Connect with us

EDUCATIE

Guvernul ar putea aproba acordarea de stimulente financiare elevilor care au luat 10 la Evaluare şi Bacalaureat

Publicat



Guvernul ar putea aproba, în şedinţa de marţi, proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare elevilor care au obţinut media 10 la Evaluarea naţională şi la Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie, potrivit agendei Executivului.

Astfel, fiecare absolvent al clasei a VIII-a care a obţinut media 10 la Evaluarea naţională va primi 1.000 de lei, iar cei care au luat media maximă la Bacalaureat – 3.000 de lei.

Pe agenda şedinţei de guvern se află mai multe proiecte de hotărâre: eliberări/numiri de prefecţi şi/sau subprefecţi; stabilirea contingentului de lucrători nou-admişi pe piaţa forţei de muncă în anul 2019; declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe Autostrada Orăştie-Sibiu; suplimentarea pe acest an a sumei prevăzute ca despăgubire pentru exproprierea imobilelor aferente lucrărilor de reabilitare de pe DN 1H, km 75+446 – km 128+823, Zalău-Răstoci; alte proceduri de expropriere pentru proiectele ”Varianta de ocolire Bârlad” şi ”Drum expres Craiova-Piteşti şi legăturile la drumurile existente”, tronsonul 2, pe raza localităţii Robăneşti, judeţul Dolj.

Guvernul va mai discuta un proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al statului a unor părţi de imobile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, construcţii şi amenajări la terenuri, situate în judeţele Vrancea, Timiş, Ialomiţa, Constanţa, Ilfov, Caraş-Severin şi Bucureşti, în vederea scoaterii din funcţiune şi casării acestora.

Proiectul pentru modificarea anexei nr.4 la Hotărârea Guvernului nr.1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului şi proiectul de hotărâre privind aprobarea unor modificări în inventarul bunurilor din domeniul public al statului aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, situate în judeţele Constanţa, Brăila, Galaţi, Buzău, Tulcea, Iaşi, Timiş, Giurgiu, Gorj, Dolj, Cluj şi Bucureşti au fost incluse, de asemenea, pe ordinea de zi.

Alte proiecte ce vor fi discutate se referă la aprobarea normativelor de cheltuieli pentru organizarea şi desfăşurarea în România a Reuniunii Miniştrilor Apărării din Europa de Sud-Est în perioada 14-17 octombrie; suspendarea aplicării prevederilor art.3 alin.(3) din anexa nr. 1 la HG nr. 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing şi promovare turistică şi a Programului multianual de dezvoltare a destinaţiilor, formelor şi produselor turistice; ratificarea scrisorii de înţelegere privind avansul pentru pregătirea proiectului “Cartierul pentru justiţie” dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnată la Bruxelles la 30 mai 2019 şi la Bucureşti la 6 iunie 2019.

Guvernul ar mai putea aproba proiectul de ordonanţă pentru privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2016/589 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 aprilie 2016 privind o reţea europeană de servicii de ocupare a forţei de muncă (EURES), accesul lucrătorilor la servicii de mobilitate şi integrarea mai bună a pieţelor forţei de muncă şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 492/2011 şi (UE) nr. 1296/2013.

Totodată, pe agenda Executivului se află, între altele, o notă cu privire la Lista priorităţilor legislative ale Guvernului pentru cea de-a doua sesiune ordinară parlamentară a anului 2019. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EDUCATIE

Președintele Iohannis: Elevii încep școala în 14 septembrie. Învățământul online este acceptat doar dacă nu se pot ține cursuri

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că școala va începe în data de 14 septembrie pentru majoritatea elevilor din învățământul preuniversitar.

Președintele a declarat că există trei scenarii, în funcție de numărul de bolnavi dintr-o localitate. Scenariul verde (risc mic sau deloc): mai puțin de un caz la mie detectat zilnic în ultimele 14 zile – cursurile se fac fizic la școală. Scenariul galben (risc mediu): 1-3 persoane medie zilnică în ultimele 14 zile – cursurile se țin mixt. Scenariul roșu – peste 3 cazuri, în care școala se închide și se țin cursuri doar online.

Invațamantul online este acceptat ca si invatamant normal- adica se preda materie atunci cand nu se pot tine cursuri fizice.

“Pe 14 septembrie începe noul an şcolar preuniversitar. Pentru majoritatea elevilor, asta înseamnă că vor merge efectiv, fizic, la şcoală.

Pentru a ţine cont de impactul pandemiei în fiecare şcoală, în fiecare localitate, au fost elaborate trei scenarii, în funcţie de numărul de bolnavi din localitate. Aceste criterii sunt mai general valabile, nu doar pentru şcoli, dar ele vor fi folosite şi pentru a evalua impactul pandemiei asupra şcolilor.

Aceste trei scenarii sunt: scenariul verde, care înseamnă că în localitatea respectivă e mai puţin de o persoană în medie, în ultimele 14 zile, detectată cu COVID-19; scenariul doi, scenariul galben – între unul şi trei persoane detectate în medie zilnică în ultimele 14 zile; scenariul trei – când în media ultimelor zile au apărut mai mult de trei bolnavi noi în localitatea respectivă”, a afirmat şeful statului, la Palatul Cotroceni, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele a precizat că în săptămânile care urmează vor fi detaliate deciziile luate miercuri. El a subliniat că felul în care funcţionează fiecare unitate şcolară va fi decis la nivel local.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Admiterea din toamnă la Academia de Studii Economice din București, exclusiv online

Publicat

ase bucuresti sursa ase.ro
sursa foto: ase.ro

Academia de Studii Economice din Bucureşti anunţă că va organiza, exclusiv online, un nou concurs de admitere în luna septembrie pe locurile rămase disponibile la programele universitare de licenţă, masterat şi doctorat.

Potrivit unui comunicat transmis vineri AGERPRES, toate informaţiile necesare viitorilor candidaţi sunt postate pe site-ul instituţional www.ase.ro şi pe pagina oficială de Facebook.

Înscrierile la programele universitare de licenţă au loc online, în perioada 4 – 9 septembrie, pe platforma admitere.ase.ro, pe care se va desfăşura tot procesul de admitere.

Concursul este alcătuit din eseul motivaţional, testul de competenţă lingvistică – pentru candidaţii care optează pentru programe cu predare în limbă străină şi media generală de admitere, calculată ca medie ponderată între media la examenul de Bacalaureat (70%) şi media anilor de studii (30%).

Testul eliminatoriu de competenţă lingvistică pentru programele de studii cu predare într-o limbă străină se poate echivala cu certificatele de competenţă lingvistică, recunoscute de ASE. Sunt, de asemenea, absolviţi de susţinerea testului de competenţă lingvistică cei care au urmat studiile liceale în limba străină a programului de licenţă pentru care optează.

Înscrierile la programele universitare de masterat au loc online, în perioada 9 – 10 septembrie, pe platforma admitere.ase.ro, pe care se va desfăşura tot concursul de admitere. Admiterea la programele de masterat se face prin concurs, candidaţii fiind ierarhizaţi în funcţie de media de admitere, calculată ca medie ponderată între rezultatele obţinute la proba de specialitate – 40% şi media examenului de finalizare a studiilor universitare de licenţă – 60%. Proba de specialitate constă într-un test grilă de specialitate/interviu de specialitate.

Pentru programele cu predare în limbi străine se susţine, online, o probă de competenţă lingvistică tip interviu, notată cu calificativul admis/respins. Fac excepţie candidaţii care prezintă unul dintre certificatele recunoscute de ASE sau cei care au absolvit programe de licenţă în limba străină a programului de masterat pentru care candidează.

Înscrierile la programele universitare de doctorat au loc în perioada 8 – 9 septembrie şi se desfăşoară integral pe platforma doctorat.ase.ro. Documentele necesare susţinerii examenului de doctorat şi mai multe informaţii sunt disponibile pe pagina Institutului de Studii Doctorale. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Definitivat 2020: 8 candidaţi eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă. Prezenţi – 6.480 de candidaţi

Publicat

examen

Ministerul Educaţiei informează că opt candidaţi la examenul naţional de definitivare în învăţământ, desfăşurat miercuri, au fost eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă.

Miercuri s-a desfăşurat proba scrisă din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2020.

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, dintre cei 6.776 de candidaţi cu drept de participare la proba scrisă, au fost prezenţi 6.480 de candidaţi.

Din cauza unor tentative de fraudă, au fost eliminaţi opt candidaţi.

Au absentat 296 de candidaţi.

MEC precizează că nu s-au înregistrat cazuri de candidaţi cu temperatura de peste 37,3 grade Celsius.

Conform metodologiei de concurs, care permite acest lucru, 433 de candidaţi au decis să se retragă din motive personale, arată MEC.

În total, au fost transmise spre centrele de evaluare 6.039 de teze.

Primele rezultate vor fi comunicate în data de 29 iulie în centrele de examen şi pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestaţiile se depun la centrele de examen, conform calendarului aprobat, în zilele de 29 iulie, după afişarea rezultatelor, şi pe 30 iulie, până la ora 12,00.

Rezultatele finale se afişează în centrele de examen şi pe site-ul menţionat în data de 4 august.

Subiectele şi baremele de corectare au fost publicate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie pe site-ul subiecte.edu.ro, la ora 16,00, informează Ministerul Educaţiei. De asemenea, acestea au fost afişate şi la avizierele centrelor de examen.

Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puţin 8 (opt) pentru promovarea examenului.

Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, şi obiectivul acestui examen naţional. Prin dobândirea definitivării în învăţământ, cadrul didactic depăşeşte stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învăţământ preuniversitar şi de a participa ulterior la susţinerea examenelor pentru obţinerea gradelor didactice. AGERPRES

Citește mai departe

EDUCATIE

Fiecare școală ar putea primi ”mână liberă” să decidă cum va începe cursurile, în toamnă

Publicat

Fiecare unitate de învăţământ din țară ar putea decide singure cum vor începe, la toamnă, anul şcolar, în funcție de evoluția numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau hibrid, informează ziarul Alba24.ro

Din toamnă, şcolile ar putea primi „mână liberă” că să decidă cum vor începe noul an. Potrivit ministrului Educației, Monica Anisie „se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizăm decizia chiar mergând până la nivelul unităților de învățământ”.

Astfel, în funcție de situația epidemiologică din zona în care funcționează, fiecare școală va stabili cum va începe anul școlar.

Inspectorii şcolari, directorii, experţii în Educaţie şi asociaţiile de părinţi spun că o astfel de decizie ar fi binevenită şi că Ministerul Educaţiei nu poate aplica un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate