Connect with us

EVENIMENT

Hidroelectrica sfătuieşte consumatorii să trimită documentaţia online. Schimbarea furnizorului se va face în termenul legal de 21 de zile

Publicat

Hidroelectrica recomandă consumatorilor să trimită toată documentaţia online dacă doresc să devină clienţii companiei, pentru a evita call-center-ul, care este suprasolicitat în această perioadă, iar procedura de schimbare a furnizorului se va realiza în termenul legal de 21 de zile, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Buciu, reprezentant al biroului de presă al companiei.

„Volumul mare al cererilor clienţilor de migrare a contractelor către Hidroelectrica face ca numărul de call-center pus la dispoziţie de companie să fie suprasolicitat în aceste zile. Clienţii au însă la dispoziţie şi informaţiile detaliate publicate pe site, astfel încât să poată depune documentaţiile necesare on-line. Schimbarea de contract se va opera conform prevederilor legale, in termen de 21 de zile de la notificarea actualului furnizor cu privire la intenţia clientului de a migra către noul furnizor”, a precizat Buciu.

Compania a postat şi pe site o informare pentru clienţi, precizând că documentaţia necesară poate fi trimisă online, la adresa contractare@hidroelectrica.ro, urmând ca în cel mai scurt timp să fie contactaţi de un reprezentant al societăţii.

Este vorba despre cererea de încheierea a contractului de furnizare şi contractul-cadru, care trebuie descărcate de pe site, precum şi o copie a actului de identitate, copie a actului de proprietate sau alt document privind dreptul de folosinţă al spaţiului şi o copie a ultimei facturi.

„Pentru a uşura procesul de schimbare a furnizorului şi pentru a scurta timpii necesari contractării, rugăm clienţii să se asigure că actele transmise sunt corecte şi complete. Volumul mare de cereri de schimbare a furnizorului face ca în această perioadă numărul de Call Center Hidroelectrica (021 9834) să fie suprasolicitat, cu impact asupra timpilor de aşteptare pentru preluare a apelurilor. Ne cerem scuze pentru acest disconfort şi vă asigurăm că solicitările trimise pe mail conform indicaţiilor anterioare vor fi procesate”, se precizează în informarea de pe site-ul companiei.

Aceasta după ce, anterior, tot miercuri, redactorul AGERPRES a sunat la call-center-ul Hidroelectrica, în calitate de consumator casnic şi, după o aşteptare de 50 de minute, a întrebat operatorul despre paşii pe care trebuie să îi facă un consumator ca să devină client al companiei.

„Trimiteţi un e-mail cu documentele, primiţi contractul, îl semnaţi şi îl returnaţi semnat”, a spus iniţial operatorul.

Întrebat care sunt documentele necesare, el a răspuns: „Act de identitate, act de spaţiu, ultima factură, plus formularele de pe site. Contractul poate fi încheiat doar online”.

De asemenea, întrebat cât durează procesul de schimbare, operatorul a transmis: „Aproximativ două luni. Contractul vi-l trimitem în 3-4 săptămâni”. „Există o perioadă de preaviz şi, în plus, sunt foarte mulţi clienţi care aşteaptă la coadă”, a argumentat el.

Contactaţi de AGERPRES, reprezentanţii ANRE au arătat că, potrivit legii, schimbarea furnizorului trebuie făcută în maximum 21 de zile de la trimiterea contractului semnat. Totodată, au precizat că, dacă un apel în aşteptare durează mai mult de trei minute, clientul poate cere compensaţii băneşti de la respectiva companie.

La rândul lor, când li s-au cerut răspunsuri oficiale despre această situaţie, reprezentanţii biroului de presă al Hidroelectrica au precizat pentru AGERPRES: „Call-center-ul nostru este un serviciu externalizat. Vom lua măsuri pentru ca operatorii să fie mai bine instruiţi şi, de asemenea, vom suplimenta informaţiile de pe site, astfel încât consumatorii interesaţi să nu mai fie nevoiţi să sune la call-center pentru a afla detalii”.

Potrivit Ordinului ANRE nr. 234 din 20 decembrie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de
energie electrică/gaze naturale de către clientul final, la articolul 5 se arată că „în procesul de schimbare a furnizorului de către un client final sunt implicaţi: clientul final, FA (furnizorul actual – n.r.), FN (furnizorul nou – n.r.), OR (operatorul de reţea – n.r.) şi PRE (partea responsabilă cu echilibrarea – n.r.), după caz, care au obligaţia de a acţiona astfel încât schimbarea efectivă a furnizorului să se producă în termen de maximum 21 de zile calendaristice de la data notificării de către clientul final, cu respectarea condiţiilor contractuale”.

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.

Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.

Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Buget de peste 137,2 milioane lei pentru Termoficare Napoca SA în 2025

Publicat

modernizare sistem termoficare.jpg

Consiliul local Cluj-Napoca a aprobat luni bugetul pe anul 2025 al Societății Termoficare Napoca SA. Societatea estimează profit de aproape 5 milioane de lei.

Societatea estimează pentru anul acesta venituri de 137,2 milioane de lei, în creștere față de anul trecut (124,7 milioane de lei), din care 137,1 milioane de lei venituri din exploatare și 22.000 de lei venituri financiare.

De asemenea, și cheltuielile estimate, în valoare 131,3 milioane de lei, sunt mai mari…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Se ELIMINĂ proba teoretică pentru unii posesori de permis auto

Publicat

examen scaled e1636877412369.jpeg

Persoanele care au deja un permis de conducere auto nu vor mai da proba teoretică, în anumite condiții, la examenul de obținere a unui permis dintr-o categorie apropiată. Astfel, candidații care au promovat examenul teoretic pentru anumite categorii inferioare nu vor mai trebui să parcurgă din nou această etapă atunci când doresc să obțină pemisul pentru o categorie superioară.

Măsura este propusă într-un proiect analizat de Profit.ro și care urmărește…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Doi câini, morți într-un incendiu la un adăpost din Viișoara, Cluj

Publicat

pompieri incendiu bun bun.jpg

Pompierii din cadrul Detașamentului Turda intervin în aceste momente pentru stingerea unui incendiu care a cuprins o anexă a unui adăpost pentru câini, aflat în localitatea Viișoara.

Din nefericire, nu toți câinii au putut fi salvați din flăcări.

Doi câini, morți într-un incendiu la un adăpost din Viișoara

La fața locului acționează două autospeciale pentru stingerea incendiilor. Echipajele ISU Cluj au găsit o anexă, cu o suprafață de aproximativ 20 de…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Limbaj de imobiliar. Dorin Bob, cum a ajuns Clujul cel mai scump: Nu s-au mai dat autorizații. Nu te poți pișa în fața economiei

Publicat

whatsapp image 2025 04 08 at 17.26.03.jpeg

Omul de afaceri Dorin Bob, dezvoltator imobiliar, fondatorul Studium Green, a lansat noi atacuri la adresa administrației locale, spunând că prețurile mari de pe piața imobiliară din Cluj-Napoca sunt rezultatul unui „accident” administrativ și urbanistic.

Într-un discurs lipsit de menajamente, Dorin Bob acuză că lipsa autorizațiilor de construcție și transformarea orașului într-un spațiu „intangibil” a condus la explozia prețurilor și extinderea haotică a…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe