Connect with us

EDUCATIE

Google lansează o platformă dedicată învăţării la distanţă în România

Publicat



O nouă platformă dedicată învăţării la distanţă în România, sub forma unui hub de informaţii şi unelte, a fost lansată de Google, menit să ajute profesorii pe perioada crizei cauzate de virusul COVID-19, potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis luni AGERPRES.

G Suite for Education este o colecţie de aplicaţii care oferă acces la funcţiile educaţionale esenţiale, precum crearea lecţiilor online, generarea de documente de toate felurile, formarea şi gestionarea clasei, schimbul de fişiere, email etc.

Instituţiile de învăţământ din România se pot înscrie gratuit, pentru a beneficia gratuit de pachetul G Suite for Education, la adresa https://www.clasaviitorului.ro/.

Platforma de la Google găseşte la adresa events.withgoogle.com/g-suite-for-education-ro/ şi oferă resurse în limba română necesare profesorilor pentru a se instrui în utilizarea pachetului G Suite for Education, pentru a se conecta cu elevii lor şi a realiza lecţii interesante şi plăcute.

Potrivit sursei citate, platforma dedicată învăţării la distanţă oferă şi un ghid pentru predarea de acasă dedicat profesorilor, disponibil direct la services.google.com/fh/files/misc/predarea_de_acasa_ghid_pentru_profesori.pdf.

“Acesta oferă informaţii pas cu pas, de la organizarea spaţiului de lucru de acasă, pregătirea cursului şi a “întâlnirii” video cu elevii, pregătirea predării şi predarea propriu-zisă, până la colaborarea cu elevii, inclusiv folosirea Jamboard, o tablă online unde prezintă în timp real elevilor, şi organizarea de discuţii 1:1 cu elevii. Google va actualiza constant informaţiile şi resursele dedicate învăţării la distanţă, pe măsură ce va primi feedback de la cadrele didactice şi de la parteneri”, precizează compania.

Învăţarea la distanţă prin serviciile gratuite Google a fost posibilă prin colaborarea cu EduApps şi Ministerul Educaţiei.

Până la acest moment, peste 200.000 de profesori au fost sau sunt în curs de pregătire despre cum să folosească resursele disponibile pentru educaţia la distanţă. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

”Țeapă” de 10.000 de lei cu abonamente de telefonie. Tânăr din Drobeta-Turnu Severin, reținut pentru înșelăciune

Publicat

Un bărbat de 26 de ani a fost reținut de polițiștii de la Biroul de Investigații Criminale, după ce acesta ar fi bănuit de săvârșirea infracțiunii de fals de intrumente oficiale și înșelăciune.

Potrivit IPJ Mehedinți, în data de 23 septembrie, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Târgoviște împreună cu Biroul Investigații Criminale au documentat activitatea infracțională a unui bărbat de 26 de ani, din municipiul Drobeta-Turnu Severin.

Acesta este bănuit de săvârșirea infracțiunilor de falsificare de instrumente oficiale, fals în înscrisuri sub semnătură privată și înșelăciune, fapte prevăzute de art. 317, art. 322 si art. 244 din Codul Penal.

Din cercetări a reieșit că, în cursul lunii aprilie 2019, bărbatul ar fi efectuat în numele unei societăți comerciale mai multe contracte de abonament de telefonie, fără acordul administratorului societății, prejudiciul fiind estimat la peste 10 000 de lei.

Cel în cauză a fost reținut pe bază de ordonanță pentru 24 de ore, urmând ca pe parcursul acestei zile sa fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgoviște pentru dispunerea unei măsuri preventive.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Liceele tehnologice cu profil agricol sunt susţinute financiar cu 10 milioane de lei, în 2020

Publicat

bani

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) alocă în acest an 10 milioane de lei pentru susţinerea unui număr de 56 de licee cu profil preponderent agricol, a anunţat, marţi, instituţia.

“MADR se află în plin proces de semnare a contractelor de finanţare pentru investiţii specifice şi asigurarea unor cheltuieli materiale pentru un număr de 56 de licee tehnologice cu profil preponderent agricol. (…) Prin implementarea măsurilor cuprinse în contractele de finanţare, MADR vizează dezvoltarea învăţământului liceal agricol românesc, având ca scop realizarea obiectivului de întinerire şi profesionalizare a forţei de muncă din agricultură. Susţinerea financiară, prevăzută în contractul de finanţare, se realizează în baza unui Program anual de investiţii specifice activităţii de învăţământ în domeniul agriculturii”, se menţionează în comunicatul ministerului.

Programul de investiţii specifice pentru anul 2020 a fost elaborat în funcţie de necesităţile fiecărui liceu agricol şi aprobat de către MADR, iar finanţarea se asigură de la bugetul de stat către bugetele locale, prin bugetul MADR.AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Bilanț îngrijorător la o săptămână de cand a început școala: 302 școli din România sunt în scenariul roșu, iar 4.406, în scenariul galben

Publicat

elevi

Un număr de 302 unităţi de învăţământ desfăşoară cursuri în Scenariul 3, care presupune participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online, informează, miercuri, Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

Potrivit MEC, miercuri, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, se înregistrează următoarea situaţie:

12.948 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;

4.406 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

302 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online.

Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către Direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

MEC reaminteşte că, potrivit ordinului comun al miniştrilor Educaţiei şi Cercetării şi Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este numărul total de cazuri noi de COVID-19 din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

“Hotărârile privind scenariul de funcţionare pe parcursul anului şcolar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie”, afirmă MEC.

Data de referinţă pentru aceste informaţii este 23 septembrie, ora 12,00. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

25 de elevi şi 12 cadre didactice, confirmaţi cu COVID-19 în județul Cluj

Publicat

În judeţul Cluj sunt confirmate miercuri 25 de cazuri de elevi cu COVID-19 şi 12 cadre didactice, în creştere faţă de ziua precedentă.

“Avem în total 25 de elevi pozitivi din 19 unităţi de învăţământ din Cluj-Napoca, Turda, Dej, Gherla şi comune şi 12 cadre didactice pozitive din unităţi de învăţământ din Cluj-Napoca, Dej, Huedin”, a declarat, miercuri, prefectul Mircea Abrudean.

Marţi, în judeţul Cluj erau 17 elevi confirmaţi cu COVID-19 din 14 unităţi de învăţământ şi 8 cadre didactice.

În ultimele 24 de ore, 83 persoane au fost confirmate cu COVID-19 în judeţul Cluj. AGERPRES

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate