Connect with us

ACTUALITATE

Haine, încălțăminte și parfumuri contrafăcute, în valoare de peste 300.000 de lei, confiscate de polițiștii de frontieră din Calafat și Giurgiu

Publicat


Poliţiştii de frontieră din Calafat și Giurgiu au descoperit aproximativ 1.400 de articole vestimentare, încălțăminte și parfumuri contrafăcute, pe care un cetățean polonez și un cetățean turc au încercat să le introducă ilegal în țară.

La Punctul de Trecere a Frontierei Calafat s-a prezentat, vineri, pe sensul de intrare în ţară, la volanul unui microbuz marca Renault, un cetățean polonez, în vârstă de 62 de ani, care transporta, conform documentelor de însoţire a mărfurilor, diverse bunuri şi cosmetice, din Grecia, respectiv Bulgaria pentru Polonia.

Cu ocazia controlului efectuat de către poliţiştii de frontieră, în mijlocul de transport au fost descoperite 956 parfumuri care purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

La cercetări, cetățeanul polonez a declarat că este angajatul firmei de curierat şi nu avea cunoștință despre conținutul coletelor.

Potrivit Poliției de Frontieră Române, bunurile a căror valoare, dacă ar fi fost comercializate ca produse de marcă, se ridică la suma totală de 238.500 lei au fost reţinute de către autoritatea vamală, la finalizarea cazului urmând a fi dispuse măsurile legale ce se impun.

De asemenea, vineri seara, polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Giurgiu au desfăşurat acțiuni specifice pe linia combaterii traficului cu produse contrafăcute, fiind selectate pentru control mai multe mijloace de transport.

Astfel, polițiștii de frontieră au descoperit într-un autocar, în compartimentul destinat bagajelor, cantitatea totală de 423 articole vestimentare și de încălțăminte, susceptibile a fi contrafăcute.

La cercetări, polițiștii de frontieră au stabilit că posesorul bunurilor este un cetățean turc, în vârstă de 50 de ani. Acesta a declarat că intenționa să comercializeze produsele sau să le ofere cadou și nu dețineau documente de proveniență pentru acestea.

Bunurile, a căror valoare dacă ar fi fost comercializate ca produse de marcă se ridică la suma totală de 84.600 lei, au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor.

În cauză, poliţiştii de frontieră fac cercetări pentru ”punere în circulaţie fără drept a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu marca înregistrată pentru produse identice sau similare”, la finalizare urmând a fi dispuse măsurile legale care se impun.

ACTUALITATE

Premieră în România: Primăria unui municipiu vrea să interzică publicitatea la activităţile de tip videochat

Publicat

Primăria municipiului Iaşi intenționează să interzică publicitatea la activităţile de tip videochat, oraşul urmând să devină primul din ţară în care ar fi luată o astfel de decizie.

Potrivit unui comunicat de presă remis luni de primărie, la iniţiativa edilului-şef, Mihai Chirica, reprezentanţii municipalităţii au elaborat şi supus dezbaterii publice un proiect de hotărâre privind interzicerea promovării, sub orice formă, pe mijloacele fixe sau mobile, audio-video sau pe orice structură a oricărei forme de publicitate care promovează activităţi de tip videochat.

Dacă hotărârea va fi adoptată, interdicţia va fi valabilă pentru orice fel de promovare, atât pe domeniul public sau privat al municipiului Iaşi, cât şi pe domeniile private expuse vizualizării publice: pe clădiri, vehicule sau orice alte suprafeţe care au expunere vizuală publică etc..

“Încălcarea viitoarei hotărâri va constitui contravenţie, va fi constatată de Poliţia Locală ori de alţi împuterniciţi ai primarului şi va fi sancţionată cu amendă cuprinsă între 2.400 şi 2.500 de lei. Amenda va putea fi aplicată atât proprietarului mijlocului publicitar, beneficiarului reclamei, cât şi proprietarului imobilului pe care este amplasat mijlocul publicitar: teren, clădire, vehicul”, precizează sursa citată.

În argumentaţia aferentă proiectului de hotărâre, reprezentanţii municipalităţii atrag atenţia asupra campaniilor publicitare organizate în ultimii ani de către diverse societăţi de videochat, cu precădere în zonele campusurilor universitare, prin care se promit câştiguri financiare importante unei categorii sociale vulnerabile, aşa cum sunt tinerii. Este scos în evidenţă faptul că informaţiile vehiculate în aceste campanii publicitare sunt accesibile şi minorilor iar aceştia pot fi uşor influenţaţi, prin mesajele şi imaginile prezentate, să acceseze site-urile, fiind expuşi astfel unor reale pericole.

“Având în vedere că aceste activităţi încalcă normele de moralitate şi pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică şi psihică a copiilor şi tinerilor, ţinând cont de lipsa de maturitate intelectuală şi nevoia de protecţie a acestora, precum şi de riscurile la care pot fi expuşi, Primăria municipiului Iaşi nu a autorizat astfel de campanii publicitare, considerând că astfel de reclame încurajează un comportament la limita moralei publice şi sunt inadecvate a se desfăşura pe raza municipiului Iaşi. În ciuda acestui fapt, promovarea activităţilor de videochat a avut loc, iar Poliţia Locală a aplicat mai multe sancţiuni contravenţionale pentru lipsa avizelor de publicitate, dar campaniile au continuat şi amenzile au fost contestate în instanţă”, au mai menţionat reprezentanţii Primăriei Iaşi. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Protecția Consumatorilor a cerut împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China

Publicat

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa solicită Direcţiei de Sănătate Publică şi Biroului Vamal împiedicarea introducerii pe piaţă a produselor importate din China care intră în contact direct cu consumatorii.

”Am transmis o adresă către Direcţia Generală de Sănătate Publică Constanţa şi către vamă, pentru a ne da concursul în evaluarea importurilor de jucării, cosmetice, electrocasnice provenite din China. Situaţia actuală, legată de îmbolnăvirile din această ţară, ar trebui săî fie un semnal de alarmă”, a subliniat şeful CJPC, Horia Constantinescu.

În adresa respectivă se face referire la produse chinezeşti precum jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte.

“Având în vedere existenţa în China a unei noi tulpini de coronavirus, ce poate fi mortală pentru anumite categorii de persoane, care se transmite pe cale aeriană şi pentru care nu există încă tratament, vă solicităm sprijinul în împiedicarea punerii pe piaţă în vederea comercializării a produselor care intră în contact direct cu consumatorii din ţara noastră (jucării, cosmetice, articole textile, încălţăminte)”, reiese din adresa transmisă de conducerea CJPC Constanţa.

Toate loturile de produse care provin din China, pentru care există posibilitatea transmiterii coronavirusului, vor fi verificate, iar consumatorii trebuie să aibă încredere în instituţiile statului, a declarat, luni, pentru AGERPRES, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel.

“Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa a făcut o adresă către Direcţia Generală a Vămilor şi Direcţia de Sănătate Publică prin care se spune că pe anumite produse există posibilitatea transmiterii anumitor microbi şi germeni de coronavirus, în general pe jucării, haine etc. De aceea, toate loturile de produse care vin din China vor fi analizate de instituţiile abilitate ale statului. Consumatorii de produse şi servicii trebuie să aibă încredere că instituţiile statului îşi fac datoria. Sunt comitete interministeriale care supraveghează şi monitorizează foarte atent partea aceasta şi impactul în România. În acest domeniu are competenţe Ministerul Sănătăţii, prin Direcţiile de Sănătate Publică, ANPC are şi ea o componentă pe protejarea sănătăţii consumatorului, iar ANSVSA pe acea a siguranţei alimentare”, a spus Anghel.

Acesta recomandă consumatorilor să asculte instrucţiunile Ministerului Sănătăţii atunci când achiziţionează produse sau când vin din zona asiatică.

“Consumatorii trebuie să citească foarte atent toate instrucţiunile care li se oferă la aeroport sau în alte zone, atunci când pleacă sau se întorc din ţări asiatice”, a transmis Anghel.

Bilanţul epidemiei de infectări cu coronavirus, un virus din familia SARS (Sindromul Acut Respirator Sever), a ajuns la 2.744 de cazuri confirmate în China, iar numărul morţilor este de 81, dintre care 25 într-un interval de 24 de ore. Virusul a izbucnit în decembrie, pornind din oraşul chinez Wuhan. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bărbat de 35 de ani, din județul Neamț, înjunghiat mortal. Suspectul crimei s-a predat

Publicat

atac cutit omor crima suicid

Un bărbat în vârstă de 35 ani, din localitatea Piatra Şoimului, județul Neamț, a fost înjunghiat mortal, luni seara, de un consătean de 32 ani.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Neamţ, agentul Dimitrie Mocanu, a declarat, pentru AGERPRES, că, după ce a săvârşit fapta, suspectul a sunat la 112 şi a anunţat ce a făcut.

La faţa locului a venit un echipaj al Serviciului Judeţean de Ambulanţă, care a resuscitat victima, dar în final a fost declarată decedată.

Din primele cercetări se pare că între victimă şi autor a izbucnit un conflict în interiorul unui bar, care s-a mutat apoi în afara localului.

Suspectul a scos un cuţit şi şi-a înjunghiat de mai multe ori victima.

Presupusul autor a fost reţinut pentru 24 de ore şi va fi prezentat, marţi, instanţei de judecată, cu propunere de arestare preventivă pentru omor. AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Românii şi bulgarii, pe ultimele locuri în UE la utilizarea Internetului

Publicat

87% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană au declarat în 2019 că au folosit Internetul în ultimele trei luni, pe ultimele locuri în UE fiind românii (74%) şi bulgarii (68%), arată datele publicate luni de Eurostat.

La polul opus, ţările unde aproape întreaga populaţie cu vârsta între 16 şi 74 de ani a folosit Internetul în 2019 sunt Suedia (98%), Danemarca (97%) şi Luxemburg (96%).

Eurostat subliniază că utilizarea Internetului în UE a crescut rapid în ultimii ani, în condiţiile în care în anul 2007 doar 57% din persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au utilizat Internetul, pentru ca în 2013 să ajungă la 75% şi la 87% în 2019. În cazul României, în aceeaşi perioadă, utilizarea Internetului a crescut de la 24% în 2007 la 50% în 2013 pentru ca în 2019 să ajungă la 74%.

Când vine vorba de folosirea Internetului, datele Eurostat arată că acesta este utilizat preponderent pentru a trimite sau a primi e-mail-uri (75%), pentru a găsi informaţii despre bunuri şi servicii (68%), pentru mesagerie instant (67%) şi ştiri online (63%). De asemenea, o mare parte din persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană utilizează Internetul pentru Internet banking (58%), pentru reţele sociale (57%), pentru a căuta informaţii referitoare la sănătate (55%), pentru a asculta muzică (53%) şi a efectua telefoane sau apeluri video (52%).

Românii sunt pe ultimul loc în UE la folosirea Internetului când vine vorba de găsire informaţii despre bunuri şi servicii (33%), pentru mesagerie instant (38%), pentru a citi ştiri online (40%) sau când vine vorba de Internet banking (8%). AGERPRES

Citește mai departe