Connect with us

EVENIMENT

Hidroelectrica sfătuieşte consumatorii să trimită documentaţia online. Schimbarea furnizorului se va face în termenul legal de 21 de zile

Publicat

Hidroelectrica recomandă consumatorilor să trimită toată documentaţia online dacă doresc să devină clienţii companiei, pentru a evita call-center-ul, care este suprasolicitat în această perioadă, iar procedura de schimbare a furnizorului se va realiza în termenul legal de 21 de zile, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Buciu, reprezentant al biroului de presă al companiei.

„Volumul mare al cererilor clienţilor de migrare a contractelor către Hidroelectrica face ca numărul de call-center pus la dispoziţie de companie să fie suprasolicitat în aceste zile. Clienţii au însă la dispoziţie şi informaţiile detaliate publicate pe site, astfel încât să poată depune documentaţiile necesare on-line. Schimbarea de contract se va opera conform prevederilor legale, in termen de 21 de zile de la notificarea actualului furnizor cu privire la intenţia clientului de a migra către noul furnizor”, a precizat Buciu.

Compania a postat şi pe site o informare pentru clienţi, precizând că documentaţia necesară poate fi trimisă online, la adresa contractare@hidroelectrica.ro, urmând ca în cel mai scurt timp să fie contactaţi de un reprezentant al societăţii.

Este vorba despre cererea de încheierea a contractului de furnizare şi contractul-cadru, care trebuie descărcate de pe site, precum şi o copie a actului de identitate, copie a actului de proprietate sau alt document privind dreptul de folosinţă al spaţiului şi o copie a ultimei facturi.

„Pentru a uşura procesul de schimbare a furnizorului şi pentru a scurta timpii necesari contractării, rugăm clienţii să se asigure că actele transmise sunt corecte şi complete. Volumul mare de cereri de schimbare a furnizorului face ca în această perioadă numărul de Call Center Hidroelectrica (021 9834) să fie suprasolicitat, cu impact asupra timpilor de aşteptare pentru preluare a apelurilor. Ne cerem scuze pentru acest disconfort şi vă asigurăm că solicitările trimise pe mail conform indicaţiilor anterioare vor fi procesate”, se precizează în informarea de pe site-ul companiei.

Aceasta după ce, anterior, tot miercuri, redactorul AGERPRES a sunat la call-center-ul Hidroelectrica, în calitate de consumator casnic şi, după o aşteptare de 50 de minute, a întrebat operatorul despre paşii pe care trebuie să îi facă un consumator ca să devină client al companiei.

„Trimiteţi un e-mail cu documentele, primiţi contractul, îl semnaţi şi îl returnaţi semnat”, a spus iniţial operatorul.

Întrebat care sunt documentele necesare, el a răspuns: „Act de identitate, act de spaţiu, ultima factură, plus formularele de pe site. Contractul poate fi încheiat doar online”.

De asemenea, întrebat cât durează procesul de schimbare, operatorul a transmis: „Aproximativ două luni. Contractul vi-l trimitem în 3-4 săptămâni”. „Există o perioadă de preaviz şi, în plus, sunt foarte mulţi clienţi care aşteaptă la coadă”, a argumentat el.

Contactaţi de AGERPRES, reprezentanţii ANRE au arătat că, potrivit legii, schimbarea furnizorului trebuie făcută în maximum 21 de zile de la trimiterea contractului semnat. Totodată, au precizat că, dacă un apel în aşteptare durează mai mult de trei minute, clientul poate cere compensaţii băneşti de la respectiva companie.

La rândul lor, când li s-au cerut răspunsuri oficiale despre această situaţie, reprezentanţii biroului de presă al Hidroelectrica au precizat pentru AGERPRES: „Call-center-ul nostru este un serviciu externalizat. Vom lua măsuri pentru ca operatorii să fie mai bine instruiţi şi, de asemenea, vom suplimenta informaţiile de pe site, astfel încât consumatorii interesaţi să nu mai fie nevoiţi să sune la call-center pentru a afla detalii”.

Potrivit Ordinului ANRE nr. 234 din 20 decembrie 2019 pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de
energie electrică/gaze naturale de către clientul final, la articolul 5 se arată că „în procesul de schimbare a furnizorului de către un client final sunt implicaţi: clientul final, FA (furnizorul actual – n.r.), FN (furnizorul nou – n.r.), OR (operatorul de reţea – n.r.) şi PRE (partea responsabilă cu echilibrarea – n.r.), după caz, care au obligaţia de a acţiona astfel încât schimbarea efectivă a furnizorului să se producă în termen de maximum 21 de zile calendaristice de la data notificării de către clientul final, cu respectarea condiţiilor contractuale”.

Piaţa de energie electrică a fost complet liberalizată la 1 ianuarie 2021.

Începând cu această dată, consumatorii care erau până acum în regim reglementat vor plăti preţuri mai mari cu 13-26%, dacă păstrează actualul contract.

Autorităţile şi specialiştii recomandă consumatorilor casnici să încheie contracte pe piaţa concurenţială, fie cu actualul furnizor, fie cu un altul, licenţiat de ANRE. AGERPRES

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *





Urmăriți Romania24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul:


EVENIMENT

Vremea până în 20 octombrie: când scad temperaturile. Câteva perioade cu ploi. Prognoza meteo pe patru săptămâni

Publicat

vremea până în 20 octombrie: când scad temperaturile. câteva perioade

Vremea până în 20 octombrie: urmează o săptămână cu temperaturi de până la 30 de grade și chiar peste, mai ales în sudul țării. În rest vor fi până la 27-29 de grade. 

Din 25 septembrie, începe un proces, treptat de răcire a vremii, însă vor mai fi perioade cu variații mari de temperatură.

Valorile maxime vor coborî sub 20 de grade, cu excepția zonelor de vest și sud. Vor fi și câteva ploi, la finalul primei luni de toamnă.

Vezi și Vremea de weekend în Alba,…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Dosarul celor doi traficanți de droguri din Alba care au adus cocaină în butoaie cu fructe, ”bate pasul pe loc” la Constanța

Publicat

dosarul celor doi traficanți de droguri din alba care au

Dosarul celor doi traficanți de droguri din Alba care au introdus în țară cocaină în butoaie cu fructe, ”bate pasul pe loc” la Tribunalul Constanța. La un an de la una dintre cele mai mari capturi de droguri ale anchetatorilor români, judecata celor doi traficanți de droguri, încă nu a început. 

Este vorba despre doi bărbați din Alba, Oliviu Oltean și Vasile Sabău, care au devenit cunoscuți după ce au introdus în țară 70 de butoaie ce conțineau pulpă de fructe…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

UMFIH Cluj deschide drumul pentru medicina stilului de viață. Dr. Doina Todea: „E mai important să prevenim decât să tratăm”

Publicat

doina todea.jpg






Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca lansează, în premieră națională, un program de master dedicat Medicinei stilului de viață, o disciplină modernă care își propune să reducă povara bolilor cronice prin educație și prevenție.

„Medicina stilului de viață este este un concept mai nou, o ramură a medicinei bazată pe dovezi științifice, care are un scop foarte…

Citește mai mult pe Cluj24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Vara 2025, una dintre cele mai fierbinți din ultimii 30 de ani. Climatolog: stresul termic, impact semnificativ asupra sănătății

Publicat

cum să dormi mai bine în nopțile caniculare de vară:

Vara 2025, una dintre cele mai fierbinți din ultimii 30 de ani. Europa și România au înregistrat în acest an una dintre cele mai torride veri din ultimele trei decenii. Conform unei analize climatologice, publicată într-un articol de specialitate, august 2025 a fost a treia cea mai caldă lună august la nivel global, cu o temperatură medie de 16,6 grade Celsius, adică +0,49 grade Celsius peste media 1991–2020. În Europa, media lunară a fost de 19,46 grade Celsius, cu +0,3 grade Celsius…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe