Connect with us

EVENIMENT

Hidroelectrica sfătuieşte consumatorii să trimită documentaţia online. Schimbarea furnizorului se va face în termenul legal de 21 de zile

Publicat

Hidroelectrica recomandă consumatorilor să trimită toată documentaţia online dacă doresc să devină clienţii companiei, pentru a evita call-center-ul, care este suprasolicitat în această perioadă, iar procedura de schimbare a furnizorului se va realiza în termenul legal de 21 de zile, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Buciu, reprezentant al biroului de presă al companiei.

„Volumul mare al cererilor clienţilor de migrare a contractelor către Hidroelectrica face ca numărul de call-center pus la dispoziţie de companie să fie suprasolicitat în aceste zile. Clienţii au însă la dispoziţie şi informaţiile detaliate publicate pe site, astfel încât să poată depune documentaţiile necesare on-line. Schimbarea de contract se va opera conform prevederilor legale, in termen de 21 de zile de la notificarea actualului furnizor cu privire la intenţia clientului de a migra către noul furnizor”, a precizat Buciu.

Compania a postat şi pe site o informare pentru clienţi, precizând că documentaţia necesară poate fi trimisă online, la adresa contractare@hidroelectrica.ro, urmând ca în cel mai scurt timp să fie contactaţi de un reprezentant al societăţii.

Este vorba despre cererea de încheierea a contractului de furnizare şi contractul-cadru, care trebuie descărcate de pe site, precum şi o copie a actului de identitate, copie a actului de proprietate sau alt document privind dreptul de folosinţă al spaţiului şi o copie a ultimei facturi.

„Pentru a uşura procesul de schimbare a furnizorului şi pentru a scurta timpii necesari contractării, rugăm clienţii să se asigure că actele transmise sunt corecte şi complete. Volumul mare de cereri de schimbare a furnizorului face ca în această perioadă numărul de Call Center Hidroelectrica (021 9834) să fie suprasolicitat, cu impact asupra timpilor de aşteptare pentru preluare a apelurilor. Ne cerem scuze pentru acest disconfort şi vă asigurăm că solicitările trimise pe mail conform indicaţiilor anterioare vor fi procesate”, se precizează în informarea de pe site-ul companiei.

Aceasta după ce, anterior, tot miercuri, redactorul AGERPRES a sunat la call-center-ul Hidroelectrica, în calitate de consumator casnic şi, după o aşteptare de 50 de minute, a întrebat operatorul despre paşii pe care trebuie să îi facă un consumator ca să devină client al companiei.

„Trimiteţi un e-mail cu documentele, primiţi contractul, îl semnaţi şi îl returnaţi semnat”, a spus iniţial operatorul.

Întrebat care sunt documentele necesare, el a răspuns: „Act de identitate, act de spaţiu, ultima factură, plus formularele de pe site. Contractul poate fi încheiat doar online”.

De asemenea, întrebat cât durează procesul de schimbare, operatorul a transmis: „Aproximativ două luni. Contractul vi-l trimitem în 3-4 săptămâni”. „Există o perioadă de preaviz şi, în plus, sunt foarte mulţi clienţi care aşteaptă la coadă”, a argumentat el.

Contactaţi de AGERPRES, reprezentanţii ANRE au arătat că, potrivit legii, schimbarea furnizorului trebuie făcută în maximum 21 de zile de la trimiterea contractului semnat. Totodată, au precizat că, dacă un apel în aşteptare durează mai mult de trei minute, clientul poate cere compensaţii băneşti de la respectiva companie.

La rândul lor, când li s-au cerut răspunsuri oficiale despre această situaţie, reprezentanţii biroului de presă al Hidroelectrica au precizat pentru AGERPRES: „Call-center-ul nostru este un serviciu externalizat. Vom lua măsuri pentru ca operatorii să fie mai bine instruiţi şi, de asemenea, vom suplimenta informaţiile de pe site, astfel încât consumatorii interesaţi să nu mai fie nevoiţi să sune la call-center pentru a afla detalii”.

Potrivit Ordinului ANRE nr. 234 din 20 decembrie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de
energie electrică/gaze naturale de către clientul final, la articolul 5 se arată că „în procesul de schimbare a furnizorului de către un client final sunt implicaţi: clientul final, FA (furnizorul actual – n.r.), FN (furnizorul nou – n.r.), OR (operatorul de reţea – n.r.) şi PRE (partea responsabilă cu echilibrarea – n.r.), după caz, care au obligaţia de a acţiona astfel încât schimbarea efectivă a furnizorului să se producă în termen de maximum 21 de zile calendaristice de la data notificării de către clientul final, cu respectarea condiţiilor contractuale”.

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.

Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.

Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Anchetă internațională a procurorilor din Alba, într-un dosar cu detergent contrafăcut: Mai mulți inculpați, trimiși în judecată

Publicat

anchetă internațională a procurorilor din alba, într un dosar cu detergent

Două persoane și o firmă au fost trimise în judecată de procurorii din Alba Iulia, după o anchetă internațională. Este vorba despre o anchetă realizată de procurorii din Alba Iulia, alături de procurori din Ungaria, iar scopul a fost descoperirea unui depozit clandestin în care se realiza detergent contrafăcut. 

Deși ancheta este mai veche, în data de 4 iunie 2025, dosarul a trecut de stadiul de cameră preliminară, pe rolul Judecătoriei Alba Iulia.

Magistrații instanței au…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Bacalaureat 2025: Cel mai mic număr de elevi înscriși din ultimii 20 de ani. Abandonul din clasa a XII-a

Publicat

noi reguli la rezidenȚiat 2023 – document: ordinul a fost

Doar 94.400 de elevi din promoția curentă s-au înscris la sesiunea de vară a Bacalaureatului 2025, conform unei estimări furnizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), stabilită cu două zile înainte de debutul probelor scrise.

Acesta este cel mai scăzut număr de candidați din ultimii 20 de ani, potrivit unei analize făcută de Edupedu.ro .

Datele cu elevii înscriși la examenul de BAC:

  • 2024: 119.042 înscriși
  • 2023: 113.888
  • 2022: 111.327
  • 2021: 114.137
  • 2020: 123.821…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Locuitorii din Tureni sunt exasperați: “Liniștea satului e spulberată în fiecare weekend”

Publicat

tureni cluj.jpg

Un locuitor din comuna Tureni trage un semnal de alarmă în legătură cu o problemă care îi afectează pe săteni: zgomotul și pericolul provocat de ATV-urile care circulă cu viteză prin sat.

Bărbatul acuză lipsa de reacție a autorităților în fața unei situații care se repetă deja în fiecare weekend, dar și în alte zile ale săptămânii.

Locuitorii din Tureni sunt exasperați de ATV-uri

Zgomotul produs de motoarele turate ale vehiculelor de teren tulbură…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Lunea Sfântului Duh – Semnificații, tradiții și credințe populare în a doua zi de Rusalii. Ce nu ai voie să faci

Publicat

lunea sfântului duh – semnificații, tradiții și credințe populare în

În calendarul ortodox, a doua zi după Duminica Rusaliilor, cunoscută și sub denumirea de Lunea Sfântului Duh, are o semnificație teologică aparte: este dedicată în mod special Duhului Sfânt, a treia persoană a Sfintei Treimi. Anul acesta, această zi este sărbătorită pe luni, 9 iunie 2025 și face parte din perioada liturgică a Penticostarului, care începe la Paște și se încheie cu Duminica Tuturor Sfinților (15 iunie).

Lunea Sfântului Duh – a treia persoană din Sfânta…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe