Connect with us

EVENIMENT

Google a adus în România Market Finder, instrumentul dedicat IMM-urilor care vor să-şi extindă afacerile în străinătate

Publicat

Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) din România au posibilitatea să-şi extindă afacerile în străinătate, prin găsirea de noi clienţi şi creşterea vânzărilor online peste graniţe, prin intermediul Market Finder, un nou instrument prezentat, joi, în premieră, de Google România.

Platforma oferă gratuit ghiduri, materiale video şi sfaturi pentru a facilita primii paşi ai companiilor către export şi pieţele externe.

Conform Google România, pentru 60% dintre companiile care doresc să exporte, lipsa de informaţii despre pieţele externe este principala provocare. În acest sens, o companie are nevoie de informaţii de bază înainte de a-şi alege piaţa, cum ar fi unde este cererea cea mai mare pentru produsele şi serviciile pe care le oferă.

Market Finder poate oferi date pentru toate aceste categorii, ajutând IMM-urile să-şi extindă afacerile în străinătate, în contexul în care companiile trebuie să cunoască anumite date precum dimensiunea pieţei, structura acesteia, cine sunt potenţialii clienţi şi cât sunt dispuşi să plătească, precum şi informaţii despre competitori.

Reprezentanţii gigantului american precizează că există mai mulţi paşi pe care companiile trebuie să le urmeze accesând Market Finder şi pentru a exporta.

Astfel, o primă etapă ar fi găsirea celor mai bune pieţe de export, iar după ce este introdusă în platforma adresa web a afacerii, aplicaţia va sugera pieţele cele mai potrivite către care compania ar putea să-şi exporte bunurile şi serviciile. Mai departe, va fi afişat numărul de căutări lunare pe Google pentru produsul vândut de către firmă, precum şi dimensiunea potenţială a pieţei. Market Finder va analiza gradul de utilizare a internetului, datele demografice şi venitul disponibil, oferind indicatori clari şi informaţii detaliate despre potenţialul fiecărei pieţe.

Pasul 2 constă în pregătirea afacerii pentru pieţele globale. La această etapă, Market Finder cuprinde instrumente de localizare, ghiduri şi sfaturi care arată cum să comunici eficient către o nouă piaţă, indiferent de limbă, obiceiuri şi preferinţe de plată. „Resursele de logistică prezintă regulile internaţionale pentru livrări şi transport din piaţa aleasă. Ghidul plăţilor explorează multitudinea opţiunilor de plată disponibile global şi sugerează care sunt cele mai potrivite pentru fiecare piaţă”, notează Google România.

În final, dar nu în cele din urmă, etapa a treia a procesului parcurs pe Market Finder ajunge la găsirea de noi clienţi. Market Finder oferă resurse de pregătire în digital marketing pentru ca utilizatorii să poată găsi afacerea atunci când o caută. De exemplu, arată cum să creeze campanii de publicitate eficiente şi ţintite către piaţa aleasă, printr-o serie de studii de caz, ghiduri şi materiale video.

Oficialii Google România au lansat, tot joi, alături de Market Finder, şi proiectul „Exportă cu Google Atelierul Digital”, un program naţional gratuit adresat antreprenorilor români care doresc să îşi extindă afacerea peste graniţe.

Programul constă în ateliere de export şi consultanţă gratuită în hub-urile Google din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara şi Iaşi. Prin intermediul acestei iniţiative, antreprenorii vor învăţa cum să pună bazele unei strategii de export potrivite pentru afacerea lor şi cum să o implementeze.

Înscrierile se fac începând de din această săptămână, completând formularul dedicat la adresa https://events.withgoogle.com/export/registrations/new/.

Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în anul 1998. De atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare ca: Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube. În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google. AGERPRES/(AS – autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Irina Giurgiu)

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Proiect pentru modernizarea pieței din centrul municipiului Alba Iulia. Închiderea parțială a fațadelor și sisteme de climatizare

Publicat

proiect pentru modernizarea pieței din centrul municipiului alba iulia. Închiderea

Proiect pentru modernizarea pieței din centrul municipiului Alba Iulia. Administrația locală din Alba Iulia vrea să modernizeze piața agroalimentară din centrul municipiului, prin anveloparea parțială a fațadelor, astfel încât să ofere condiții de comercializare pe tot parcursul anului.

Primăria Alba Iulia a lansat recent o procedură de achiziție pentru elaborarea Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul „Modernizare Piață…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Cod galben de ceață emis pentru zona joasă a județului Alba. Localitățile vizate

Publicat

cod galben de ceață emis pentru zona joasă a județului

Meteorologii au emis o atenționare nowcasting pentru zona joasă a județului Alba, valabilă joi, 11 decembrie 2025, până la ora 09:00.

Potrivit avertizării, în mai multe localități din județ se va semnala ceață densă, care va determina scăderea vizibilității sub 200 de metri, iar pe alocuri chiar sub 50 de metri.

Localitățile vizate includ Alba Iulia, Aiud, Cugir, Sebeș, Blaj, Ocna Mureș, Teiuș, Ighiu, Săsciori, Unirea, Jidvei, Vințu de Jos, Galda de Jos, Șona, Mihalț,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Campania „Dăruiește Lumină”: donăm 1.000.000 kWh către instituții care se ocupă de copii, tineri și seniori cu nevoi speciale

Publicat

daruieste lumina 2025.png






Campania „Dăruiește Lumină”, susținută de E.ON Energie România, revine cu o nouă ediție în cadrul căreia sunt donați 1.000.000 kWh de energie către patru instituții din Satu Mare, Ciugud, Arad și Bacău, care se ocupă de persoane aflate în situații dificile: copii, tineri și adulți cu dizabilități sau care luptă cu boli incurabile, dar și de familii aflate în situații limită, din punct de vedere social,…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

11 decembrie: Ziua Internațională a Munților. De ce iubim muntele

Publicat

11 decembrie: ziua internațională a munților. de ce iubim muntele

11 decembrie: Ziua Internațională a Munților. În fiecare an la această dată, comunitatea internațională marchează Ziua Internațională a Munților, o inițiativă dedicată protejării și promovării zonelor montane, dar și conștientizării rolului esențial pe care îl au acestea pentru viața pe planetă.

Sărbătoarea a fost instituită în 2003 de Organizația Națiunilor Unite, ca răspuns la nevoia tot mai mare de a atrage atenția asupra presiunilor la care sunt supuse…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe