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. a contractat un credit extern în valoare de 24 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru modernizarea a cinci mari staţii CFR din ţară.
Deşi lucrările evaluate la 9,2 milioane de euro trebuiau finalizate până în 2007, ele au fost realizate în proporţie de doar 30%. Firma israeliană care a câştigat contractul de lucrări nu s-a achitat de obligaţii, Ministerul Transporturilor dispunând rezilierea în 2008.
Lucrări esenţiale nu s-au mai făcut la Gara de Nord din Timişoara din anii ’70, iar ultimele investiţii au fost realizate în 2001. Agerpres
ACTUALITATE
„Invitatul Zilei” la Botoșani24.ro: Prof. dr. Daniel Botezatu, candidat independent CL Botoșani
ACTUALITATE
FOTO: Acțiune comună a „Cutezătorilor” din Botoșani și „Cercetașilor” din Italia, filiala „Vulturii” din Veneția, la Ștefănești
…
Citește mai mult pe Botosani24.ro
ACTUALITATE
Orașul catacombelor din nordul Moldovei, redescoperit cu ajutorul tehnologiei. Detaliile confirmării științifice a unei legende
Citește mai mult pe Botosani24.ro