Connect with us

EVENIMENT

Hidroelectrica sfătuieşte consumatorii să trimită documentaţia online. Schimbarea furnizorului se va face în termenul legal de 21 de zile

Publicat



Hidroelectrica recomandă consumatorilor să trimită toată documentaţia online dacă doresc să devină clienţii companiei, pentru a evita call-center-ul, care este suprasolicitat în această perioadă, iar procedura de schimbare a furnizorului se va realiza în termenul legal de 21 de zile, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Buciu, reprezentant al biroului de presă al companiei.

“Volumul mare al cererilor clienţilor de migrare a contractelor către Hidroelectrica face ca numărul de call-center pus la dispoziţie de companie să fie suprasolicitat în aceste zile. Clienţii au însă la dispoziţie şi informaţiile detaliate publicate pe site, astfel încât să poată depune documentaţiile necesare on-line. Schimbarea de contract se va opera conform prevederilor legale, in termen de 21 de zile de la notificarea actualului furnizor cu privire la intenţia clientului de a migra către noul furnizor”, a precizat Buciu.

Compania a postat şi pe site o informare pentru clienţi, precizând că documentaţia necesară poate fi trimisă online, la adresa contractare@hidroelectrica.ro, urmând ca în cel mai scurt timp să fie contactaţi de un reprezentant al societăţii.

Este vorba despre cererea de încheierea a contractului de furnizare şi contractul-cadru, care trebuie descărcate de pe site, precum şi o copie a actului de identitate, copie a actului de proprietate sau alt document privind dreptul de folosinţă al spaţiului şi o copie a ultimei facturi.

“Pentru a uşura procesul de schimbare a furnizorului şi pentru a scurta timpii necesari contractării, rugăm clienţii să se asigure că actele transmise sunt corecte şi complete. Volumul mare de cereri de schimbare a furnizorului face ca în această perioadă numărul de Call Center Hidroelectrica (021 9834) să fie suprasolicitat, cu impact asupra timpilor de aşteptare pentru preluare a apelurilor. Ne cerem scuze pentru acest disconfort şi vă asigurăm că solicitările trimise pe mail conform indicaţiilor anterioare vor fi procesate”, se precizează în informarea de pe site-ul companiei.

Aceasta după ce, anterior, tot miercuri, redactorul AGERPRES a sunat la call-center-ul Hidroelectrica, în calitate de consumator casnic şi, după o aşteptare de 50 de minute, a întrebat operatorul despre paşii pe care trebuie să îi facă un consumator ca să devină client al companiei.

“Trimiteţi un e-mail cu documentele, primiţi contractul, îl semnaţi şi îl returnaţi semnat”, a spus iniţial operatorul.

Întrebat care sunt documentele necesare, el a răspuns: “Act de identitate, act de spaţiu, ultima factură, plus formularele de pe site. Contractul poate fi încheiat doar online”.

De asemenea, întrebat cât durează procesul de schimbare, operatorul a transmis: “Aproximativ două luni. Contractul vi-l trimitem în 3-4 săptămâni”. “Există o perioadă de preaviz şi, în plus, sunt foarte mulţi clienţi care aşteaptă la coadă”, a argumentat el.

Contactaţi de AGERPRES, reprezentanţii ANRE au arătat că, potrivit legii, schimbarea furnizorului trebuie făcută în maximum 21 de zile de la trimiterea contractului semnat. Totodată, au precizat că, dacă un apel în aşteptare durează mai mult de trei minute, clientul poate cere compensaţii băneşti de la respectiva companie.

La rândul lor, când li s-au cerut răspunsuri oficiale despre această situaţie, reprezentanţii biroului de presă al Hidroelectrica au precizat pentru AGERPRES: “Call-center-ul nostru este un serviciu externalizat. Vom lua măsuri pentru ca operatorii să fie mai bine instruiţi şi, de asemenea, vom suplimenta informaţiile de pe site, astfel încât consumatorii interesaţi să nu mai fie nevoiţi să sune la call-center pentru a afla detalii”.

Potrivit Ordinului ANRE nr. 234 din 20 decembrie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de
energie electrică/gaze naturale de către clientul final, la articolul 5 se arată că “în procesul de schimbare a furnizorului de către un client final sunt implicaţi: clientul final, FA (furnizorul actual – n.r.), FN (furnizorul nou – n.r.), OR (operatorul de reţea – n.r.) şi PRE (partea responsabilă cu echilibrarea – n.r.), după caz, care au obligaţia de a acţiona astfel încât schimbarea efectivă a furnizorului să se producă în termen de maximum 21 de zile calendaristice de la data notificării de către clientul final, cu respectarea condiţiilor contractuale”.

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.

Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.

Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

Șofer în stare critică, după coliziunea între două mașini, în Neamț – FOTO

Publicat

Un șofer a fost preluat în stare critică, după coliziunea între două mașini, joi seara, în județul Neamț. O altă victimă a ajuns la spital.

Conform pompierilor, accidentul s-a produs pe DJ 156 A, în orașul Roznov.

În urma impactului între două autoturisme au rezultat două victime, din care una încarcerată.

La locul solicitării s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Piatra Neamț cu o autospecială de stingere, o autospecială pentru descarcerare și o ambulanță SMURD,  pompierii voluntari din cadrul SVSU Roznov cu autospeciala din dotare și două echipaje cu ambulanță de la SAJ.

Pompierii au descarcerat victima, conducătorul unuia dintre autoturisme, în stare critică. Acesta a fost preluat de echipajul de la SAJ.

Cea de-a doua victimă, pasager din celălalt autoturism, a fost găsită de către forțele de intervenție pe partea carosabilă. Acesta a fost preluat de echipajul SMURD care i-a acordat primul ajutor calificat după care a fost transportat la spital.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire și stingere a incendiilor prin deconectarea bornelor de la cele două autoturisme și vor curăța/degaja carosabilul de elementele rezultate în urma accidentului rutier produs și lichidele combustibile .

Citește mai departe

EVENIMENT

Incendiu uriaș la un cămin de bătrâni din Ucraina. 15 morţi

Publicat

Sursă foto: thestar.com

Cel puţin 15 persoane au murit într-un incendiu produs joi la un cămin de bătrâni din Harkov, în estul Ucrainei, au anunţat serviciile de stat pentru situaţii de urgenţă într-un comunicat, citat de France Presse şi Reuters.

“Potrivit informaţiilor preliminare, 33 de persoane se aflau în clădire în momentul incendiului dintre care 15 au murit”, se arată în comunicat. “Nouă persoane au fost salvate şi transportate la spital”, au mai precizat serviciile de urgenţă.

Procuroarea generală Irina Veneditkova a anunţat pe Facebook că bilanţul incendiului este de 15 morţi şi 11 răniţi.

“Cauza preliminară a incendiului este manipularea imprudentă a aparatelor electrice”, a mai spus ea, anunţând deschiderea unei anchete penale pentru încălcarea regulilor anti-incendiu.

Incendiul a izbucnit după-amiază la etajul întâi al clădirii cu două etaje, potrivit AFP.

Preşedintele Ucrainei Volodimir Zelenski a transmis condoleanţe apropiaţilor victimelor şi le-a cerut forţelor de ordine să-i găsească “în cel mai scut timp posibil” pe vinovaţi.AGERPRES

Citește mai departe

EVENIMENT

Accident cumplit în Prahova: Un bărbat a murit lovit de tren

Publicat

Sursă foto: Arhivă

Un bărbat și-a pierdut viața în urma unui cumplit accident produs joi în județul Prahova. Bărbatul a murit după ce a fost lovit de tren.

Lucrătorii Serviciului Județean Poliție Transporturi Prahova au fost sesizați despre faptul că la intrare în stația c.f. Ploiești Vest dinspre Brașov, un bărbat a fost accidentat mortal de un tren care se deplasa pe relația Brașov – București.

Victima a fost identificată, fiind vorba despre un ploieștean de 65 ani.

S-a întocmit de dosar penal pentru ucidere din culpă, urmând a se stabili cu exactitate împrejurările în care s-a produs evenimentul, conform IPJ Prahova.

Citește mai departe

EVENIMENT

Suceava: SJU – fără paturi libere la ATI. Spitalul Rădăuţi nu are locuri libere pentru pacienţi COVID-19

Publicat

Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Suceava nu mai are paturi libere la ATI pentru patologia COVID-19, pentru a doua zi consecutiv, numărul persoanelor internate cu forme severe şi grave de boală este în creştere, ajungând la 93, iar a celor intubate la cinci.

Totodată, Spitalul Municipal Rădăuţi nu are paturi libere pentru pacienţii diagnosticaţi cu COVID-19, dar nici unitatea ATI destinată acestei patologii.

Potrivit Prefecturii Suceava, din totalul celor 565 pacienţi internaţi în SJU, 211 sunt diagnosticaţi cu COVID-19, alţi 49 sunt în zona tampon şi 305 au afecţiuni non-COVID-19.

Din totalul pacienţilor de la SJU Suceava, opt au forme uşoare, 110 prezintă forme medii ale bolii, 73 au forme severe, iar 20 cu forme grave sunt internaţi în secţia ATI, trei fiind ventilaţi non-invaziv şi cinci fiind intubaţi ventilaţi invaziv.

SJU Suceava dispune, în prezent, de 312 paturi libere, dintre care 28 pentru pacienţi cu COVID-19, la unitatea ATI nu este niciun pat disponibil pentru pacienţi cu această patologie, sunt 30 de ventilatoare libere, dintre care 12 pentru pacienţii diagnosticaţi cu COVID-19.

La Spitalul Municipal Rădăuţi sunt internaţi 86 de pacienţi diagnosticaţi cu COVID-19, dintre care 19 cu forme grave şi doi în stare critică, nemaifiind paturi disponibile în sectorul COVID-19 şi nici la unitatea ATI pentru COVID-19.

La Spitalul Municipal Câmpulung Moldovenesc sunt internaţi 19 pacienţi, trei cu forme grave, la Spitalul Municipal Vatra Dornei sunt 19 pacienţi, dintre care şapte cu forme grave, la Spitalul Orăşenesc Gura Humorului sunt internaţi 27 de pacienţi cu COVID-19, iar la Spitalul Boli Cronice Siret sunt internaţi 16 pacienţi cu COVID-19.

Numărul total de testări efectuate până în prezent este de 120.945, în ultimele 24 de ore – 1.236 de persoane.

În judeţul Suceava sunt, în prezent, în evoluţie 1.467 de cazuri de infecţie cu virusul SARS-CoV-2. AGERPRES

Citește mai departe